Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ras eigenschappen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Eline* schreef:
massam schreef:ik vind dat je het maatschappelijk aanvaardbaar mag maken, maar niet zover gaan dat een stafford ineens gezellig naar het losloopveldje in je dorp kan met 15 andere reuen...
Nou, dan zijn wij het denk ik eens. :wink:
Ik moet zeggen dat ik best bang ben voor alle ontwikkelingen op hondengebied. Enerzijds wordt de maatschappij steeds intoleranter en anderzijds zie je steeds "gevaarlijkere" honden komen. Ik ben werkelijk bang voor verboden straks op bv honden van een bepaalde grote of afkomst. Ik denk dat iedere hondenliefhebber zich verantwoordelijk moet voelen voor deze tendens in de samenleving en dat je dus geen honden moet willen fokken die neigen naar maatschappelijk niet te tolereren gedrag.
helemaal mee eens, toevallig had ik het er vandaag nog met iemand over dat er heeeeel veel "staffordfokkers" zijn die maar wat aanprutsen en het voor het geld doen en dus niet kijken naar wie de hond gaat zodat elke idioot een stafford kan kopen.

echt goede staffordfokkers zijn er niet veel helaas... dus die teste, hun honden qua verzorging heilig verklaren en kritisch naar kopers kijken en kritisch door kopers bekeken willen worden...

en dat gaat ons ras ooit de kop kosten en ik bang.

want deze idioten fokken ook niet bewust op goed karakter...
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mol schreef:
Hutsje schreef:Ik vraag me af in hoeverre honden hun oorspronkelijke taak kunnen uitoefenen als deze het grootste gedeelte van de tijd in kennels zitten of ervoor lopen. Of alleen maar in huis zitten en drie keer per dag een blokje om gaan. En waar in Nederland moet of mag een hond uit de Molossergroep zijn oorspronkelijke taak nog uitvoeren?
ik snap net helemaal wat het houden van honden in kennels temaken heeft met het onder werp.

je mag namelijk met elke mollosser gewoon IPO training beoefenen dus een vorm van waak en verdediggen is weldegelijk mogelijk.
dus werken met deze rassen kan nog steeds, dat veel mensen het niet doen is een ander verhaal maar het is weldegelijk mogelijk.

maar willens en wetens de inhoud van de verpakking omdat het niet meer mogelijk is deze honden hier te houden is natuurlijk onzin, het is echter zo dat niet iedereen geschikt is voor een bepaalt ras om zijn ras eigenshappen.
het is bijvoorbeeld een algemeen feit dat bepaalde teriers en mollossers meer problemen hebben met sex genoten dan andere rassen is dit dan ook iets wat je er dan maar uit moet fokken omdat mensen er meschien meer in huis willen hebben of s het meschien dan beter dat dit soort mensen dan beter of een andere sexe in huis nemen of gewoon bij 1 hond blijven?
als je als potencieel honden eigenaar een ras heb gevonden maar het karakter is te dominant of te sherp of te waaks maar je vind het ras mooi moet je dan het ras nemen of verder zoeken naar een ras wat kwa karakter beter bij je pas?

ik vind van wel zoek verder maar fok niet het geen er uit wat het ras het ras maakt.
als mensen een AM staff kopen weten ze als ze goed geinformerd zijn dat het een ras is wat moeilijk met andere honden kan, moet je het ras dan maar zo gaan fokken dat het het karakter van een golden krijgen, of ben je dan doel bewust bezig een ras omzeep t helpen?

mol :8):
Ik vraag me af waarom mensen die hun honden geen oorspronkelijke taken laten uitvoeren het toch zo belangrijk vinden dat de honden die taak wel moeten kunnen uitvoeren. Ongeacht of ze dus in kennels zitten of in huis of waar dan ook. Je mag wel IPOtrainen met een Molosser, maar de meeste mensen zijn daar geen voorstander van. En jij doet dat toch ook niet met je honden? Waarom eigenlijk niet?
Als we het over Nederland hebben, een klein land en vol met mensen die met de verkeerde bedoeling een hond aanschaffen heb ik liever een Bullmastiff die fluitend de MAGtest door komt dan eentje die alles aanvliegt. Het is toch wel gewenst dat je met een hond over straat moet kunnen. Los in een groep is een ander verhaal.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

