Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teef is tenauw

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

daantje schreef:als je een hondje uit the USA koopt , gaat je toch ook niet steeds heen en weer vliegen . :denken:
als ik al een hond zover zou halen, ja dan zou ik dat idd. wel doen, hoeft niet steeds heen en weer dan neem ik toch 4 weken vakantie en ga daar op vakantie :19:
En dat niet alleen de fokster kon toen al bepaale of ze me kwaliteit zou geven !
wie zegt dat de fokker of jij?
We geven grofgeld hier voor uit , dus verwacht men wel wat !
het blijft een levend dier :19: Ik betaal een normale prijs voor mijn pups en dan is het altijd de gok of hij geschikt zal zijn voor de sport. Natuurlijk probeer je die kans groter te maken door een hond bij een werkhondenfokker te kopen maar het is en blijft GELUKKIG een dier! Daar heb je niks over te zeggen vooraf anders had ik allemaal wereldkampioenen :19:
als je een dekreu koop voor 6000 euro verwacht je ook dat ze zaad goed is(incl bewijs ) , en dat hij geen prostaatkanker heeft !
heeft hij dit achteraf wel , dan voel jeje ook niet happy :wink:
dan gaat men toch ook verhaal halen ? Of je koopt een reutje , voor de bedoeling als dekreu tegebruiken ,en achteraf dalen ze balletjes niet in . :blah:
dat eerste nee, dat zou ik nooit doen dus nvt.
het tweede, dat kan dat staat ook meestal in het contract wat je bij je pup tekent. Over zulke dingen maak je VOORAF afspraken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

daantje schreef:Ja ook show lopen !!! :wink:

Maar goed ik denk dat we er nu wel een beetje uit zijn , want we kunne er zo dagen over blijven door gaan !

Houd ons wel van de straat :idea: :smile:
maar je wist dat je er geen shows mee kon lopen en toch wilde je er shows mee lopen :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
daantje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door daantje »

Daar heb je ook gelijk in !!! :ok:
een hond heb je voor het leven , en niet voor even !
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

daantje schreef:we zijn ook niet vanplan om het haar in NL teshowen

We hebben haar toen ze kunnen overhalen , want de fokster was al aan het touren en , moest ook weer door naar spanje , dus vandaar hebben wij toen der tijd afgesproken . het was toen even niet anders .
nee, maar je kan altijd dingen uitzoeken of het in bepaalde lijnen voor komt en zo....en neem aan dat je wel regelmatig contact had met de fokker en dus ook gedurende het nest foto's van de pups hebt gezien
als je een hondje uit the USA koopt , gaat je toch ook niet steeds heen en weer vliegen . :denken:
heb hier pupkopers uit de VS en idd komen die niet heen en weer, sterker nog, ik zoek het pupje uit en ze vliegen alleen die kant op,
maar heb wel meer dan wekelijks contact met de pupkopers (ook al voor de geboorte van het nest), ze kunnen de pups de eerste weken op de webcam volgen en daarna maak ik om de paar dagen foto's waar ze ze op kunnen volgen...dus ver weg wil niet zeggen geen contact en niets van de puppen weten...

En dat niet alleen de fokster kon toen al bepaale of ze me kwaliteit zou geven !
als je een dekreu koop voor 6000 euro verwacht je ook dat ze zaad goed is(incl bewijs ) , en dat hij geen prostaatkanker heeft !
dan gaat men toch ook verhaal halen ? Of je koopt een reutje , voor de bedoeling als dekreu tegebruiken ,en achteraf dalen ze balletjes niet in . :blah:
balletjes horen gewoon met 8 wk (de leeftijd die een pup moet hebben als hij uit t buitenland komt) ingedaald te zijn, dus een pup die ze dan niet heeft moet je gewoonweg niet kopen als dekreu idd...
daantje
Vaste gebruiker

malinois schreef:
daantje schreef:Ja ook show lopen !!! :wink:

Maar goed ik denk dat we er nu wel een beetje uit zijn , want we kunne er zo dagen over blijven door gaan !

