Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom is de rasvereniging zo?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

miemot
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door miemot »

Pak-de-bal schreef:
sypke schreef:
Martijn schreef:
Pak-de-bal schreef: Het zal een gat in de markt zijn, voor de specifieke stabij-liefhebbers, die hun honden niet in een asiel willen stoppen om herplaatst te worden.
Je kunt natuurlijk ook zelf een ander huis zoeken.
En Bauke mag ook gerust op het Stabijforum in de rubriek Herplaatsers.
hoe moet ik inloggen dan? :denken:
PdB, ga jij zelf je hond herplaatsen??? :19: Die 'vriendin' dat ben je toch niet zelf? Je zoekt toch geen manier om van Bauke af te raken hè? Ofwel? :denken:

ik zie het nog echt gebeuren ook
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Marion. schreef:
Pak-de-bal schreef:in de Randstad dan?
Is figurant in het openluchtmuseum niets voor jou? Gewoon de hele dag rond kuieren in grootmoeders tijd. Boerderijhondje hoort er ook bij, dus Bauke mag ook mee. Dat lijkt me jou op het lijf geschreven!

Bijkomend voordeel is dat ze daar geen internet hebben
hahahahha de moeder van mijn ex deed zoiets, alleen dan ergens in de randstad.. was niet het openlucht museum, maar wel vergelijkbaar.... beetje rondkuieren, en dan daar ook iets van ehhh handwerk achtig iets doen... dat vond ze leuk ... ik kon me wel leukere bezigheden voorstellen
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marion. schreef:
Marjolein, ik kreeg in de auto een briljant idee. Jij hebt toch geen betaalde baan? En je vindt de Veluwe toch zo heerlijk? En jij verlangt toch zo terug naar die goede oude tijd, toen mensen nog beleefd en vredelievend waren?

Is figurant in het openluchtmuseum niets voor jou? Gewoon de hele dag rond kuieren in grootmoeders tijd. Boerderijhondje hoort er ook bij, dus Bauke mag ook mee. Dat lijkt me jou op het lijf geschreven!

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marion. schreef:
Marjolein, ik kreeg in de auto een briljant idee. Jij hebt toch geen betaalde baan? En je vindt de Veluwe toch zo heerlijk? En jij verlangt toch zo terug naar die goede oude tijd, toen mensen nog beleefd en vredelievend waren?

:eek: :boos: niet hier in de buurt aub :boos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

P!nki schreef:hahahahha de moeder van mijn ex deed zoiets, alleen dan ergens in de randstad.. was niet het openlucht museum, maar wel vergelijkbaar.... beetje rondkuieren, en dan daar ook iets van ehhh handwerk achtig iets doen... dat vond ze leuk ... ik kon me wel leukere bezigheden voorstellen
Ach. Als ik als mannelijke figurant mag meespelen, dan vind ik het misschien nog wel leuk ook :mrgreen:
Maar wel als man he. Niet als vrouw des huizes, lekker de hele dag breien samen met de buuf :pffff:
Marion.

malinois schreef: :eek: :boos: niet hier in de buurt aub :boos:
Jawel joh! Het is jaren geleden dat ik er met een schoolreisje geweest ben. Als Marjolein daar rondloopt, dan ga ik er absoluut weer eens een keer heen.

Kiek, alweer voordelen. Klandizie voor het openluchtmuseum. Ik kan echt alleen maar pluspunten ontdekken :ok:
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

De ASCN, Australian Shepherd vereniging bemiddeld ook wel voor Aussie zonder stamboom.
Biko heeft wel een stamboom, maar toen ik voor een herplaatser ging kijken was er ook eentje zonder. Alleen die had een (behoorlijk) bijtverleden, die viel voor mij daarom af.