massam schreef:ik vind dat je het maatschappelijk aanvaardbaar mag maken, maar niet zover gaan dat een stafford ineens gezellig naar het losloopveldje in je dorp kan met 15 andere reuen...
precies.
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

greatdane schreef:
Essy schreef:Ik zit wel nog erg te dubben over wat voor reu. Een reu met een echt doggenkarater en zwaargebouwd. Of een atletische reu met ook een karakter als mijn teef of iets er tussen in. In amerika wordt er agility gedaan met werkwillige wat slanker gebouwde doggen. Op zich lijkt me dat wel wat, maar aan de andere kant ga je dan met je ras een (door velen) ongewenste richting op. Ik ben er nog niet uit voor mezelf.
Een slanke Amerikaan :denken:
Ik zie zo'n dog bv. geen zwijn neerhalen van 100 kg en vind het ook niets meer met dog te maken hebben,meer een te grote greyhound.
Totaal verziekt dus en ook ik ben voor het behouden van de eigenschappen van een ras.
Ik zou zoiezo geen typisch amerikaanse dog gebruiken aangezien je al een vrij slanke teef hebt.
Ik ga zelf geen amerikaanse reu gebruiken.
Mijn 'slanke' teef (valt reuze mee hoor) legt overigens zo een reu van 70kg op z'n rug :mrgreen: Dus twee van die teven en een zwijn is toch zwaar de ... :mrgreen: Overigens mag zwijnenjagen niet meer tegenwoordig dus dat vind ik geen argument om een zo zwaar mogelijke dog te fokken. Ik vind het wel wat hebben dat mijn teef haar Mechelse herder vriendje er uit loopt en apporteert als een gek, maar toch op en top dog is.

Afbeelding
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Essy schreef:
Ik ga zelf geen amerikaanse reu gebruiken.
Mijn 'slanke' teef (valt reuze mee hoor) legt overigens zo een reu van 70kg op z'n rug :mrgreen: Dus twee van die teven en een zwijn is toch zwaar de ... :mrgreen: Overigens mag zwijnenjagen niet meer tegenwoordig dus dat vind ik geen argument om een zo zwaar mogelijke dog te fokken. Ik vind het wel wat hebben dat mijn teef haar Mechelse herder vriendje er uit loopt en apporteert als een gek, maar toch op en top dog is.

Afbeelding
Hoe zwaar ze is weet ik niet,maar ik dacht dat ik je ooit ergens heb zien typen dat ze aan de ranke kant is(of was dat je reu?)Zelf hou ik van zware types.
Mijn dog van 90kg rent ook menig hond eruit,dus het gewicht kunnen ze best hebben.
En er wordt nog steeds op zwijnen gejaagt in het buitenland met doggen en kruisingen ervan :wink:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Hansel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hansel »

greatdane schreef:
Essy schreef:Ik zit wel nog erg te dubben over wat voor reu. Een reu met een echt doggenkarater en zwaargebouwd. Of een atletische reu met ook een karakter als mijn teef of iets er tussen in. In amerika wordt er agility gedaan met werkwillige wat slanker gebouwde doggen. Op zich lijkt me dat wel wat, maar aan de andere kant ga je dan met je ras een (door velen) ongewenste richting op. Ik ben er nog niet uit voor mezelf.
Een slanke Amerikaan :denken:
Ik zie zo'n dog bv. geen zwijn neerhalen van 100 kg en vind het ook niets meer met dog te maken hebben,meer een te grote greyhound.
Totaal verziekt dus en ook ik ben voor het behouden van de eigenschappen van een ras.
Ik zou zoiezo geen typisch amerikaanse dog gebruiken aangezien je al een vrij slanke teef hebt.
Ik ben wel benieuwd wanneer uberhaupt de laatste keer geweest is in Nederland dat een dog een zwijn neer gehaald heeft.

Waar hebben we het over. De originele taken/eigenschappen van een hond zijn bij de meeste rassen niet meer van deze tijd.
Vroeger als ik een vrouw zocht sloeg ik haar met een knuppel op haar hoofd, tegenwoordig zit ze op karate en krijg ik de klappen. Misschien moeten we dit ook maar terug draaien.
Vroeger, ik leef niet vroeger. Ik leef nu. Hou toch op wat een onzin zeg.

