Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kleinste pup uit het nest

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

kleinste pup uit het nest

Ongelezen bericht door twinkeltje »

halloa allemaal ik heb een vraagje
mij is altijd wijsgemaakt dat het kleinste pup uit een nest het zwakste is
en dat je die beter niet kan nemen
volgens mij kan dit naar het land der fabels of toch niet wil graag jullie mening horen
bvd groetsels twink :?
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Ik weet eigenlijk niet of dat wel zo is. Het zal niet het meest dominante pupje zijn denk ik,maar of ie ook lichamelijk minder sterk is.
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Volgens mij maakt de grote niet echt uit, zolang het pupje maar niet zwak is. Nina was de kleinste maar is echt heel sterk qua gezondheid.
Chaya was ook de kleinste, maar is erg ziek geweest (gaat nu wel weer goed), ze was echt heel zwak. Kijk gewoon naar hoe de conditie van het pupje is ;)
Groetjes Rob
twinkeltje
moderator

oki thanks
nou dominand is ze ook al een beedje hoor ze ging vandaag in aanval houding en dook boven op een groter broertje van haar en hing hem fijn in zijn oor lol dus ieder geval pit genoeg
groetsels twink :p:
ben toch een beedje opgelucht
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Bij kooikerhondjes zijn de kleinsten uiteindelijk vaak de felsten van het hele nest!

Met hun gewicht kunnen ze niets, dus moeten ze wel met het karakter van hun broertjes en zusjes winnen!
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Mijn AmStaff was de kleinste en is uitgegroeid tot de grootste en zwaarste van het nest :mrgreen:
twinkeltje
moderator

;) ja ik zie het ziet er goed stevig gespiert uit
de kleine van mij zal niet zo groot woorden maar zal wel zorgen dat ze haar broers inhaald
groetsels twink :ok:
'Vanessa'
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door 'Vanessa' »

Ons dwergpinscherke was het enige teefje in de nest van vier. Maar haar broers waren bijna dubbel zo groot als zij. Ze was een echt molleke. Ze is altijd heel teer geweest en had vlug last van kleine kwaaltjes. Haar ogen, poten,... . En het ergste was epilepsie. Toch is ze 15 jaar geworden door onze goede zorgen maar haar laatste jaar was ze blind. Ze is nu bijna 1 jaar dood. :cry: We zoeken nu opnieuw een pinscherke maar we hebben onze les geleerd en zullen toch uitkijken naar een betere pup en zeker een goede fokker. Want ons pinscherke heeft in haar leven toch heel wat ziek geweest.
Waar werd oprechter trouw dan tussen man en vrouw, ter wereld ooit gevonden?
Antwoord: Bij de Honden!
Afbeelding
Quinten en Chanouk zijn verloofd!
http://users.skynet.be/stallaureas/
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik geloof niet dat de grootte iets zegt, mits goede gezondheid natuurlijk!
Is de kleinste helemaal gezond, dan maakt het volgens mij niks uit allemaal.

Kaya was het zwaarste teefje, maar is geen kerngezonde hond (ook niet zwak hoor, maar ze mankeert wel het één en ander).
We hebben haar trouwens niet gekozen omdat ze het grootste was, maar wel omdat ze de grootste knuffelkont was :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
twinkeltje
moderator

pffffff ja dat is minder maar was ze als pup dan niet wat stiller
en lag ze niet apart in het nest een beedje verstoten van de rest
is maar een idee van me hoor wand je hoord dat de zwakkere vaak een beedje verstoten woorden maakt dit al niet minder erg natuurlijk en toch knap dat ze door jullie zorg de 15 heeft gehaald
ik hoop dat jullie snel een goede fokker tegen komen waar je een sterkere hond vandaan haald hoewel dan natuurlijk ook nog altijd zwakkerre tussen kunnen zitten
groetjes twink
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

onze vorige hond (rottweiler) was ook de kleinste uit het nest en is zelfs nog bijgevoerd met de fles. toen hij helemaal uitgegroeid was woog hij 55 kg en was ie gezond als een vis.

het zegt m.i. dus helemaal niks..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Onze reu jetset was de kleinste uit het nest , woog maar 600 gr, terwijl zijn zusjes 750 gr waren en zijn broer 900. Nu weegt Jetje 90 kilo en is 92 cm schofhoogte, en uiteindelijk de grootste uit het nest geworden 8)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
'Vanessa'
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door 'Vanessa' »

twinkeltje schreef:pffffff ja dat is minder maar was ze als pup dan niet wat stiller
en lag ze niet apart in het nest een beedje verstoten van de rest
is maar een idee van me hoor wand je hoord dat de zwakkere vaak een beedje verstoten woorden maakt dit al niet minder erg natuurlijk en toch knap dat ze door jullie zorg de 15 heeft gehaald
ik hoop dat jullie snel een goede fokker tegen komen waar je een sterkere hond vandaan haald hoewel dan natuurlijk ook nog altijd zwakkerre tussen kunnen zitten
groetjes twink
Als je hondje er gezond en levendig uitziet denk ik niet dat je er veel problemen mee zult hebben. En als de ouders getest en gezond zijn verklaard. Veel succes ermee!

