Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asociaal plassen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik ga Raisa uitlaten en haar tegen een muurtje laten plassen....... alhoewel, dan moet ik haar er bovenop zetten :mrgreen:

Over 'forum-vriendelijke' antwoorden : nee, ik ben niet altijd zo precies met Raisa als sommige forummers. Maar is dat zo erg dan dat ik hier niet met plezier zou kunnen lezen en schrijven?
Voor mij niet hoor.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Wat een rare wending neemt dit topic :eek:

Om op de originele vraag terug te komen. Ik vind het niet goed als Danco tegen muurtjes of struiken van tuinen pist. Van mij mag ie wel tegen bomen of lantaarnpalen piesen.
Van mijn teven vind ik het ook niet goed dat ze in andermans tuin gaan zitten, waarom moet ik het dus dan wel goed vinden als Danco dat doet? Dat vind ik dus inderdaad niet netjes, asociaal als je het zo wil noemen.
Poepen op de stoep mag trouwens ook niet :pffff: , ze wachten maar tot ze gras of bosjes tegenkomen. En op het gras ruim ik het op. In de bosjes niet, ik ga het niet zoeken. :wink:

Naar aanleiding van de wending van het topic....ik ben zeker niet roomser dan de paus. Mijn honden doen echt een heleboel dingen die anderen niet goed zouden vinden. Ze liggen op de bank, 1 ook op bed, ze springen mensen in hun nek van blijheid (letterlijk), ze springen op je schoot als je het niet verwacht...
Maar niemand heeft last van mij en mijn honden, zo wel dan probeer ik daar wat aan te doen. Ze gaan vast als ik aangelijnde honden tegenkom of ik sla een zijpad in. Ik verwacht hetzelfde als ik zelf met aangelijnde honden loop en eerlijk waar...ik heb daar dus nooit problemen mee. Mensen lijnen hun hond aan, slaan een zijpad in of houden de hond gewoon bij zich. Misschien scheelt het dat ik met enge hedders en een boxer loop, is men dan eerder geneigd hun hond weg te houden?
Er zijn trouwens best dingen die ik hier niet schrijf hoor. Wanneer ik iets minder vriendelijke methode gebruik ga ik dat niet aan de grote klok hangen. Niet omdat ik me daar voor zou schamen, maar omdat dat is wat blijft hangen bij een heleboel mensen en ik dat dus steeds terug op mijn bord krijg. Ook als ik dergelijke methodes allang niet meer toe hoef te passen en ik juist weer heel positief met mijn honden om kan gaan. :wink: Dat heb ik wel geleerd hier.....
Als je het gros hier moet geloven straffen ze de hond zelden en als dat gebeurt al helemaal nooit fysiek. Ik geloof dat dus gewoon niet. Iedereen wordt weleens kwaad, iedereen verliest wel eens zijn zelfbeheersing en doet dingen die hij achteraf betreurt. Dat het lang niet altijd de juiste methode is en dat het probleem ook anders aangepakt had kunnen worden doet daar niet aan af. Ik ben niet heiliger dan de paus....en mijn honden hebben echt wel eens een draai om hun oren gehad uit reactie. Jammer dan.... Ze zijn nog steeds dol op me, ze zijn sociaal naar mensen en meestal weten ze zich prima te gedragen. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

tsja, ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik wil nog even zeggen dat je hier zo veel aso's hebt die hun tuinbeplanting tot ver buiten hun eigen tuingrenzen in de openbare ruimte laten groeien, dat ik er geen moeite mee heb als spok er zijn poot tegen verheft.

Tegen hekjes, muren e.d. mag spok ook niet plassen.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:
estelle schreef:
Zoek stok! schreef: ik lijn m'n hond niet aan als ik een andere aangelijnde hond tegenkom, mijn hond mag zomaar naar andere honden lopen
Dan hoop ik dat ik je nooit tegen kom als ik met Hera loop.
Maar goed het is ook algemeen bekend dat veel mensen met lieve schattige super sociale hondjes het erg moeilijk vinden om te begrijpen dat er ook honden zijn die niet zo sociaal en schattig zijn, laat staan dat ze er rekening mee houden.
Estelle, alsjeblieft. Ik ben vanmiddag nog in Ede geweest op de heide. Daar liep een aantal aangelijnde honden rond en NIEMAND lijnde z'n hond aan. Ook niet de eigenaren van herders, Rottweilers etc (ik neem aan dat die niet tot de categorie lief en schattig behoren). Hetzelfde gisteren in het Pan bos.

Ik loods Bram er langs, maar ik lijn hem niet aan.
Dat niemand het doet wil toch niet zeggen dat je het dan ook maar niet moet doen?
Als ik een aangelijnde hond zie dan vraag/roep ik idd of de hond niet zo vriendelijk is want er zijn wel meer redenen waarom honden vastzitten (weg lopen bijv.).
Gelukkig kom ik het bij ons hier vrijwel niet tegen, zodra men hier ziet dat ik Hera aanlijn doen ze hun hond ook vast of roepen ze bij zich.

