pasja85 schreef:los lopende honden zonder baas vind ik een ander verhaal, daar kijk ik altijd wel een beetje mee uit, omdat je de baas er dus niet bij ziet
Dat is niet helemaal waar, die angst van jou , bedoel ik, omdat mijn hond loopt altijd los èn gaat naar honden tóe, vooral die hij kan vertrouwen en leuk vindt !!
Of liever gezegd: leuk gáát vinden !!
Dus : ik sta even op hem te wachten net , soms, òm de hoek, zodat ze mij niet kunnen zien, maar... ik weet wel, waar mijn hond is, , natruulijk.. alleen zij kunnen mij niet altijd zien.
... ik vertrouw mijn hond, en dà t is belangrijk als je in deze werled goede bedoelingen met anderen hebt, want ik wéét gewoon dat hij het goed met andere honden doet .
Dus dat is wat anders: ik zie dan de staart als een propeller gaan tussen de struiken ,en ik merk het aan hem, hij zal echt niet zèlf naar een grote Duitse Herder gaan of zo iets . De natuur lost het zelf op door deze "waarschuwingen in hun koppetje", ingeprent door een naar geval , zie hierboven beschreven, door mij.
Maar zo'n geval heb ik ook meegemaakt met ( sorry, maar wéér een Duitse Herder) , die eigenaar kwam na, voor mij,een eeuwigheid pas terug met de woorden "ja, ik was hem kwijt" , maar ik zat met een grommende en griezlige hond opgescheept , en door steeds te schreeuwen naar die hond heb ik toen het aanvallen kunnen sussen !