Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nooit meer een pup

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

sacajawea
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sacajawea »

pup wel of niet, :19:

ligt er aan hoeveel tijd je hebt, zowel een pup heeft zijn opvoeding nodig als een wat oudere hond, vind ik neem nu bij mijn geval runo zat er niet op te wachten op 3 DH `s maar toch, en ook runo moet je opvoeden
{ dus ben het met baily eens } en leren welke gedragsregels er hier zijn, ik vind ook dat training nodig is, je wilt toch ook de zekerheid hebben dat je hond luisterd naar je als je hem roept enz, dus ben nu met hem 2 x op een dag de gewone bassis GG aan het doen, maakt niet uit waar ik ben ff trainen met hem, het maakt hem zekerder, het gevoel krijgt, dat die erbij hoort en zijn zelvertrouwen gaat omhoog. ook een wat oudere hond kan je nog steeds naar je hand zetten, maar dan moet je gewoon zwart / wit zijn en consuquent. met randy { die werd me ook plots aangeboden}, nadat die weer voor 2mnd terug was bij zijn eigenaars, ben ik 1 1/2 jaar bezig geweest om hem te krijgen zo als die nu is, { eerst volledig terug gebracht naar HOND zijn, en toe in rap tempo verder met hem gegaan } en ook daar moet ik af en toe best nog wel weer ff de puntjes op de i zetten.

wat ik bijna zeker weet is dat ze geen "afglijders" zoals baily ze noemt :smile: niet meer mogen fokken, maar ik moet toegeven dat ik de stamboom DH`s echt niet mooi vind, de verhoudingen kloppen niet, en als ik dan op straat loop met mij honden { stamboomloos } krijg ik meer aandacht dan degene die met stamboom loopt :mrgreen: en of ik er nu 1 of alle 3 bij me heb, de zelfde blikken en opmerkingen, mooie rechte ruggen, mooi fors. mooie glans en pracht honden :oeps: { beetje trots }

geef mij dan maar zonder stamboom { ze zoeken er zelf wel 1 op :smile: } wel met gezondheids verklaring en de nodige achtergrond, als het kan, maar tja je kan ook zelf op onderzoek uitgaan, waar komt die oorspronkelijk vandaan, als je net als bij mij ineens voor de keuze staat, ik ben zelf gaan zoeken, zo weet ik waar randy oorspronkelijk vandaan komt en ook runo, kost misschien wat tijd, maar dan weet je het. of ik er nu wat aan gehad heb, nee niet zo. het gaat om het karaker van de hond
Afbeelding

mensen blaffen, honden communiceren

groetjes van RANDY-RUNO-RINGO
Sacajawea
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Baily schreef:[maar die hond die je op oudere leeftijd neemt, die is toch ook ooit pup geweest.

Het enige verschil is inderdaad dat je kunt zien hoe hij is geworden van karakter en gedrag.
Dat is een enorm verschil, dat kan het verschil zijn van een wereldhond of een probleemhond..juist die paar o zo belangrijke maanden!!
Maar of je nou de hond neemt met 8 weken of met drie jaar, het blijft dezelfde hond in mijn ogen. :denken: En stel dat je de hond van je dromen ziet in een asiel, maar het is een pup, (mits je de situatie hebt voor een pup namtuurlijk)Dan neem je hem niet, omdat het een pup is en omdat je niet aan vermeerdering wilt meewerken, maar die hond zit er over drie jaar nog en dan neem je hem wel. Dat is toch eigenlijk dan drie verspilde jaren.
Een asielpup spekt geen foute-fokkersportemonnee. Ik heb dus niets tegen aanschaf van een asielpup, alleen zou ik het zelf niet zo gauw doen, behalve als de totale achtergrond van het nest bekend is en het verloop van die eerste weken. Een pup is een soort onafgebreid vestje..je ziet er pas een stukkie van en op grond daarvan moet je zeggen of je hem wilt hebben ja of nee. Als de achtergrond bekend is en het verloop van de nestperiode is okee te noemen zie ik geen reden om niet aan zo'n pup te beginnen.
Als dat echter allemaal niet bekend is kies ik liever voor de zekerheid van een passend vestje en dat is voor mij dus die volwassen hond.
Voor mij is een pup waarvan weinig bekend is van bv 4 maanden te veel een gok en nu, voor de situatie waarin ik nu zit met alles wat ik de laatste jaren heb meegemaakt wil ik dus geen gok. Dan dus liever een uitgegroeide hond, what you see is what you get!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Baily schreef:Nu zie ik vaak herders die me aanspreken, maar dat zijn dan vaak allemaal kruisingen, of zonder stamboom. Nu breekt natuurlijk een oorlog los, maar ik moet zeggen dat ik ze mooier vind als al die herders met stamboom met van die glijbaanruggen. Je kunt er van houden, maar ik vind het echt niks. Ik vind het er zo gedrukt uit zien.