2 weken geleden was ik logeren bij mn ouders. Leuk parkje tegenover het huis van mn ouders. Honden mogen niet los maar ach iedereen doet het. Hera zit keurig aan een lange lijn en ELKE wandeling (dan kom ik daar zo'n 5x per dag want verder is daar niks) moet ik Hera de lucht in hijsen, half wurgen omdat ze over de zeik gaat omdat er weer een hond om ons heen staat te dansen waarvan de eigenaar in geen velden of wegen te bekennen is. 5x op een dag mijn hond helemaal over de rooie. Zelfs een malthezer die haar al hangend in de lucht fijn in dr poten aan het bijten was, erg fijn want ze is al zo leuk naar kleine hondjes.
Ja ik word daar erg kwaad om, houdt je hond gewoon bij je, zet hem onder appel maar val mij niet lastig.

Ik kom ook niet met Hera in drukke losloopgebieden, zoek rustige plekken op zodat jullie met de sociale honden geen last van haar hebben. Mag ik dan vragen of men ook wat rekening met mij wil houden?

Laten we wel wezen, wat zou Bram er nou mee opschieten als hij een Hera ontmoet? Behalve dat hij w.s. doodsbang voor herders zal worden?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

estelle schreef:
Zoek stok! schreef:
estelle schreef:
Zoek stok! schreef: ik lijn m'n hond niet aan als ik een andere aangelijnde hond tegenkom, mijn hond mag zomaar naar andere honden lopen
Dan hoop ik dat ik je nooit tegen kom als ik met Hera loop.
Maar goed het is ook algemeen bekend dat veel mensen met lieve schattige super sociale hondjes het erg moeilijk vinden om te begrijpen dat er ook honden zijn die niet zo sociaal en schattig zijn, laat staan dat ze er rekening mee houden.
Estelle, alsjeblieft. Ik ben vanmiddag nog in Ede geweest op de heide. Daar liep een aantal aangelijnde honden rond en NIEMAND lijnde z'n hond aan. Ook niet de eigenaren van herders, Rottweilers etc (ik neem aan dat die niet tot de categorie lief en schattig behoren). Hetzelfde gisteren in het Pan bos.

Ik loods Bram er langs, maar ik lijn hem niet aan.
Dat niemand het doet wil toch niet zeggen dat je het dan ook maar niet moet doen?
Als ik een aangelijnde hond zie dan vraag/roep ik idd of de hond niet zo vriendelijk is want er zijn wel meer redenen waarom honden vastzitten (weg lopen bijv.).
Gelukkig kom ik het bij ons hier vrijwel niet tegen, zodra men hier ziet dat ik Hera aanlijn doen ze hun hond ook vast of roepen ze bij zich.

2 weken geleden was ik logeren bij mn ouders. Leuk parkje tegenover het huis van mn ouders. Honden mogen niet los maar ach iedereen doet het. Hera zit keurig aan een lange lijn en ELKE wandeling (dan kom ik daar zo'n 5x per dag want verder is daar niks) moet ik Hera de lucht in hijsen, half wurgen omdat ze over de zeik gaat omdat er weer een hond om ons heen staat te dansen waarvan de eigenaar in geen velden of wegen te bekennen is. 5x op een dag mijn hond helemaal over de rooie. Zelfs een malthezer die haar al hangend in de lucht fijn in dr poten aan het bijten was, erg fijn want ze is al zo leuk naar kleine hondjes.
Ja ik word daar erg kwaad om, houdt je hond gewoon bij je, zet hem onder appel maar val mij niet lastig.

Ik kom ook niet met Hera in drukke losloopgebieden, zoek rustige plekken op zodat jullie met de sociale honden geen last van haar hebben. Mag ik dan vragen of men ook wat rekening met mij wil houden?

Laten we wel wezen, wat zou Bram er nou mee opschieten als hij een Hera ontmoet? Behalve dat hij w.s. doodsbang voor herders zal worden?
Okay, even verder over aanlijnen dan.

Ik loop juist in drukke gebieden waar veel honden kris kras met elkaar spelen, die zoek ik speciaal op voor Bram. Als er een aangelijnde hond aankomt, lijn ik Bram absoluut niet aan. Dat zou betekenen dat iedereen naar z'n hond moet hollen (de meeste honden zijn moeilijk terug te roepen als ze middenin spel zitten), lijkt mij praktisch niet haalbaar.

Vergelijk het even met een drukke dag op de Hoornse Plas. Je verwacht toch niet dat 50 mensen hun rennende en spelende hond aanlijnen omdat jij daar met Hera aan de lijn loopt? Dat gaat namelijk echt niet gebeuren.

