Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Komissar Rex.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Komissar Rex.

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik zag gisteren geheel per toeval een komplete scene van Kommisaris Rex, normaal gesproken kijk ik hier niet naar hoor. :wink:

Verbluft zag ik hoe een suïcidale persoon welke in een staat van behoorlijke stress verkeerde op een richel van een gebouw balanceerde en zich met moeite in evenwicht hield, onderwijl toegesproken door de geleider van Rex en een kollega. Dezen poogden de man te overtuigen van het feit dat het leven nog zoveel moois voor hem in petto had dat zelfmoord doodzonde zou zijn.

Onderwijl zag je hoe Rex op straat bezig was met het verslepen van een toevallig in de buurt liggende stapel van gigantische kartonnen dozen. Af en toe keek hij eens bemetend op naar de scene die zich boven zijn hondenhoofd afspeelde en ging dan weer driftig voort met het plaatsen van steeds meer dozen precies op de plaats waar volgens zijn waarneming het lichaam van de verwarde man terecht zou komen indien deze toch zou besluiten dat het leven echt geen zin meer had.

Rex was net klaar met zijn klus toen de man zich had laten overreden en zich over wilde geven aan de sterke arm toen hij onverhoeds een voet verkeerd plaatste en viel. :eek:

Hij kwam godzijdank precies midden in de stapel dozen neer en mankeerde dankzij Rex´ prachtige arbeid niets, geen schrammetje.

Rex´ baasje kwam naar buiten hollen en zei tegen Rex. "Goed zo Rex, braaf" en gaf de hond een vluchtig klopje op de bol, alsof dit soort werk voor Rex dagelijks werk was en eigenlijk té simpel om er echt van op te kijken.

Zou dit nu echt kunnen, dat een hond dit soort dingen kan doen met als enige beloning een vaag klopje op de kop?

Ik betwijfel dit uiteraard, maar gezien het aantal Rex-achtige honden dat ik ken welke ook echt Rex heten vraag ik me af of er echt mensen zijn die denken dat Rex daadwerkelijk kan bestaan.
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door LaRep »

Mijn hond doet een moord voor een klopje op zijn kop.
Afbeelding
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

het lijkt me eigenlijk niet dat als een hond iemand bovenop een dakgoot ziet staan het in zijn hoofd opkomt dat diegene wil gaan springen en de hond dan dozen onder die persoon legt :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Honden die geen correcties krijgen maar leren op basis van beloning kun je vrijwel alles aanleren met een clicker als je goed kan trainen, veel inzicht hebt en erg goed kan belonen en timen. De leercapaciteit varieerd enorm per hond maar als sommige mensen zich verbazen over het feit dat hun hond een touw doorbijt, de deuren open maakt en dan de koelkast plundert kun je je voorstellen dat je met wat sturen zo'n hond dus ook dozen kan leren slepen en neerleggen.

Dat is niet aangeleerd met een schuiderklopje maar dat schuiderklopje kan wel ruim voldoende zijn de hond het trucje dat hij al lang en breed kent te laten uitvoeren. Sommige honden gaan wat dom trucjes lopen doen als ze geen aandacht krijgen en staan dan gewoon op hun achterpoten in hun pootjes te klappen of draaien rondjes om hun as. Alles om niet genegeerd te worden of een beetje aandacht :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie wil nog nèt mooi zitten voor een klopje op haar borst :smile:

Dit soort acties verwacht ik echt niet van een hond, maar ik geloof direct dat er mensen zijn die dit wel geloven.
johan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door johan »

Die van mij kunnen ook prima met dozen slepen, wat nou bijzonder? :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Twee zaken gaan door elkaar volgens mij (of ik ben niet zo helder meer :smile: ).

Nee, ik geloof niet dat een hond naar de dakgoot kan kijken, daar iemand op ziet staan en vervolgens beredeneert dat de persoon gaat springen en voor een zachte landing dan maar wat dozen neerlegt op de juiste plek :mrgreen:

Ja, ik geloof zeker dat een klopje voor sommige honden genoeg beloning is :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

johan schreef:Die van mij kunnen ook prima met dozen slepen, wat nou bijzonder? :mrgreen:
en versnipperen maar op de juiste plaats leggen... mwa nee... ze rennen er hard mee weg ben ik bang :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Stang schreef:Twee zaken gaan door elkaar volgens mij (of ik ben niet zo helder meer :smile: ).
:smile: Toen ik Marc zijn reactie las, besefte ik ook dat ik het anders had gelezen dan misschien wel de bedoeling is. Maar ik heb een excuus :pffff:

