Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waneer vinden jullie een hond gevaarlijk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Meeko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Meeko »

marian* schreef:
malinois schreef:maar voor diegene die er wel bang voor zijn lijkt me erg ingewikkeld het niet te laten merken, onbewust geef je toch signalen denk ik.
Ja,die mensen zweten peentjes en dat merkt een hond onmiddelijk.
Een hond ruikt toch je adrenaline :denken:

Dus het lijkt mij als je echt schrikt of bang bent, je die hormoonproductie niet tegen kunt houden. Dus ja een hond weet het meteen :wink:
Afbeelding
Willynwood-Sindlar
Actief

Ongelezen bericht door Willynwood-Sindlar »

MonaToetje schreef:
Rob* schreef:
Reini schreef:Wanneer er een verkeerde baas aan het einde van de riem zit (of er los bij loopt) en wanneer honden als erfbewakers rondlopen.
waarom zijn erfbewakers gevaarlijk?
Toen ik nog krantjes bezorgde werd ik een keer opgewacht door een Rotweiler . Het beestje was ontsnapt van het erf dat hij bewaakte.
Doodeng vond ik dat , want hij vond mij geloof ik niet leuk. :mrgreen:

Een tijdje erna ( uitgerekend in dezelfde wijk :mrgreen: ) werd ik achterna gezeten door een Mechelaar. En die beet me ook in de kuiten.
Ook een ontsnapte erfbewaker. :N:
Risico vant vak he :wink:
Amstaff's si teh PWN
Willynwood-Sindlar
Actief

Ongelezen bericht door Willynwood-Sindlar »

Meeko schreef:
marian* schreef:
malinois schreef:maar voor diegene die er wel bang voor zijn lijkt me erg ingewikkeld het niet te laten merken, onbewust geef je toch signalen denk ik.

Dus het lijkt mij als je echt schrikt of bang bent, je die hormoonproductie niet tegen kunt houden. Dus ja een hond weet het meteen :wink:
Honden ruiken idd je angst door bepaalde stoffen die je afscheid.
Honden voelen je angst dus niet, zoals sommige "experts"beweren
Amstaff's si teh PWN
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Willynwood-Sindlar schreef:
Meeko schreef:
marian* schreef:

Honden ruiken idd je angst door bepaalde stoffen die je afscheid.
Honden voelen je angst dus niet, zoals sommige "experts"beweren
Ik bedoelde dat "peentjes zweten"ook niet letterlijk :wink:
Mensen scheiden in angstsituaties een stof af die honden al bij kleine hoeveelheden ruiken.Buiten dat nemen ze vaak ook nog eens een voor een hond bedreigende houding aan of kijken de hond recht in de ogen en .....bingo.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

:evil: Zoals vanmiddag wij niets vermoedend even onze hond gingen uitlaten en er een kind aan komt lopen(nou ja lopen,ze werd vooruit getrokken)met een pitbull die ze dus bijna niet meer houd en wij met onze hond als de wiedeweerga weer naar onze auto gingen.Als deze hond los was geschoten had hij onze hond gegrepen.Walgelijk,wie laat nou zo'n hond door een kind uitlaten.Dat je zo'n hond hebt is je eigen verantwoordelijkheid maar om daar een kind voor op te laten draaien.De hond was zeker zwaarder dan het kind de hond zat ook nog eens aan een uitlooplijn en rook onze hond en stond klaar om een raam te nemen. :boos: Moet het dan weer zo'n "doet hij anders nooit verhaal worden.
Groetjes Myriam
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

