Bedankt voor het extra leesvoer...
@Martijn: ik begrijp wel wat je wil zeggen en ik denk dat we er al veel en ernstig genoeg hebben over nagedacht,maar uiteindelijk blijft het iets nieuws voor ons en zullen we samen al doende moeten leren(net zoals het opvoeden van kinderen)
Ik ben blij met alle advies,maar soms vind ik het een beetje overweldigend veel...
Ivm werken:ik werk idd parttime en het beestje zal moeten leren om toch af en toe eens alleen te zijn,maar persoonlijk zie ik daar niets verkeerds in,je kan toch niet zeggen dat het hebben van honden het alleenrecht is van thuisblijvers? Ik ben dat onderwerp hier al een aantal keer tegengekomen en de menigen zijn echt wel extreem soms,maar kom,ieder zijn idee zekers?
Ik vind een kooikerhondje en een markiesje echt wel heel mooi...maar ik besef dat het niet de meest geschikte hond is voor onze omstandigheden...jammer,maar er zijn er nog zovelen en ja,je houdt van het beestje dat je krijgt(koopt) ongeacht zijn mss minder mooie verschijning(ik moet ook dringend op dieet..

)
Ik denk dat de keuze toch al een stuk kleiner geworden is: een cavaliertje,een boomerke,en ja de sheltie stond als eerste,maar blijkbaar is dat toch ook een blaffer en dat wordt moeilijk in onze woonst(buren..)
In ieder geval,alle info is meer dan welkom...