Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hey

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

ils
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ils »

Bedankt voor al jullie reacties..veel stof om te lezen en eens over na te denken.

Goh,een hondje uit een asiel schrikt me wat af...je kent de achtergrond helemaal niet en vooral naar de kinderen toe heb ik er wat schrik van,maar ik besef wel dat het voor een eerste hondje mss wel fijn zou zijn...al een opvoeding en je kan zo een beestje mss nog een fijne thuis geven!

Het kooikerhondje blijft me het meest aanspreken,alleen las ik al verschillende malen dat het niet zo heel goed gaat met kinderen?

Na zelf wat neuzen op hondensite's botste ik op de engelse cocker spaniel?? lijkt me ook een hele fijne hond!

:cheer:
Palmuk
Actief

Ongelezen bericht door Palmuk »

De Cocker is volgens mij een nagenoeg ideale keuze voor jouw situatie :cheer: . Alleen moet je dus wel heel goed opletten voor doorgefokte exemplaren! Daar kan dus wel verkeerd gedrag inzitten. Zover ik weet heeft het ook met de kleur van de vacht te maken. Kortom, lees je even in en zoek een (zeer) goede fokker, dan zal je er een superhond aan hebben.
ils
Vaste gebruiker

:ok: Bedankt...ff wat neuzen over dat kleur-gedoe.. :denken:
Palmuk
Actief

http://www.spanielclub.nl/nsc/forum/ daar weten ze er vast veel meer van dan ik :).
ils
Vaste gebruiker

thx!! straks eens lezen,nu me maar terug bezighouden met de kinderen.. :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

ils schreef:Het kooikerhondje blijft me het meest aanspreken,alleen las ik al verschillende malen dat het niet zo heel goed gaat met kinderen?

Na zelf wat neuzen op hondensite's botste ik op de engelse cocker spaniel?? lijkt me ook een hele fijne hond!
Kooikerhondjes hebben een vrij kort lontje. Het zijn geen 'goeiege' honden die alles maar goed vinden van kinderen. Er zijn veel gezinnen die een Kooikerhondje hebben en dat gaat over het algemeen prima. Ikzelf ben er wat huiverig voor met kleine kinderen. Je kunt altijd een keer meegaan op een Kooikerwandeling oid, kun je kijken of het je echt wat lijkt.

De Cocker Spaniel vind ik wel echt een gezinshond, ook al zijn ze flink eigenwijs :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ils
Vaste gebruiker

Eigenwijs? heb je mijn jongste zoon al eens gehoord? :smile: :smile:

Kooikerwandelingen? Lijkt me idd leuk? Maar is het niet een beetje ver van Antwerpen?
Zoek stok!
Zeer actief

ils schreef: Kooikerwandelingen? Lijkt me idd leuk? Maar is het niet een beetje ver van Antwerpen?
Er zijn ook regelmatig groepjes Kooikereigenaren uit Belgie die samen gaan wandelen. Als je je aanmeldt op het Kooikerforum kom je in contact met die mensen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

de schapendoes is een ideaale gezinshond...
de vacht onderhoud valt ook reuze mee...

www.schapendoes.nl

daar kun je informatie vinden...

mijn komplimenten,dat je eerst goed gaat informeren welk ras bij jullie gezin past... :ok:
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Misschien dat je je aan kunt melden op het kooikerforum?
Toevallig is er ook iemand op het kooikerforum uit Antwerpen, maar ook meer Belgjes.

Een kooikerhondje kán prima met kinderen, mits de kinderen enigszins opgevoed zijn. Hele drukke kinderen, daar houden ze niet van. Verder vind ik dat een onervaren honden eigenaar eigenlijk geen kinderen onder de 5 jaar zou moeten hebben als die aan een kooikerhondje begint. Daarnaast zijn sommige reuen dominant en dat vind ik zelf ook niet ideaal als iemand een kooiker wil.

Trouwens, als ik dit ras nog iets verder af moet gaan kraken dan laat je het maar weten :mrgreen:.
Palmuk
Actief

mon doesie schreef:de schapendoes is een ideaale gezinshond...
de vacht onderhoud valt ook reuze mee...

Qua beschrijving toch ook wel veel overeenkomsten met de Tibetaanse Terrier en de Nizinny :). Misschien wat actiever, maar het zijn allemaal heel leuke hondjes ook voor in het gezin :).
ils
Vaste gebruiker

Gisteren zagen we een dwergpinscher..zo energiek en speels en zo lekker compact!! :wink:

Iemand ervaringen mee?
Palmuk
Actief

Uit een rassenboek dat ik hier heb: 'de dwergpinscher is een uitmuntende waakhond. Inderdaad blaft hij met veel plezier en kabaal zodra hij ook maar iets hoort.'

