Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stinkhhond

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

stinkhhond

Ongelezen bericht door Paisley »

Dat is Kiwi dus :kotz: Die kan toch meuren, niet te geloven. Ze krijgt het voor elkaar het hele huis naar "HOND!" te doen stinken. Haar vacht was wat vettig toen ze hier kwam, maar al vrij snel loste dat zich vanzelf op. Haar vacht lijkt nu schoon, gezond en verzorgd, maar dat meuren blijft ze doen.

Ik heb nooit vaak schoon gemaakt en Mayke rook je echt niet in huis, maar sinds ik Kiwi heb komt er echt een hondenwalm je tegemoet als je de deur open doet en zou je minstens 5 schurfterige bouviers in huis verwachten. En dat in de zomer, terwijl de ramen altijd open staan en de deuren ook als ik thuis ben. Ik was de hondenkussens nu regelmatig, heb de bankhoezen gisteren gewassen, maak vaker schoon, maar het doet nauwelijks wat met de geur in huis.

Ik vind het zelf niet zo erg, maar mijn vriend klaagt in 7 talen. En eigenlijk snap ik hem wel, want t is echt heel erg.

Is er wat aan te doen? Kan ik veel verandering verwachten door op KVV over te stappen, of zijn er nou eenmaal stinkhonden en geurloze honden en moet ik t er maar mee doen?

toevoeging - ik kam haar nauwelijks en was haar niet. Ik ben geneigd te denken dat je het er alleen maar erger mee maakt. Maar misschien moet ik haar maar gaan wassen? Haar huid is gewoon schoon en eigenlijk verwacht ik dat ze er alleen maar erger van gaat stinken maar misschien weet iemand daar meer van
Afbeelding
Manu

Re: stinkhhond

Ongelezen bericht door Manu »

Manu stinkt nu ook. En wassen heeft niet veel zin, want hij zwemt graag. Dus de eerstvolgende sloot wordt weer bezocht..

Ik breng hem naar de trimmer, die trekt al zijn onderwol eruit en dan kan ik een paar weken zonder stinklucht doen.
Wassen doe ik niet graag, ik heb dat een tijd gedaan en daar gaan ze alleen maar meer van stinken inderdaad. Uma ruik je helemaal niet.
's Winters ruik ik hem dan weer nooit. Misschien toch met die warmte en de ondervacht te maken?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

als je een paar druppels teatree oil oplost in water, dat in een plantenspuit doet en dagelijks tegen de haarrichting in op haar nek en bij de staartinplant spuit heb je kans dat je haar wat minder ruikt en het houdt de vliegen ook weg.

ik was mijn hond een keer per jaar (of minder) en als ik haar tussendoor ruik doe ik het altijd zo.
hier scheelt het behoorlijk in de hondenlucht die ze soms verspreidt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Joy (een rasechte zwemmer, eet kvv) stinkt gewoonlijk nooit. Ze heeft geen superdikke ondervacht, ik denk dat dat scheelt. Straks gaat ze echter wél onder de douche, want ze ruikt 'ineens' naar hond. Het enige wat ik kan bedenken is dat het komt door het proefzakje Beneful dat ik haar de laatste dagen als beloning heb gegeven. Die drek ook die er gisteravond en vanochtend aan de achterkant uitkwam :schrik: Het restantje Beneful ligt nu in de prullenbak.
Misschien is het een optie Kiwi een tijdje ander voer te geven, wie weet scheelt het?
Paisley
Zeer actief

tja Mayke stinkt ook niet. Die zwemt dagelijks en het maakt niet uit wat ik haar geef, maar die krijg je gewoon echt niet aan het meuren.
Kiwi heeft een heel schoon, dun, glad vachtje. Je zou het echt niet verwachten dat er zoveel stank vanaf kan komen :80: Het is ook maar een klein hondje. Misschien was Kiwi toch niet zo'n goede naam voor haar, en had ik dr Skunk moeten noemen :roos:

Misschien moet ik inderdaad KVV proberen, al helemaal omdat haar vacht wel is opgeknapt toen ze hier kwam en bij dr vorige eigenaar kreeg ze goedkope troep. Voer doet dus wel wat. Ik geef goede kwaliteit brok, maar misschien maakt KVV in dat geval ook een verschil.

