Loesje89 schreef:Ik heb vanalles geprobeerd, zowel het kort houden als afleiden. Maar zolang ons zoontje geluid maakt blijft zij ook bezig en gaat steeds harder.
Als het af en toe zou zijn, had ik het prima gevonden, maar het is gewoon echt niet leuk meer. Mijn zoontje is zijn stem aan het ontdekken en maakt momenteel dus een hoop geluid. Ze doet dot sowieso dagelijks, als het 3/4 keer per dag is.
Ik ben er helemaal klaar mee.
Het rare is ook dat de hond normaal gesproken ook goed luisterd, ze weet wat ze mag en wat niet (al probeerd ze natuurlijk wel af en toe wat uit) maar op zo'n moment lijkt ze alles te vergeten. Ze weet niet meer wat 'nee' betekend en stopt echt niet eerder dan mijn zoontje. En de laatste tijd gaat ie dan zelf ook nog eventjes door...
Ik denk dat het meer in de algemene omgang gaat dan alleen dit moment. De hond zit in een lekker fase en is zichzelf ook aan het ontdekken. Ook deze hond begint langzaam aan volwassen te worden en moet even duidelijk verteld worden hoe alles zit. Als je alleen doet op moment dat er iets gebeurd wat niet kan, dan gaat het inderdaad zijn doel voorbij is mij wel duidelijk geworden.
Algemene regels wat strakker maken. Ook kleine vergrepen worden even consequent aangepakt. Een correctie heeft altijd een duidelijk gevolg (daar ontbreekt het vaak in, ik heb daar zelf ook wel wat steekjes laten vallen bij Norah zonder dat ik het door had, ondanks dat ik toch ook al jaren hondenervaring heb). Duidelijke structuur voor de hond dus. Niks afleiden of korthouden. Duidelijk zijn. Niet van alles doen, Doortastend en consequent. Dat klinkt op papier makkelijk dan het in werkelijkheid is.