Houd ons wel van de straat :idea: :smile:
maar je wist dat je er geen shows mee kon lopen en toch wilde je er shows mee lopen :denken:
whahahhaha :smile: ja ik wilde show in het buiten land lopen , ik heb der ook wel eens eerder mee genoome hier in nederland , maar ze mag natuurlijk never de ring in !
Maar ik neem ze wel eens mee , ivb als ik met ze naar hetbuitenland gaat , dan kunne ze wenne aan de drukte daar en alle honden !
daantje
Vaste gebruiker

crutz schreef:
daantje schreef:we zijn ook niet vanplan om het haar in NL teshowen

We hebben haar toen ze kunnen overhalen , want de fokster was al aan het touren en , moest ook weer door naar spanje , dus vandaar hebben wij toen der tijd afgesproken . het was toen even niet anders .
nee, maar je kan altijd dingen uitzoeken of het in bepaalde lijnen voor komt en zo....en neem aan dat je wel regelmatig contact had met de fokker en dus ook gedurende het nest foto's van de pups hebt gezien
als je een hondje uit the USA koopt , gaat je toch ook niet steeds heen en weer vliegen . :denken:
heb hier pupkopers uit de VS en idd komen die niet heen en weer, sterker nog, ik zoek het pupje uit en ze vliegen alleen die kant op,
maar heb wel meer dan wekelijks contact met de pupkopers (ook al voor de geboorte van het nest), ze kunnen de pups de eerste weken op de webcam volgen en daarna maak ik om de paar dagen foto's waar ze ze op kunnen volgen...dus ver weg wil niet zeggen geen contact en niets van de puppen weten...

balletjes horen gewoon met 8 wk (de leeftijd die een pup moet hebben als hij uit t buitenland komt) ingedaald te zijn, dus een pup die ze dan niet heeft moet je gewoonweg niet kopen als dekreu idd...
Ja idd , we hadden goed contact met de fokster , en kregen veel foto's
nooit wat gezien van het staartje .
toen we elkaar ontmoete , hadden ze echt haast en moeste nog ver rijden , dus ze waren ook weer snel weg , ze drukte haar in me armen , en gaf me man de papieren en was weg !
ik stapte direct de wagen in en ze sliep de heleweg op me schoot . thuis zette ik haar neer en d8 :eek: whow ?!!!
nam direct weer contact op , en vroeg , wat er gebeurdt was met haar staart , ze zei , nee nee alles is goed , ze heeft een zwiebel staartje dat hebbe meer puppe trekt helemaal bij !
meer dogo's hier in polen hebben de zelfde staart , en valle goed in de prijzen ! Ik liet het hier bij zitten .

tot sinds kort we merke dat ze iedereen zit tebelazeren , Ben gewoon beetje boos op der .
Als ik het had geweten op dat moment , dan had ik stennis gemaakt .
Maar als je dat beesje eenmaal in huis heb , dan kan ik het nie over me hart verkrijgen ...
En nu helemaal niet meer , nadat ik in polen ben geweest :jank: ERG veel narigheid gezien daar , in die steden .
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

malinois schreef:
Scooby schreef:Hoi Daantje,

Maar dit is toch een teef met gecoupeerde oren? Dan mag je toch zowiezo al niet met haar showen in Nederland?
mag het in polen ook niet meer? die kwam toch uit polen?
Jawel, maar dan mag je er in Nederland dus niet mee showen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

daantje schreef:als je een dekreu koop voor 6000 euro verwacht je ook dat ze zaad goed is(incl bewijs ) , en dat hij geen prostaatkanker heeft !
Woehahaha, iedere reu kan toch steriel blijken te zijn of prostaatkanker krijgen? Dekreu of niet? Dan kun je toch geen verhaal gaan halen bij een fokker?!? Dat is het risico van het vak, hoor. Dat zou mooi worden, zeg.