Langs de Kromme Rijn waar ik verder altijd loop, ken ik bijna alle honden. Als er een aangelijnde hond aankomt, houd ik even in de gaten wat ermee 'aan de hand is'. Bram weet dat eerder dan ik, want die haalt het niet in z'n hoofd om naar een niet hondvriendelijke hond toe te lopen. Dan gaat hij er met afgewend hoofd met een boog omheen. Als hij naar een aangelijnde hond toegaat die vriendelijk is, maar niet loskan, lok ik hem mee na de kennismaking. Als ik zie dat de eigenaar het leuk vindt (ja die zijn er ook), vraag ik nog even ter bevestiging of ze het vervelend vinden. Maar nee, ik lijn Bram dus ook langs de Kromme Rijn niet aan als er een aangelijnde hond aankomt.

Een uitzondering vormen loopse teven langs de Kromme Rijn. Ik weet vaak wel welke teef loops is. Als ik die aan zie komen, lijn ik aan. En als iemand even roept dat de teef loops is, lijn ik ook aan. In veel gevallen onnodig, want Bram wil er alleen bovenop als de teef dekrijp is. Is ze 'gewoon' loops, dan heeft hij geen extra belangstelling. Maar ja, je weet maar nooit :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Het heeft weinig waarde meer nu, maar Baloe mag wel tegen lantaarnpalen pissen. :wink: Behalve als ze pal bij iemand voor de deur staan, want onze huizen hebben een glazen pui aan de voorzijde en ik vind het zo genant als de buren zien dat hij daar staat te pissen. :19:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
rubella
Actief

Ongelezen bericht door rubella »

Kom ik op de valreep nog even aanzeiken.. :mrgreen:

Joe mag niet tegen gevels plassen, niet tegen auto's, niet tegen fietsen, niet tegen vuilniszakken!
Wel tegen lantaarnpalen, bomen en struiken die niet tot tuinen horen.

Sommige hondenbezitters denken dat een reu overal MOET plassen omdat het nou eenmaal een reu is.... :19:

Ik heb een buurvrouw, aardig mens hoor, met een lief hondje dat overal tegenaan pist. Zij reageert verstoord als haar hond tegen mijn voordeur piest, terwijl wij samen staan te kletsen en ik daar iets van zeg. (Je komt straks waarschijnlijk even langs met een sopje? :smile: )
Toen haar hond eens bij een andere voordeur zat te poepen, bood ik haar zuurzoet een zakje aan om het op te ruimen.... ze deed het, maar wél pissig! :mrgreen:
Zìj vindt mijn honden zielig omdat die op straat aangelijnd zijn, zodat ik beter controle houd, ook in verband met verkeer en poezen!
En zo vinden we allemaal wat van elkaar! :wink:
groetjes, Wina

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik wil trouwens wel eff uit de wereld helpen
dat ik niet bij de doorsnee forummers hoor hoor
mijn honden zijn dus echt niet onder appel
ze zijn stierlijk verwend
omdat ik gewoon apel niet nodig vind voor me zelf ze mogen van mij alleen niet vechten en hun behoefte overal doen
en me niet omver trekken
voor de rest mogen ze fijn hond blijven
niet dat de rest geen hond ik hoor
maar ieder doet het op zijn of haar manier
Afbeelding
estelle

[quote="Zoek stok]Okay, even verder over aanlijnen dan.

Ik loop juist in drukke gebieden waar veel honden kris kras met elkaar spelen, die zoek ik speciaal op voor Bram. Als er een aangelijnde hond aankomt, lijn ik Bram absoluut niet aan. Dat zou betekenen dat iedereen naar z'n hond moet hollen (de meeste honden zijn moeilijk terug te roepen als ze middenin spel zitten), lijkt mij praktisch niet haalbaar.

Vergelijk het even met een drukke dag op de Hoornse Plas. Je verwacht toch niet dat 50 mensen hun rennende en spelende hond aanlijnen omdat jij daar met Hera aan de lijn loopt? Dat gaat namelijk echt niet gebeuren.

[/quote]

Uhmm ik loop ook niet met Hera bij de Hoornseplas :N: Ja op winteravonden en dan om 20:00 uur als er alleen geile mannetjes rondlopen. :mrgreen:
Zoals ik aangaf loop ik met Hera op plekken waar vrijwel geen hond komt of op plekken waar ik ruimschoots van te voren honden aan kan zien komen.
Daarnaast wonen wij afgelegen en wonen hier alleen boerderijhonden die niet verder komen dan hun erf.
Op plekken zoals jij die beschrijft met kris kras door elkaar rennende honden zul je mij niet tegenkomen...niet met Hera.

