Ik heb zelf niks tegen het gebruik van de bench, wel iets tegen mensen en boeken die beweren dat je geen pup kan opvoeden zonder bench. Het is schijnbaar ook zielig dat een hond die alleen is niet in een bench zit, want dan heeft hij het gevoel dat hij het hele huis in de gaten moet houden

Ik heb nooit een bench gebruikt (heeel eigenwijs volgens sommige mensen

) en de kamer puppyproof gemaakt en een schot in de kamer zodat ze de trap niet op kon. Maar goed, mijn hond heeft nooit gesloopt, ik kan me best voorstellen dat als je een pup hebt die al in de bank hangt als je naar de WC gaat dat het dan lastig wordt
Kenissen van mij hebben een hond die niet alleen kon zijn in de gang en dan direct begon te piepen, maar in de bench met een kleedje eroverheen ging het direct goed. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met dat die hond het alleen zijn niet goed is aangeleerd, maar als er op die manier een oplossing is en de hond heeft geen problemen meer om alleen te zijn (schijnbaar) dan vind ik dat geen slechte oplossing.
Nu hebben die mensen twee honden en voor beide honden een bench, prima. Maar ze vertelt me doodleuk dat ze 'zo de honden even in de bench doet want dan kan ze lekker wat voor zichzelf doen'

Dat vind ik dan weer benchmisbruik, als volwassen honden niet gewoon in de kamer kunnen zijn terwijl je even niet op ze kunt letten dan is er toch iets mis