Voor de rest ben ik het eens met je reactie :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

johan schreef:Die van mij kunnen ook prima met dozen slepen, wat nou bijzonder? :mrgreen:
En nou ga je me dalijk nog even vertellen dat ze al meerdere malen een potentïele zelfmoordenaar op een dakrand hebben ontwaardt en diens leven hebben gered door vlotjes een mooie stapel dozen precies op de juiste plek te hebben neergelegd?
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
En nou ga je me dalijk nog even vertellen dat ze al meerdere malen een potentïele zelfmoordenaar op een dakrand hebben ontwaardt en diens leven hebben gered door vlotjes een mooie stapel dozen precies op de juiste plek te hebben neergelegd?
Dagelijks :pffff:

Nou ja...... oke, blaffen naar de glazenwassers op de ladder dan.... geldt dat ook? :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Honden die geen correcties krijgen maar leren op basis van beloning kun je vrijwel alles aanleren met een clicker als je goed kan trainen, veel inzicht hebt en erg goed kan belonen en timen. De leercapaciteit varieerd enorm per hond maar als sommige mensen zich verbazen over het feit dat hun hond een touw doorbijt, de deuren open maakt en dan de koelkast plundert kun je je voorstellen dat je met wat sturen zo'n hond dus ook dozen kan leren slepen en neerleggen.

Dat is niet aangeleerd met een schuiderklopje maar dat schuiderklopje kan wel ruim voldoende zijn de hond het trucje dat hij al lang en breed kent te laten uitvoeren. Sommige honden gaan wat dom trucjes lopen doen als ze geen aandacht krijgen en staan dan gewoon op hun achterpoten in hun pootjes te klappen of draaien rondjes om hun as. Alles om niet genegeerd te worden of een beetje aandacht :wink:
Ja dat geloof ik allemaal best Marc, maar zelfmoordenaars leren onderscheiden en dmv. dozen diens leven redden etc.? :denken:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Stang schreef:Nee, ik geloof niet dat een hond naar de dakgoot kan kijken, daar iemand op ziet staan en vervolgens beredeneert dat de persoon gaat springen en voor een zachte landing dan maar wat dozen neerlegt op de juiste plek :mrgreen:
Ja, dat lijkt me ook onzin.

Maar aan de andere kant wordt blinde-geleidenhonden geleerd dat ze om hangende takken en andere obstakels heen moeten lopen waar zij zelf geen last van hebben, maar hun blinde baas wel. Dat vind ik ook waanzinnig knap!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
Wil de hond schreef:

Nou ja...... oke, blaffen naar de glazenwassers op de ladder dan.... geldt dat ook? :smile:
Misschien proberen ze hem wel zo te laten schrikken dat hij van de ladder kukelt? :19:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Rex wordt wel lichtelijk vermenst :mrgreen: Maar ach, vroeger vond ik het allemaal prachtig :cheer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Het trucje zal inderdaad het punt niet zijn, zelfs niet als er (op dat moment) alleen een schouderklopje tegenover staat. Het zal dan bij het aanleren ongetwijfeld uitvoeriger beloond zijn. Maar zelf beredeneren dat die man boven gered moet worden en dan ook nog eens bedenken hoe dat moet lijkt me iets teveel gevraagd voor een hond. Dat is alleen maar weggelegd voor Rex, Lassie, Beethoven en nog zo een paar.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ja maar dan nog, Rex verricht bij wijze van spreken een wonder en dan staat zijn geleider er als een enorme droogkloot totaal niet versteld van maar hij zegt hem gewoon heel simpeltjes dat hij een brave hond is *klopje* en that´s it. :roll:

Als mijn hond zoiets zou doen zou ik daar toch wel minstens erg blij van worden.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
Stang schreef:
Wil de hond schreef:

Misschien proberen ze hem wel zo te laten schrikken dat hij van de ladder kukelt? :19:
Zodat ze hem kunnen redden en ook een schouderklopje krijgen :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Wil de hond schreef:Ja maar dan nog, Rex verricht bij wijze van spreken een wonder en dan staat zijn geleider er als een enorme droogkloot totaal niet versteld van maar hij zegt hem gewoon heel simpeltjes dat hij een brave hond is *klopje* en that´s it. :roll:

Als mijn hond zoiets zou doen zou ik daar toch wel minstens erg blij van worden.
Nou ligt eraan wie er op het randje staat :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
Wil de hond schreef:Ja maar dan nog, Rex verricht bij wijze van spreken een wonder en dan staat zijn geleider er als een enorme droogkloot totaal niet versteld van maar hij zegt hem gewoon heel simpeltjes dat hij een brave hond is *klopje* en that´s it. :roll:

