Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

labrador een ras dat niet ' opgesloten ' kan..?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

twinkeltje schreef:nee onze voor ouders hielden honden in een ienie mienie hokje op het erf
en dat ik nu gelukkig verboden
de voorouders daarvoor dan.. :mrgreen:
Het enige wat ik duidelijk wil maken is dat een hond aan alles kan wennen, en zolang het dier vrolijk en gezond is zal de bench niet veel kwaad aanrichten lijkt me
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Aimee schreef:
twinkeltje schreef:
Aimee schreef:Dat is pas onnatuurlijk,je hond mee in bed nemen,dat is totaal tegen alles in de honden en wolven wereld...
Een ranglagere hond hoort niet op bed bij de ranghoogste.
als je dit de eerste 3-4 nachtten doet,no problemo maar je hond voor eeuwig op je bed laten slapen...
gr Aimee
on natuurlijk ik lig vaak midden in de natuur tussen de modder gras schelpen enz enz het is maar net wat de hondjes mee nemen aan hun lange vacht
en tot nu toe zijn altijd de honden mee naar bed gegaan ook de grote
nooit geen rang orde probleem :pffff:
a.u.b maak je niet zo'n zorgen om dit...
als je geleze hebt wat ik op het laatste schreef dan had je ook niet meer hierop geanwtoord...Het maakt mij niet uit met wie of wat je in bed ligt,daar gaat het me hier ook totaal niet om...
mijn excuses als dat wel zo leek,maar het gaat me gewoon om de ongelooflijk felheid hoe er door sommige tegenover een bench gekeke word...

gr Aimee

gr Aimee
ik maak me geen zorgen hoor ik weet wie de baas is en dat zijn de honden
dus dat ze mij nog op bed tolereerden vind ik alleen maar fijn :mrgreen:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

nee hoor hij kan ook goed werken zo lang een hond er niet te lang in hoeft
Afbeelding
C@rmen

naar mijn idee zeg je dat helemaal goed :ok:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb de eerste twee maanden een bench gebruikt voor mijn gemak, dat klopt. Wat is daar mis mee? Bram ging al in de bank hangen als ik even naar het toilet hing. Dus 's nachts alleen in de kamer? Nee dank u. Overdag was hij nooit alleen en nooit in de bench.

Na twee maanden heb ik de keuken Bram-proof gemaakt en inmiddels kan hij gewoon in de kamer slapen zonder iets te slopen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ook hier een bench gebruiker, femke sloopte nogal. Dat was op zich niet eens zo erg, ze vrat het echter ook allemaal op en dat vond ik gevaarlijk. Bench aangeleerd en daar heeft toch een behoorlijke tijd in geslapen s'nachts.

Nu niet meer; maar met de bench leer je blijkbaar ook fout gedrag aan. De eerste nacht dat de bench niet meer dichtging vond ik de volgende morgen ontlasting in de keuken. En een paar nachten daarna ook. Madam was natuurlijk niet gewent om s'nachts ook aan de wandel te kunnen en daardoor kwam blijkbaar haar spijsvertering op gang. Het gaat nu al beter gelukkig, maar ik moet het laatste rondje goed opletten of ze alles wel gedaan heeft. Zo zie je maar; de bench heeft ook z'n nadelen.

Overigens gaat het in dit topic niet over bench gebruik, maar bench misbruik. En daar kan ik wel heel naar van worden. Honden die ook overdag gewoon in de bench opgesloten worden, urenlang. Alsof de hele nacht in de bench niet meegetelt heeft. :19:
Zoek stok!
Zeer actief

miekmiek schreef: Overigens gaat het in dit topic niet over bench gebruik, maar bench misbruik.
Precies, en daar distantieer ik me van :pffff: :wink: Ik lees overigens ook van alles over zindelijk maken met de bench. Ik begrijp niet zo goed hoe dat werkt. Overdag loopt de pup toch gewoon rond of zit hij dan ook altijd in de bench? Ik ben 's nachts juist opgestaan omdat ik het zo zielig vond dat hij de hele nacht z'n plas moest ophouden :roll: Maar ja, zindelijk maken dat was dan ook zo'n beetje het enige wat ik niet lastig vond van het hebben van een pup. Ik stoorde me echt totaal niet aan het geplas en gepoep in huis. Raar eigenlijk.