Als ik weer op zoek zou zijn naar een herplaatser dan maakt het mij niet zo heel veel uit of hij een stamboom zou hebben of niet. Ik wil wel een raszuivere hond (omdat ik slechte ervaring heb met 'verkeerde' kruising) en dan is het beste denk ik wel een hondje met stamboom.
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Marion. schreef:

Kiek, alweer voordelen. Klandizie voor het openluchtmuseum. Ik kan echt alleen maar pluspunten ontdekken :ok:
Afbeelding
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marion.

chrico schreef:
Marion. schreef:

Afbeelding
Dank je. Ik hou ook van jou :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marion. schreef:
Jawel joh! Het is jaren geleden dat ik er met een schoolreisje geweest ben. Als Marjolein daar rondloopt, dan ga ik er absoluut weer eens een keer heen.

ikke niet :boos: laat dr maar lekker blijven waar ze zit... gaat ze maar in blijdorp wonen ofzo, kunnen we allemaal een dagje komen kijken :idea:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

malinois schreef:ikke niet :boos: laat dr maar lekker blijven waar ze zit... gaat ze maar in blijdorp wonen ofzo, kunnen we allemaal een dagje komen kijken :idea:
Nee, in je natuurlijke omgeving gedijt men het best :pffff:

(En het grappige is, dat ik het dus echt bloedserieus meen; Het lijkt me echt iets voor Marjolein :19: )
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

malinois schreef:
Marion. schreef:

ikke niet :boos: laat dr maar lekker blijven waar ze zit... gaat ze maar in blijdorp wonen ofzo, kunnen we allemaal een dagje komen kijken :idea:

heeeeee ze heben in den Haag toch ook een dierentuin???Geen stadsvervuiling in Rotterdam ajb.. :mrgreen:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Mir@n schreef:
Marion. schreef:
malinois schreef:kom je daar nu al achter? :N: :mrgreen:
Volgens mij denkt ze ook nog dat Femia met haar Stabijna zich steeds per ongeluk vertypt ofzo :N:
Dacht ik de eerste keer wel :smile: :smile: :smile:
Géén typefoutje dus:mrgreen: Stabijna of Stafly is een bekende uitdrukking. Die moet Marjolein nog wel kennen van het Stabijforum.
Ik vind Bauke wél een mooie stamboomloze Stabij, kan er niets aan doen.
Het belangrijkste is toch dat hij lief is?
Dat de RV niets voor Stabijna's doet begrijp ik heel goed, mijn aanmerking is alleen dat ze mij ronduit grof afsnauwde zo'n 7 jaar geleden omdat ik een vraag stelde over invloed van Prednison op de vacht van de Stabij.
En dat alleen maar omdat wij geen hond met een stamboom hebben.
Harrie is en blijft mijn kanjer!
Afbeelding
Marion.

Femia schreef:Géén typefoutje dus:mrgreen: Stabijna of Stafly is een bekende uitdrukking. Die moet Marjolein nog wel kennen van het Stabijforum.
Ik vind Bauke wél een mooie stamboomloze Stabij, kan er niets aan doen.
Het belangrijkste is toch dat hij lief is?
Hou op, schei uit. Bij ons op de etage is een nieuw bedrijf gekomen, en de huishond is een Stabij. Jurre. En hij is heel mooi, en heel lief, en iedere keer als ik de hoek omloop naar mijn kamer en hij zit 2 deuren verderop met een schuine kop te kijken (allemaal glazen deuren), dan tovert hij weer een glimlach op mijn gezicht :mrgreen:
Tuurlijk zijn alle honden lief en mooi. Daar gaat het niet om.
Femia schreef:Dat de RV niets voor Stabijna's doet begrijp ik heel goed, mijn aanmerking is alleen dat ze mij ronduit grof afsnauwde zo'n 7 jaar geleden omdat ik een vraag stelde over invloed van Prednison op de vacht van de Stabij.
Ik snap dat je schrok van die grofheid. In die tijd, toen je net je stamboomloze Stabij had gekocht.
Maar als je er nu reëel over nadenkt? Een vereniging wat betaald wordt door leden, die het RAS hoog in het vaandel hebben, gerund door vrijwilligers... vind jij dat die in hun vrije tijd maar helpdesk moeten zijn voor mensen die een paar weken daarvoor zo weinig mogelijk geld voor een "ras"-hond wilden uitgeven?[/i]
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Volgens mij verschilt dat enorm per rasvereniging, die van de ridgeback doet totaal niet moeilijk over het herplaatsen van stamboomloze honden of zelfs kruisingen.
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Marjolein, ik kreeg in de auto een briljant idee. Jij hebt toch geen betaalde baan? En je vindt de Veluwe toch zo heerlijk? En jij verlangt toch zo terug naar die goede oude tijd, toen mensen nog beleefd en vredelievend waren?

