Over 'forum-vriendelijke' antwoorden : nee, ik ben niet altijd zo precies met Raisa als sommige forummers. Maar is dat zo erg dan dat ik hier niet met plezier zou kunnen lezen en schrijven?
Voor mij niet hoor.
Moderator: moderatorteam
Dat niemand het doet wil toch niet zeggen dat je het dan ook maar niet moet doen?Zoek stok! schreef:Estelle, alsjeblieft. Ik ben vanmiddag nog in Ede geweest op de heide. Daar liep een aantal aangelijnde honden rond en NIEMAND lijnde z'n hond aan. Ook niet de eigenaren van herders, Rottweilers etc (ik neem aan dat die niet tot de categorie lief en schattig behoren). Hetzelfde gisteren in het Pan bos.estelle schreef:Dan hoop ik dat ik je nooit tegen kom als ik met Hera loop.Zoek stok! schreef: ik lijn m'n hond niet aan als ik een andere aangelijnde hond tegenkom, mijn hond mag zomaar naar andere honden lopen
Maar goed het is ook algemeen bekend dat veel mensen met lieve schattige super sociale hondjes het erg moeilijk vinden om te begrijpen dat er ook honden zijn die niet zo sociaal en schattig zijn, laat staan dat ze er rekening mee houden.
Ik loods Bram er langs, maar ik lijn hem niet aan.
Okay, even verder over aanlijnen dan.estelle schreef:Dat niemand het doet wil toch niet zeggen dat je het dan ook maar niet moet doen?Zoek stok! schreef:Estelle, alsjeblieft. Ik ben vanmiddag nog in Ede geweest op de heide. Daar liep een aantal aangelijnde honden rond en NIEMAND lijnde z'n hond aan. Ook niet de eigenaren van herders, Rottweilers etc (ik neem aan dat die niet tot de categorie lief en schattig behoren). Hetzelfde gisteren in het Pan bos.estelle schreef:Dan hoop ik dat ik je nooit tegen kom als ik met Hera loop.Zoek stok! schreef: ik lijn m'n hond niet aan als ik een andere aangelijnde hond tegenkom, mijn hond mag zomaar naar andere honden lopen
Maar goed het is ook algemeen bekend dat veel mensen met lieve schattige super sociale hondjes het erg moeilijk vinden om te begrijpen dat er ook honden zijn die niet zo sociaal en schattig zijn, laat staan dat ze er rekening mee houden.
Ik loods Bram er langs, maar ik lijn hem niet aan.
Als ik een aangelijnde hond zie dan vraag/roep ik idd of de hond niet zo vriendelijk is want er zijn wel meer redenen waarom honden vastzitten (weg lopen bijv.).
Gelukkig kom ik het bij ons hier vrijwel niet tegen, zodra men hier ziet dat ik Hera aanlijn doen ze hun hond ook vast of roepen ze bij zich.
2 weken geleden was ik logeren bij mn ouders. Leuk parkje tegenover het huis van mn ouders. Honden mogen niet los maar ach iedereen doet het. Hera zit keurig aan een lange lijn en ELKE wandeling (dan kom ik daar zo'n 5x per dag want verder is daar niks) moet ik Hera de lucht in hijsen, half wurgen omdat ze over de zeik gaat omdat er weer een hond om ons heen staat te dansen waarvan de eigenaar in geen velden of wegen te bekennen is. 5x op een dag mijn hond helemaal over de rooie. Zelfs een malthezer die haar al hangend in de lucht fijn in dr poten aan het bijten was, erg fijn want ze is al zo leuk naar kleine hondjes.
Ja ik word daar erg kwaad om, houdt je hond gewoon bij je, zet hem onder appel maar val mij niet lastig.
Ik kom ook niet met Hera in drukke losloopgebieden, zoek rustige plekken op zodat jullie met de sociale honden geen last van haar hebben. Mag ik dan vragen of men ook wat rekening met mij wil houden?
Laten we wel wezen, wat zou Bram er nou mee opschieten als hij een Hera ontmoet? Behalve dat hij w.s. doodsbang voor herders zal worden?
Daar loop ik niet, want daar is niks te beleven voor Bramestelle schreef:
Ik bedoel plekken die geen officieel losloopgebied zijn, zoals dus het parkje bij mijn ouders.
Niet doen hoor, die van jou is nog veel erger, die wil ik er niet eens bij betrekkenmiekmiek schreef:haha, Linda, ergens in dit topic schreef je dat je tijdens forumwandelingen vaak genoeg honden ziet die overal tegenaan pissen waar je later foto's van terugziet en ik kan niet anders doen dan me aangesproken voelen.![]()
![]()
![]()
miekmiek schreef:haha, Linda, ergens in dit topic schreef je dat je tijdens forumwandelingen vaak genoeg honden ziet die overal tegenaan pissen waar je later foto's van terugziet en ik kan niet anders doen dan me aangesproken voelen.![]()
![]()
![]()
je hoeft hem ook niet aan te lijnen maar ik verwacht wel dat je hem dan bij je houdt als je mij ziet naderen met mn aangelijnde hond.Zoek stok! schreef:Daar loop ik niet, want daar is niks te beleven voor Bramestelle schreef:
Ik bedoel plekken die geen officieel losloopgebied zijn, zoals dus het parkje bij mijn ouders.![]()
We hebben gewoon heel andere honden en kiezen ook andere plekken uit om te wandelen! Dat jij verwacht dat iemand in een parkje z'n hond aanlijnt, is logisch, en dat ik m'n hond niet aanlijn als hij aan het rennen en het springen is op een drukke plek, is volgens mij ook logisch