Als ik het over zou moeten doen, zou ik trouwens direct de keuken Bram-proof gemaakt hebben. Maar ik kwam pas na twee maanden op het idee (ja dat zegt wel iets over mijn IQ :mrgreen: ).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Precies, en daar distantieer ik me van :pffff: :wink: Ik lees overigens ook van alles over zindelijk maken met de bench. Ik begrijp niet zo goed hoe dat werkt. Overdag loopt de pup toch gewoon rond of zit hij dan ook altijd in de bench?

Dat heb ik ook al laten vallen, maar niemand geeft me daar antwoord op :jank: :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Precies, en daar distantieer ik me van :pffff: :wink: Ik lees overigens ook van alles over zindelijk maken met de bench. Ik begrijp niet zo goed hoe dat werkt. Overdag loopt de pup toch gewoon rond of zit hij dan ook altijd in de bench?

Dat heb ik ook al laten vallen, maar niemand geeft me daar antwoord op :jank: :mrgreen:
Misschien is het antwoord niet zo leuk :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef:

Misschien is het antwoord niet zo leuk :wink:
Ja, dat inderdaad, of mensen realiseren zich opeens dat, potverdorie zo'n bench inderdaad niet heel erg helpt bij het zindelijk maken als de pup overdag toch vrij rondloopt :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Mijn hond was ook een hond wat niet "opgesloten" kan.

Mijn ouders hadden voor hun honden ook bench gehad. Ik was absoluut geen tegenstander van een bench en had een heel hekwerk in huis gehaald toen Bowie kwam. Al ging ik er zelf in zitten, mevrouw vertikte het, het enige wat ze deed in d'r bench was poepen en piesen, en dat vond ze meer dan genoeg. Hoe leuk ik het ook maakte, zij vond de bench absoluut niet leuk. Na 2 à 3 weken proberen de bench leuk te maken, heb ik dat ding het huis uit gesodemieterd en dat was de beste beslissing die ik heb genomen toentertijd :wink:

Alleen al het leuk moeten maken zegt denk ik al voldoende.

Stel je voor dat er brand in huis uitbreekt, je hond kan geen kant op als je er niet bent, stel je voor dat hij met z'n poot tussen de tralies vast komt te zitten en in paniek zich los probeerd te wurmen en het lukt niet? :N:

Het idee alleen al dat mijn hond niet de vrijheid heeft die hij verdient en nodig heeft. Alleen zijn is al erg voor een hond, laat staan alleen èn in een hok zitten :N: :jank:

En als het gebruik van een bench gemakkelijk gaat, wordt er ook heel makkelijk misbruik van gemaakt.
miekmiek

Zo'n deurtje is inderdaad heel makkelijk dichtgedaan. Goh, nergens meer last van. En de hond is toch stil, dus hij heeft het leuk in de bench...jaja...tuuuuurrrrrlijk! :19:

Iedere keer dat ik femke s'avonds opsloot in haar bench had ik een rotgevoel in mijn maag. Wat als ze nou diaree zou krijgen? Wat als ze moest spugen? Daarom heb ik ook een bench formaatje dog aangeschaft. Ze kan er rondjes in rennen..haha...en dat scheelde weer wat in mijn schuldgevoel.