Mens ik kreeg bijna een rolberoerte en ik bleef erin.... :smile: :smile: :smile:
Hoe kom je erbij? :smile: :smile: :smile:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

Biko
Zeer actief

Marion. schreef:Een vereniging wat betaald wordt door leden, die het RAS hoog in het vaandel hebben, gerund door vrijwilligers... vind jij dat die in hun vrije tijd maar helpdesk moeten zijn voor mensen die een paar weken daarvoor zo weinig mogelijk geld voor een "ras"-hond wilden uitgeven?
Van de ASCN mag je ook lid worden als je Aus geen stamboom heeft.. ook mensen zonder Aus mogen lid worden.. die betalen dan ook gewoon mee :19:

Natuurlijk heb je mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Maar ook genoeg mensen die gewoon niet persee een stamboom erbij hoeven te hebben. De honden kunnen daar al helemaal niets aan doen.. dus voor beide mag dan toch gewoon bemiddeld worden?
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Marion.

Mir@n schreef:Mens ik kreeg bijna een rolberoerte en ik bleef erin.... :smile: :smile: :smile:
Nou, ik was al laat. Kom ik hier bij Wehl, daar zijn al weken asfalteringswerkzaamheden. Best irritant. 5 km lang, maar 2.5 meter brede stroken. Maar goed, vandaag was helemaal eng voor de Achterhoekers die niet zo veel op de weg komen. We hadden nog maar 1 strook :N:

En nee, hier was de file niet vóórdat je allemaal naar 1 baan moest, maar precies de lengte van waar alles allang ingevoegd was. Dus in het begin (pfff, links knipperlichten van auto's van wegwerkers), en op het eind (wegwerkers die staan te overleggen) gewoon compleet stilstaan. De kut-wagon die voor me stond die ging gewoon echt stilstaan en naar links kijken. En maar babbelen met haar medepassagier en maar wijzen.
Jaaaaaaaaa, spannend! Wegwerkzaamheden in de Achterhoek. Zo leuk als je toevallig om half 8 richting bezoekuur van het ziekenhuis gaat. En ook zo leuk als je laat bent van je werk en gewoon graag naar huis wilt :N:

Oja. En toen dacht ik dus aan Pak de Bal. En ik was Arnhem voorbij. De link naar het openluchtmuseum was toen makkelijk :pffff:

Ja, echt waar. In de file - als ik de meisjes al bijna hoor kreunen van plezier - denk ik aan PdB en dit forum :jank:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Femia schreef:Dat de RV niets voor Stabijna's doet begrijp ik heel goed, mijn aanmerking is alleen dat ze mij ronduit grof afsnauwde zo'n 7 jaar geleden omdat ik een vraag stelde over invloed van Prednison op de vacht van de Stabij.
Ik snap dat je schrok van die grofheid. In die tijd, toen je net je stamboomloze Stabij had gekocht.
Maar als je er nu reëel over nadenkt? Een vereniging wat betaald wordt door leden, die het RAS hoog in het vaandel hebben, gerund door vrijwilligers... vind jij dat die in hun vrije tijd maar helpdesk moeten zijn voor mensen die een paar weken daarvoor zo weinig mogelijk geld voor een "ras"-hond wilden uitgeven?[/i]
Nee ik vind niet dat ze een helpdesk moeten zijn, maar ze kunnen wel fatsoenlijk blijven. Ik had ook best wel betalend lid willen worden hoor. Maar ik kwam blanko daar terecht en vroeg gewoon wat info. Ben ik dan een stuk stront dat afgesnauwd moet worden? Ik wist trouwens 7,5 jaar geleden helemaal niets van stambomen en zo.............
Afbeelding
Marion.

Biko schreef:Van de ASCN mag je ook lid worden als je Aus geen stamboom heeft.. ook mensen zonder Aus mogen lid worden.. die betalen dan ook gewoon mee :19:
Wat ik vertelde over de GRCN (dat wij geen lid mochten worden met een stamboomloze hond) is 9 jaar geleden. Volgens mij een jaar later zijn de statuten veranderd en mochten wij ook lid worden. Dat zijn we toen ook geworden, met een Golden-lookalike, en toen betaalden we ook gewoon mee.

Gaat mij erom dat mensen gunsten verwachten van een vereniging waar zij geen enkele band mee hebben, laat staan voor betalen. Hoe verzin je het dat je dan daar iets zomaar mag halen?
Marion.