myriam1 schreef::evil: Zoals vanmiddag wij niets vermoedend even onze hond gingen uitlaten en er een kind aan komt lopen(nou ja lopen,ze werd vooruit getrokken)met een pitbull die ze dus bijna niet meer houd en wij met onze hond als de wiedeweerga weer naar onze auto gingen.Als deze hond los was geschoten had hij onze hond gegrepen.Walgelijk,wie laat nou zo'n hond door een kind uitlaten.Dat je zo'n hond hebt is je eigen verantwoordelijkheid maar om daar een kind voor op te laten draaien.De hond was zeker zwaarder dan het kind de hond zat ook nog eens aan een uitlooplijn en rook onze hond en stond klaar om een raam te nemen. :boos: Moet het dan weer zo'n "doet hij anders nooit verhaal worden.
Groetjes Myriam
hoe weet je dat het een pittbul was, lijkt me erg sterk namelijk gezien de RAD :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
myriam1 schreef::evil: Zoals vanmiddag wij niets vermoedend even onze hond gingen uitlaten en er een kind aan komt lopen(nou ja lopen,ze werd vooruit getrokken)met een pitbull die ze dus bijna niet meer houd en wij met onze hond als de wiedeweerga weer naar onze auto gingen.Als deze hond los was geschoten had hij onze hond gegrepen.Walgelijk,wie laat nou zo'n hond door een kind uitlaten.Dat je zo'n hond hebt is je eigen verantwoordelijkheid maar om daar een kind voor op te laten draaien.De hond was zeker zwaarder dan het kind de hond zat ook nog eens aan een uitlooplijn en rook onze hond en stond klaar om een raam te nemen. :boos: Moet het dan weer zo'n "doet hij anders nooit verhaal worden.
Groetjes Myriam
hoe weet je dat het een pittbul was, lijkt me erg sterk namelijk gezien de RAD :roll:
oh je mag hier wel in pitbullhoofdstad van nederland komen wandelen....hier lopen die jochies bij de vleet met een pitje :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:
malinois schreef:
Groetjes Myriam
oh je mag hier wel in pitbullhoofdstad van nederland komen wandelen....hier lopen die jochies bij de vleet met een pitje :wink:
ik zou niet zomaar in een seconde of wat een pitje kunnen herkennen ben ik bang... en amersfoort is niet de pitt hoofdstad van NL :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Rob* schreef:
malinois schreef:
Groetjes Myriam
ik zou niet zomaar in een seconde of wat een pitje kunnen herkennen ben ik bang... en amersfoort is niet de pitt hoofdstad van NL :wink:

oh maar ik weet dat ze daar ook lopen hoor, mensen doen net of door die RADwet geen pitjes meer rondlopen...oke zijn niet de pitjes zoals ze horen te zijn, maar ze worden noge gewoon gekocht of ze nu minder van kwaliteit zijn, ze zijn er gewoon overal door heel nederland.
myriam1
Actief

Het was niet in Amersfoort!We komen ook nog wel eens ergens anders.
Groetjes Myriam
malinois
Zeer actief
Contacteer:

myriam1 schreef:Het was niet in Amersfoort!We komen ook nog wel eens ergens anders.
Groetjes Myriam
nogmaals hoe weet je zo zeker dat het een pitt was dan?
Afbeelding
myriam1
Actief

Het was bij Zwolle en het was geen hond van daar.Dat het een pittbul was :denken: misschien een pittbulachtige dan.Beter omschreven?In ieder geval was het verschrikkelijk.De hond liep nog achter een heg en onze hond had hem nog niet gezien vandaar dat we ons snel uit de benen maakte.Ik bleef staan om te kijken of het kind de hond hield en mijn man ging terug naar de auto,hij had tenslotte de sleutels in zijn broekzak.We hebben nog om ons heen gevraagd van wie de hond is maar niemand kende de hond.
Groetjes Myriam
Ik heb hier regelmatig een argentijn over de vloer en we zijn niet snel bang,maar dit was echt ENG
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

simpel antwoord:

een hond is gevaarlijk ,als hij een andere hond, die zich al op de "overgeef-tour" begeeft en al wegloopt, tòch nog gaat aanvallen !!

dat heb ik gehad met een grote ... zal het op dit Forum maar niet noemen wat voor soort, maar Bauke wàs al aan het terugtrekken en erkende hem al als zijn meerdere en tòch werd hij in de flank aangevallen en over de grond gesleept ! :jank:

Dat noem ik gevaarlijke honden en mogen niet meer zomaar los rondlopen !! :evil:

Een hond is gevaarlijk voor mensen , als je niet in hun ogen mag kijken ( zie ander topic) anders zou hij/zij je wel tot je keel springen !