En als je een reu als dekreu koopt, koop je dus een reu die beide ballen al ingedaald heeft. Heeft hij dat niet, dan weet je dat als je die reu koopt. Ben je dan nog zo stom om er 6000 Euro (een idioot bedrag trouwens!) voor uit te geven, dan vind ik dat je eigen stomme schuld, hoor.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

daantje schreef:toen we elkaar ontmoete , hadden ze echt haast en moeste nog ver rijden , dus ze waren ook weer snel weg , ze drukte haar in me armen , en gaf me man de papieren en was weg !
En die manier van doen, zette je al niet aan het denken?! Het feit dat ze niet eens even een klein stukje om wilde rijden om de pup persoonlijk bij je thuis af te leveren bijvoorbeeld?!
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Scooby schreef:
malinois schreef:

Maar dit is toch een teef met gecoupeerde oren? Dan mag je toch zowiezo al niet met haar showen in Nederland?
ze heeft ook niet gezegt dat ze in nl ging showen :wink:
daantje
Vaste gebruiker

ehhhh

Was gezellig hier
En nog bedankt voor het beantworden van mijn vragen !!

Veel succes verder :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:
Scooby schreef:
malinois schreef:

Klopt, maar omdat ze Polen ook te ver vond om de pups een keer te bekijken bij haar fokker, ging ik er eigenlijk ook vanuit dat ze dat te ver zou vinden om te gaan showen. Maar verkeerd gedacht dus. :wink:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Scooby schreef:
little-wolf schreef:
Scooby schreef:
malinois schreef: mag het in polen ook niet meer? die kwam toch uit polen?
Klopt, maar omdat ze Polen ook te ver vond om de pups een keer te bekijken bij haar fokker, ging ik er eigenlijk ook vanuit dat ze dat te ver zou vinden om te gaan showen. Maar verkeerd gedacht dus. :wink:
Met een gecoupeerde cockerspaniel die is ingevoerd uit een land waar mag worden gecoupeerd, mag je gewoon in Nederland showen, weet ik toevallig.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tekkel schreef:
Scooby schreef:
little-wolf schreef:
Scooby schreef: Jawel, maar dan mag je er in Nederland dus niet mee showen.
Met een gecoupeerde cockerspaniel die is ingevoerd uit een land waar mag worden gecoupeerd, mag je gewoon in Nederland showen, weet ik toevallig.
aan de staart ja, een aan de oren gecoupeerde hond, mag sinds 1okt 1996 niet meer geshowd worden, ook al is de hond gecoupeerd in een land waar het mocht ,er mag dus alleen geshowd worden met een hond met gecoupeerde oren als de hond VOOR 1996 geboren en gecoupeerd is, in een land waar dat toen mocht.

vanaf 1 okt 2003 zijn de regels mbt staarten aangepast en mogen honden die aan de staart gecoupeerd zijn en dan dus in een land waar GEEN verbod gold ten tijde van het couperen, wel geshowd worden.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

yamie schreef: aan de staart ja, een aan de oren gecoupeerde hond, mag sinds 1okt 1996 niet meer geshowd worden, ook al is de hond gecoupeerd in een land waar het mocht ,er mag dus alleen geshowd worden met een hond met gecoupeerde oren als de hond VOOR 1996 geboren en gecoupeerd is, in een land waar dat toen mocht.

vanaf 1 okt 2003 zijn de regels mbt staarten aangepast en mogen honden die aan de staart gecoupeerd zijn en dan dus in een land waar GEEN verbod gold ten tijde van het couperen, wel geshowd worden.
O, zit het zo, bedankt voor in de informatie :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

tekkel schreef:Met een gecoupeerde cockerspaniel die is ingevoerd uit een land waar mag worden gecoupeerd, mag je gewoon in Nederland showen, weet ik toevallig.
Voor een gecoupeerde staart gelden ook nog andere regels dan voor gecoupeerde oren. Staarten mogen pas veel korter niet meer gecoupeerd worden dan de oren.
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

koda is ook een dc zoals jullie wel weten ook uit polen gebracht geen probleem als ik iets heb met hem zoals nu een alergie staat de fokker er garant voor bleek nu dat hij iets verkeerds heeft gegeten enz
ik heb koda 1 keer gaan bekijken voordat ik hem had toen was hij 5 weken hij is gebracht met 9 weken
de fokker is gebleven om allees met ons door te lopen enz en hij komt nu 1 keer per jaar gewoon langs om te kijken :ok:
vind het vervelend voor daan maar het is wat laat om er nu boos om te worden de fokker wordt gelukkig tenminste niet openbaar genoemd :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”