Femia schreef:Nee ik vind niet dat ze een helpdesk moeten zijn, maar ze kunnen wel fatsoenlijk blijven. Ik had ook best wel betalend lid willen worden hoor. Maar ik kwam blanko daar terecht en vroeg gewoon wat info. Ben ik dan een stuk stront dat afgesnauwd moet worden? Ik wist trouwens 7,5 jaar geleden helemaal niets van stambomen en zo.............
Dat bedoel ik. En zo waren er meerdere met jou. En zo werd die persoon - die in het gewone leven gewoon een baan van 40 uur had - avond aan avond gebelt door een Stabijna-eigenaar met vragen. Omdat hij vrijwilliger was van een vereniging voor een ras waar hij voor stond.

Ik zou daar ook kriegel van worden. En misschien ook wel onbeschoft als mijn lievelings-eten koud staat te worden.
Biko
Zeer actief

Marion. schreef:
Biko schreef:Van de ASCN mag je ook lid worden als je Aus geen stamboom heeft.. ook mensen zonder Aus mogen lid worden.. die betalen dan ook gewoon mee :19:
Wat ik vertelde over de GRCN (dat wij geen lid mochten worden met een stamboomloze hond) is 9 jaar geleden. Volgens mij een jaar later zijn de statuten veranderd en mochten wij ook lid worden. Dat zijn we toen ook geworden, met een Golden-lookalike, en toen betaalden we ook gewoon mee.

Gaat mij erom dat mensen gunsten verwachten van een vereniging waar zij geen enkele band mee hebben, laat staan voor betalen. Hoe verzin je het dat je dan daar iets zomaar mag halen?
Dan vind ik ook wel dat je niet persee geholpen moet worden, je hebt daar geen recht op iig.. maar dat kan dan wel beleefd uitgelegd worden dan.
Niet zoals bij Femia dat je gewoon afgesnauwd wordt..
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Dat bedoel ik. En zo waren er meerdere met jou. En zo werd die persoon - die in het gewone leven gewoon een baan van 40 uur had - avond aan avond gebelt door een Stabijna-eigenaar met vragen. Omdat hij vrijwilliger was van een vereniging voor een ras waar hij voor stond.

Ik zou daar ook kriegel van worden. En misschien ook wel onbeschoft als mijn lievelings-eten koud staat te worden.
Ik belde overdag en zeker niet rond etenstijd. Als ik zo ontzettend bezig zou zijn met een bepaald ras dat ik een aanspreekpunt zou zijn, zou ik in ieder geval mensen fatsoenlijk te woord staan en uitleggen hoe een en ander werkt. Kan je dat niet, dan moet je niet je telefoonnummer op internet zetten.
Afbeelding
Marion.

Femia schreef:Ik belde overdag en zeker niet rond etenstijd. Als ik zo ontzettend bezig zou zijn met een bepaald ras dat ik een aanspreekpunt zou zijn, zou ik in ieder geval mensen fatsoenlijk te woord staan en uitleggen hoe een en ander werkt. Kan je dat niet, dan moet je niet je telefoonnummer op internet zetten.
En als je dat laatste nu doet omdat het ras je aan het hart gaat? En dat je dan - als je voor de 200ste dag achter elkaar gestoord wordt tijdens het stofzuigen - een beetje geïrriteerd reageert, is gelijk arrogant?

En wat jij zou doen is niet een maatstaf voor hoe anderen dienen te reageren he? Jij vraagt - als complete buitenstaander - een gunst van iemand. Je mag hopen of verwachten dat die gunst vervuld wordt, maar niet eisen.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Marion. schreef:
Femia schreef:Nee ik vind niet dat ze een helpdesk moeten zijn, maar ze kunnen wel fatsoenlijk blijven. Ik had ook best wel betalend lid willen worden hoor. Maar ik kwam blanko daar terecht en vroeg gewoon wat info. Ben ik dan een stuk stront dat afgesnauwd moet worden? Ik wist trouwens 7,5 jaar geleden helemaal niets van stambomen en zo.............
Dat bedoel ik. En zo waren er meerdere met jou. En zo werd die persoon - die in het gewone leven gewoon een baan van 40 uur had - avond aan avond gebelt door een Stabijna-eigenaar met vragen. Omdat hij vrijwilliger was van een vereniging voor een ras waar hij voor stond.

Maar misschien is dat de reden dat jij geen telefoniste oid wordt? Die mensen kiezen er zelf voor, en je kunt verwachten dat iedereen niet evenveel van stambomen en rassen weet als jij.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Marion.