Ik bedoel plekken die geen officieel losloopgebied zijn, zoals dus het parkje bij mijn ouders.
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef:
Ik bedoel plekken die geen officieel losloopgebied zijn, zoals dus het parkje bij mijn ouders.
Daar loop ik niet, want daar is niks te beleven voor Bram :mrgreen:

We hebben gewoon heel andere honden en kiezen ook andere plekken uit om te wandelen! Dat jij verwacht dat iemand in een parkje z'n hond aanlijnt, is logisch, en dat ik m'n hond niet aanlijn als hij aan het rennen en het springen is op een drukke plek, is volgens mij ook logisch :19:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

haha, Linda, ergens in dit topic schreef je dat je tijdens forumwandelingen vaak genoeg honden ziet die overal tegenaan pissen waar je later foto's van terugziet en ik kan niet anders doen dan me aangesproken voelen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar zoals je in mijn reactie ook gelezen heb; Tommie mag het niet, maar doet het toch. :19: Als ik hem in de straat echter aangelijnt heb (en dat heb ik) dan trek ik hem gewoon mee en valt er weinig tegen paaltjes/muurtjes of wat dan ook te plassen.

Het is niet echt een toevoeging tot deze (nuttige????) discussie, maar wou het toch even zeggen. :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

miekmiek schreef:haha, Linda, ergens in dit topic schreef je dat je tijdens forumwandelingen vaak genoeg honden ziet die overal tegenaan pissen waar je later foto's van terugziet en ik kan niet anders doen dan me aangesproken voelen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Niet doen hoor, die van jou is nog veel erger, die wil ik er niet eens bij betrekken :smile:

(die plast tegen Marlous aan)
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tommie is hopeloos wat dat betreft. :19:
Zoek stok!
Zeer actief

miekmiek schreef::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zo hebben we allemaal wat :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Zoek stok! schreef:

Iedereen heeft een duistere (asociale :smile: ) kant! :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

miekmiek schreef:
Zoek stok! schreef:

Iedereen heeft een duistere (asociale :smile: ) kant! :mrgreen:
:Q:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

miekmiek schreef:haha, Linda, ergens in dit topic schreef je dat je tijdens forumwandelingen vaak genoeg honden ziet die overal tegenaan pissen waar je later foto's van terugziet en ik kan niet anders doen dan me aangesproken voelen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:

Maar even voor het topic, mijn honden mogen bijna overal tegen aanplassen als het maar niet tegen een huis van iemand aan is of een auto ofzo, dat soort dingen zeg maar. Ook plast bv. Quasar hier altijd tegen de heg aan, mijn eigen heg :mrgreen: , ik heb daar niet zoveel problemen mee eigelijk :19:

Maarja ook ik ben niet een standaard hondenbaas want Quasar staat al helemaal niet onder appél :N: :smile:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik vind het vies, het gaat stinken omdat dan elke reu ertegenaan gaat plassen en het is nergens voor nodig.Ik moet ze wel af en toe druppelend meesleuren omdat er een reu voor geweest is maar nogmaals; ze mogen het niet.Niet tegen muren van huizen of tuinen en niet tegen hegjes (die worden dan ook nog eens bruin)
Je zal er wonen en het zal eens een mooie zomerdag worden......
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ja het gaat inderdaad stinken, daarom mogen mijn honden het ook alleen bij mijn eigen heg. Ik kan het ze wel gaan verbieden maar elke hond plast tegen onze heg :19: Dus dan kan dat plasje van mijn eigen honden er ook nog wel bij :roll:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Onze 2 reuen mogen niet plassen in de woonwijk, omdat ik het niet nodig vindt, en omdat ik het vindt stinken. Ze mogen in het losloop gebied plassen waar ze willen, en ook in het park 5 minuten lopen bij ons vandaan mogen ze plassen. Het komt heel af en toe wel eens voor dat ik niet oplet, en dat ze dus toch even tegen een muurtje plassen, maar ik probeer dat altijd te vermijden. Ik wil ook niet dat ze tegen struiken/bomen aanplassen die bij mensen in de tuin staan.
estelle

Zoek stok! schreef:
estelle schreef:
Daar loop ik niet, want daar is niks te beleven voor Bram :mrgreen:

We hebben gewoon heel andere honden en kiezen ook andere plekken uit om te wandelen! Dat jij verwacht dat iemand in een parkje z'n hond aanlijnt, is logisch, en dat ik m'n hond niet aanlijn als hij aan het rennen en het springen is op een drukke plek, is volgens mij ook logisch :19:
je hoeft hem ook niet aan te lijnen maar ik verwacht wel dat je hem dan bij je houdt als je mij ziet naderen met mn aangelijnde hond.
En dat je hem dus niet als een dolle stier op mijn hond af laat racen. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”