Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitvallen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Uitvallen

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik zit een beetje met een probleem. :roll: In het algemeen gaat het met Lilo en andere honden helemaal geweldig, in het begin blafte ze immers de longen uit haar lijf naar elke vreemde hond, inmiddels gaat het met heel veel vreemde honden prima, en ze heeft een paar echte vriendjes waar ze heerlijk mee kan spelen.

Maar die laatste paar honden waar het niet goed mee gaat, daar gaat het ook steeds rotter mee. In het begin blafte ze alleen maar en deed ze schijnuitvallen. Nu hapt ze dus echt. :N: Er loopt hier een labrador die ze echt niet mot, een hele drukke jonge reu, en die bleef haar vanochtend uitdagen (hij los, zij aan de lijn), en die hapte ze tot twee keer toe in zijn kop dat hij piepte. Ik geloof niet dat hij er echt iets aan over heeft gehouden, misschien een schaafwondje, en hij bleef ook daarna vrolijk doorgaan :roll: dus het viel wel mee, maar ik durfde haar dus niet los te laten bij die hond in de buurt (en ja, hele domme baas van die lab, maar die vliegt niet zo hoog, zal ik maar zeggen :roll: )

En tegen de Leonberger van de overkant (ook een jonge reu) doet ze ook ontzettend lelijk. Zo lelijk dat hij terug gromde, en normaal gesproken is het een doetje. En zo zijn er meer honden (altijd groter, bijna altijd reuen) waarbij ik haar echt niet los durf te laten omdat ik bang ben dat *of* Lilo stukkies uit die andere hond hapt, *of* mijn Lilo aan stukkies wordt gebeten als die andere hond dat gelazer niet pikt.

En de ellende is dat het een wisselwerking is tussen haar gedoe en mijn angst, dus we lopen samen vrolijk op kleine en andere 'veilige' hondjes af, ik van "KIJK! DAT VIND JE EEN LEUK HONDJE!" en zij van "JA! DAAR WIL IK MEE SPELEN!", maar ik hou haar angstvallig bij me als er een 'risicohond' aan komt. Daar wordt het ook niet beter van natuurlijk, maar ik moet er niet aan denken dat het mis gaat.

'Afleiden' is een aardige optie als ook de andere hond aangelijnd is en we elkaar met een aardige tussenruimte kunnen passeren. Dat gaat ook wel, en dan prijs ik haar de hemel in als ze niet geblaft heeft. Maar zoals vanochtend met die lab was dat dus geen optie, en dat was echt een klotesituatie, omdat ik kon doorlopen wat ik wilde maar die lab bleef maar komen (probeerde ondertussen ook op Jack te rijden, maar die kan godzijdank zijn eigen boontjes wel doppen tegenover een jonge reu), terwijl Lilo alsmaar hysterischer werd.

Iemand tips?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
starfleet
Erelid

Re: Uitvallen

Ongelezen bericht door starfleet »

Hanneke2 schreef: Maar zoals vanochtend met die lab was dat dus geen optie, en dat was echt een klotesituatie, omdat ik kon doorlopen wat ik wilde maar die lab bleef maar komen (probeerde ondertussen ook op Jack te rijden, maar die kan godzijdank zijn eigen boontjes wel doppen tegenover een jonge reu), terwijl Lilo alsmaar hysterischer werd.

Iemand tips?
Ze heeft als teef alle recht om zo'n opdringerige reu die maar blijft komen af te snauwen imo. Hij moet opzouten vindt ze en dat mag ze kenbaar maken.

Anne
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

starfleet schreef:
Hanneke2 schreef: Maar zoals vanochtend met die lab was dat dus geen optie, en dat was echt een klotesituatie, omdat ik kon doorlopen wat ik wilde maar die lab bleef maar komen (probeerde ondertussen ook op Jack te rijden, maar die kan godzijdank zijn eigen boontjes wel doppen tegenover een jonge reu), terwijl Lilo alsmaar hysterischer werd.

Iemand tips?
Ze heeft als teef alle recht om zo'n opdringerige reu die maar blijft komen af te snauwen imo. Hij moet opzouten vindt ze en dat mag ze kenbaar maken.