Is dit simpel of niet? Loud and clear, zou ik zo zeggen !!! :devil:
myriam1
Actief

Helemaal mee eens,alleen heeft mijn hond nog 20 hechtingen in zijn knie zitten en is dus absoluut nog niet in staat zich te verdedigen.Dus ik zit niet op een flinke knokpartij te wachten.Wat ik er eng aan vond was dat een dominante hond door een kind uitgelaten word.Wat moet zo'n kind doen?Het enige wat ze had kunnen doen was loslaten maar daarom bleef ik bij haar en hield het in de gaten.
Maar een hond die idd door gaat met vechten terwijl de andere partij zich al over heeft gegeven is ook verschrikkelijk.Als je naar het topic gaat over trainen kan je mijn reactie lezen over argressie in de les.Daar ben ik niet trots op maar heb het toch verteld omdat er een beetje tegenstrijdig overgedaan wordt.
Groetjes Myriam
bauke

pasja85 schreef:
los lopende honden zonder baas vind ik een ander verhaal, daar kijk ik altijd wel een beetje mee uit, omdat je de baas er dus niet bij ziet
Dat is niet helemaal waar, die angst van jou , bedoel ik, omdat mijn hond loopt altijd los èn gaat naar honden tóe, vooral die hij kan vertrouwen en leuk vindt !!
Of liever gezegd: leuk gáát vinden !!

Dus : ik sta even op hem te wachten net , soms, òm de hoek, zodat ze mij niet kunnen zien, maar... ik weet wel, waar mijn hond is, , natruulijk.. alleen zij kunnen mij niet altijd zien.

... ik vertrouw mijn hond, en dàt is belangrijk als je in deze werled goede bedoelingen met anderen hebt, want ik wéét gewoon dat hij het goed met andere honden doet .

Dus dat is wat anders: ik zie dan de staart als een propeller gaan tussen de struiken ,en ik merk het aan hem, hij zal echt niet zèlf naar een grote Duitse Herder gaan of zo iets . De natuur lost het zelf op door deze "waarschuwingen in hun koppetje", ingeprent door een naar geval , zie hierboven beschreven, door mij.

Maar zo'n geval heb ik ook meegemaakt met ( sorry, maar wéér een Duitse Herder) , die eigenaar kwam na, voor mij,een eeuwigheid pas terug met de woorden "ja, ik was hem kwijt" , maar ik zat met een grommende en griezlige hond opgescheept , en door steeds te schreeuwen naar die hond heb ik toen het aanvallen kunnen sussen ! :evil: :evil:
Laatst gewijzigd door bauke op 10 aug 2006 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

bauke schreef:
pasja85 schreef:
los lopende honden zonder baas vind ik een ander verhaal, daar kijk ik altijd wel een beetje mee uit, omdat je de baas er dus niet bij ziet
Dat is niet helemaal waar, die angst van jou , bedoel ik, omdat mijn hond loopt altijd los èn gaat naar honden tóe, vooral die hij kan vertrouwen en leuk vindt !!

Dus : ik sta even op hem te wachten net , soms, òm de hoek, zodat ze mij niet kunnen zien, maar... ik weet wel, waar mijn hond is, , natruulijk.. alleen zij kunnen mij niet altijd zien.

... ik vertrouw mijn hond, ik wéét gewoon dat hij het goed met andere honden doet en nooit een aanval gaat inzetten .

Dus dat is wat anders: ik zie dan de staart als een propeller gaan tussen de struiken ,en ik merk het aan hem, hij zal echt niet zèlf naar een grote Duitse Herder gaan of zo iets . De natuur lost het zelf op door deze "waarschuwingen in hun koppetje", ingeprent door een naar geval , zie hierboven beschreven, door mij.
dus als ik daar om het hoekje sta met mijn jackie, dan komt hij leuk naar mij toe?
bauke

yamie schreef:
dus als ik daar om het hoekje sta met mijn jackie, dan komt hij leuk naar mij toe?
Ik denk het wel, hij is gek op kleine hondjes !! :ok:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:
yamie schreef:
Ik denk het wel, hij is gek op kleine hondjes !! :ok:
geweldig!! laten mijn kleine hondjes nou niet zo gek zijn op vreemde honden :roll: dus... je bent gewoon als baas in de buurt om te zien wat er gebeurt, en zo niet ben je een waardeloze baas
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

bauke schreef:simpel antwoord:

een hond is gevaarlijk ,als hij een andere hond, die zich al op de "overgeef-tour" begeeft en al wegloopt, tòch nog gaat aanvallen !!

dat heb ik gehad met een grote ... zal het op dit Forum maar niet noemen wat voor soort, maar Bauke wàs al aan het terugtrekken en erkende hem al als zijn meerdere en tòch werd hij in de flank aangevallen en over de grond gesleept ! :jank:

Mijn grote hond is aangelijnd en wel, aangevallen door twee loslopende kleinere honden, waarvan er eentje het lef had om nog een paar honderd meter, grommend en om ons heen draaiend, met ons mee te lopen naar de auto. Onze hond deed niks, (we lieten hem ook niet los) maar wat denk je als hij zich serieus had verdedigd? Grote hond zijn schuld weer zeker?

