Scotty zijn vacht wordt inmiddels écht te lang. Ik wil hem dan ook erg graag laten trimmen, maar niet alleen zijn alle trimmers in de buurt (van Alkmaar) al helemaal volgeboekt, Scotty heeft ook nog eens een zekere mate van verlatingsangst. Het is niet zozeer een probleem om hem alleen thuis te laten, maar wel om hem ergens "achter te laten". Bijvoorbeeld als ik samen met mijn moeder en Scotty door het winkelcentrum loop, en een van ons moet even snel een winkel in. Of ik ben een dag niet thuis en breng Scotty naar mijn moeder en ga dan weg zonder hem. Dan gaat hij piepend blaffen, zal eerst gaan trekken aan de riem richting mij en daarna plat en apathisch gaan liggen. Dan heeft lokken geen zin en het optillen van 34 kilo dood maar toch actief tegenwerkend gewicht is vaak ook nog wel een dingetje. En de meeste trimmers laten natuurlijk geen baasjes toe tijdens de behandeling.
Dus de kans is groot dat ik het zelf zal moeten doen. Ik zie er nogal tegenop, want ik ben er nou eenmaal niet bijzonder goed in.
Dit is namelijk hoe zijn pootje eruit zag nadat ik met de kleine hondentondeuse wat overtollig haar weg wilde halen. (vooral tussen zijn tenen, maar ik denk ik neem de bovenkant ook mee)
Scotty ziet er nu zo uit:
Heeft iemand tips over hoe ik het eventuele zelf trimmen het best kan aanpakken? Hoeveel en wat moet eraf, of hoelang moet zijn vacht uiteindelijk zijn? Welke scharen en andere spullen heb ik nodig? Of kent iemand een trimmer in de omgeving Alkmaar die nog wel plek heeft? De Ranzijn zal waarschijnlijk wel plek hebben, maar of die heel professioneel zijn weet ik ook niet...
Alle tips zijn wel zo'n beetje welkom denk ik