Nou ligt eraan wie er op het randje staat :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Nou ligt eraan wie er op het randje staat :mrgreen:
Ja, je zal maar zwaar depressief zijn en het leven echt niet meer zien zitten, dan heb je het nog knap moeilijk met zo´n bijdehandte bemoeial. :jank:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:Zodat ze hem kunnen redden en ook een schouderklopje krijgen :19:
Als jij nou Rexachtigen zou hebben dan zou ik me dat nog wel voor kunnen stellen ja. :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
Stang schreef:Zodat ze hem kunnen redden en ook een schouderklopje krijgen :19:
Als jij nou Rexachtigen zou hebben dan zou ik me dat nog wel voor kunnen stellen ja. :mrgreen:
Pfffff :pffff:
Weet je wel hoe intelligent RottigeWeilers zijn en Griekse Gevelpissers :hmmm: :boos:

:denken: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Wil de hond schreef:
Rataplan schreef:Nou ligt eraan wie er op het randje staat :mrgreen:
Ja, je zal maar zwaar depressief zijn en het leven echt niet meer zien zitten, dan heb je het nog knap moeilijk met zo´n bijdehandte bemoeial. :jank:
Ja lijkt me ook, hij zet met gemak het sein op rood bij een trein :mrgreen:
Maarre even terug op de orginele vraag ja ik denk dat er mensen zijn die dat soort dingen verwachtten van hun hond, als je zo kijkt wat een hond allemaal toegedicht krijgt aan eigenschappen :denken: hij doet dingen uit wraak of om iemand dwars te zitten, etc. dus waarom zou hij dit niet kunnen :19:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

neem toch aan dat je wel snapt dat de hond het trucje niet uitvoert omdat er iemadn in de goot staat en dat de hond weet dat hij een 'zacht "plekje moet creeeren..

maarrrrrr voor de serie moet rex natuurlijk een wonderslimme hond blijven, dus ga je niet ontzettend verbaasd en enthousiast doen na zo'n actie, rex kan dat gewoon, heel gewoon...dus een schouderklopje is voldoende natuurlijk :mrgreen:
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Wil de hond schreef:
Helaas... de dozen waren op...
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nou, hier in huis vinden ze Rex maar een eikelig, patserig, betweterig kereltje. :pffff:
Toby gaf net aan dat hij Rex een slecht voorbeeld voor de samenleving vindt. Straks moeten ze dat allemaal doen, een beetje socio in de rondte lopen en op het juiste moment de juiste beslissing nemen om zo de tweebener op tijd te redden. Waar blijft het opportunistische karakter van de hond? Nee, Rex doet zijn soortgenoten geen eer aan vinden zowel Toby als Yentie. Toop begint er niet aan. :pffff: Zeker niet voor alleen een schouderklopje. Yentie vindt alleen het pakwerkgedeelte wel leuk: lekker vastbijten in iemand poot of arm en dan lekker blijven hangen.
:mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

hoi, wat jij gezien hebt ie volgens jou 1 hele scene geweest zonder tussenpauze's.

ik kan je wel vertellen dat dat niet zo is, dit is waarschijnlijk in 1 dag opgenomen, dus onderdeeltje voor onderdeeltje. wanneer je rex naar boven ziet kijken dan zie je daarboven geen camera, terwijl als je van boven kijkt zie je beneden geen camera. dat geeft al weer aan dat dat in iedergeval 2 delen zijn.

kun je je de frolic reclame nog herinneren, die met die dalmaat die in de tuin aan het planten is? die graaf een kuiltje doet daar een frolicje in .....
dit is een stukje dat in 18! delen is opgenomen en aan elkaar is geplakt.

elke keer wanneer de camera van een andere kant filmt is dat een apart stukje. dat wil zeggen. eerst alles op zijn plaats, oefenen wat er gedaan moet worden, wanneer het licht is goedgekeurd en de omgeving ook, elke sprietje moet op zijn plaats zijn (en het zijn zeuren hoor directors niks is goed en alles kan beter) dan wordt het stukje gefilmd, soms wel 20 tot 30 x en elke keer tussendoor alles stoppen, weer op zijn plaats alles instellen.

dus je snapt dat dat 1e klopje echt niet het enige is geweest voor dit stukje hoor.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

ik keek altijd samen met mijn bullies naar commisaris Rex...in de hoop dat ze nog wat van hem konden leren

maar elke keer als er een suicidaal iemand op het dak staat lopen ze gewoon door.... :blah: :blah:

:mrgreen:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Het is nooit dezelfde hond hoor :mrgreen: Soms is opeens zijn piepie verdwenen of opeens een heel andere kleur.
Kortom, je ziet meerdere honden. Voornamelijk wel dezelfde, reginald von rabenbush (zo even uit mijn hoofd)

De "echte" rex is toevallig wel in de verte familie van Nanni :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”