Zodra hij die vrouw nu ziet loopt hij een andere kant op, en heeft mij aangewezen wie het is
Ben overigens nog niet zo gecharmeerd van loslopende honden, zeker niet als ze niet luisteren naar de baas.
Ben toch een beetje huiverig dat zo'n dier het niet op pups heeft, of ben ik daar te zeikerig in? Net een golden reu los bij het uitlaat strookje, het is hier verplicht aanlijnen eigenlijk. De man riep de hond maar die luisterde niet en kwam op Aki af. Nu zag ik wel dat hij niet aggressief aankwam of lomp, dus gaf ik maar wat meer lijn. Het fijne van Aki vind ik dat deze redelijk rustig kennis maakt. Hij gaat niet op zijn rug, maar gaat de kennismaking wel aan. Ook is hij niet echt happerig of springerig naar zo'n hond toe. Denkt dat dat gedrag ook scheelt in hoe de andere honden op hem reageren?
Ik ben echt bleu wat dat aangaat. Mijn eerste pup en ik wil zo graag dat hondcontacten juist nu in deze periode goed verlopen.
Ik vind het dan dus wel lastig als op plaatsen waar honden eigenlijk niet los mogen je dan toch voor verrassingen komt te staan.
Wat doen jullie trouwens met honden die overmatig gaan blaffen? Dat had ik vanmorgen. Eerst begon de hond flink te blaffen bij het zien van ons. Aki keek, maar liet zich afleiden. Tot de dame in kwestie de hond blijkbaar corrigeerde door hem op de zij te leggen. Daarbij gilde de hond en dat wekte wél de interesse van Aki, dat hoge gegil. Wederom heb ik hem weer gelokt en hij kwam weer naar me toe, maar die hond bleef wel interessant. Zeker ook omdat de hond toen ze weer achter ons liepen weer aan sloeg.
Met dit soort honden laat ik dan liever niet kennis maken. Niet omdat ik bang ben, maar meer omdat ik die mate van drukte/onrust geen fijne energie vind voor mijn pup.
Graag jullie mening, nogmaals mijn eerste pup na twee redelijk volwassen herders vandaar mijn vraag over jullie mening daarover.
De buurhonden heb ik trouwens ook dezelfde gedachten over. De drie rechts zijn ok, en snuffen door het hek heen en ook 1x buiten kennis gemaakt (onverwachts en drie tegelijk, dat was niet zo handig, maar ging goed), de honden links hebben gesnuffeld maar die staat met de staart stijf en in mijn beleving schroomt die niet om te happen in de snoet van Aki. Met Bluf en die hond ging dat ook niet zo best, en Jol moet er ook niet veel van hebben. Daar wil ik dus liever geen kennismaking mee op dit moment. Die buren grijpen overigens ook niet echt in laten veel op zijn beloop.