Meer als de helft van de originele taken van een hond zijn maatschappelijk niet meer aanvaardbaar, dit is gewoon weg niet mogelijk in een klein land als Nederland. Hartstikke leuk als je alle ruimte van de wereld hebt, een eigen bos perceel om je bull in los te laten om zijn taken te kunnen verrichten, maar dat is niet zo in Nederland. Ik denk dat ze bij mij in de wijk niet echt blij zullen zij als ik mijn twee bullen gedurende de nacht los rond laat lopen.

Laat mijn honden maar lekker op het kleedje mooi wezen en op een uitlaat veldje lekker spelen met andere honden.
Tegenwoordig noemen ze dat sociaal.

:8): :8): :smile: :8): :8):

gr,
H@nsel
New Sensation's Bullmastiffs
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

[/quote]Hoe zwaar ze is weet ik niet,maar ik dacht dat ik je ooit ergens heb zien typen dat ze aan de ranke kant is(of was dat je reu?)Zelf hou ik van zware types.
Mijn dog van 90kg rent ook menig hond eruit,dus het gewicht kunnen ze best hebben.
En er wordt nog steeds op zwijnen gejaagt in het buitenland met doggen en kruisingen ervan :wink:[/quote]

Ze weegt een kleine 60kg en is 78cm shoft. Dus niet heel breed maar zeker ook niet smal. Mijn reu weegt evenveel maar die is 4cm hoger en is wel rank. Ik vind een grote dog brede dog ook heel mooi maar als ik dit zie en ik heb hier een heel werkwillige, snelle en wendbare teef dan zet me dat toch aan het denken.
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

@idoo schreef:
Tony schreef:
Jamaar de meeste mensen schaffen een puppie aan, en dan hangt het er maar vanaf hoe je ermee omspringt wat of het karakter wordt.
Een karakter is reeds bepaald, ongeacht hoe je ermee omspringt. Tuurlijk, je kunt iets proberen te 'temperen' of juist 'naar voren' te laten komen, maar het 'echte karakter' waar het hier over gaat, is reeds bepaald.

Het karakter is bij de geboorte slechts in grove lijnen bepaald, is wel rasspecifiek maar verschilt toch ook weer per pup, terwijl je aan de puppen niet kunt zien wie welk karakter heeft.
Hoe het karakter uiteindelijkt wordt hangt af van de verdere vorming ervan, en die wordt bepaald door de omgevingsinvloed!
Je kunt met een week of 6 al een heel aardige inschatting maken van het karakter van een pup. Natuurlijk wordt het nog verder gevormd maar aanleg is al zeer duidelijk.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Eline* schreef:
Melanie 74 schreef:Ik ben van mening dat het karakter van de hond bij je moet passen want het uiterlijk went ..........

En nee niet de rastypische karaktereigenschappen verloren laten gaan!
Ik zie het al voor me een Tatra die apporteert, dan had ik wel een retriever genomen !
Het gaat er wat mij betreft om of je raseigenschappen uitvergroot deel laat zijn van een ras ofdat je ervoor kiest gedrag zo te laten zijn dat het aanvaardbaar is in de maatschappij. Wil je graag een Staffie omdat ie andere honden pakt? Of fok je dat tot een aanvaardbaar niveau terug zodat het daarin een prettigere hond wordt?
Ik vind het vanzelfsprekend dat je niet van een jachthond een molosser probeert te maken of van een herder een berghond.
Verder geloof ik er niets van dat als de tatra morgen het uiterlijk van een York heeft, jij puur op basis van karaktereigenschappen dan maar een York neemt. Uiterlijk is in mijn ogen wel erg belangrijk. :wink:

Nee maar er zijn genoeg rassen die ik prachtig vind qua uiterlijk maar het karakter past niet bij mij ............
Enne een York vergelijken met een Tatra :pffff:
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

@idoo schreef:
kitty schreef:Je kunt met een week of 6 al een heel aardige inschatting maken van het karakter van een pup. Natuurlijk wordt het nog verder gevormd maar aanleg is al zeer duidelijk.