Anne
Okay maar Hanneke heeft wel gelijk dat er op den duur een hond tussen zit die dit niet pikt natuurlijk.
estelle

Hanneke, denk je niet dat ze enorm veel 'steun' krijgt door de lijn?
Wat als ze dit gedrag nou laat zien en jij lijnt haar af en loopt er bij weg? Wat doet ze dan? Dan is ze namelijk jouw stuen kwijt en staat ze daar helemaal alleen.
Daarbij moeten er bij mij ook geen honden komen snuffelen als mijn honden aan de lijn zitten, dat gaat ook fout terwijl als ik ze los laat er niks aan de hand is.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Hanneke2 schreef:En de ellende is dat het een wisselwerking is tussen haar gedoe en mijn angst, dus we lopen samen vrolijk op kleine en andere 'veilige' hondjes af, ik van "KIJK! DAT VIND JE EEN LEUK HONDJE!" en zij van "JA! DAAR WIL IK MEE SPELEN!", maar ik hou haar angstvallig bij me als er een 'risicohond' aan komt. Daar wordt het ook niet beter van natuurlijk, maar ik moet er niet aan denken dat het mis gaat.

Iemand tips?
Ik zou dus hier mee aan de slag gaan. Niet meer betrokken raken in "met welk hondje Lilo kan gaan spelen".

Laat haar zelf bepalen met welke hond ze wil spelen, of niet wil spelen.
Want als jij bij bepaalde honden wel het signaal af geeft van "wat leuk"" en bij bepaalde honden niet, terwijl dit niet eens zo hoeft te zijn, dan kan dat haar beinvloeden.

Ik heb ook een beetje moeite met jouw criteria van "kleine leuke hondjes. Zijn honden die groter zijn niet leuk om mee te spelen. Kan soms beter uitpakken als kleine honden hoor. :wink:

Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen. :wink:
Laatst gewijzigd door Baily op 08 nov 2005 10:14, 2 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

estelle schreef: Okay maar Hanneke heeft wel gelijk dat er op den duur een hond tussen zit die dit niet pikt natuurlijk.
Dat kan altijd gebeuren, maar je kan een teef niet afleren om wel eens te snauwen tegen een reu die niet van ophouden weet. Als je het niet vertrouwt, dan maar een ander weggetje inslaan of de hond zelf wegsturen en als baas de situatie oplossen.

Anne
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Baily schreef:
Hanneke2 schreef:En de ellende is dat het een wisselwerking is tussen haar gedoe en mijn angst, dus we lopen samen vrolijk op kleine en andere 'veilige' hondjes af, ik van "KIJK! DAT VIND JE EEN LEUK HONDJE!" en zij van "JA! DAAR WIL IK MEE SPELEN!", maar ik hou haar angstvallig bij me als er een 'risicohond' aan komt. Daar wordt het ook niet beter van natuurlijk, maar ik moet er niet aan denken dat het mis gaat.

Iemand tips?
Ik zou dus hier mee aan de slag gaan. Niet meer betrokken raken in "met welk hondje Lilo kan gaan spelen".

Want als jij bij bepaalde honden wel het signaal af geeft van "wat leuk"" en bij bepaalde honden niet, terwijl dit niet eens zo hoeft te zijn, dan kan dat haar beinvloeden.

Ik heb ook een beetje moeite met jouw criteria van "kleine leuke hondjes. Zijn honden die groter zijn niet leuk om mee te spelen. Kan soms beter uitpakken als kleine honden hoor. :wink:

Ik hou Spok ( en uiteraard Luna ) aan de lijn kort bij elke hond die we eventueel kunnen tegenkomen zodat ik op die manier geen signaal af geef.

Verder concentreer ik me niet op wat ik van die andere hond vind, maar wat ik van mijn eigen hond verwacht. Dat betekent dat hij/ zij de ene keer mag uitvallen, en de andere keer moet oversteken, of wat dan ook.

Het gewenste gedrag beloon ik zo goed mogelijk, en ik verbeeld me dat je hond dat oppakt, en als het ware op een gegeven moment aan je vraagt wat hij moet doen.

