helemaal mee eens, toevallig had ik het er vandaag nog met iemand over dat er heeeeel veel "staffordfokkers" zijn die maar wat aanprutsen en het voor het geld doen en dus niet kijken naar wie de hond gaat zodat elke idioot een stafford kan kopen.Eline* schreef:Nou, dan zijn wij het denk ik eens.massam schreef:ik vind dat je het maatschappelijk aanvaardbaar mag maken, maar niet zover gaan dat een stafford ineens gezellig naar het losloopveldje in je dorp kan met 15 andere reuen...![]()
Ik moet zeggen dat ik best bang ben voor alle ontwikkelingen op hondengebied. Enerzijds wordt de maatschappij steeds intoleranter en anderzijds zie je steeds "gevaarlijkere" honden komen. Ik ben werkelijk bang voor verboden straks op bv honden van een bepaalde grote of afkomst. Ik denk dat iedere hondenliefhebber zich verantwoordelijk moet voelen voor deze tendens in de samenleving en dat je dus geen honden moet willen fokken die neigen naar maatschappelijk niet te tolereren gedrag.
echt goede staffordfokkers zijn er niet veel helaas... dus die teste, hun honden qua verzorging heilig verklaren en kritisch naar kopers kijken en kritisch door kopers bekeken willen worden...
en dat gaat ons ras ooit de kop kosten en ik bang.
want deze idioten fokken ook niet bewust op goed karakter...