Wat een onzin.
Over welk vergelijkingsmateriaal beschik je dan om te kunnen beoordelen of het karakter zus of zo is.
Het enige wat je kunt konstateren is het onderlinge verschil in hoe de puppen op jou reageren, maar als je daaruit het karakter denkt te kunnen aflezen weet je misschien niet eens wat er eigenlijk met karakter bedoeld wordt!
Als je zelf de enige bent die bij een pup komt kun je inderdaad alleen het gedrag naar jou beoordelen.
Maar een pup die meer ziet reageert op situaties, speelt met andere puppen en reageert op mensen. Als je kijkt hoe een pup reageert en hoe snel een pup zich bijv. herstelt na een nieuwe situatie maakt best al iets duidelijk.

Wat wordt er dan volgens jou met karakter bedoelt?
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tony »

Met karakter bedoelen we volgens mij de aard van het beestje.
En die kan volkomen veranderen als ze het nest uit zijn en kan ook weer veranderen als ze volwassen worden!
Zoals ik het begrijp haalde Mol in het begin van deze topic juist de 'specifieke ras eigenschappen' aan wat een bepaalt ras juist kenmerkt.
En dat is iets wat gewoonweg niet veranderd (zonder het bewust eruit te fokken) dat zit er nu eenmaal in.
Ik denk dat jij meer doelt op de 'persoonlijke' karakter eigenschappen, en dat ben ik met je eens, die zijn zeer zeker beïnvloedbaar en kunnen dus veranderen.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
@idoo
Zeer actief

Melanie 74

Karakter is deels erfelijk, deels milieuomgeving en deels ervaringen .....
@idoo
Zeer actief

@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Hutsje schreef:
Mol schreef:
Hutsje schreef:Ik vraag me af in hoeverre honden hun oorspronkelijke taak kunnen uitoefenen als deze het grootste gedeelte van de tijd in kennels zitten of ervoor lopen. Of alleen maar in huis zitten en drie keer per dag een blokje om gaan. En waar in Nederland moet of mag een hond uit de Molossergroep zijn oorspronkelijke taak nog uitvoeren?
ik snap net helemaal wat het houden van honden in kennels temaken heeft met het onder werp.

je mag namelijk met elke mollosser gewoon IPO training beoefenen dus een vorm van waak en verdediggen is weldegelijk mogelijk.
dus werken met deze rassen kan nog steeds, dat veel mensen het niet doen is een ander verhaal maar het is weldegelijk mogelijk.

maar willens en wetens de inhoud van de verpakking omdat het niet meer mogelijk is deze honden hier te houden is natuurlijk onzin, het is echter zo dat niet iedereen geschikt is voor een bepaalt ras om zijn ras eigenshappen.
het is bijvoorbeeld een algemeen feit dat bepaalde teriers en mollossers meer problemen hebben met sex genoten dan andere rassen is dit dan ook iets wat je er dan maar uit moet fokken omdat mensen er meschien meer in huis willen hebben of s het meschien dan beter dat dit soort mensen dan beter of een andere sexe in huis nemen of gewoon bij 1 hond blijven?
als je als potencieel honden eigenaar een ras heb gevonden maar het karakter is te dominant of te sherp of te waaks maar je vind het ras mooi moet je dan het ras nemen of verder zoeken naar een ras wat kwa karakter beter bij je pas?

ik vind van wel zoek verder maar fok niet het geen er uit wat het ras het ras maakt.
als mensen een AM staff kopen weten ze als ze goed geinformerd zijn dat het een ras is wat moeilijk met andere honden kan, moet je het ras dan maar zo gaan fokken dat het het karakter van een golden krijgen, of ben je dan doel bewust bezig een ras omzeep t helpen?

Ik vraag me af waarom mensen die hun honden geen oorspronkelijke taken laten uitvoeren het toch zo belangrijk vinden dat de honden die taak wel moeten kunnen uitvoeren. Ongeacht of ze dus in kennels zitten of in huis of waar dan ook. Je mag wel IPOtrainen met een Molosser, maar de meeste mensen zijn daar geen voorstander van. En jij doet dat toch ook niet met je honden? Waarom eigenlijk niet?
Als we het over Nederland hebben, een klein land en vol met mensen die met de verkeerde bedoeling een hond aanschaffen heb ik liever een Bullmastiff die fluitend de MAGtest door komt dan eentje die alles aanvliegt. Het is toch wel gewenst dat je met een hond over straat moet kunnen. Los in een groep is een ander verhaal.
ik heb het over wogen om Ipo te gaan doen met mijn onden, de reden waarom ik geen Ipo doet is dat ik het niet leuk vind dan zou ik eerder KNPV gaan doen,echter is dat de mollosser in deze tak van sport niet vlot mee kunnen.
verder heb ik de honden voor me zelf en niet voor de rest van nederland.
en een hond die Ipo doet of knpv komt ook door de mag test heen, elke hond die hier in en buitens huis loopt gewoon mee overstraat kunnen dus ook Jake en doet hij lelijk naar vreemde mensen op straat, nee dat doet hij dus niet, is hij aaibaar? ja dat is hij, dus ja ik heb liever een hond die zijn oorsprongkelijk taak kan vervullen dan een hond die niet voldoet aan het geen waar hij/zij voor staat.