Dat is dus wel een punt om over na te denken. Volgens mij is het wel een heerlijk fel hondje als je daar van houdt :).
ils
Vaste gebruiker

Grrr...ik word gek..zoveel leuke pittige hondjes... :wink:

Mijn kinderen hebben voorkeur voor de cavalier king charles en/of sheltie...

Maar de voorpret van het zoeken is idd wel erg leuk.. :ok:
Chub

Ongelezen bericht door Chub »

En een poedelke ? :wink:

De poedel is een edele en betrouwbare hond, die al zijn positieve kenmerken kan behouden ondanks zijn soms vreemde haartooi. Hij is vrolijk, gehoorzaam, aanhankelijk, leergierig, zeer slim en hij kan goed met kinderen en ook met andere honden opschieten.
De Poedel heeft nog niets van zijn instincten verloren en blijft een uitstekend apporterende jachthond. Hij heeft derhalve veel beweging nodig. Pas op dat u dit ras niet aanschaft omdat u zou denken dat het een modepopje is ! Niets is minder waar.

En nog een voor mij heel groot voordeel.... ze verharen niet :mrgreen:
En de mijne blaft nooit ! :ok:
chant
Zeer actief

Ongelezen bericht door chant »

en een teckeltje?;)
wij hebben sinds kort een dwergteckelpup en hij is echt heel erg leuk! maar misschien dat jullie toch iets anders zoeken. klein is ie in ieder geval wel;)
ils
Vaste gebruiker

Bedankt allemaal..poedel en teckels zeggen ons iets minder...schattige beestjes,maar niet ons ding.. :wink:

Nu,ik heb via via iemand ontmoet die binnenkort een nestje cavaliers gaat hebben,en ze hebben me uitgenodigd om eens te komen praten.. :cheer:

Ik ben benieuwd!!!
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

ils schreef:Bedankt allemaal..poedel en teckels zeggen ons iets minder...schattige beestjes,maar niet ons ding.. :wink:

Nu,ik heb via via iemand ontmoet die binnenkort een nestje cavaliers gaat hebben,en ze hebben me uitgenodigd om eens te komen praten.. :cheer:

Ik ben benieuwd!!!
Let goed op dat er echt nagedacht is over de combinatie die gemaakt wordt (pa/ma), dat er gezondheidstesten gedaan zijn (en dan niet een gewone checkup bij de dierenarts, maar echt op ras-specifieke aandoeningen)...

Overigens over het Markiesje: er zijn flinke wachtlijsten, dus dat is wel iets waar je rekening mee moet houden...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
ils
Vaste gebruiker

De ouders zijn alletwee cavaliers...en is het ook de gewoonte dat je vraagt naar gezondheidstesten bij nestje van Niet-fokkers...??

Misschien domme vraag,maar ik vraag liever iets teveel dan te weing.. :ok:

Thx!
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

ils schreef:De ouders zijn alletwee cavaliers...en is het ook de gewoonte dat je vraagt naar gezondheidstesten bij nestje van Niet-fokkers...??

Thx!
Aangezien de gezondheid ook dan belangrijk is, lijkt dat me wel belangrijk ja...

En zijn de ouders cavaliers met stamboom? Zijn ze bij elkaar gezet omdat ze toevallig zo lekker dicht bij elkaar woonden, of is er echt gekeken naar de goede en minder goede punten van allebei en bij elkaar gezocht om een verbetering te krijgen? Krijgen de pups een stamboom? Is er op voorwaarden van de rasvereniging gefokt?

Iedereen die een nestje laat komen is een fokker overigens (in mijn ogen iig)...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ils schreef:De ouders zijn alletwee cavaliers...en is het ook de gewoonte dat je vraagt naar gezondheidstesten bij nestje van Niet-fokkers...??

Thx!
iemand die een nestje op de wereld zet, is een fokker, daar heb je goede en slechte van.

het is belangrijk dat er nagedacht is over de combi en dat er dus onderzoekn zijn geweest, zo gezond is de cavalier helaas niet, dus stamboom, testen enz allemaal belangrijk en zeker naar vragen.
ils
Vaste gebruiker

goh,wat leer ik hier elke dag weer iets.. :denken:

de twee cavaliers wonen in hetzelfde huis..dus ik was er gewoon vanuit gegaan dat de eigenaars mss graag eens pups hadden..blijkbaar denk ik iets te naief (weeral.. :smile: )

