Wolfsblut schreef:Twee voormalige honden, Airedale Terriër en Foxterriër kregen ook Royal Canin. Beiden werden 9 jaar oud en overleden aan kanker.
De daarop volgende Foxterriër kreeg geen Royal Canin en werd 16 jaar oud.
Het kan toeval zijn, maar voor mij geen Royal Canin meer.
Da's dus 20 + jaar geleden?

Mijn vorige hond heeft altijd vers gegeten en zat met 18 maanden vol kanker.
Opa heeft van z'n 15e tot z'n 75e dag in dag uit de ene sigaret met de andere aangemaakt en mankeerde nooit wat.
Had daarnaast nog duiven en heeft veertig jaar in de stof gewerkt.
Conclusie. Vers is slecht en ik steek er nog een op.
Zal even lekker extra naar de honden blazen, leven ze geheid 5 jaar langer
Wolfsblut schreef:Iris-Marie schreef:
Bedankt, ik heb dus met m'n neus gekeken! Ik doe er ook zeker een ander plezier mee hoor, ik vind het zonde om weg te gooien. Het is alleen mijn ervaring en wat ik er allemaal over heb gelezen, als een andere hond het daar goed op doet is dat prima.

Vers zie ik op den duur ook zitten, maar daar moet ik me even goed over inlezen.
Twee voormalige honden, Airedale Terriër en Foxterriër kregen ook Royal Canin. Beiden werden 9 jaar oud en overleden aan kanker.
De daarop volgende Foxterriër kreeg geen Royal Canin en werd 16 jaar oud.
Het kan toeval zijn, maar voor mij geen Royal Canin meer.
Dat inderdaad. En dan nog niet gesproken over tandproblemen. Het feit dat onze vogel zich nu aan het volvreten is met RC zegt al genoeg, vlees mot ze namelijk normaalgesproken echt niet.

NP, had het toevallig gisteren voor m'n eigen honden opgezocht.
Jij denkt dat welke brok dan ook iets aan tandsteen gaat doen? Het blijven droge koekies hoor, doet allemaal precies niets.
Kwestie van aanleg vooral. Bij Charlie kan ik altijd tandsteen krabben. Brokken en kvv maken geen verschil.
Veel botwerk en lappen pens iets, maar niet genoeg.
Tibbe heeft het liefst lidl brokjes en heeft een stralend fris gebitje.
Hilde schreef:Ik weet niet hoe het precies met deze brok zit, maar ik weet dat er in heel veel Royal Canin kippenveren(!) worden toegevoegd en dat dat onder 'kip' of 'dierlijk' wordt verstaan. Ze hebben gelijk, maar het is natuurlijk niet wat je verwacht (of wil

). En in veel Royal Canin zitten kankerverwekkende stoffen. Beau heeft bij zijn vorige eigenaren 6 jaar lang op Royal Canin gestaan en zijn hele maag- en darmstelsel is slecht. Of het door de RC komt of door het eenzijdige eten of dat het nou eenmaal al slecht was? Geen idee. Maar voor mij geen Royal Canin.
In zo veel brokken zitten bijproducten. "Kip" zegt net zo goed niets. Wat van die kip? Kan alles van vers (dus lager percentage in de brok) of gedehydrateerd kippenvlees tot snavels zijn.

Bij purina stond er een hele tijd gewoon pluimveemest op het etiket. Werd ook veranderd naar dierlijke bijproducten.
Of de eiwitten uit karkasprut nu minderwaardig zijn aan die uit gedehydrateerde filetjes vraag ik me af hoor. Uiteindelijk hebben we het toch over verhitte papjes en poedertjes.