Overigens, het probleem van ongewenst los lopende honden, daar doe je gewoon helemaal niks aan. Een troost: echt fout gaat het maar heel zelden, althans ik heb nooit anders meegemaakt. Dus misschien is het gewoon beter om je daar niet al te druk over te maken, voordat het een keer gebeurt.
Afbeelding
estelle

starfleet schreef:
estelle schreef: Okay maar Hanneke heeft wel gelijk dat er op den duur een hond tussen zit die dit niet pikt natuurlijk.
Dat kan altijd gebeuren, maar je kan een teef niet afleren om wel eens te snauwen tegen een reu die niet van ophouden weet. Als je het niet vertrouwt, dan maar een ander weggetje inslaan of de hond zelf wegsturen en als baas de situatie oplossen.

Anne
Ik begreep je zin denk ik verkeerd. Ik dacht dat je bedoelde dat een reu het maar moet pikken als hij afgesnauwd wordt door een teef want de teef heeft daar alle recht toe.
De reu van de buuf pikt dit dus niet en corrigeert terug.

maar we gaan offtopic haha.
Hanneke2
Zeer actief

estelle schreef:Hanneke, denk je niet dat ze enorm veel 'steun' krijgt door de lijn?
Wat als ze dit gedrag nou laat zien en jij lijnt haar af en loopt er bij weg? Wat doet ze dan? Dan is ze namelijk jouw stuen kwijt en staat ze daar helemaal alleen.
Daarbij moeten er bij mij ook geen honden komen snuffelen als mijn honden aan de lijn zitten, dat gaat ook fout terwijl als ik ze los laat er niks aan de hand is.
Ja, ik denk dat de lijn het verergert. Hoewel het dus met tig hondjes aan de lijn wel goed gaat, ook als die andere honden wel los lopen.

*Maar* het punt is dus juist dat ik haar bij honden waarvan ik weet dat ze ze helemaal niks vind, niet los durf te laten. :roll: Ik kan toch moeilijk gaan 'testen' met het risico dat er bloed vloeit?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hanneke2 schreef:*Maar* het punt is dus juist dat ik haar bij honden waarvan ik weet dat ze ze helemaal niks vind, niet los durf te laten. :roll: Ik kan toch moeilijk gaan 'testen' met het risico dat er bloed vloeit?
Eerlijk gezegd; ik zou niet weten waarom niet. Ze valt toch niet uit als ze los loopt? Jij dwingt haar met de lijn tot verdediging en dus gaat ze in de aanval. Bescherm haar als je haar aan de lijn hebt of laat haar los. Ik denk dat je nog wel eens verrast zou kunnen zijn omdat er misschien wel niets gebeurd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Hanneke2
Zeer actief

Baily schreef:

Iemand tips?

Helemaal mee eens. Maar je moet wel bedenken dat ze een paar maanden geleden nog 0 honden leuk vond, en mede door dat enthousiaste gedoe van mij gaat het inmiddels met heel veel honden prima. En mijn probleem was dus juist dat ik haar niet zelf kan laten kiezen met wie ze kan spelen. :roll:

Haha, ja, maar het is Lilo die discrimineert, hoor, niet ik. Er zijn ook wel grotere honden waar ze prima mee overweg kan, maar echt spelen doet ze daar bijna niet mee (Ja, met Jack en met een andere ibi die hier loopt). En ze is gewoon dol op alles wat kleiner of ongeveer even groot als zijzelf is.
Hanneke2
Zeer actief

Eline* schreef:
Hanneke2 schreef:*Maar* het punt is dus juist dat ik haar bij honden waarvan ik weet dat ze ze helemaal niks vind, niet los durf te laten. :roll: Ik kan toch moeilijk gaan 'testen' met het risico dat er bloed vloeit?
Eerlijk gezegd; ik zou niet weten waarom niet. Ze valt toch niet uit als ze los loopt? Jij dwingt haar met de lijn tot verdediging en dus gaat ze in de aanval. Bescherm haar als je haar aan de lijn hebt of laat haar los. Ik denk dat je nog wel eens verrast zou kunnen zijn omdat er misschien wel niets gebeurd.
Ze valt niet uit als ze los loopt omdat ze niet los gaat bij honden waarvan ik denk dat ze uitvalt. :roll: Het is een vicieuze cirkel. :denken:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Hanneke2 schreef:
Baily schreef:

Iemand tips?