Dus als ik mooie herders zie dan zijn het geen rashonden. Maar ik zou tien keer liever daar een pup van hebben, als een kynologisch gefokte herder.
Ik heb dat ook hoor. Ik vind ook 9 van de 10 herders zonder stamboom het mooist omdat die geen overdrijvingen kennen en niet volgens een eindplaatje gefokt worden. Niet perse wat kleinere oren bv bij een mechel. Ik wil grote oren op een mechel. Ik wil mooi stokhaar en lange rechte benen en een rechte rug. Mijn hond moet wat groter zijn en zeker goede bone hebben.

Dan komt het er dus op neer dat ik echt op de kruisingen val. Gister keek ik op marktplaats en daar staan dus de echte plaatjes. Duits/Hollander met als gevolg een donkerrood gestroomde hond met een machtige uitstraling en mooier dan iedere rasherder in mijn ogen. Of een mechel/labje wat een lichtgeel herdertje oplevert met zwarte snuit en oren. Machtig mooi hondje om te zien. Of wat akitabloed, prachtig!

In de herplaatsing barst het van die honden en kan je dus makkelijk een geestelijk gezonde jonge hond vinden die wel helemaal voldoet aan je plaatje zonder dat je naar een fokker hoeft te rennen. Naast de mooiste rasloze herders heb je nl ook een berg lelijke stamboomloze honden omdat er gewoon met slechte ouders werd gefokt. Een pup groeit uit tot..........afwachten :wink:
Afbeelding
Disney
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Disney »

Marie-Josée schreef:
Disney schreef:Ik ga volgend jaar een westie pup aanschaffen, maar ik zie er ook wel een beetje tegenop. Ik vind puppies wel lief, maar die tandjes... aahh. En alle verantwoordelijkheid vind ik best moeilijk. Een volwassen hond is veel zelfstandiger. Zo wil ik hem graag leren dat hij ook alleen moet kunnen zijn. Ik zou het vreselijk vinden als mijn hond aan een stuk door blaft als ik er niet ben..
En al lees je hier vaak over de problemen, daar is een forum tenslotte voor, het gaat in werkelijkheid veel makkelijker dan je denkt.De meeste pups worden zonder noemenswaardige problemen groot.
Ja dat klopt wel. Gelukkig kom ik uit een 'hondenfamilie' dus ik krijg ook veel advies uit mijn omgeving :wink:
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Ca Cajuina schreef:Ik vind een pup ook erg leuk. Maar ben ook altijd weer blij als ze een maand of 6 zijn. Als alle honden weer volwassen zijn gaat de drang naar een pup meestal toch weer opkomen
Hihihi en toch is de kans groot op het moment dat ik over een half jaar een pupje heb :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

FF afwachten nog....
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:Ik heb dat ook hoor. Ik vind ook 9 van de 10 herders zonder stamboom het mooist omdat die geen overdrijvingen kennen en niet volgens een eindplaatje gefokt worden. Niet perse wat kleinere oren bv bij een mechel. Ik wil grote oren op een mechel. Ik wil mooi stokhaar en lange rechte benen en een rechte rug. Mijn hond moet wat groter zijn en zeker goede bone hebben.