De tip over de tea-tree olie neem ik ook mee, bedankt!
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Paisley schreef:tja Mayke stinkt ook niet. Die zwemt dagelijks en het maakt niet uit wat ik haar geef, maar die krijg je gewoon echt niet aan het meuren.
Kiwi heeft een heel schoon, dun, glad vachtje. Je zou het echt niet verwachten dat er zoveel stank vanaf kan komen :80: Het is ook maar een klein hondje. Misschien was Kiwi toch niet zo'n goede naam voor haar, en had ik dr Skunk moeten noemen :roos:

Misschien moet ik inderdaad KVV proberen, al helemaal omdat haar vacht wel is opgeknapt toen ze hier kwam en bij dr vorige eigenaar kreeg ze goedkope troep. Voer doet dus wel wat. Ik geef goede kwaliteit brok, maar misschien maakt KVV in dat geval ook een verschil.

De tip over de tea-tree olie neem ik ook mee, bedankt!
Het kan trouwens ook wel ontgiften zijn. Als ze bij de vorige eigenaar troep kreeg.
Uma stonk in het begin ook erg, de eerste 5/6 weken zo'n beetje. Dat ontgiften uit zich ook in de huid.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Paisley schreef: Is er wat aan te doen? Kan ik veel verandering verwachten door op KVV over te stappen, of zijn er nou eenmaal stinkhonden en geurloze honden en moet ik t er maar mee doen?

toevoeging - ik kam haar nauwelijks en was haar niet. Ik ben geneigd te denken dat je het er alleen maar erger mee maakt. Maar misschien moet ik haar maar gaan wassen? Haar huid is gewoon schoon en eigenlijk verwacht ik dat ze er alleen maar erger van gaat stinken maar misschien weet iemand daar meer van

Dat ligt echt aan de hond, net als wel of geen kvv. Die van mij ruiken gewoon fris met wassen.
En ja, zoveel honden, zo veel lijfgeuren :Q: Al zal het vast opknappen als ze een tijdje op goed voer staat.
Bij Niko kun je niet anders; die wordt vettig, meurt en krijgt puisten die hij dan weer open loopt te krabben/bijten. Pluis was net zo'n stinker, hoor het vaak van bordeaux doggen en kruisingen.
Ik was ze met gewone goedkope mensen shampoo en cremespoeling, door de cremespoeling doe ik nog een scheutje baby of doucheolie.
Scheelt ook heel veel aan haren in huis.
Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Lientje »

Lien ruik ik niet meer sinds ze volledig op kvv zit. Haar vacht is ook een stuk dikker en glanzender geworden. Het schijnt dat zalmolie ook goed is voor de vacht.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Sommige vachten nemen gewoon meer viese luchtjes op en sommige honden komt de stinklucht gewoon ook uit hun huid .
Borstelen en kammen kan ook iets werken ,je zorgd daarmee dat de vacht en huis in ieder geval schoon blijven aan de buitenkant.
Goed wassen en daarna met een spons de vacht goed inwrijven met azijn wil ook wel eens bijdragen en helpen net als gezonde voeding.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Onze herplaatser-kelpie stonk in het begin ook zo erg. Volgens mij had dat met "onderhuidse" stress te maken. Hij liet in het begin nooit merken wat hij moeilijk, vervelend of niet leuk vond. Hij hield een soort maskertje voor. Hij draaide goed mee in het gezin, roedel, maar "onderhuids" dacht hij er anders over.

En dit alles uitte zich in het stinken. Ook in combinatie met nog niet meteen de juiste voeding voor hem te hebben. Het was even een zoektocht maar nu gaat het super.

