Hij loopt bij mij in de buurt nooit los ,want er rijd een tram voor de deur en er is veel verkeer. We waren daar nog wel een stukje vandaan, maar Dino is zo razendsnel dus ik schrok me echt dood.
Dus ik gauw Dino opgepakt, want ik kon hem zonder riempje nergens meer aan vasthouden, mijn buurvrouw was er ook aankomen lopen, dus die wil Dino z'n halsband om doen, maar Dino vertrouwt niet iedereen en zeker niet in de buurt van zijn nek (een erfenisje uit z'n verleden).
Maar hij schoot toen dus uit m'n handen en het enige wat ik kon doen was een graai naar hem doen en hem stevig in z'n nekvel pakken. Wat een ellende zeg,

Maar nou is hij bang als ik z'n riempje om wil doen, rent dan dus weg of duikt weg. Hoe moet dat nou met loslopen, hij komt dan altijd zo vol vertrouwen naar me toe. Komt dat nog weer terug?Hij vertrouwt zo weinig mensen maar mij tot nu toe wel, in een half jaar opgebouwd en nu in 1 minuut naar de Kl$%^&te.
Ik negeer hem maar zoveel mogelijk, in die zin dat ik hem wel aai als hij naar me toe komt, maar ik ga hem niet vaker als anders naar me toe roepen. Ik probeer zo gewoon mogelijk tegen hem te doen, maar het doet gewoon pijn in mijn hart, het idee dat ik hem angstig heb gemaakt.
Hij is op zich niet echt bang voor mij nu, maar wel als iets hetzelfde is als in die situatie waar hij zo geschrokken is.
Heeft iemand goede raad.