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

@idoo schreef:
Mol schreef:nou in zovere er zijn rassen waar een combinatie van 2 eigenschappen 1 nieuw eigenschap moest worden, er zijn rassen zoals de Argentijn waar veel meer eigenschappen van de rassen die gebruikt zin weg zijn gefokt dan dat er de nadruk op gelecht is, dus kan je eigelijk spreken dat het ras een eigen karakter eigenschap is aan gemeten.

Oké, maar het doet er natuurlijk ook niet toe of men er eeuwen of jaren voor nodig gehad heeft om bepaalde eigenschappen in een ras te verankeren, het ging erom of je de erin gefokte eigenschappen moet behouden, of dat het alleen het uiterlijk echt telt!
bijde maken immers het ras

jidde

Ongelezen bericht door jidde »

estelle schreef:Als ik naar de DH kijk vind ik het doodzonde zoals deze kapot gefokt wordt niet alleen qua gezondheid maar ook qua karakter.
Een Duitseherder moet een moedige hond zijn die zijn mannetje staat, onverschrokken e.d.
NOu als ik dan het merendeel van de DH (kyno's maar ook genoeg uit werklijnen) zie dan vind ik dat echt om te janken, zeker als ik dan hoor dat er met pa en moe of met de betreffende hond zelf vrolijk verder gefokt wordt want jahaaaaaaa hij/zij is zooo mooi!!! Maar als er een vrachtwagen langsdendert dan kruipen ze in elkaar of als je BOE roept dan rennen ze van het veld af..... :jank:

Ik snap het wel hoor want een hond als Hera (wat naar mijn mening nog een tamelijk ECHTE DH is dus moedig e.d.) kan gewoon niet in een leuk gezinnetje geplaatst worden maar waarom nemen die mensen dan een DH? waarom dan niet gewoon een lief ander ras?
Kijk het hoeven helemaal niet allemaal van die scherpe honden te zijn, Hera had best iets minder mogen zijn maar die bange poeperds van tegenwoordig....blegh.
Hier ga ik met je mee. Ik zie te vaak angstbijters, zowel werk als showhonden. Ik ben blij dat Tuana dus nergens bang voor is, en als ze iets raars vind, dat ze meteen gaat kijken wat het is.
Ik wilde heeeeel graag fokken met de bloedlijn van Nanni. Dat gaat niet door, ik zie teveel angstig karakter in haar en haar kids en bloedlijn. Tuana daarintegen vind ik een superfijn karakter hebben.
We hebben al een paar maanden niet getraind met haar, ik merk het meteen. Ze is een stuk vervelender en wil echt wat te doen hebben.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Waarom heb je al zolang niet getraind dan?
Je zult toch aan de gang moeten als je haar ooit wil laten aankeuren en ik neem aan dat de fokker dat wel wil :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
jidde

Inge schreef:Waarom heb je al zolang niet getraind dan?
Je zult toch aan de gang moeten als je haar ooit wil laten aankeuren en ik neem aan dat de fokker dat wel wil :wink:
Euhhh 2 weekenden was ik bij carola speurneus met Tuana. week erop (18 dec) was ik bij de fokker. en toen was het kerst en oud en nieuw :mrgreen:
En ze is nog maar 9 maanden hoor. Alles rustig aan doen :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

jidde schreef:
Inge schreef:Waarom heb je al zolang niet getraind dan?
Euhhh 2 weekenden was ik bij carola speurneus met Tuana. week erop (18 dec) was ik bij de fokker. en toen was het kerst en oud en nieuw :mrgreen:
En ze is nog maar 9 maanden hoor. Alles rustig aan doen :wink:
Tuurlijk, maar als dat nest over 1,5 jaar zo ongeveer in de planning staat zul je toch langzaam moeten beginnen, want je zult toch eerst VZH en IPO1/VH1 moeten halen voordat je haar kunt laten aankeuren toch?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
jidde