Helemaal mee eens. Maar je moet wel bedenken dat ze een paar maanden geleden nog 0 honden leuk vond, en mede door dat enthousiaste gedoe van mij gaat het inmiddels met heel veel honden prima. En mijn probleem was dus juist dat ik haar niet zelf kan laten kiezen met wie ze kan spelen. :roll:

Haha, ja, maar het is Lilo die discrimineert, hoor, niet ik. Er zijn ook wel grotere honden waar ze prima mee overweg kan, maar echt spelen doet ze daar bijna niet mee (Ja, met Jack en met een andere ibi die hier loopt). En ze is gewoon dol op alles wat kleiner of ongeveer even groot als zijzelf is.
Oke, als Lilo zelf discrimineert dan is het goed.......... :pffff: :mrgreen: :wink:
Hanneke2
Zeer actief

Baily schreef: Oke, als Lilo zelf discrimineert dan is het goed.......... :pffff: :mrgreen: :wink:
:mrgreen:

Ik vind het trouwens wel grappig om te zien wat een vreemde voorkeuren je honden kunnen hebben. Ze zijn hier allebei dol op alles wat naar windhond/podenco neigt, maar da's vrij logisch. Maar Jack vindt bijvoorbeeld border collies heel erg leuk, is er vaak niet bij weg te slaan ook al zien ze hem soms niet eens staan. En Lilo is vooral helemaal wezenloos van Jack Russels en alles wat daar op lijkt.
estelle

pfff had ik een stuk tekst getypt is het weg.

Ik schreef dat je dus niet eens zeker weet dat Lilo uitvalt maar dat jij dat alleen maar denkt. Onbewust geef jij dus signalen af naar Lilo en daarvanuit reageert Lilo, waarschijnlijk.
estelle

Hanneke2 schreef:
Eline* schreef:
Ze valt niet uit als ze los loopt omdat ze niet los gaat bij honden waarvan ik denk dat ze uitvalt. :roll: Het is een vicieuze cirkel. :denken:
Vroeg me nog even iets af.
Wat doe jij dan als Lilo al los loopt en er komt voor JOU een 'risico' hond aan? uit je reacties begrijp ik dat je haar dan bij je roept en haar aanlijnt, dan kom ik weer terug op mijn bovenstaande reactie dat jij dus aangeeft aan Lilo dat er iets is want ze moet spontaan aan de lijn en ook steeds bij dezelfde 'type' honden.....

Het klinkt allemaal zo logisch en eerlijk gezegd denk ik dat jij het probleem veroorzaakt omdat jij wat nerveus wordt bij het zien van bepaalde typen honden.
Dat breng je over op Lilo.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hanneke2 schreef:
Eline* schreef:
Ja, die moet je dus doorbreken. Lekker loslaten en zien wat er gebeurd. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me niet zoveel zorgen zou maken in jouw geval. Zij laat zich niet verscheuren en ze zal zelf ook geen hond beschadigen als ze gewoon kan ontwijken. Jij dwingt haar tot dit gedrag omdat ze niet wegkan. Dat is ze niet gewend en ze zoekt nu een weg om daarmee om te gaan wat haar dus lukt, waardoor haar vervelende gedrag toeneemt. Loslaten meis!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Helemaal mee eens. Diep inademen en loslaten :wink: . Niet overal direct tussen gaan springen he :neenee: Gewoon je mond houden :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

estelle schreef:pfff had ik een stuk tekst getypt is het weg.

Ik schreef dat je dus niet eens zeker weet dat Lilo uitvalt maar dat jij dat alleen maar denkt. Onbewust geef jij dus signalen af naar Lilo en daarvanuit reageert Lilo, waarschijnlijk.
Mja, voor een deel heb je ongetwijfeld gelijk. Maar als ik nou bekijk met welke honden ze absoluut niet op kan schieten zit er toch niet echt een lijn in die puur terug te voeren is op mijn reactie. Voorbeeld: hier in de buurt woont een jonge kruisingteef, hartstikke leuk lief ding, Jack vindt haar ook erg leuk, Lilo haat haar. Andere eigenaar en ik hebben het een paar keer geprobeerd, maar Lilo gaat op vijftig meter afstand al grommen en grauwen. :roll:

Duitse herder-reu, waar Jack niks van moet weten, maar die altijd meteen op mij af komt voor koekjes (loopt eeuwig los :roll: ): gaat goed met Lilo.

