Ik zal meteen maar met de deur in huis vallen: ik ben niet zo'n hondenmens. De enige reden dat ik me hier heb aangemeld, is omdat ik me zorgen maak over de hond van een vriendin en ik graag de meningen van kenners op dit gebied zou willen horen.
Na dit hele gedoe zal ik me weer afmelden omdat ik verder zelf niet veel interesse heb in het houden van honden, ik houdt het bij het fokken van katten

Maar goed, ik hoop dat iemand toch mijn vragen zou willen beantwoorden.
Deze vriendin heeft een teckeltje. Nu vertelde ze me dat haar hondje twee weken terug "per ongeluk" (aanhalingstekens hier omdat ik mijn vraagtekens heb bij het per ongeluk zijn van de hele zaak) in het park gedekt is door een sheltie. Ik heb haar aangeraden om in ieder geval met de dierenarts te overleggen of het beestje niet beter zo snel mogelijk geholpen kan worden. Abortus dus. Ik weet dat dit bij katten wel kan, maar of het bij honden gedaan wordt weet ik niet.
in mijn ogen zit de wereld niet te wachten op nóg een nest rasloze pups die de asiels komen overspoelen, maar goed, misschien is dat niet helemaal terecht.
Waar ik me echter het meeste zorgen over maak is het verschil in formaat. Dit teckeltje is echt klein, ze weegt zo'n drie a vier kilo. Alweer: ik ben geen teckelkenner en ik heb geen idee of dat echt klein is, maar ze in in mijn ogen in ieder geval kleiner dan de gemiddelde sheltie!
Ik zou graag willen weten of ik me terecht zorgen maak om dit hondje. Mijn vriendin zegt dat het wel los zal lopen, die verheugt zich al helemaal op kleine pluizige hondjes, maar ik ben erg bang voor problemen tijdens de zwangerschap en/of geboorte. Wat kan ze verwachten? Is er een risico op een vroeggeboorte door een gebrek aan ruimte? Is een keizersnede sowieso nodig?
Alvast bedankt,
Niala