Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat als je kind een allergie heeft voor honden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

thom schreef:
rottweilers4ever schreef:Hmm..mijn vriend en ik hebben kinderplannen..

Mocht kindlief in hevige mate allergisch zijn,dan komt er een mooi hondenhuisje in de tuin met gemakken,een soort ruime kennel(we zijn met een andere woning bezig).

Ja,kinderen gaan voor op honden..maar ik heb 2 honden die graag buiten zijn dus die vinden dat absoluut niet erg,zo kan ik mn honden houden,en zijn mn honden ook nog gelukkig.. :mrgreen:

Mocht kind niet allergisch zijn,blijven ze gewoon binnen en kunnen ze in en uit lopen.

Er wordt zowieso 4x per dag een uur per keer gewandeld,en speel en train ze ook,en dat zou ik in geval van allergisch kind ook doen of iig proberen.

Isabel, hebben jullie nu al een kinderwens....JUllie kennen elkaar nog maar zo kort, jij komt uit een rot-relatie, en bent nog zó jong, waarom niet nog een jaar of 2 even wachten, vraag ik me af...... :wink:
( totaal off topic dit....)

Zucht..

Ik ga hier niet mn hele prive neergooien :wink:
Heb het gewoon eindelijk getroffen en dan denk je wel eens na over de toekomst,en ik kan beter nu al bedenken hoe ik dat zou doen met honden dan op het moment supreme zelf en dan mn honden op MP dumpen.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Sorry,........mijn excuses aan Isa.......!!!!!!!!!!!!!!
( Isa en ik kennen elkaar al wat langer, en praten wel via PB, of MSN verder...)
Afbeelding
fabiola
Actief

Ongelezen bericht door fabiola »

Ik heb altijd dieren gehad en toen ik zwanger raakte, heb ik als eerste het boekje: "kind en allergie" gekocht. Mijn vriend heeft hooikoorts, dus er is altijd kans dat je kind dan ook een allergie heeft (ik heb gelukkig niks). In dat boekje staat dat er heel wat te doen is aan allergieën. Sommige kuren duren lang, maar dan heb je ook wat!

Ik ben daarvoor ook in het ziekenhuis in Alkmaar geweest en daar geven ze zulke allergie-kuren (voor bijna alle allergieën). Dat is heel intensief en misschien niet zo leuk voor het kind, maar aan de andere kant: allergie is ook niet leuk! En je kind is niet alleen maar bij jou in huis, maar wil later misschien ook met vriendjes spelen waar ze wel huisdieren hebben.

Het argument: volstoppen met pillen wil ik niet, vind ik raar hoor. Wat doe je dan met hooikoorts? De halve wereld asfalteren wordt niks, dus dan zal je ook wat moeten.

Maar om dus terug te komen op de stelling: Ik zou voor de oplossing gaan: met kind naar het ziekenhuis om een allergiekuur te doen. De huisdieren blijven (kan zijn dat ze tijdelijk even ergens anders moeten wonen om het kind te helpen, maar daarna snel weer naar huis). Als ik zie hoe mijn dochter met de dieren om gaat, dan zou ik haar dat niet willen onthouden.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik zou voor een naakthond gaan :cheer: , als mijn kind allergisch blijkt.
Of een ras nemen wat niet verhaard. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ik weet niet wat ik zou doen. Ik hoop dat ik nooit voor die keuze kom te staan.
Mijn vader is allergisch voor verschillende huisdieren en slikt daar medicijnen voor . Hij krijgt over zijn hele lichaam jeuk als hij ze niet slikt.
Vriendin heeft een keer een nacht bij ons geslapen. Ineens hoorde we 1 van haar zoontjes hoesten. ze is naar hem gaan kijken en we zijn die nacht met spoed naar de huisartsenpost moeten gaan , omdat het kind opgezette ogen en het hrstikke banauwd had . Doodeng om te zien!
Hij bleek allergisch te zijn voor mijn cavia`s .
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik vind het lastig. Zonder pardon je huisdieren weg doen is wat rigoreus misschien, maar ik vind het nogal wat om als ouder voor je kind te besluiten dat "wat niezen of jeuk" niet zo erg is. Als mijn kind nog heel erg jong zou zijn, weet ik niet wat ik zou doen, maar anders zou ik de beslissing aan het kind overlaten. Die is uiteindelijk de enige die kan bepalen of er wel met de allergie te leven valt of niet, want die is degene die het moet doen.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
tyson2006

Ongelezen bericht door tyson2006 »

ik doe mijn honden niet weg
ook al zijn mijn jongens allergies
ik ben zelf ook licht allergies krijg uitslag
maar dat is nihill

als je de honden niet aan raakt komt er ook iets vrij
hou je huis schoon en stof vrij
gelukkig is er verder niemand hier allergies misschien praat ik nu wel erg gemakkelijk
maar ik weet niet wat ik zonder mijn woeffies moet
Hokey
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Hokey »

Mijn man was al zo lang hij mij me over de vloer kwam altijd aan het niezen. Toen we samen gingen wonen met ratten + katten bleef hij zo erg niezen.

