Vandaag was er een handlersdag agility in Drogteropslagen. Daar had ik me voor ingeschreven voor Rakker. Gelukkig was ik in de 3e groep ingedeeld, dus hoefde ik er pas om half 11 te zijn (1e groep begon om 8 uur) Het waaide vandaag nogal hard, en de lucht zag er ook niet veelbelovend uit. Op het veld aangekomen zagen we dat er en grote tent stond waar iedereen in zat. Dat was wel lekker. Maar we hebben het ook droog gehouden, het sputterde soms heel even, maar echt geregend heeft het niet
Het eerste uur zaten we bij Kees. Eerst gingen we het vooruitsturen oefenen. Hij kwam er dus achter dat ik verkeerd ren :w Ik ren op mijn hakken, en je moet op je voorvoeten rennen. Ik rem mezelf dus eigenlijk af, en kan daarom dus niet heel hard rennen zei hij. Nou, dit was dus nieuw voor mij, maar dan weet ik dus waarschijnlijk ook waarom ik met gym vaak door mijn enkels ging met rondjes rennen. Er zijn van die looptrainingen ofzo, ook voor de behendigheid, dus daar ga ik misschien eens heen met Sandy. En ik ga thuis oefenen meer op mijn tenen te rennen.
Daarna hebben we een hele tijd op de paaltjes geoefend. Er stonden dan 2 paaltjes wt dichter op elkaar, dan zat er een groot stuk tussen, dan weer 2 enz. Toen hebben we de insteek geoefend (een straatje, moet je je hond vooruit door sturen) en nog wat dingen. Dit was echt heel nuttig! Het gaat nu al wat beter, het is natuurlijk niet meteen zo dat het suoer gaat

Kees zei dat het jaren duurt voordat een hond echt zelfstandig de paaltjes kan doen (als je 1 keer per week onder begeleiding traint) Toen een rondje, 2 hoogtesprongen, tunnel en 2 hoogtesprongen. Tja, het klinkt makkelijk, maar was nog wel pittig :w Ik kon net op tijd remmen anders was ik op de laatste hoogtesprong geknald :$ (en niet zo zachtjes ook) Het ging niet zo super :w
Toen gaf hij wat tips en uitleg aan iedereen en toen ging het veel beter.
Daarna zo'n 3 uur wachten tot het 2e uur van Dimitri. Ik heb bij de andere lessen ook gekeken, steek je altijd wat van op
Van Dimitri kregen we vooral raakvlak en wissels training. Dimitri is een Belg, en die noemen die slurf dus zak, en de A-schutting de dakschutting

En hij had het over dat ik een Franse wissel maakte, wat dus een blinde wissel is (ik vroeg wat dat was

) Als we een sterretje moeten lopen gaat Rakker dus heel sloom, hij zei dat dat komt omdat ik dan stil ga staan. Bij Rakker moet ik de hele tijd in beweging blijven. Ik moet sowieso wachten totdat ze naast me is (had gewisseld waardoor ik voor haar kwam) en dan wat langzamer gaan rennen. Duurt wel even voordat ik dat zover heb denk ik, is moeilijk om af te leren

Toen gingen we bij de A-schutting staan, veel honden slaan daarvan het raakvlak over. Dimitri vertelde dus dat 100 van de 98 handlers dit fout doen. Ze gaan stoppen bij het begin van het raakvlak. Je moet dus door blijven lopen (dan wat langzamer) maar niet af gaan remmen. De stopplaats is helemaal aan het eind van de schutting. Rakker slaat hem nog niet over (Kiera wel) dus ga hieraan denken bij de training
De plaatjes gingen echt super

De slurf ging eest niet echt goed :w Het was dus een zwaar doek (plastic) en Rakker ging weer terug. Toen heeft Minna (die was er net toevallig) het doek even opengehouden, en heb ik het nog een paar keer gedaan en beloond, daarna ging het goed

!
Het was dus een leerzame dag, dit waren zeer ervaren trainers, en die zien toch meer dingen dan de trainers die je altijd hebt