Dat noem ik gevaarlijke honden en mogen niet meer zomaar los rondlopen !! :evil:

Een hond is gevaarlijk voor mensen , als je niet in hun ogen mag kijken ( zie ander topic) anders zou hij/zij je wel tot je keel springen !

Is dit simpel of niet? Loud and clear, zou ik zo zeggen !!! :devil:

Simpel: honden aanlijnen daar waar het moet en pas losgooien daar waar het kan en ALTIJD onder toezicht :evil:
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

bauke schreef:
pasja85 schreef:

... ik vertrouw mijn hond, en dàt is belangrijk als je in deze werled goede bedoelingen met anderen hebt, want ik wéét gewoon dat hij het goed met andere honden doet .

Maar zo'n geval heb ik ook meegemaakt met ( sorry, maar wéér een Duitse Herder) , die eigenaar kwam na, voor mij,een eeuwigheid pas terug met de woorden "ja, ik was hem kwijt" , maar ik zat met een grommende en griezlige hond opgescheept , en door steeds te schreeuwen naar die hond heb ik toen het aanvallen kunnen sussen ! :evil: :evil:
Tja, mijn hond Rex heeft het ook niet zo op propellor honden met goede bedoelingen. Dus dan kun je rekenen op een heftige uitbrander. Zout je dan nog niet op dan krijg je als propellor hond een pak op je donder totdat je rustig op je rug gaat liggen. Maar ja Rex is dan ook een herder. Mensen houden er niet van als herders op hun strepen gaan staan. Ook dat is niks meer dan de natuur die even duidelijkheid schept. Maar dat stukje natuur willen de meesten mensen niet zien.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
bauke

yamie schreef:
en zo niet ben je een waardeloze baas
Sorry , dat ik dit moet schrijven, maar ik vind , dat je een waardeloze baas bent, als je het tot zover moet laten komen, dàt je honden niet goed met andere kunnen opschieten.

Een Jack , heeft inderdaad Bauke op strrand vauit het niets aangevallen en hem in zijn oor gebeten :denken:
Dat vind ik ook geen goed opvoeding, toch????????

Maar ondanks dat allemaal is hij toch nog altijd aardig , tegen de Jacks , en ik tegen de baasjes, dus laten wij , met elkaar dat ook doen? Graag?

Corrigeer jij dat dan nooit ? Dit gedrag van jouw Jacks ??????? :denken:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:
yamie schreef:
Sorry , dat ik dit moet schrijven, maar ik vind , dat je een waardeloze baas bent, als je het tot zover moet laten komen, dàt je honden niet goed met andere kunnen opschieten.

Een Jack , heeft inderdaad Bauke op strrand vauit het niets aangevallen en hem in zijn oor gebeten :denken:

Maar ondanks dat allemaal is hij toch nog altijd aardig , tegen de Jacks , en ik tegen de baasjes, dus laten wij , met elkaar dat ook doen? Graag?

ach je weet dus niet beter, ik was een heel verhaal aan het typen maar laat maar.. joh laat jij je hond maar gewoon op alles af lopen, ook al zie je het niet want het is om een hoek :ok: prima baas hoor en ook echt verstand van honden gedrag. :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:Dat is niet helemaal waar, die angst van jou , bedoel ik, omdat mijn hond loopt altijd los èn gaat naar honden tóe, vooral die hij kan vertrouwen en leuk vindt !!

Maar mijn honden niet als ze aangelijnd zijn en ik ben er niet van gediend last te hebben van jouw 'vriendelijke snuffelende' loslopende hond zonder eigenaar....want dan moet ik mijn honden weer gaan ophangen omdat jij je honden niet bij je houdt
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:
yamie schreef:

pardon?? :eek:

als mijn honden geen andere honden in de buurt willen als ze aangelijnd zijn, dan niet... jij hoort je honden bij je te houden, simpel zat... doe je dat niet, heb jij een probleem...

