Groeten,
Eelco
Moderator: moderatorteam
Nou als ik een hele flinke kerel was dan greep ik die hond wel bij zijn kladden en goed ook.gelderen schreef:Of als je levensmoe bent: Strak aankijken, opstaan, over hem heen gaan hangen en hem een tik verkopen. Dat laatste komt je dan denk ik niet aan toe![]()
Groeten,
Eelco
gelderen schreef:Of als je levensmoe bent: Strak aankijken, opstaan, over hem heen gaan hangen en hem een tik verkopen. Dat laatste komt je dan denk ik niet aan toe![]()
Groeten,
Eelco
yep, je hand over de snuit van de hond leggen maar in dit geval zou ik dat absoluut NIET doen want de kans is erg groot dat de betreffende hond je zou grijpen.AnneMarie schreef:gelderen schreef:Of als je levensmoe bent: Strak aankijken, opstaan, over hem heen gaan hangen en hem een tik verkopen. Dat laatste komt je dan denk ik niet aan toe![]()
Groeten,
Eelco
Leuk gezegd![]()
brrr zo'n hond, daar is al wel een en ander aan vooraf gegaan, nietwaar?
Je moet er maar zin in hebben
![]()
Dat snuitbijten, wat houdt dat in. snuit rondom vastpakken ofzo?
dat moet je dan toch eens en deze hond uit komen leggengelderen schreef:Niet aankijken, opstaan en weglopen.Mol schreef:ja maar wat doe je bliven zitten is geen optie want hij wil zich bevestiggen ten opzichte van jou, hij wil dus gaan bijten.gelderen schreef:Dat ligt maar helemaal aan de hond. Als je het fysiek kan winnen zou ik vol de confrontatie opzoeken. Kun je het fysiek niet winnen dan zou ik het negeren zonder je ranglager te plaatsen (niet aankijken, opstaan en weglopen) en van vooraf aan heel rustig rangorde gaan bepalen door zelf stukje bij beetje een stapje te stijgen. Dit kan erg lang duren. Een herplaatshond heeft zich al een bepaalde positie toegeeigend, hij zal deze plaats niet zomaar opgeven en zal proberen op dezelfde hoogte of hoger in zijn nieuwe roedel terecht te komen.Mol schreef: en hoe zie jij dat dan voor je? dus projecteer dit nu eens terug op je zelf,hoe pak jij dit probleem nu aan, stel je krijg een wild vreemde hond in huis, je zit toevallig op de grond om wat voor reden dan ook de hond komt achter je staan zet zijn haren omhoog staart kaars recht de lucht in oren recht naar voren, voor tanden en hoek tanden ontbloot en die heel diep grommend met staal blauwen ogen, hoe los jij dit dominatie conflikt op ?
mol
Groeten,
Eelco
mol
Een hond bijt niet ter bevestiging van rangorde. Het rangorde systeem bestaat juist ter voorkoming van vechten.
Groeten,
Eelco
Mol schreef:hem beet pakken onder het opstaan en hem ff heel goed duidelijk maken wie er dus de baas is in huis.Marie-José schreef:Maar ben wel benieuwd,Mol? Wat doe jij in zo'n situatie?
mol
ik ga die confrontatie zowiezo aan zeker weten doe je het toch nooit, maar als je het niet doet heb je zowiezo verlorengelderen schreef:Mol schreef:hem beet pakken onder het opstaan en hem ff heel goed duidelijk maken wie er dus de baas is in huis.Marie-José schreef:Maar ben wel benieuwd,Mol? Wat doe jij in zo'n situatie?
mol
Dat zei ik in mijn eerste post ook maar dan moet je wel zeker weten dat je het wint. Of ga jij de confrontatie ook aan als je dat niet zeker weet?
Groeten,
Eelco
en grommen is een vorm van communicatie. Ik heb begrepen dat een hond die besloten heeft te vechten niet gromt.gelderen schreef: Niet aankijken, opstaan en weglopen.
Een hond bijt niet ter bevestiging van rangorde. Het rangorde systeem bestaat juist ter voorkoming van vechten.
Groeten,
Eelco