Ik had nu gisteren een gesprek met een vriend en die zei: "wat een gedoe,vroeger kochten mensen gewoon een hond en dat was het dan ook"

Ergens is het wel zo denk ik,we worden nu zo overspoeld met info(waar ikzelf wel blij om ben),maar het wordt ook allemaal veel moeilijker,want je wil het juiste doen voor jezelf en voor het beestje..
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

ils schreef:goh,wat leer ik hier elke dag weer iets.. :denken:

de twee cavaliers wonen in hetzelfde huis..dus ik was er gewoon vanuit gegaan dat de eigenaars mss graag eens pups hadden..blijkbaar denk ik iets te naief (weeral.. :smile: )

Ik had nu gisteren een gesprek met een vriend en die zei: "wat een gedoe,vroeger kochten mensen gewoon een hond en dat was het dan ook"

Ergens is het wel zo denk ik,we worden nu zo overspoeld met info(waar ikzelf wel blij om ben),maar het wordt ook allemaal veel moeilijker,want je wil het juiste doen voor jezelf en voor het beestje..
Nog meer leesvoer :wink: :
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Je gaat als het goed is heel wat jaartjes genieten van je hond, dus de moeite die je er nu in steekt, is het dubbel en dwars waard!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ils
Vaste gebruiker

Bedankt voor het extra leesvoer... :wink:

@Martijn: ik begrijp wel wat je wil zeggen en ik denk dat we er al veel en ernstig genoeg hebben over nagedacht,maar uiteindelijk blijft het iets nieuws voor ons en zullen we samen al doende moeten leren(net zoals het opvoeden van kinderen)
Ik ben blij met alle advies,maar soms vind ik het een beetje overweldigend veel... :denken:

Ivm werken:ik werk idd parttime en het beestje zal moeten leren om toch af en toe eens alleen te zijn,maar persoonlijk zie ik daar niets verkeerds in,je kan toch niet zeggen dat het hebben van honden het alleenrecht is van thuisblijvers? Ik ben dat onderwerp hier al een aantal keer tegengekomen en de menigen zijn echt wel extreem soms,maar kom,ieder zijn idee zekers?

Ik vind een kooikerhondje en een markiesje echt wel heel mooi...maar ik besef dat het niet de meest geschikte hond is voor onze omstandigheden...jammer,maar er zijn er nog zovelen en ja,je houdt van het beestje dat je krijgt(koopt) ongeacht zijn mss minder mooie verschijning(ik moet ook dringend op dieet..:-))

Ik denk dat de keuze toch al een stuk kleiner geworden is: een cavaliertje,een boomerke,en ja de sheltie stond als eerste,maar blijkbaar is dat toch ook een blaffer en dat wordt moeilijk in onze woonst(buren..)

In ieder geval,alle info is meer dan welkom... :wink:
ils
Vaste gebruiker

oeps..sorry..:-)

Nou,ik ben al eens gaan kijken naar de hondenschool bij ons in de buurt en vandaar zullen we zien wat het hondje wil of kan zekers..ik hoop op advies van de hondenschool...

Wat denk jij over de sheltie?

overweldigend veel: ik bedoel vooral..dan lees je dit dan lees je dat,soms spreekt het het elkaar tegen..die heeft slechte ervaringen,de andere niets dan lof...dan voor voortgaan op eigen instinct??
ils
Vaste gebruiker

Bedankt..

Ik ga afsluiten hier..mijn huisje wil gepoetst worden.. :roll:
Chub

Ongelezen bericht door Chub »

ils schreef:Bedankt allemaal..poedel en teckels zeggen ons iets minder...schattige beestjes,maar niet ons ding.. :wink:
Je weet niet wat je mist :pffff: :wink: :mrgreen:

Succes met de zoektocht. Er zijn goede tips voorbij gekomen. En de voorpret is natuurlijk ook hartstikke leuk ! :ok:
Ken
Actief

Ongelezen bericht door Ken »

Hoi,
Kijk ook eens op www.hondenras.com en selecteer (links) Encyclopedie.
Daar zie je alle rassen alfabetisch gerangschikt en bij Rasinformatie kun je dan per ras de specifieke kenmerken bekijken.
gr. Ken
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

net gelopen met iemand die een king charles cavalier spaniel heeft, met die lange snuit ( is veel mooier )
Een enig hondje en kan heel goed met andere honden opschieten dus ook met kinderen.
Ik zal je dat aanraden.

ze zijn wel wat moeilijk met het eten, eten niet veel of dagen weer niets, maar dat weet je dan.
dat hoort er dan bij.

Bauke kan hier altijd heerlijk mee rennen, ze zijn echt te gek, deze hondejs !
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”