Maar ik moet zeggen; ik vind het een stuk prettiger nu mijn honden 'bench-vrij' zijn. :cheer: :cheer: :cheer:
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef: Het idee alleen al dat mijn hond niet de vrijheid heeft die hij verdient en nodig heeft. Alleen zijn is al erg voor een hond, laat staan alleen èn in een hok zitten :N: :jank:
Haha, je hebt helemaal gelijk. Ik vond het ook niks, zo'n kooi. Maar....ik vind het toch ook wel prettig dat ik nu nog tafels, stoelen en banken in 1 stuk heb in m'n kamer. En daarom moest hij toch in die kooi en kwam ik 's ochtends snel weer beneden om hem te bevrijden. Soms moet er iets wat niet leuk is en dat geldt ook voor een hond. Bram wilde het liefst de hele nacht op stoelpoten kauwen en dat mocht niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef: Het idee alleen al dat mijn hond niet de vrijheid heeft die hij verdient en nodig heeft. Alleen zijn is al erg voor een hond, laat staan alleen èn in een hok zitten :N: :jank:
Haha, je hebt helemaal gelijk. Ik vond het ook niks, zo'n kooi. Maar....ik vind het toch ook wel prettig dat ik nu nog tafels, stoelen en banken in 1 stuk heb in m'n kamer. En daarom moest hij toch in die kooi en kwam ik 's ochtends snel weer beneden om hem te bevrijden. Soms moet er iets wat niet leuk is en dat geldt ook voor een hond. Bram wilde het liefst de hele nacht op stoelpoten kauwen en dat mocht niet.
Ik heb gelukkig niet in de situatie gezeten dat Bowie het meubilair wilde aanpassen :mrgreen:
miekmiek

Tamara en Bowie schreef:
Ik heb gelukkig niet in de situatie gezeten dat Bowie het meubilair wilde aanpassen :mrgreen:
Hier wel dus. En ik kan daar nog wel mee leven, maar Rob gaat daar echt van over de zeik. Zijn pasgemaakte mooie radiatorombouw....daar zit een gigantisch gat in. Vind ie niet zo leuk..... :N:
Tamara.
Zeer actief

miekmiek schreef:
Tamara en Bowie schreef:
Hier wel dus. En ik kan daar nog wel mee leven, maar Rob gaat daar echt van over de zeik. Zijn pasgemaakte mooie radiatorombouw....daar zit een gigantisch gat in. Vind ie niet zo leuk..... :N:
Femke heeft gewoon een andere smaak wat interieur betreft, tsja Rob, vrouwen hè :pffff: :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

miekmiek schreef:
Tamara en Bowie schreef:
Als Bram de leren bank had opgegeten, had ik niet voor de reactie van Marcel ingestaan :N: Echt overal zette hij z'n tanden in, de kleine duivel :devil: Gewoon onder je neus of als je heeeeeeel even niet keek.

Edit: als het aan mij gelegen had, had Bram gewoon bij mij in bed gelegen. Maar dat mocht ook al niet :cry:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Zo is Rob dus ook. En dan kan ik roepen dat straffen niet helpt als het al een tijdje geleden gebeurd is, Rob blijft dan zeker een dag lang mopperen en snauwen tegen de honden. (en tegen mij, want 'ik moest zo nodig die beesten in huis halen'. :N: ) Maar verder is ie heel lief hoor. :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

miekmiek schreef:Zo is Rob dus ook. En dan kan ik roepen dat straffen niet helpt als het al een tijdje geleden gebeurd is, Rob blijft dan zeker een dag lang mopperen en snauwen tegen de honden. (en tegen mij, want 'ik moest zo nodig die beesten in huis halen'. :N: ) Maar verder is ie heel lief hoor. :mrgreen:
Oei herkenning. Marcel kon ook blijven mokken en daar werd Bram best angstig van. Hebben we weleens ruzie over gehad (werd Bram nog angstiger van :mrgreen: ). Die van mij is verder ook heel lief hoor :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

bij jullie gaat het waarschijnlijk hetzelfde als hier. Jij weet van jou en Marcel het meeste over honden? Marcel wil waarschijnlijk dat Bram wel luisterd maar dat hij er niet eindeloos op moet trainen. Hij moet het gewoon doen. :mrgreen: En marcel houdt wel van de leuke dingen, maar niet van honden uitlaten in de regen?
Zo is Rob in ieder geval wel.... :roll:
Diablo
Actief

Ongelezen bericht door Diablo »

