Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

enthousiast

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

senseotje
Actief

enthousiast

Ongelezen bericht door senseotje »

Hoi,

Even beetje jalousie kwijt.

Onze Maylo bij ons sinds hij 12 week was, nu ruim 9 maanden. een heerlijke hond die het steeds beter gaat terwijl hij het altijd goed heeft gedaan.
de afspraak thuis was dat ik Maylo de eerste 2 jaar zou opvoeden, dus voeden, uitlaten, cursus, sociaal mee bezig, nou ja alles wat bij een opvoeder hoort. Gaat prima hoor, geweldig zelfs.

maar hoe kan het dat als onze zoon uit bed komt of thuis komt van school of werk de hond helemaal uit zijn dag gaat en niet alleen bij hem maar ook bij man lief die dagelijks uit zijn werk komt en de uitwonende kinderen die geregeld langs komen.

ben gisteren voor het eerst 6 uur zonder hond geweest, beide honden waren de tijd alleen thuis. tuurlijk word ik wel begroet maar heel echt heel anders als bij mijn man en zoon, die hangt hij in de benen armen, piepen als een jonge pup oren plat.

thuis is ben ik wel altijd die het eerste word opgezocht, als we samen lopen loop meneer echt niet met mijn man aan de lijn als ik blijf stil staan, als ik mij verstop word maylo onrustig en gaat geen stap verder. ik ben de enigste waar hij naar luistert en loopt alleen mij achter na in huis.

ben niet echt jaloers hoor, geintje maar vind het erg vreemd dat het zo gaat, niet eerder met de andere honden gehad, waarvan ik ook altijd de opvoeder en voeder was.

goed weekend mensen :E:
Lisa & Mikai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Samojeed en border collie
Aantal honden: 2

Re: enthousiast

Ongelezen bericht door Lisa & Mikai »

Volgens mij heeft hij gwn meer respect voor jou :D
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Lisa & Mikai schreef:Volgens mij heeft hij gwn meer respect voor jou :D
Ja, dat denk ik ook. Skadi is tegen mij ook veel beleefder dan tegen Jeroen.
Ik zit wel eens 'jaloers' te kijken terwijl ze hem helemaal aflebbert. Ik krijg hooguit drie zéér beschaafde likjes :jank:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Hondengezin
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse staande draadhaar X Hollandse herder. En een Boerenfox

Ongelezen bericht door Hondengezin »

Onze honden springen niet naar gezinsleden. Wel naar anderen. Althans, de kleine doet het springen nauwelijks. Maar de oudste is dan razend enthousiast.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lisa & Mikai schreef:Volgens mij heeft hij gwn meer respect voor jou :D
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. :mrgreen:

Als een van de kinderen binnenstapt gaat Toto helemaal uit zijn dakje, opspringen, likken, aan hun kleren sjorren... :roll: Hij ziet ze gewoon als speelkameraadjes. Zelfs bij Oma neigt hij naar dat gedrag, maar dat druk ik wel heel snel de kop in.

Ik word ook vrolijk begroet, maar met heel wat meer respect. En zo hoort het ook. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
senseotje
Actief

Ongelezen bericht door senseotje »

HAHAHAHA, nou fijn dat ik weet dat er iemand is die respect voor mij heeft :E:

Maylo is nog jong en begint te weten dat hij niet zo dol mag worden, vooral niet als er "vreemden"binnen komen. Ik had al tegen mijn zoon gezegd dat ik het idee heb dat Maylo hem als speel kameraad ziet en ja dan moet je toch echt onderste boven gelopen, gelikt worden. natuurlijk dammen we dit wel in, maar stiekem vind zoon het ook wel erg leuk daar dit de eerste hond is die ook naar hem trekt (ppder en vaak bleven honden op afstand vanwege zijn impulsief gedrag)

bedankt voor jullie reactie's en een goed weekend!
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hier gaat dat ook zo hoor. Izzy en Maylo zijn naar iedereen ontzetten uitbundig in begroeten en bij mij altijd een stuk rustiger.

Ook commando's doen ze niet zo graag voor een ander. Vooral Maylo heeft daar een handje van die kan iedereen dan echt aan zitten kijken alsof hij niet weet wat je bedoeld(doet ie soms ook wel eens bij mij hoor).

Onbekend bezoek vinden ze spannend dus gaan dan eerst bij mij zitten en als bezoek dan ook eenmaal zit komen ze even kijken.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Hier is dat ook zo hoor, als ik binnen komt dan word ik blij maar rustig benaderd, maar ik negeer ze ook bij binnenkomst . Ik hou niet zo van het hysterisch gedoe :F:
Maar als er andere binnen komen dan beginnen ze te gillen,blaffen en heel druk te doen ;)
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Thomas »

Hier hangt het er ook wel van af hoelaat je thuis komt. Is het rond haar etenstijd, dan is het altijd wel feest als je thuiskomt. Of als ze het idee heeft dat ze uitgelaten gaat worden.
Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Hetzelfde hier hoor. Ik heb de puppycursus gedaan, ik ga het vaakst wandelen, ik voer ze het meest. Damy is wel blij als hij me ziet (kruipt haast in me), maar pups is bijna euforisch als m'n schoonbroer beneden komt. Hij is er voor de knuffel- en stoeisessies :lol1: Ik ben er voor de rest, haha (al knuffel en speel ik ook best veel met 'm hoor :tongue: )
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”