nou de hond is dus klaar voor die confrontatie , hij is zeker van zich zelf in deze heb ook beschreven hoe de hond zich gedraagt ten opzichte van de persoon op de grond.Joy C schreef:Ik denk toch dat ik in het geval wat Jan beschrijft niet op zou staan en weg zou lopen. Ik vind het moeilijk te oordelen over een situatie waar ik zelf niet in zit, maar ik zou toch ingegrepen hebben, denk ik. Of afleiden. Hangt af van de totale houding van de hond op dat specifieke moment.
Dan zou ik niet weglopen. Kijk zeker weten doe je het nooit, maar op zo'n moment is het allesbeslissend. Als je op dat moment wegloopt, kun je een hoop problemen voor jezelf creëren, terwijl je nu de kans hebt om dat (meestal) voor eens en voor altijd duidelijk te hebben.Mol schreef:nou de hond is dus klaar voor die confrontatie , hij is zeker van zich zelf in deze heb ook beschreven hoe de hond zich gedraagt ten opzichte van de persoon op de grond.Joy C schreef:Ik denk toch dat ik in het geval wat Jan beschrijft niet op zou staan en weg zou lopen. Ik vind het moeilijk te oordelen over een situatie waar ik zelf niet in zit, maar ik zou toch ingegrepen hebben, denk ik. Of afleiden. Hangt af van de totale houding van de hond op dat specifieke moment.
mol

Wat stel je je daar precies bij voor dan ? Ik denk dat " foei ! " of welke verbale correctie dan ook weinig indruk zal maken op deze hond en vvoor hem het startsein zal zijn om aan te vallen.Joy C schreef:Dan zou ik niet weglopen. Kijk zeker weten doe je het nooit, maar op zo'n moment is het allesbeslissend. Als je op dat moment wegloopt, kun je een hoop problemen voor jezelf creëren, terwijl je nu de kans hebt om dat (meestal) voor eens en voor altijd duidelijk te hebben.Mol schreef:nou de hond is dus klaar voor die confrontatie , hij is zeker van zich zelf in deze heb ook beschreven hoe de hond zich gedraagt ten opzichte van de persoon op de grond.Joy C schreef:Ik denk toch dat ik in het geval wat Jan beschrijft niet op zou staan en weg zou lopen. Ik vind het moeilijk te oordelen over een situatie waar ik zelf niet in zit, maar ik zou toch ingegrepen hebben, denk ik. Of afleiden. Hangt af van de totale houding van de hond op dat specifieke moment.
mol

en als die dan opstaat en terug komt?Sunnybunny schreef:Je moet dan zelf heel instinctief handelen en niet denken wat je gaat doen want daar heb je geen tijd voor. Als het je eigen hond is, dan wordt je woedend natuurlijk, althans ik dan en dan heb je direct het voordeel dat je in je boosheid niet bang bent en dat is het belangrijkste! Als je gewoon echt boos bent dan pak je hem bv. in zijn nek-en rugvel en dondert hem een eind door de kamerJe bent op dat moment dus niet bang en ook nog eens heeeeeel boos, das meestal wel voldoende dan
Nee, Jan, geen foei natuurlijk.Zoie schreef:Wat stel je je daar precies bij voor dan ? Ik denk dat " foei ! " of welke verbale correctie dan ook weinig indruk zal maken op deze hond en vvoor hem het startsein zal zijn om aan te vallen.Joy C schreef:Dan zou ik niet weglopen. Kijk zeker weten doe je het nooit, maar op zo'n moment is het allesbeslissend. Als je op dat moment wegloopt, kun je een hoop problemen voor jezelf creëren, terwijl je nu de kans hebt om dat (meestal) voor eens en voor altijd duidelijk te hebben.Mol schreef:nou de hond is dus klaar voor die confrontatie , hij is zeker van zich zelf in deze heb ook beschreven hoe de hond zich gedraagt ten opzichte van de persoon op de grond.Joy C schreef:Ik denk toch dat ik in het geval wat Jan beschrijft niet op zou staan en weg zou lopen. Ik vind het moeilijk te oordelen over een situatie waar ik zelf niet in zit, maar ik zou toch ingegrepen hebben, denk ik. Of afleiden. Hangt af van de totale houding van de hond op dat specifieke moment.
mol