Aimee schreef:laat maar zitten iedereen,ik heb al lang gemerkt dat hier niet tegenop te boksen valt,en ga er ook geen moeite meer in steken,mijn punt is duidelijk.
En over dat hond op bed,Ik vind het niet natuurlijk,en dat betekend niet dat ik zeg dat een bench wel natuurlijk is en dan heb ik het er ook niet over mensen die hun hond wel in bed hebben,dat moetten ze zelf weten,en als zij daar geen probleme mee krijgen prima! maar houd je wel in je achterhoofd dat als je eens een dominante hond in huis hebt dat het op bed laten een vreselijk fout kan zijn.ik ben ook niet van plan om iedereen aan te vallen die nou een hond op bed heeft,ik heb niks tegen die mensen...
alleen word er hier wel flink afgereageerd op mensen die wel een bench gebruiken...en dat vind ik vervelend,er word mij hier nu al gevraagd of ik me hond uberhaupt ken,dat vind ik een rare en nare vraag.

gr Aimee
Meid ik heb hier een behoorlijk dominantje rondlopen hoor... maar wonder boven wonder kan hij dus wel lekker op bed liggen bij ons... rara hoe kan dat :denken: misschien omdat de rangorde dus niet van zoiets stoms af hoeft te hangen... en ook ik heb hier dus een bench... maar die gebruik ik niet voor zulk soort dingen... die heb ik gebruikt om hem door zijn sloopperiode door te helpen (wat erg goed gelukt is, aangezien hij nu weer lekker los door huis loopt als wij er niet zijn, zonder ook maar een klein frutselpapiertje te versnipperen) en de bench blijft ook voor als we er volgend jaar een pup bij hebben, om deze tussendoor lekker te laten rusten.
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

miekmiek schreef:bij jullie gaat het waarschijnlijk hetzelfde als hier. Jij weet van jou en Marcel het meeste over honden? Marcel wil waarschijnlijk dat Bram wel luisterd maar dat hij er niet eindeloos op moet trainen. Hij moet het gewoon doen. :mrgreen: En marcel houdt wel van de leuke dingen, maar niet van honden uitlaten in de regen?
Zo is Rob in ieder geval wel.... :roll:
Dit is zooooo herkenbaar! :hamer: Mannen :roll:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

janus-powerrr schreef: Ach aimee, aan de meeste negatieve berichten kun je wel merken dat die mensen nog nooit een bench hebben geprobeerd.
En dan is oordelen wel erg makkelijk.
Maar een bench is niet normaal voor een hond, en alle andere dingen dat vinden honden wel normaal.
Laten we eerlijk wezen, een huis was voor de voorouders van onze honden ook geen pretje.
Toen waren ze nog gewend aan alle ruimte in de natuur, en nu staan honden ook te blaffen voor de buitendeur om naar binnen te kunnen.
Dit klinkt toch aardig generaliserend hoor, ik ben niet anti-bench, ik heb er zelf 2 en gebruik ze bij t voeren van de honden. Ollie in de ene bench, die eet zo snel dat hij t van de rest afpikt, Loddie in de andere bench omdat t een langzame eter is. De rest eet gewoon los....

Dan is een bench handig en t zijn naast de manden lekkere ligplekken. Maar als ik weg ben , lopen alle honden los in huis, ook snachts en dan liggen ze waar ze zelf willen liggen en niet waar ik ze toe dwing.
C@rmen

miekmiek schreef:Ook hier een bench gebruiker, femke sloopte nogal. Dat was op zich niet eens zo erg, ze vrat het echter ook allemaal op en dat vond ik gevaarlijk. Bench aangeleerd en daar heeft toch een behoorlijke tijd in geslapen s'nachts.

Nu niet meer; maar met de bench leer je blijkbaar ook fout gedrag aan. De eerste nacht dat de bench niet meer dichtging vond ik de volgende morgen ontlasting in de keuken. En een paar nachten daarna ook. Madam was natuurlijk niet gewent om s'nachts ook aan de wandel te kunnen en daardoor kwam blijkbaar haar spijsvertering op gang. Het gaat nu al beter gelukkig, maar ik moet het laatste rondje goed opletten of ze alles wel gedaan heeft. Zo zie je maar; de bench heeft ook z'n nadelen.