Dan komt het er dus op neer dat ik echt op de kruisingen val. Gister keek ik op marktplaats en daar staan dus de echte plaatjes. Duits/Hollander met als gevolg een donkerrood gestroomde hond met een machtige uitstraling en mooier dan iedere rasherder in mijn ogen. Of een mechel/labje wat een lichtgeel herdertje oplevert met zwarte snuit en oren. Machtig mooi hondje om te zien. Of wat akitabloed, prachtig!
vind ik ook mooi hoor, en gelukkig zijn de africhtingsherders anders dan de kynologische herders. Als je die 2 types naast elkaar zet zie je al een wereld van verschil ondanks dat het beide rashonden zijn.
Maar ik vind een zwarte mechelaar prachtig, alleen krijg je die niet met stamboom. Ik geloof dat er wel enkele geweest zijn maar in ieder geval heel weinig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Ca Cajuina schreef:
Ca Cajuina schreef:Ik vind een pup ook erg leuk. Maar ben ook altijd weer blij als ze een maand of 6 zijn. Als alle honden weer volwassen zijn gaat de drang naar een pup meestal toch weer opkomen
Hihihi en toch is de kans groot op het moment dat ik over een half jaar een pupje heb :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

FF afwachten nog....
Ik heb een combinatie op het oog. Die begin volgend jaar een nestje krijgen. Maar we hebben afgesproken dat we eerst een ander huis kopen. Dus. Het is nog even afwachten. We gaan a.s. zondag het huis bekijken.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

MARC_S schreef:
Baily schreef:Nu zie ik vaak herders die me aanspreken, maar dat zijn dan vaak allemaal kruisingen, of zonder stamboom. Nu breekt natuurlijk een oorlog los, maar ik moet zeggen dat ik ze mooier vind als al die herders met stamboom met van die glijbaanruggen. Je kunt er van houden, maar ik vind het echt niks. Ik vind het er zo gedrukt uit zien.

Dus als ik mooie herders zie dan zijn het geen rashonden. Maar ik zou tien keer liever daar een pup van hebben, als een kynologisch gefokte herder.
Ik heb dat ook hoor. Ik vind ook 9 van de 10 herders zonder stamboom het mooist omdat die geen overdrijvingen kennen en niet volgens een eindplaatje gefokt worden. Niet perse wat kleinere oren bv bij een mechel. Ik wil grote oren op een mechel. Ik wil mooi stokhaar en lange rechte benen en een rechte rug. Mijn hond moet wat groter zijn en zeker goede bone hebben.
zoiets dus (wel met stamboom ter verduidelijking :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding[/img]
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
MARC_S schreef:

zoiets dus (wel met stamboom ter verduidelijking :mrgreen:

Afbeelding
ben ik niet de enige in ieder geval met een mechel met van die grote schotels op het dak! :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief

tzijn de oren die het em doen :pffff:
leuk hé, als ze van die schotels hebben :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:tzijn de oren die het em doen :pffff:
:ok: vooral als pup zag je meer oor dan hond :mrgreen:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:

Grote oren???
Oh dan moet ik effe mijn maatje Brasje inzetten als troef hoor :mrgreen:

Afbeelding
maart
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:

Grote oren???

Afbeelding
leuke oren Brasje :wink:
Rob*
Zeer actief

maart schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef:

Grote oren???

Afbeelding

Wil je Brassie ook van voren zien? :mrgreen:

Afbeelding

Brassaatje is trouwens een x-ing mechelaar en groenendaeler en is hoe bizar het ook klinkt het vriendje van Blisje, een herder die zwart is en een reu zo staatsvijand nummer 1 zijn, maar Blissie is totaal gefascineerd door die zwarte gek :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
maart schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef: :ok: vooral als pup zag je meer oor dan hond :mrgreen:

Grote oren???

