Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hebben honden mensenliefde nodig om gelukkig te zijn?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ook onder mensen is groot leed, we gaan dood aan de engste ziekten, vereenzamen achter de geraniums in een bejaardenghetto, de helft van de wereldbevolking heeft niet te vreten of wordt halfdood gemarteld meestal zonder zelf te weten waarvoor etc.
Ik heb in Egypte, naar mijn mening, heel gelukkige straathondenroedels gezien, natuurlijk is het niet allemaal rozengeur en maneschijn, maar dat is een mensenleven ook niet. Over het algemeen waren deze honden erg sociaal maar ook goed in het ontlopen van problemen :wink:
Ik vond het mooi om te zien hoe ze 's nachts een dorp overnamen en in groepen lagen te slapen in de zitkuilen. Kussens vol vlooien :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Inge O schreef:
MARC_S schreef:Of als mensen ze iets aandoen, want dat is toch wel oorzaak nr 1 als je naar dat leed gaat kijken in het buitenland.
daar dacht ik dus ook meteen aan. juist als mensen die 'geboren en getogen zwervertjes' (dus niet een hond die het huis uit geknikkerd is) met rust laten zijn het gelukkige honden die meestal redelijk goed aan de kost komen (hier stond laatst nog een fototopic van zwervertjes en daar verbaasde men er zich over dat ze er allemaal zo goed uit zagen - ik denk dat dit eerder regel is dan uitzondering).
De vriendin van mijn neef heeft op Aruba een grote roedel zwerfhonden verzorgd. Met verzorgd bedoel ik dan vlooienbanden aangedaan en 2-3 keer in de week een flinke berg voer. Ze heeft dat enkele jaren gedaan en met die honden ging het prima :ok: . Ze leefden allemaal al jaren zonder noemswaardige problemen op dezelfde lokatie en op 1 teef na kregen ze geen pups omdat ze ze had laten castreren. Aaien ed was er niet bij laat staan liefde geven :19: . Dat hadden die honden niet nodigen ook geen behoefte aan want ze waren wild geboren en getogen.

Helaas is het bedrijventerrein niet alleen van haar en gingen ze de honden ineens doodmaken met gif :devil: . Ze heeft er een aantal kunnen redden en op een omheind terrein kunnen plaatsen. Niet ideaal maar daar zitten ze dus nu nog :19: Zij vind net als ik dat je volledig wilde honden niet moet proberen te plaatsen als huishond. :neenee: De moeder heeft ze wel in huis genomen (in de tuin dan) met de 2 pups die ze kon vinden. Moeder is doodgegaan aan kanker maar wel eerst in een echte schoothond veranderd :N: Zij heeft waarschijnlijk toch een poosje bij mensen geleefd voor ze de straat op ging want na 2 weken sliep ze al in bed :ok: en de 2 pups zijn nu hun huishonden :ok:

De honden die nu op dat terrein leven zouden geen huishond kunnen worden denkt ze. Helemaal puur en roedelleven gewend.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

MARC_S schreef:...gingen ze de honden ineens doodmaken met gif
Het mishandelen van dieren is heel iets anders dan leven op straat, ook al overkomt het menig straathond :wink:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

tineke schreef: [Hoe ik denk over die aankleedpoppen si jou vast al wel bekend :mrgreen: :mrgreen: :sst:
dit hondje ziet er ook echt heel ongelukkig uit , echt dierenleed :pffff:
Afbeelding
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
jip007
Erelid

Inge O schreef:
ik had het over aankleedpoppen die ook als poppen behandeld werden :wink: .
maar jij was toch zowiezo tegen het aankleden van honden. . Maar die nakers doe je er echt een plezier mee , ze staan anders echt te klappertanden als ze ff stilstaan. Ik heb blow en naqui 1 winter geen kleren aan gedaan ,gewoon kijken of het kon ,maar ze zijn toen echt kilo's afgevallen.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Inge O schreef:
jip007 schreef:
tineke schreef: [Hoe ik denk over die aankleedpoppen si jou vast al wel bekend :mrgreen: :mrgreen: :sst:
dit hondje ziet er ook echt heel ongelukkig uit , echt dierenleed :pffff:
Afbeelding
Meer dit werk dus :mrgreen:

Afbeelding
jip007
Erelid

tineke schreef: meer dit werk dus :mrgreen:

Afbeelding
ja dat vind ik ook vreselijk om te zien.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

jip007 schreef:

Afbeelding
Het petje zou ook geen lang leven beschoren met die draakjes van jou vrees ik :smile: :smile: :smile:
jip007
Erelid

tineke schreef:
jip007 schreef:

Afbeelding
Het petje zou ook geen lang leven beschoren met die draakjes van jou vrees ik :smile: :smile: :smile:
ik schat zo'n 10 seconden :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Inge O schreef:
jip007 schreef:
Inge O schreef:
maar jij was toch zowiezo tegen het aankleden van honden. . Maar die nakers doe je er echt een plezier mee , ze staan anders echt te klappertanden als ze ff stilstaan. Ik heb blow en naqui 1 winter geen kleren aan gedaan ,gewoon kijken of het kon ,maar ze zijn toen echt kilo's afgevallen.
ja, maar in deze discussie ging het echt over eventueel leed die je een hond aandoet. natuurlijk lijden ze niet onder het aantrekken van een shirtje, maar wel onder het vreselijke getut dat daar bij sommige mensen mee samengaat. in het extreme zoals het er blijkbaar in japan al vaak aan toegaat, zoiets :wink: .
Zoals het als mensenarmpjes door mouwtjes wringen van hondenpootjes :N: Soms denk ik echt van kijk uit mens, een hond heeft geen sleutelbeen :neenee: :roll:

En dan moeten die hondjes op de hondentoilet in huis om maar vooral niet op de vieze straat te hoeven lopen.

Andere hondjes zien ze alleen op hun verjaardag als ze volgevreten rechtop in een soort martelstoeltje worden gezet. Of als ze gaan trouwen met het hondje van de beste vriendin van het baasje. Liefst met een zonnebrilletje dat uiteraard vastgebonden op hun oogjes zit en pumps natuurlijk die met klitteband om hun pootjes gebonden zitten. :kotz:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

MARC_S schreef: Andere hondjes zien ze alleen op hun verjaardag als ze volgevreten rechtop in een soort martelstoeltje worden gezet. Of als ze gaan trouwen met het hondje van de beste vriendin van het baasje. Liefst met een zonnebrilletje dat uiteraard vastgebonden op hun oogjes zit en pumps natuurlijk die met klitteband om hun pootjes gebonden zitten. :kotz:
:smile: :smile: :N:
Bestaat dat echt? :roll:
Zo erg had ik het nog niet gehoord :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief

ranetje schreef:Bestaat dat echt? :roll:
Ja :(:
En dan de huwlijksnacht doorbrengen in de huwelijkssuite van het hondenhotel :roll:
Wat wil een hond nog meer :ok: :kotz:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:
ranetje schreef:Bestaat dat echt? :roll:
Ja :(:
En dan de huwlijksnacht doorbrengen in de huwelijkssuite van het hondenhotel :roll:
Wat wil een hond nog meer :ok: :kotz:
:piew: :ncool:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:
Inge O schreef:
jip007 schreef:
Inge O schreef:
ja, maar in deze discussie ging het echt over eventueel leed die je een hond aandoet. natuurlijk lijden ze niet onder het aantrekken van een shirtje, maar wel onder het vreselijke getut dat daar bij sommige mensen mee samengaat. in het extreme zoals het er blijkbaar in japan al vaak aan toegaat, zoiets :wink: .
Zoals het als mensenarmpjes door mouwtjes wringen van hondenpootjes :N: Soms denk ik echt van kijk uit mens, een hond heeft geen sleutelbeen :neenee: :roll:

En dan moeten die hondjes op de hondentoilet in huis om maar vooral niet op de vieze straat te hoeven lopen.

Andere hondjes zien ze alleen op hun verjaardag als ze volgevreten rechtop in een soort martelstoeltje worden gezet. Of als ze gaan trouwen met het hondje van de beste vriendin van het baasje. Liefst met een zonnebrilletje dat uiteraard vastgebonden op hun oogjes zit en pumps natuurlijk die met klitteband om hun pootjes gebonden zitten. :kotz:
Ik heb dat gezien bij één of andere documentaire over hoe (sommige) Japanners met hun honden omgaan.
Het was echt te afschuwelijk :jank:

Inderdaad: trouwen :roll:
en het eten... er werd speciaal gekookt voor de honden en heel netjes geserveerd op bordjes waar het keurig op werd gelegd, waren ze úren mee bezig.
Toen moesten de honden van de bordjes eten en kregen de honden ruzie..... whoehahaha :smile: ze waren helemaal beledigd dat hun hondjes ruzie kregen over het eten.

Stelletje mafkikkers :piew:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jip007
Erelid

MARC_S schreef: Zoals het als mensenarmpjes door mouwtjes wringen van hondenpootjes :N: Soms denk ik echt van kijk uit mens, een hond heeft geen sleutelbeen :neenee: :roll:
ik weet natuurlijk niet hoe het bij anderen gaat , maar hier trekken de nakers zowat zelf hun trui aan. Ik hou het voor hun neus , ze steken zelf hun kop en pootjes erdoor , dat hadden ze heel snel door.
Afbeelding
Dobervrouw

Ongelezen bericht door Dobervrouw »

Dat trouwen gebeurt helaas niet alleen in Verwegistan. Ook in Nederland heb ik er wel eens van gehoord..

Check dit:

http://honden.blogo.nl/streams/player.a ... enbruiloft

:kotz:
Kenai

Ongelezen bericht door Kenai »

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”