Yeah......blij dat jullie je erover wilden buigen.
OK....dan wat vragen mijerzijds natuurlijk (ik ben nu eenmaal niet zo thuis in de "kynologie")
LongFields schreef:
Flinke teef met een donker charbonné vacht. Schedel wat zwaar met geprononceerde stop. Mooi amandelvorming middelbruin tot donkerbruin oog (moeilijk te zien welke van de foto's haar oogkleur het beste weergeeft). Mooi donker masker. Goed parallellisme. Oren wat groot, lijken iets laag aangezet maar stand is verder wel goed. Zeer expressief hoofd.
Wat weinig voorborst. Moet nog verder uitzwaren maar gezien de leeftijd is dit logisch.
Voorhand is wat steil gehoekt, achter matig gehoekt. Mooie katvoeten. Lijkt iets los in de polsen. Staart goed van lengte. Rug oogt iets lang, en achter de schoft zit een lichte dip. Hond toont iets overbouwd op de foto's.
Vind je het wat zo?
* edit * : ik heb geprobeerd Biene te keuren naar de rasstandaard, en op de punten zoals het op een show beoordeeld zou worden. Gangwerk is natuurlijk niet te beoordelen.
Persoonlijk vind ik Biene een prachthond, haar koppie spreekt me vooral enorm aan.
Ik vind het geweldig

Ogen zijn trouwens middelbruin
Schedel wat zwaar snap ik.....ze heeft niet voor niets de bijnaam dikkop
Wat bedoel je met parallellisme?
En dat steil gehoekt zijn in de voorhand....waar zie je dat aan? Waar moet ik naar kijken om te snappen wat je bedoelt?
Hutsje schreef:Mooie evenwichtige hond om te zien. Mooie hals. Goede ribwelving en buiklijn. Zwak in de rug en polsen. Goede hoekingen achter, voor wat steiler. Sterk achterbeen. Mooi donker oog en masker. Goede uitdrukking. Staart voldoende lang en goede aanzet. Weinig voorborst inderdaad, maar ik weet niet of ze dit horen te hebben. Persoonlijk: Mooie kleur!
Komt eigenlijk heel veel overeen met wat Suzanne zegt
Dat zwak in de rug snap ik, ze lijkt inderdaad wat doorgezakt op deze foto's, is ook inderdaad nog licht overbouwd.
Het is in mijn ogen wel wat minder dan 4 maanden geleden. Toen was ze zo...

Dus wellicht trekt dat nog wel meer weg, we zullen het moeten afwachten
Polsen zijn voor mij niet storend, ik vind ze niet té zwak (maar snap ook dat het nog wel rechter kan).
Borst zal zich nog wat meer ontwikkelen, bij Marouck kwam dat ook pas na haar 2e jaar. Biène is nu net 13 maanden (en nog steeds niet loops geweest

)
Ze is in ieder geval een totaal ander type dan haar nestzusje, die in Tsjechië zit.

Deze lijkt veel meer op haar broer Exxon qua bouw, denk dat dat van vader komt.
http://www.bloedlijnen.nl/stamboom.php?ID=10812#
Hier staat een foto bij van haar zusje, was op deze foto een half jaar oud geloof ik.
Dit is haar vader: