Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nagels knippen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Leane

nagels knippen

Ongelezen bericht door Leane »

en maand of 4 terug vond ik de nageltjes van spyro erg lang. de loopster van de uitlaatserice zei het ook al. ik heb er nog ens goed naar gekeken en ze waren inderdaad al een beetje krom. ik naar de dierenarts en die wilde er in eerste instantie niks aan doen. hij vond ze ook te lang en zei dat het zelf moest slijten. ik heb hem gezegd dat we eigenlijk alleen maar op zand en zachte ondergronden lopen ( we wonen erg achteraf en kan alleen rustig lopen op zandweggetjes ideaal eigenlijk wel.) de dierenarts heeft er met een zucht toch wat van af gehaald. en zei dat hij het eigenlijk liever niet deed ( vind een beetje onzin te lang is te lang) hij zei als ze te lang waren dat ik het zelf maar bij moest vijlen. dus nu een tijdje later zijn de nageltjes weer veel te lang en vijlen vindt ze dus helemaal niks vindt ze hartstikke eng en ik vindt het eng om er zelf in te gaan knippen. . wat zal ik doen weer naar de dierenarts gaan ?
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Als je het echt zelf niet durft, ga dan eens op zoek naar een trimster die het voor je wil doen. Die zullen er lang niet zo moeilijk over doen als jouw DA....
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Leane

:idea: he dat is nog wel een idee. bedankt ! want vindt gewoon dat ze geknipt moeten worden
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

En als de trimm(st)er het heeft voorgedaan kan je het zelf onder begeleiding doen en dan geheel zelf, hoeft er steeds maar een klein stukje af.
weg gehaald zit een virus in
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Je kan hondennageltangen kopen met een 'stop' erop. Als je daar het einde van de nagel tegen aan zet en dan knijpt, haal je er maar een milimeter of twee af. Bij ons lopen ze ook hoofdzakelijk over zand/bospaden en als ik op straat de nagels hoor knip ik er een stukje af. Gaat heel makkelijk en als je de tang goed gebruikt kan het eigenlijk niet fout gaan.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

P@CO schreef::idea: he dat is nog wel een idee. bedankt ! want vindt gewoon dat ze geknipt moeten worden
Zaklamp eronder laten schijnen, dan zie je precies het "leven" zitten (rozig). Daar moet je vanaf blijven dus. Bij heel zwarte nagels wat moeilijk, maar je ziet het wel.
Die nagelknippers met 'stop' zijn onhandige dingen. Haal er anders gewoon steeds een millimetertje vanaf...
annemiekw
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door annemiekw »

heeft die da ook nog gezegd waarom hij het liever niet doet?
Leane

annemiekw schreef:heeft die da ook nog gezegd waarom hij het liever niet doet?
het enigste wat hij zei dat het zelf moest slijten. dat ik dan maar met haar moest gaan fietsen. maar dat is weer tegenstrijdig van hem want spyro heeft het aan haar achterpoten. en mag dus niet zo intensief aan de fiets rennen

- bedankt voor de tips allemaal. heb net eens goed gekeken en je ziet inderdaad tot waar je ongeveer kunt gaan
Net

Ongelezen bericht door Net »

Marion. schreef:
P@CO schreef::idea: he dat is nog wel een idee. bedankt ! want vindt gewoon dat ze geknipt moeten worden
Zaklamp eronder laten schijnen, dan zie je precies het "leven" zitten (rozig). Daar moet je vanaf blijven dus. Bij heel zwarte nagels wat moeilijk, maar je ziet het wel.
Die nagelknippers met 'stop' zijn onhandige dingen. Haal er anders gewoon steeds een millimetertje vanaf...
Ik heb dat geprobeerd, die zaklamp, maar ik zie het "leven" echt niet. Toen heb ik de vijl maar gebruikt.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Net schreef:Ik heb dat geprobeerd, die zaklamp, maar ik zie het "leven" echt niet. Toen heb ik de vijl maar gebruikt.
Bij zwarte nagels is het lastig. Bij Miep durf ik het ook bijna niet. Gelukkig had ik laatst een trimster die er korte metten mee maakte :wink:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik zou effe een trimsalon opzoeken, als je geen ervaring hebt. Kleine nagels zijn nog redelijk te doen, maar hoe groter de hond hoe harder de nagels. De kans dat je in het leven knipt is groot en mocht de trimsalon inknippen (wat haast nooit voorkomt, hoor) dan kunnen ze gelijk aquastop gebruiken.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

mochtje toch in het leven knippen(wat altijd kan gebeuren) niet in paniek raken, je hebt speciale bloederstopper een soort poeder die de trimster ook verkoopt of via internet, dat kunje in huis inslaan, mochje dat niet hebben en iemand bij jou rookt even een sigaret aansteken en eventjes tegen de nagel houden heb je dat ook niet een kaars laten branden en dan de gesmolte was erop doen en hebje dat ook niet gewoon een paier er tegenaan en een tijdje zo vast houden het bloeden stop van zelf,
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mori no Kitsune »

lupa schreef:mochtje toch in het leven knippen(wat altijd kan gebeuren) niet in paniek raken, je hebt speciale bloederstopper een soort poeder die de trimster ook verkoopt of via internet, dat kunje in huis inslaan, mochje dat niet hebben en iemand bij jou rookt even een sigaret aansteken en eventjes tegen de nagel houden heb je dat ook niet een kaars laten branden en dan de gesmolte was erop doen en hebje dat ook niet gewoon een paier er tegenaan en een tijdje zo vast houden het bloeden stop van zelf,
een sigaret? is dat wel goed? :80:
~Tsuki no Inu~Dog of the Moon~
Wolves in the Mist
Afbeelding
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

wat ook prima spul is voor eventueel te ver geknipte nagels is aluin, dit wordt gebruikt voor scheerwondjes bij mensen,te koop bij drogist,aluin even natmaken en over de nagel heen wrijven tot het niet meer bloed.
Groetjes Patries
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Mori no Kitsune schreef:
lupa schreef:mochtje toch in het leven knippen(wat altijd kan gebeuren) niet in paniek raken, je hebt speciale bloederstopper een soort poeder die de trimster ook verkoopt of via internet, dat kunje in huis inslaan, mochje dat niet hebben en iemand bij jou rookt even een sigaret aansteken en eventjes tegen de nagel houden heb je dat ook niet een kaars laten branden en dan de gesmolte was erop doen en hebje dat ook niet gewoon een paier er tegenaan en een tijdje zo vast houden het bloeden stop van zelf,
nee een sigarett is niet gezond :smile: maar het helpt eventjes om de nagel dicht te schroeien als je niks anders in huis hebt
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Mori no Kitsune schreef:
Nahhh soldeerbout is beter :N:
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mori no Kitsune »

Angelique25 schreef:
Mori no Kitsune schreef:
Nahhh soldeerbout is beter :N:
aha.. :roll:
~Tsuki no Inu~Dog of the Moon~
Wolves in the Mist
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”