Maar zodra ze meer ruimte heeft aan de lijn, zeg tussen de 5 en 10 meter, dan komt ze 2 keer en de 3e keer staat ze heerlijk om zich heen te kijken en reageert niet meer op ons "hier". Koekjes zijn niet echt interessant, speeltjes interesseren haar niet, maar een knuffeltje is het einde, dus dat gebruik ik als beloning. Maar ja, zoals ik al schrijf, als ze meer ruimte heeft reageert ze niet meer.
Ik heb geprobeerd om haar te roepen en als ze niet reageert klein rukje aan de lijn om te zien of ze dan wel naar me kijkt.
Nou, dus niet. Ze kijkt dan vol interesse naar de lijn en begint daar zeer vrolijk een heel leuk spelletje mee en gaat er mee lopen stoeien.
Dat is natuurlijk totaal de bedoeling niet, dus ik laat dan direct de lijn op de grond vallen (ik heb hem dan wel nog vast) en draai me om, om zo de situatie te neutraliseren en meestal stopt ze dan ook meteen met het gerotzooi. Maar ja, als ik haar dan weer roep, weer geen sjoege.
Wat doe ik daar nu aan? Ze moet toch leren om ook op iets grotere afstanden van mij vandaan op mijn commando te reageren.
In wandelgebieden is het niet zo'n groot probleem, want ze blijft wel in de buurt (nog wel
Ik zit nu zelf nog te denken aan de clicker, om die te gaan gebruiken, maar wat kan ik nog meer doen?
Ik ben overigens nog niet zo lang bezig om dit te oefenen, dus misschien wil ik wel te snel hoor, dat kan.
Maar ik zoek gewoon naar iets waardoor ze alert op mij wordt.