marcindy schreef:Kristien flyball zou een optie zijn,maar houd er wel rekening mee dat ook dat belastend is.
Je werkt natuurlijk wel veel meer in rechte lijn,met alleen scherpe bocht bij het apparaat.
Afhankelijk van de hoogte van jouw hond,zul je op de wedstrijd een bepaalde hoogte springen.tenzij je mazzel hebt en er een klein hondje mee springt dan mag de rest ook over laag.
Maar dan nog zal je hond ook op zijn hoogte moeten trainen(voor wedstrijden dan).
groetjes Cindy
Je hoeft niet per se op hoogte te trainen. Wij hebben ook een witte herder gehad met een probleem aan zijn polsen ofzo (weet niet helemaal zeker maar weet wel dat hij niet hoog mocht springen) en die ging alleen mee op wedstrijd als er kleine hondjes meeging en die liep ook alleen als er ook een klein hondje liep. Ideaal is het natuurlijk niet

, maar het kan wel...
Maar ik zou eens rondkijken wat er nog meer is wat minder belastend is. Ik weet niet wat het belastendste is, springen of scherpe wendingen?
Ik doe met Job nu gehoorzaamheid en hij vindt het echt gaaf. Ik moet alleen wel voldoende variatie erin brengen en dat betekend dat als we op de training oefeningen doe die Job bijv. al kent dan oefen ik dat nog een paar keer maar dan ga ik wel wat anders doen. Ik doe ook nog doggydance maar dan aangepast, dus geen scherpe wendingen en niet springen. Er zijn best nog wel wat leuke dingen dan

Ik heb ook heel erg moeten zoeken maar ik denk dat ik er nu wel in ben geslaagd om een middenweg te zoeken in zo min mogelijk belastend en toch het geestelijk tevreden te houden.