Mij is altijd geleerd, maar ik ben beniewd naar jouw mening in deze, dat als je aan zoeiets begint, je het ook af moet maken. Dus zorgen dat je in topconditie bent.Mol schreef:en als die dan opstaat en terug komt?Sunnybunny schreef:Je moet dan zelf heel instinctief handelen en niet denken wat je gaat doen want daar heb je geen tijd voor. Als het je eigen hond is, dan wordt je woedend natuurlijk, althans ik dan en dan heb je direct het voordeel dat je in je boosheid niet bang bent en dat is het belangrijkste! Als je gewoon echt boos bent dan pak je hem bv. in zijn nek-en rugvel en dondert hem een eind door de kamerJe bent op dat moment dus niet bang en ook nog eens heeeeeel boos, das meestal wel voldoende dan
mol

tja je kan moeilijk Time out vragenJoy C schreef:Mij is altijd geleerd, maar ik ben beniewd naar jouw mening in deze, dat als je aan zoeiets begint, je het ook af moet maken. Dus zorgen dat je in topconditie bent.Mol schreef:en als die dan opstaat en terug komt?Sunnybunny schreef:Je moet dan zelf heel instinctief handelen en niet denken wat je gaat doen want daar heb je geen tijd voor. Als het je eigen hond is, dan wordt je woedend natuurlijk, althans ik dan en dan heb je direct het voordeel dat je in je boosheid niet bang bent en dat is het belangrijkste! Als je gewoon echt boos bent dan pak je hem bv. in zijn nek-en rugvel en dondert hem een eind door de kamerJe bent op dat moment dus niet bang en ook nog eens heeeeeel boos, das meestal wel voldoende dan
mol
Niet?Mol schreef:tja je kan moeilijk Time out vragenJoy C schreef:Mij is altijd geleerd, maar ik ben beniewd naar jouw mening in deze, dat als je aan zoeiets begint, je het ook af moet maken. Dus zorgen dat je in topconditie bent.Mol schreef:en als die dan opstaat en terug komt?Sunnybunny schreef:Je moet dan zelf heel instinctief handelen en niet denken wat je gaat doen want daar heb je geen tijd voor. Als het je eigen hond is, dan wordt je woedend natuurlijk, althans ik dan en dan heb je direct het voordeel dat je in je boosheid niet bang bent en dat is het belangrijkste! Als je gewoon echt boos bent dan pak je hem bv. in zijn nek-en rugvel en dondert hem een eind door de kamerJe bent op dat moment dus niet bang en ook nog eens heeeeeel boos, das meestal wel voldoende dan
molhahahaha how stop wag effe, effe 5 pik please
mol

Dan doe je dat nog een keerMol schreef:en als die dan opstaat en terug komt?Sunnybunny schreef:Je moet dan zelf heel instinctief handelen en niet denken wat je gaat doen want daar heb je geen tijd voor. Als het je eigen hond is, dan wordt je woedend natuurlijk, althans ik dan en dan heb je direct het voordeel dat je in je boosheid niet bang bent en dat is het belangrijkste! Als je gewoon echt boos bent dan pak je hem bv. in zijn nek-en rugvel en dondert hem een eind door de kamerJe bent op dat moment dus niet bang en ook nog eens heeeeeel boos, das meestal wel voldoende dan
mol