Inge O schreef:MARC_S schreef:Of als mensen ze iets aandoen, want dat is toch wel oorzaak nr 1 als je naar dat leed gaat kijken in het buitenland.
daar dacht ik dus ook meteen aan. juist als mensen die 'geboren en getogen zwervertjes' (dus niet een hond die het huis uit geknikkerd is) met rust laten zijn het gelukkige honden die meestal redelijk goed aan de kost komen (hier stond laatst nog een fototopic van zwervertjes en daar verbaasde men er zich over dat ze er allemaal zo goed uit zagen - ik denk dat dit eerder regel is dan uitzondering).
De vriendin van mijn neef heeft op Aruba een grote roedel zwerfhonden verzorgd. Met verzorgd bedoel ik dan vlooienbanden aangedaan en 2-3 keer in de week een flinke berg voer. Ze heeft dat enkele jaren gedaan en met die honden ging het prima

. Ze leefden allemaal al jaren zonder noemswaardige problemen op dezelfde lokatie en op 1 teef na kregen ze geen pups omdat ze ze had laten castreren. Aaien ed was er niet bij laat staan liefde geven

. Dat hadden die honden niet nodigen ook geen behoefte aan want ze waren wild geboren en getogen.
Helaas is het bedrijventerrein niet alleen van haar en gingen ze de honden ineens doodmaken met gif

. Ze heeft er een aantal kunnen redden en op een omheind terrein kunnen plaatsen. Niet ideaal maar daar zitten ze dus nu nog

Zij vind net als ik dat je volledig wilde honden niet moet proberen te plaatsen als huishond.

De moeder heeft ze wel in huis genomen (in de tuin dan) met de 2 pups die ze kon vinden. Moeder is doodgegaan aan kanker maar wel eerst in een echte schoothond veranderd :N: Zij heeft waarschijnlijk toch een poosje bij mensen geleefd voor ze de straat op ging want na 2 weken sliep ze al in bed

en de 2 pups zijn nu hun huishonden
De honden die nu op dat terrein leven zouden geen huishond kunnen worden denkt ze. Helemaal puur en roedelleven gewend.