Nu zijn we bijna 2 jaar verder en stinkt hij niet meer. Dus nog even volhouden hahaha

Oh ja ook nog een lekkere-geur tip : "Zwitsal Goedemorgen Haarlotion" af en toe op de vacht doen, heerlijk luchtje https://www.kruidvat.nl/zwitsal-goedemo ... on/p/17409 Helpt ook bij de natte-hondengeur :E:
Groetjes Charlie

Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Charlie schreef:
Nu zijn we bijna 2 jaar verder en stinkt hij niet meer. Dus nog even volhouden hahaha
Of je bent gewend aan de ''stank'' dat je die nu niet meer ruikt :Q: :F:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

De ene hond ruikt denk ik gewoon meer dan de andere hond. Finn ging ik meer en meer ruiken naarmate hij ouder werd. Een keer ben ik bij een trimsalon geweest en ik stond verbaasd hoeveel onderwol er uit kwam. Hij rook ook direct een stuk minder.
Aki ruik je niet echt nog, ook al ligt hij regelmatig in het water en teefje Jol heeft ook een specifieke geur om haar heen hangen. Geen natte honden lucht, maar wel een bepaald geurtje. Borstelen helpt niet, en zelf ben ik niet zo van het honden inzepen. Ze mogen hier regelmatig in water (zee of sloot of meer). Qua eten geef ik ze lotgering.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem is vorige maand voor het eerst naar de professionele trimmer geweest. Hij is helemaal ontwolt, gewassen en met de waterblazer behandeld. Ik heb hem sindsdien niet meer geroken :lol1: Het kost wat, maar zodra ik hem weer ruik maak ik direct een afspraak.
Mies mik ik zelf regelmatig onder de douche. Nu is het ook een smeerkees maar sowieso bevalt het me prima, een lekker fris hondje. Ze zwemt niet maar ligt wel op de bank en bed. Ik gebruik gewoon mijn shampoo ivm mijn eigen parfumallergie. Ik merk niks van negatieve gevolgen van het wassen.

Weet je trouwens zeker dat het de vacht is die stinkt? Niet uit haar oren, bek, neus of maag? Of heeft ze anaalklierproblemen?
Ik zou er zelf trouwens geen kwaad in zien om haar eens goed in te soppen en goed te borstelen/ontwollen. Wellicht komt de stank direct terug, wellicht blijkt ze een paar weken minder te stinken en is het haalbaar haar gewoon elke paar weken te wassen voor een stankvrije hond.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah ruikt gelukkig niet. Tuana van mijn zus daarintegen, stinkt. Altijd al gedaan, ook met verschillende soorten voer. Nanni begon pas te ruiken toen ze heel oud was, zo een typische oude honden luchtje. Wel merk ik aan Noah als ze in de zee heeft gezwommen, dan ruikt ze lekker en is haar vacht een stuk zachter.
Perry en Noah

Afbeelding
Paisley
Zeer actief

pioenroos schreef: Weet je trouwens zeker dat het de vacht is die stinkt? Niet uit haar oren, bek, neus of maag? Of heeft ze anaalklierproblemen?
Ja het is de huid/vacht. Het is een hele typische hondengeur, die ik ook wel eens bij andere mensen thuis had geroken. Diezelfde geur ruik ik als ik aan haar vacht ruik.

Ik heb haar vandaag grondig gewassen. Dierenmishandeling, vond ze. Het was broodnodig want ze had in een rotte vis liggen rollen. Het grappige was dat toen ik thuis kwam met de honden (halve dag weg geweest), ik mijn huis niet meer vond stinken. De geur zit dus echt aan de hond en in de kamer waarin hij zit, en vertrekt dus heel snel uit huis als de hond niet thuis is.
Ik ben benieuwd of de wasbeurt wat heeft uitgehaald.
Afbeelding
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Lizzie. schreef:
Charlie schreef:
Of je bent gewend aan de ''stank'' dat je die nu niet meer ruikt :Q: :F:
:LOL: :LOL: :LOL:
Groetjes Charlie

Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Grappig, ik heb haar gisteren gewassen en ze ruikt nog steeds naar de shampoo ondanks grondig uitspoelen. Diezelfde shampoo heb ik vanmorgen ook gebruikt, maar mijn haar ruikt nu nergens naar. Die vacht houdt dus heel veel geur vast, of het nu stank of lavendel is.
Vanmorgen stonk de huiskamer echt merkbaar minder. Ik denk dat ik haar gewoon regelmatig moet wassen; even aftasten hoe vaak.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”