Afbeelding

Afbeelding

Brassaatje is trouwens een x-ing mechelaar en groenendaeler en is hoe bizar het ook klinkt het vriendje van Blisje, een herder die zwart is en een reu zo staatsvijand nummer 1 zijn, maar Blissie is totaal gefascineerd door die zwarte gek :mrgreen:
super die oren... en zwarte mechelaars vind ik prachtig... :ok:
is hier de papa en mama echt een groenendaeler en mechelaar of ergens al in voorgaande generaties? want dan zou het een zwarte mechelaar zijn
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
maart schreef:
Angel-eyes schreef:

Grote oren???

Afbeelding

Afbeelding

super die oren... en zwarte mechelaars vind ik prachtig... :ok:
is hier de papa en mama echt een groenendaeler en mechelaar of ergens al in voorgaande generaties? want dan zou het een zwarte mechelaar zijn

Nee Brasje is uit een papa mechel en mama groendaeler, wel uit een werklijn mechel, maar doet geen pakwerk, alleen speuren wat ie heel erg goed doet.

Nog effe plaatje van opzij :cheer:
Afbeelding

Uhhhh...ja ik speel altijd met een frisbee met hem :mrgreen:
maart
Zeer actief

wauw, wat is Brasje een knapperd :I: :I:
je moet eens meer foto's van hem plaatsen :wink:
Rob*
Zeer actief

maart schreef:wauw, wat is Brasje een knapperd :I: :I:

Ik zal morgen eens wat plaatjes van die eikel maken :wink:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

En ik maar denken dat Tuana grote oren heeft :smile:
Rob*
Zeer actief

maart schreef:wauw, wat is Brasje een knapperd :I: :I:

Heb er nog een paar gevonden :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
maart
Zeer actief

nog nog nog... :F:
Rob*
Zeer actief

maart schreef:nog nog nog... :F:

Effe zoeken hoor hahahahaha....denk nog wel dat ik er eentje heb :mrgreen:

Afbeelding

dat waren ze, zal er morgen eens een paar maken als ie zin heeft dat zwarte rotbeest :mrgreen:
maart
Zeer actief

:klaar:

(die laatste foto is echt leuk :ok: :I:)
Rob*
Zeer actief

maart schreef::klaar:

(die laatste foto is echt leuk :ok: :I:)

Het is ook een leuk beest hoor hahahaha, ineens speert ie door de studio en komt dan op me af en effe kroelen en is weer pleite, en Blisje zie je dan zo kijken van....."huh...wat .....waar??"....."oh daarzo...mooi effe erop af"hhahahahaha, en dan staan ze elkaar debiel aan te kijken :mrgreen:
maart
Zeer actief

eens Brasje en Blisje samen trekken, is waarschijnlijk een mooi contrast :19:
sacajawea
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sacajawea »

echt een pracht hond :E:
had nog nooit een zwarte mechel [ ook al is het een X } gezien, nu kan ik me er wat bij voorstellen, staat ook super recht :ok:

veel plezier er mee. en blisje ook
Afbeelding

mensen blaffen, honden communiceren

groetjes van RANDY-RUNO-RINGO
Sacajawea
malinois
Zeer actief
Contacteer:

vind het een hele mooie hond! Ooit komt er hier nog wel zo 1 :mrgreen:
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

nog een paar grote oren (Anne, x-HH 5 mnd)
Afbeelding

Afbeelding

Grietje nestzusje van Anne
Afbeelding

en nog wat mooie koppies :wink:
rocky bijna 13
Afbeelding

Nika bijna 10
Afbeelding

Benta 4
Afbeelding

Spike

Afbeelding
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Seleen, waar heb je bij die pups de streepjes verstopt :denken: :mrgreen: :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:Seleen, waar heb je bij die pups de streepjes verstopt :denken: :mrgreen: :wink:
die worden er later pas opgeschilderd ssssssssssttt..... :N: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”