Overigens gaat het in dit topic niet over bench gebruik, maar bench misbruik. En daar kan ik wel heel naar van worden. Honden die ook overdag gewoon in de bench opgesloten worden, urenlang. Alsof de hele nacht in de bench niet meegetelt heeft. :19:
Ik ben de starter van dit topic, en ik maak uit jou bericht op dat ik misbruik maak van de bench...
Zou je daar even argumenten voor kunnen geven ?
Want als jij goed het begin-bericht leest heeft dat geen moer te maken met misbruik.
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Ik heb zelf niks tegen het gebruik van de bench, wel iets tegen mensen en boeken die beweren dat je geen pup kan opvoeden zonder bench. Het is schijnbaar ook zielig dat een hond die alleen is niet in een bench zit, want dan heeft hij het gevoel dat hij het hele huis in de gaten moet houden :denken:
Ik heb nooit een bench gebruikt (heeel eigenwijs volgens sommige mensen :pffff: ) en de kamer puppyproof gemaakt en een schot in de kamer zodat ze de trap niet op kon. Maar goed, mijn hond heeft nooit gesloopt, ik kan me best voorstellen dat als je een pup hebt die al in de bank hangt als je naar de WC gaat dat het dan lastig wordt :mrgreen:
Kenissen van mij hebben een hond die niet alleen kon zijn in de gang en dan direct begon te piepen, maar in de bench met een kleedje eroverheen ging het direct goed. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met dat die hond het alleen zijn niet goed is aangeleerd, maar als er op die manier een oplossing is en de hond heeft geen problemen meer om alleen te zijn (schijnbaar) dan vind ik dat geen slechte oplossing.
Nu hebben die mensen twee honden en voor beide honden een bench, prima. Maar ze vertelt me doodleuk dat ze 'zo de honden even in de bench doet want dan kan ze lekker wat voor zichzelf doen' :denken: Dat vind ik dan weer benchmisbruik, als volwassen honden niet gewoon in de kamer kunnen zijn terwijl je even niet op ze kunt letten dan is er toch iets mis :19:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:Maar ja, zindelijk maken dat was dan ook zo'n beetje het enige wat ik niet lastig vond van het hebben van een pup. Ik stoorde me echt totaal niet aan het geplas en gepoep in huis. Raar eigenlijk.
Het zindelijk maken. Da's inderdaad het minst vervelende van een pup. En de rest is alleen maar nog leuker :cheer: :cheer: :cheer:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Aimee schreef:De meeste honden zien hun bench als een veilig hol,net als wolven dat vinden van hun hol...ik vind er niks zieligs aan...
Hoe weet je dat zo zeker ? Ik weet het ook niet zeker, maar ik geloof dat de je de meeste honden welliswaar kunt leren een bench te accepteren, maar dat in de praktijk de bench meestal niks anders is dan een kooi waarin de hond wordt opgesloten voor het gemak, zonder dat het hem fatsoenlijk is aangeleerd, of, erger nog, voor straf.

Zoals jij het voorstelt wil de gemiddelde hond eigenlijk niks liever dan in een bench liggen, van nature. Daar geloof ik niks van. Daar is heel veel training voor nodig met kennis van zaken, en de meeste mensen die dat kunnen zullen w.s. geen bench gebruiken.

Kan het niet bewijzen, maar dat geloof ik. Een bench is vooral makkelijk voor gemakzuchtigen, en dat zijn meestal niet de mensen die veel tijd in training willen stoppen.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoie schreef:Hoe weet je dat zo zeker ? Ik weet het ook niet zeker, maar ik geloof dat de je de meeste honden welliswaar kunt leren een bench te accepteren, maar dat in de praktijk de bench meestal niks anders is dan een kooi waarin de hond wordt opgesloten voor het gemak, zonder dat het hem fatsoenlijk is aangeleerd, of, erger nog, voor straf.

Zoals jij het voorstelt wil de gemiddelde hond eigenlijk niks liever dan in een bench liggen, van nature. Daar geloof ik niks van. Daar is heel veel training voor nodig met kennis van zaken, en de meeste mensen die dat kunnen zullen w.s. geen bench gebruiken.

Kan het niet bewijzen, maar dat geloof ik. Een bench is vooral makkelijk voor gemakzuchtigen, en dat zijn meestal niet de mensen die veel tijd in training willen stoppen.
Ik weet het ook niet zeker, maar ik denk dat ik het helemaal met je eens ben Jan :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”