ligt er aan hoeveel tijd je hebt, zowel een pup heeft zijn opvoeding nodig als een wat oudere hond, vind ik neem nu bij mijn geval runo zat er niet op te wachten op 3 DH `s maar toch, en ook runo moet je opvoeden
{ dus ben het met baily eens } en leren welke gedragsregels er hier zijn, ik vind ook dat training nodig is, je wilt toch ook de zekerheid hebben dat je hond luisterd naar je als je hem roept enz, dus ben nu met hem 2 x op een dag de gewone bassis GG aan het doen, maakt niet uit waar ik ben ff trainen met hem, het maakt hem zekerder, het gevoel krijgt, dat die erbij hoort en zijn zelvertrouwen gaat omhoog. ook een wat oudere hond kan je nog steeds naar je hand zetten, maar dan moet je gewoon zwart / wit zijn en consuquent. met randy { die werd me ook plots aangeboden}, nadat die weer voor 2mnd terug was bij zijn eigenaars, ben ik 1 1/2 jaar bezig geweest om hem te krijgen zo als die nu is, { eerst volledig terug gebracht naar HOND zijn, en toe in rap tempo verder met hem gegaan } en ook daar moet ik af en toe best nog wel weer ff de puntjes op de i zetten.
wat ik bijna zeker weet is dat ze geen "afglijders" zoals baily ze noemt

geef mij dan maar zonder stamboom { ze zoeken er zelf wel 1 op