Vanaf zondag ga ik weer volop trainen, dan heb ik geen andere dingen die ik nog moet doen :ok:
Melanie 74

@idoo schreef:
Melanie 74 schreef:Karakter is deels erfelijk, deels milieuomgeving en deels ervaringen .....
Jawel, maar wat versta je onder karakter?
Onder karakter versta ik de hond zijn wezen.
Hoe hij doet, handelt.
Bv angstig, dapper, koppig, verlegen, rustig, druk, wel of niet willen werken enz.
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Hansel schreef:
Ik ben wel benieuwd wanneer uberhaupt de laatste keer geweest is in Nederland dat een dog een zwijn neer gehaald heeft.

Waar hebben we het over. De originele taken/eigenschappen van een hond zijn bij de meeste rassen niet meer van deze tijd.
Vroeger als ik een vrouw zocht sloeg ik haar met een knuppel op haar hoofd, tegenwoordig zit ze op karate en krijg ik de klappen. Misschien moeten we dit ook maar terug draaien.

Meer als de helft van de originele taken van een hond zijn maatschappelijk niet meer aanvaardbaar, dit is gewoon weg niet mogelijk in een klein land als Nederland. Hartstikke leuk als je alle ruimte van de wereld hebt, een eigen bos perceel om je bull in los te laten om zijn taken te kunnen verrichten, maar dat is niet zo in Nederland. Ik denk dat ze bij mij in de wijk niet echt blij zullen zij als ik mijn twee bullen gedurende de nacht los rond laat lopen.

Laat mijn honden maar lekker op het kleedje mooi wezen en op een uitlaat veldje lekker spelen met andere honden.

gr,
H@nsel
Wie heeft het over NL :denken:
En omdat het niet overal sociaal aanvaardbaar meer is kunnen we dit dus beter maar vergeten en lukraak gaan fokken?
Waar eindigt het dan over een tig jaar?
Hebben we dan zwarte dogo's?
Doggen van 70cm en 45 kg?
Dat het karakter van sommige rassen wat bijgeschaafd wordt ok,maar ik zou zo dicht mogelijk bij het originele blijven.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Hansel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hansel »

greatdane schreef:
Hansel schreef:

gr,
H@nsel
En omdat het niet overal sociaal aanvaardbaar meer is kunnen we dit dus beter maar vergeten en lukraak gaan fokken?
Dat het karakter van sommige rassen wat bijgeschaafd wordt ok,maar ik zou zo dicht mogelijk bij het originele blijven.

Ik heb het over NL, daar wonen we toch ????
Waar het eindigt ? Waarschijnlijk in ik weet niet hoeveel rassen die verboden gaan worden omdat ze sociaal niet verantwoord zijn. Het is hartstikke triest maar wel de realiteit.
Nederland is gewoon veel te dicht bevolkt.

:8): :8): :smile1: :8): :8):

gr,
H@nsel
New Sensation's Bullmastiffs
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Hansel schreef:
greatdane schreef:
Hansel schreef:

gr,
H@nsel

Waar het eindigt ? Waarschijnlijk in ik weet niet hoeveel rassen die verboden gaan worden omdat ze sociaal niet verantwoord zijn. Het is hartstikke triest maar wel de realiteit.

gr,
H@nsel
Dat een hond zijn oorspronkelijke taak kan uitvoeren hoeft niet te betekenen dat hij sociaal niet verantwoord is :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

cloris schreef:
Hansel schreef:
greatdane schreef:
Hansel schreef:

gr,
H@nsel

gr,
H@nsel
Dat een hond zijn oorspronkelijke taak kan uitvoeren hoeft niet te betekenen dat hij sociaal niet verantwoord is :19:
nou idd, waarom houd de oorspronkelijke taak direct verband met het dus niet samen kunnen leven in nl? tuurlijk ik vind ook dat bepaalde rassen beter niet hier gehouden kunnen worden.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”