Duitse herderreu waar Jack redelijk mee overweg kan: Lilo gaat uit haar dak en DH gaat terug staan grommen. :N:

Schat van een Leonbergerreu, doet geen vlieg kwaad, en Lilo hapt hem in zijn kont. :roll:

Kreng van een JR-teef, Lilo huppelt er altijd opgewekt op af om haar te begroeten, wordt steevast weggesnauwd en huppelt dan gewoon weer verder.

Onderdanig (zwart!) labteefje, vriendinnetje van Jack, Lilo accepteerde haar vanaf de eerste minuut.

Onderdanig BC-teefje, vriendinnetje van Jack, Lilo blijft blaffen en grommen als we haar tegenkomen, en 'tolereert' haar dan.

Hele zelfverzekerde blonde lab reu, gaat prima met Jack, gaat prima met Lilo.

Hele zelfverzekerde rottiereu, gaat prima met Jack, Lilo blijft gillen.

En zo kan ik nog een ellenlange lijst maken, maar er zit -voorzover ik kan zien- geen echte logica in. Het gaat niet altijd mis als ik denk van 'Whoa, dat gaat vast mis' en het gaat niet altijd goed als ik verwacht dat het prima zal gaan. :roll:
Hanneke2
Zeer actief

Eline* schreef:
Hanneke2 schreef:
Eline* schreef:
Ja, die moet je dus doorbreken. Lekker loslaten en zien wat er gebeurd. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me niet zoveel zorgen zou maken in jouw geval. Zij laat zich niet verscheuren en ze zal zelf ook geen hond beschadigen als ze gewoon kan ontwijken. Jij dwingt haar tot dit gedrag omdat ze niet wegkan. Dat is ze niet gewend en ze zoekt nu een weg om daarmee om te gaan wat haar dus lukt, waardoor haar vervelende gedrag toeneemt. Loslaten meis!
Okee, stel dat je gelijk hebt. :mrgreen:

Ik kan haar niet zomaar overal loslaten! Je hebt het gezien, ze gaat gewoon lekker de rest van de wereld ontdekken als er spannende paadjes zijn (dat is, als ze die andere hond negeert :mrgreen: )

Een alternatief is om haar gewoon de 8 meter lijn te geven, maar of dat goed gaat... :roll:

Maar nu ga ik naar bed. Morgen maar eens kijken of ik enge honden tegenkom en of ze daar dan los kan en of ik het durf. :mrgreen:
M&M

Ongelezen bericht door M&M »

ja dat is niet makkelijk maar ik zou haar toch maar loslaten even een voorbeeld mijn teef is net zo vooral grote jonge reuen heeft ze nogal moeite mee en daar hap ze graag naar totdat ik haar loslaat dan krimpt ze ineens en gaat ze maar spelen met die hond :denken: :mrgreen: tuurlijk zal het niet altijd goed gaan in mensen ogen maar de honden weten het prima uit te vechten :wink: En ookal zou je een 8 meter lange lijn nemen ze blijft aan een lijn zitten en zal zich toch sterk vinden.

Ik zal je nog een voorbeeld geven Moria liep los en kwam een vrij grote Mechelse Herder reu ze was zo geschrokken van hem dat ze er vandoor ging toen ze mij had terug gevonden wilde ze wel even naar die reu toe gaan om te laten weten dat ze echt niet bang is en je had haar moeten zien ze was echt bang :smile: :smile:

Ik hoop dat jij het vertrouwen in je hond kan hebben dat loopt een stuk pretiger buiten en voor je hond is het ook fijn want ze voelen echt wel hoe de baas zich voelt op dat moment :wink:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hanneke2 schreef:
Andere eigenaar en ik hebben het een paar keer geprobeerd, maar Lilo gaat op vijftig meter afstand al grommen en grauwen. :roll:
Ja en? Laat haar maar lekker grommen. Moet je mijn buurhonden en mijn honden eens te keer horen gaan naar elkaar. Het lijken wel een stelletje viswijven bij elkaar. Heerlijk veilig achter het hekje (net zoals jouw Lilo heerlijk veilig aan het riempje). Totdat ze elkaar tegen komen in het park, doen ze alsof ze elkaar niet kennen en lopen ze snel langs elkaar heen :smile: Ik denk dat je het veel groter maakt dan het is :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
estelle