Maxiem schreef:Maar misschien is dat de reden dat jij geen telefoniste oid wordt? Die mensen kiezen er zelf voor, en je kunt verwachten dat iedereen niet evenveel van stambomen en rassen weet als jij.
Wat ik voor mijn beroep doe, is iets anders dan waar ik mijn vrije tijd in steek toch :wink:

En ik weet helemaal niets van rassen. En maar een beetje van stambomen van Goldens. En ik vind dat ik geen vrije tijd genoeg heb om me beschikbaar te stellen voor de GRCN. En dus ben ik blij met alles wat de club voor elkaar krijgt. Ik mag ook niet anders eisen, vind ik :19:
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Mir@n schreef:Mens ik kreeg bijna een rolberoerte en ik bleef erin.... :smile: :smile: :smile:
Nou, ik was al laat. Kom ik hier bij Wehl, daar zijn al weken asfalteringswerkzaamheden. Best irritant. 5 km lang, maar 2.5 meter brede stroken. Maar goed, vandaag was helemaal eng voor de Achterhoekers die niet zo veel op de weg komen. We hadden nog maar 1 strook :N:

En nee, hier was de file niet vóórdat je allemaal naar 1 baan moest, maar precies de lengte van waar alles allang ingevoegd was. Dus in het begin (pfff, links knipperlichten van auto's van wegwerkers), en op het eind (wegwerkers die staan te overleggen) gewoon compleet stilstaan. De kut-wagon die voor me stond die ging gewoon echt stilstaan en naar links kijken. En maar babbelen met haar medepassagier en maar wijzen.
Jaaaaaaaaa, spannend! Wegwerkzaamheden in de Achterhoek. Zo leuk als je toevallig om half 8 richting bezoekuur van het ziekenhuis gaat. En ook zo leuk als je laat bent van je werk en gewoon graag naar huis wilt :N:

Oja. En toen dacht ik dus aan Pak de Bal. En ik was Arnhem voorbij. De link naar het openluchtmuseum was toen makkelijk :pffff:

Ja, echt waar. In de file - als ik de meisjes al bijna hoor kreunen van plezier - denk ik aan PdB en dit forum :jank:
Ik krijg meestal de meest lumineuze ideeën onder de douche en niet in de file :smile:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

Marion.

Mir@n schreef:Ik krijg meestal de meest lumineuze ideeën onder de douche en niet in de file :smile:
Het wisselt hier. Of 's avonds in bad, of in de file. Maar 's ochtends onder de douche heb ik heel zelden lumineuze ideën :mrgreen:
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Mir@n schreef:Ik krijg meestal de meest lumineuze ideeën onder de douche en niet in de file :smile:
Het wisselt hier. Of 's avonds in bad, of in de file. Maar 's ochtends onder de douche heb ik heel zelden lumineuze ideën :mrgreen:
Bij gebrek aan bad :mrgreen: en tegenwoordig ook gebrek aan file :smile:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

Biko
Zeer actief

Marion. schreef:
Femia schreef:Ik belde overdag en zeker niet rond etenstijd. Als ik zo ontzettend bezig zou zijn met een bepaald ras dat ik een aanspreekpunt zou zijn, zou ik in ieder geval mensen fatsoenlijk te woord staan en uitleggen hoe een en ander werkt. Kan je dat niet, dan moet je niet je telefoonnummer op internet zetten.
En als je dat laatste nu doet omdat het ras je aan het hart gaat? En dat je dan - als je voor de 200ste dag achter elkaar gestoord wordt tijdens het stofzuigen - een beetje geïrriteerd reageert, is gelijk arrogant?

En wat jij zou doen is niet een maatstaf voor hoe anderen dienen te reageren he? Jij vraagt - als complete buitenstaander - een gunst van iemand. Je mag hopen of verwachten dat die gunst vervuld wordt, maar niet eisen.
Ik vind dat als je namens een stichting de telefoon beantwoord je op zijn minst beleefd kan zijn. Als je dat om wat voor reden dan ook niet kan, dan moet je die taak niet op je nemen vind ik..
En als je zit te eten of je hebt al 200 telefoontjes gehad, neem de telefoon dan gewoon niet op :19: Degene die belt kan niet ruiken dat je zit te eten of dat je gek wordt van de telefoon of bepaalde vragen..
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”