We dachten altijd dat hij gewoon een gevoelige neus had. Toen verhuisden we naar de kamer waar de ratten een hele tijd hadden gestaan.

Elke nacht werd hij wakker met het idee dat hij aan het stikken was. Na heel veel morren mocht hij dan éindelijk naar de allergoloog, en bleek hij zwaar allergisch te zijn voor ratten en huisstofmijt, en ook behoorlijk voor katten.

Op dat moment had ik nog maar 2 ratten, en voor hen heb ik een ander huisje gezocht. We hadden ook nog maar 1 eigen kat, en twee katten waarvoor we een ander huisje zouden zoeken.

De laatste twee hebben we uiteindelijk naar het asiel gebracht, met pijn in ons hart omdat we ze dat nou juist wilden besparen.

Met één kat (die we al 5 jaar hadden) ging het eigenlijk best goed met mijn man. Hij aaide hem niet meer, ik stofzuigde veel, etc. We waren vastbesloten om hem nóóit meer weg te laten gaan.

En toen kwam het probleem dat de kat het helemaal niet leuk vond in zijn eentje... Wij moesten de keuze maken: Kat erbij en allergie weer verergeren, of ander huisje zoeken voor de kat, waar hij een vriendje zou hebben.

Na heel veel wikken en wegen, en vooral tranen, gekozen voor de laatste optie.

Het is nu ontzettend stil in huis...

De wens voor een hond was er (zeker bij mij) altijd al, maar is nu extra aangewakkerd. Mijn man is er niet allergisch voor, dus dat scheelt al ;)

Maar hij wil nog even wachten.

Misschien is het het verschil dat ik opgegroeid ben met huisdieren en hij niet dat ik het erger mis dan hij, maar ik heb er echt wel moeite mee...
Een hond is...

Twee trouwe ogen, twee zachte oren, een lenig lijf, en het belangrijkste: een kwispelende staart!
Derona
Zeer actief

Ongelezen bericht door Derona »

Als mijn zoon echt goed alergies voor de hond zou zijn,of andere dieren,
en er is echt niks aan te doen,

dan kies ik voor mijn Zoon,en dan zoek ik een super goed plekje,voor de dieren, en dan probeer ik eerst b ij familie en vrienden
Afbeelding
maula
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maula »

als mijn kind een allergie zou ontwikkelen, dan ga ik eerst tot op debodem uitzoeken voor welke stof ze precies de allergie heeft, kijken of er medicijn gebruik mogelijk is..
mijn honden gaan echt niet zomaar her plaats worden vanwege een allergie..
de medische wereld is tegenwoordig zover dat je met goede wil, best samen kan leven met een dier en allergie...
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Mijn vriend heeft astma en uit de allergietest kwam de uitslag : zeer sterk positief voor alle onderzochte onderdelen! (kat, hond, grassen, schimmels, pollen, huisstofmijt enz..)

Ellende allom... Wat moet je dan met 4 katten en 1 hond?

De huisarts zei gelukkig niet meteen "doe alles maar weg". Ik ben buiten gaan roken, we hebben een goede stofzuiger met hepafilter gekocht en hij is gestart met inhalatiemedicatie.

Dat gaat gelukkig erg goed, hij is niet of nauwelijks benauwd en we komen geregeld bij vrienden die 16 katten, 3 honden, 16 ezels, 4 kippen, 4 schapen, 2 eenden en een gans hebben! Uiteraard wonen zij lekker buitenaf. Je zou zeggen dat dat toch de ideale omstandigheden zouden zijn voor een astma-aanval? Maar helemaal niets! Zelfs niet als hij daar meerdere dagen achtereen verblijft.

Maar o wee als ze bij ons voor het gras hebben gemaaid... Dan ligt hij weer de hele nacht benauwd te piepen.

Als mijn kind echt veel last zou hebben van een (bewezen) allergie en je hebt al alles geprobeerd dan houd het op... Ik vind dat je een kind best medicatie tegen een allergie kan geven maar alleen als deze niet schadelijk is voor het kind. Als ik dus moet kiezen Prednison of een zalf met corticosteroiden geven OF de dieren herplaatsen dan zou ik met heel veel verdriet toch de dieren herplaatsen.. :jank:

Als ik er alleen al aan denk...pffff... Ben blij dat wij geen kinderwens hebben!
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”