pffff je moest Chello vroeger eens zien, mijn DH reu, als hij aan de lijn zat en we liepen over straat. DAn ging hij tekeer, alsof hij echt zwaar agressief was maar zodra we hem dan los deden was er niks aan de hand en werd de hond normaal begroet of hij negeerde het zelfs.
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

estelle schreef:pffff je moest Chello vroeger eens zien, mijn DH reu, als hij aan de lijn zat en we liepen over straat. DAn ging hij tekeer, alsof hij echt zwaar agressief was maar zodra we hem dan los deden was er niks aan de hand en werd de hond normaal begroet of hij negeerde het zelfs.
Dat doet Bowie dus ook. Mans doen aan de lijn, maar los is het een wuzzy, tenzij de andere hond nog wèl vastzit, dan wil ie echt aanvallen :eek:
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

aan de lijn is en blijft diesel een draak. Soms een negerende draak, meestal een stoere draak. De allerbeste oplossing bij hem is hem loslaten.
Ook bij honden aan de lijn.
fayckalynn
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door fayckalynn »

wat een gedoe allemaal,als ik met mijn honden uit ga,wordt er gewoon normaal gedaan,er wordt niet gevochten en gedomineerd,dat kan ik zelf ook allemaal wel,mijn honden hebben zich normaal te gedragen,tegen mensen en ook tegen andere honden,van welk ras dan ook,ik ben de baas,niet hun.
een hondenleven duurt maar even
estelle

fayckalynn schreef:wat een gedoe allemaal,als ik met mijn honden uit ga,wordt er gewoon normaal gedaan,er wordt niet gevochten en gedomineerd,dat kan ik zelf ook allemaal wel,mijn honden hebben zich normaal te gedragen,tegen mensen en ook tegen andere honden,van welk ras dan ook,ik ben de baas,niet hun.
:roll:
Kom jij maar even met mijn DH teef wandelen....
Hanneke2
Zeer actief

fayckalynn schreef:wat een gedoe allemaal,als ik met mijn honden uit ga,wordt er gewoon normaal gedaan,er wordt niet gevochten en gedomineerd,dat kan ik zelf ook allemaal wel,mijn honden hebben zich normaal te gedragen,tegen mensen en ook tegen andere honden,van welk ras dan ook,ik ben de baas,niet hun.
Ja, dat zijn zinnige tips. Dankjewel. :roll:
Hanneke2
Zeer actief

Sunnybunny schreef:
Hanneke2 schreef:
Andere eigenaar en ik hebben het een paar keer geprobeerd, maar Lilo gaat op vijftig meter afstand al grommen en grauwen. :roll:
Ja en? Laat haar maar lekker grommen. Moet je mijn buurhonden en mijn honden eens te keer horen gaan naar elkaar. Het lijken wel een stelletje viswijven bij elkaar. Heerlijk veilig achter het hekje (net zoals jouw Lilo heerlijk veilig aan het riempje). Totdat ze elkaar tegen komen in het park, doen ze alsof ze elkaar niet kennen en lopen ze snel langs elkaar heen :smile: Ik denk dat je het veel groter maakt dan het is :wink:
Nou, vanochtend kwam er een vreemde donkere reu langs terwijl Lilo en Jack met bekende hondjes aan het spelen waren. De reu had het een beetje voorzien op een airdale-reu uit de groep, er werd gereden en gegromd, en Lilo ging zich er uiteraard even mee bemoeien. :roll:

Nou voelt ze zich in de groep natuurlijk ook sterker, dus behalve gillen naar die hond hapte ze hem ook een paar keer in zijn kont en rende dan effe hard weg om weer net zo hard terug te rennen en het nog eens te doen. Ze beet niet echt door, en die andere hond had het eigenlijk te druk met die airdale om te reageren, snauwde haar alleen een keertje weg, en ik heb me er braaf niet mee bemoeid. :mrgreen:

Ben benieuwd wat we morgen tegenkomen.

Oh, en de baas van die opdringerige lab van van de week vertelt nu rond dat ik een vals hondje heb. :denken: Ik heb mazzel dat een hoop mensen in het park Lilo al kennen vanaf dat ze nog stond te bibberen achter mijn benen, dus hij wordt niet erg serieus genomen met zijn verhalen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

grinnik :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”