Ik wil dat gespeel juist niet, ontloop liever soortgenoten in het bos ook al gaat dat wel goed als ze los zijn, ze hebben elkaar daar kunnen ze mee spelen, daar hebben ze geen vreemde honden voor nodig.

Mijn honden moeten geen kleine hondjes.. nou prima toch... ik lijn m'n honden aan als ik een klein hondje zie klaar... waar is het probleem? bij jou omdat jij je honden niet bij je houdt dus.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:Corrigeer jij dat dan nooit ? Dit gedrag van jouw Jacks ??????? :denken:
hierbij nodig ik je uit om mijn reu te corrigeren als er een hond naar hem toekomt als hij aangelijnd is.... :roll:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

bauke schreef:
yamie schreef:
Jij hebt je hond onder appel te hebben en bij je te houden, met name buiten losloopgebieden. Het is doodnormaal dat honden het niet leuk vinden als er een vreemde hond op hun komt afgestormd, ook al heeft die hond zelf goede bedoelingen.
En misschien zou je er ook eens bij stil kunnen staan dat niet alle hondenbazen hun hond van het begin af aan hebben opgevoed. Als een vorige eigenaar het hele hoofdstuk "socialisatie met andere honden" voor het gemak maar even overgeslagen heeft is dat niet altijd meer goed te maken.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

jelle schreef: En misschien zou je er ook eens bij stil kunnen staan dat niet alle hondenbazen hun hond van het begin af aan hebben opgevoed.
Misschien loop ik wel met een hond met e.a. traumatische ervaring en probeer ik de hond langzaam weer te wennen aan andere honden. Dus eerst over wat grotere afstanden en aangelijnd en goed afleiden met voer of een balletje. Dan kom je zo'n muts tegen met een propellorhond en zak je weer een aantal weken terug in je trainigsopbouw. Als je er dan wat van zegt kun je nog een grote bek krijgen ook. Ja heerlijk is dat van die begripvolle mensen die alleen kunnen denken vanuit hun eigen beperkte wereldje...

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:
bauke schreef:
yamie schreef:
Jij hebt je hond onder appel te hebben en bij je te houden, met name buiten losloopgebieden. Het is doodnormaal dat honden het niet leuk vinden als er een vreemde hond op hun komt afgestormd, ook al heeft die hond zelf goede bedoelingen.
En misschien zou je er ook eens bij stil kunnen staan dat niet alle hondenbazen hun hond van het begin af aan hebben opgevoed. Als een vorige eigenaar het hele hoofdstuk "socialisatie met andere honden" voor het gemak maar even overgeslagen heeft is dat niet altijd meer goed te maken.
ik vraag me altijd af wat zulke mensen bezielt te vinden dat elke hond maar met elke andere hond MOET kunnen omgaan?
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

ik heb een pup van 5 maanden, een Golden retriever, zit nu ook in de fase dat alles eng en raar is, alleen met mn andere hond erbij heeft ie een grote bek en laat de andre dus "het vuile werk" opknappen, ik neem hem nu dus regelmatig even apart mee, ff naar de stad, rondje winkelstraat en naar andere honden die we tegenkomen, t gaat een heel stuk beter nu

mijn andere hond, boomertje van 2 jaar vind alle honden leuk ( behalve grote zwarte honden want die zijn eng natuurlijk :denken: ) als zij dr zin doet huppeld ze naar elke hond die ze tegen komt en niet elke hond is daar van gedient zoals al werd gezegd, ik wil het dus ook niet hebben dat ze maar op alles en iedereen afstormt, ik weet hoe ze is en ik lijn haar aan. wat betreft de opmerking naar Noor toe dat zij een probleem heeft als dr honden iets tegen andere honden hebben, vind ik flauwekul, niet alle honden zijn ervan gedient, maar ja dat was al duidelijk gezegd, maar uhm, Noor dr jacks zijn wel goedgesocialiseerd hoor :wink:
peterr
Actief

Ongelezen bericht door peterr »

malinois schreef:
Rob* schreef:
malinois schreef:
Groetjes Myriam
Dat moet je wel ff goed kijken malinois..... Pitbulls hebben nl allemaal een Neonreclame uit hun reet hangen die is blauw en er staat in bovencast lettertype Verdana :pitbull, oja het licht gaat constant aan en uit........ :slaap:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”