Bij ons kwam het pinscherke van een vriend van mijn vader, ook een jager zoals mijn vader was. Maar hij fokte met goldens, teckels en dwergpinschers zoveel die honden het konden. Het was met andere woorden een echte 'broodfokker'! :evil: Nooit haal ik daar nog een hond vandaan. Maar ja, het waren mijn ouders toen die beslisten en zij vonden dat allemaal niet zo erg. Maar ze hebben wel 15 jaar de gevolgen moeten dragen of beter gezegd het dwergpinscherke. Want zij was steeds ziek! Mensen kunnen fouten maken, ik hoop alleen dat ze ervan leren!
Waar werd oprechter trouw dan tussen man en vrouw, ter wereld ooit gevonden?
Antwoord: Bij de Honden!
Afbeelding
Quinten en Chanouk zijn verloofd!
http://users.skynet.be/stallaureas/
flappie

Ongelezen bericht door flappie »

Ik heb zelf een Mechelaar uit een nestje van 10 pups. Hij was de kleinste uit het nest, en nu is hij zo'n 70 cm. schofthoogte... Ken een hondje uit hetzelfde nest, was als pup heel fors en is nu zo'n 54 cm. schofthoogte...

Ook wordt er gezegt dat de kleinste uit het nest vaak niet lichaamelijk sterk is... ik heb nog nooit zo'n harde steller als Devil gehad...heb intussen IPO III erop zitten en wil ook graag aan een paar wedstrijdjes meedoen ;)
Simone62
Actief

Ongelezen bericht door Simone62 »

jambo was de een na kleinste, maar hij doet nu echt niet onder t.o van zijn broers.
groetjes
twinkeltje
moderator

nou zo te zien over het algemeen positiefe berichten
het kan dus naar het land der fabels
thanks allemaal :ok:
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

de kleinste kunnen vaak het grootste worden
zegt geen bal
Afbeelding
Domus
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domus »

Volgens mij maakt het ook niet zoveel uit. De kleinste uit het nest kan de grootste worden en de grootste uit het nest kan ingehaald worden door de kleinste.
Groetjes Eliza en een knuffel van Domus
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Onze Tjeu was de grootste in het nest en is dat nog steeds: een hele stevige, flinke hond. Joep was gewoon gemiddeld en is dat gebleven, hoewel hij wel de mooiste bleek te zijn (maar dat heeft effe niks met formaat in het nest te maken :mrgreen: ).

Ik denk op zich dat het formaat van de pup niet zo belangrijk is, maar wel hoe de pup overkomt kwa gezondheid en zo. Ik zou nooit het zieligste pupje uit het nest nemen.

Groetjes,
Hanneke.
slowie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door slowie »

hugo was ook de kleinste uit het nest en heeft ook bijvoeding gehad van de fokker omdat ie zo mini was,dat is nu wel anders hij is nu de 1 na grootste van het nest,dus zegt idd niet veel :ok:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Brigitte schreef:Mijn AmStaff was de kleinste en is uitgegroeid tot de grootste en zwaarste van het nest :mrgreen:
Ja hier hetzelfde met onze 1e Engelse Stafford :mrgreen:
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

qyan was in het nest met uitzoeken het kleinst, met ophalen met 7 weken het grootst, super dominant ventje, maar gezond. kwam wel gezond uit het nest, maar de werestand zal nooit super worden vrees ik
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Het zegt niet altijd wat klein of groot. Cash was ook het kleinste van de reuen en is nu bijna even groot als zijn broers. En de kleinste moet meestal vechten om te krijgen wat hij wil want ja als die andere dikkertjes hun gewicht in de strijd zetten dan heeft hij/zij het moelijk. Daardoor hebben ze vaak meer vechtlust. Nee hoor kleinste hoeft niet minder te zijn.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
twinkeltje
moderator

ik ben helemaal overtuigt het kleine pupie is nu hier en ze is pittig en speels genoeg heeft grote honger en heeft de grootste honden mand in huis helemaal ingepikt en daagt gelijk de oudere hond hier in huis al uit ook voor de poesen loopt ze niet weg dus een taaie tante
bedankt voor jullie evaringen
groetsels twink :ok:
lovedogs
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door lovedogs »

kan me er bij aan sluiten ,
heb ook net een pup in huis ,misty was het enige teefje ,haar broertje was 2 keer zo dik , ik kan bij misty geen gebreken ondekken, en ook de dierenarts verklaarde ze super gezond,
ze is een fier en fel hondje .
Afbeelding
misty-little dog from anneville
groetje's jaap
twinkeltje
moderator

dus bij deze is het fabel uit de wereld geholpen :ok:
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

dobervriendin schreef:Het zegt niet altijd wat klein of groot. Cash was ook het kleinste van de reuen en is nu bijna even groot als zijn broers. En de kleinste moet meestal vechten om te krijgen wat hij wil want ja als die andere dikkertjes hun gewicht in de strijd zetten dan heeft hij/zij het moelijk. Daardoor hebben ze vaak meer vechtlust. Nee hoor kleinste hoeft niet minder te zijn.
dat is helemaal waar, het zijn vechtertjes :mrgreen:
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

Batish was de kleinste reu uit het nest en is dat tot een lange tijd ook geweest maar als hij nu naast zijn broer staat dan is hij heel wat hoger.
Zijn broer Elvis is wel steviger gebouwd dan Batish maar zoveel schelen ze nu ook niet meer :ok:
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
Zillion
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zillion »

Boica was ook de kleinste uit het nest, maar ze had op een gegeven moment het hele nest onder zich. Mevrouw was een pittige tante die niets onder deed aan de grote broers en zussen..
Afbeelding

Afbeelding
annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

Noa was de grootste van de 2 teefjes in haar nest, en is nu de kleinste.
Mijn zwart-witte Annicka was de kleinste, en was later de grootste.
Ieder nest heeft een "de kleinste". en dat hoeft beslist niet de minste te zijn, als het maar een gezond hondje is.

Groeten, Ellen
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”