Shih Tzu pup van 17 weken is buiten bang voor geluiden en voor andere honden.
Voorbeelden:Gromt al als andere honden komen aangelopen,en gaat dan soms als vervolg blaffen tegen ze.
Als we ergens lopen en ze hoort in de verte honden blaffen,onweer,ander hard geluid,dan zet ze hem op een lopen en ik kan er als een gek achteraan rennen.Want ze is wel klein,maar razend snel.Ook als ze bang word voor een andere hond dan wil ze weglopen.
Ik zeg eerlijk dat ik haar 9 van de 10x optil als er onbekende honden(waarvan ik hun gedrag niet weet of ik ze te groot/druk vind)tegenkom.Ik ben zelf een beetje bang.Bang dat mijn pup iets overkomt.
Thuis en in de tuin is ze niet bang van geluiden of van geblaf van de buurhond.
Onze pup word door ons wel een beetje te veel verwend,ze mag bijna alles en omdat ze maar niet zindelijk werd slaapt ze nu bij ons in bed en is ze gelukkig wel 's nachts zindelijk.Is haar gedrag zo gekomen omdat we haar teveel in bescherming nemen/verwennen?Of is gewoon haar karakter zo?Ik denk steeds vaker dat ik haar maar niet meer los moet laten lopen,omdat ik bang ben dat ze het weer op een lopen zet op een onverwacht moment.We wonen in een landelijke rustige omgeving ze krijgt dus al weinig prikkels.Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is anders vragen jullie me maar.