Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden eigenaars dommer dan Katten eigenaars????

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hanneke schreef:
Herders, Rottweilers, Dobermanns, Boxers: opgefokte types in campingsmoking die met veel gedoe de aandacht de honden proberen te krijgen. Dit alles buiten de ring terwijl iemand anders de hond voortbrengt.
:boos: :boos: :boos:

Ik heb niet eens een campingsmoking :boos: :boos: :boos:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Inge schreef:
Hanneke schreef:
Herders, Rottweilers, Dobermanns, Boxers: opgefokte types in campingsmoking die met veel gedoe de aandacht de honden proberen te krijgen. Dit alles buiten de ring terwijl iemand anders de hond voortbrengt.

hoho je spreekt je eigen tegen nu maar dat zal wel komen omdat je in de war bent door de beledigingen eerder op de avond

* schuift heel behulpzaam een doos tissues inge haar kant op*
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Hanneke schreef:Ik ben Nanna niet, maar in het algemeen zijn de bazen van gezelschapshondjes óf homo, of van het type 'voetbalvrouw'.

De retrievers: sportieve types met tweed blazers en stationwagons.

Vechthonden: veel plakplaatjes, zwart (nep)leer en gouden oorringen.

Dan heb ik ook vast een gespleten persoonlijkheid ..... van flatcoated retriever naar Tibetaanse Terriër :mrgreen: Tja, op de hondenschool werd ik ook gelijk met "andere ogen" bekeken :wink:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Inge schreef:
Hanneke schreef:

Jij loopt toch ook geen shows met je herders? :wink:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik ben geen homo en haat voetbal en toch heb ik gezellige honden
ik heb ook katten dat hadden jullie vast als gemerkt aan mijn hoogbegaafdheid
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Gos schreef:
Inge schreef:
Hanneke schreef:

Jij loopt toch ook geen shows met je herders? :wink:
Nee, psies. Een mens kan zich maar aangesproken voelen :mrgreen:
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Nanna schreef:Misschien dat mensen met een geweldige opleiding er later ook een geweldige, tijdvretende, baan op na willen houden. :19:
En een tijdvretende baan en een hond accordeert niet. Als je dan tóch een beestje wilt, neem je een kat. Een oosters korthaar, dat spreekt ;-)
Het klootjesvolk dat huizen poetst of bloembollen sorteert heeft wellicht meer tijd voor Fido :mrgreen:
Ik denk wel dat dit een goede verklaring is.

Bericht:
(Novum) - Kattenbezitters zijn over het algemeen hoger opgeleid dan mensen met een hond.
Ook wonen mensen met een kat veelal in het noorden of westen van Nederland, terwijl hondeneigenaren in het zuiden en oosten bivakkeren.
Kun je hier uit concluderen dat er in het noorden en westen over het algemeen ook hoger opgeleiden wonen? Ik weet wel dat wonen in het westen duurder is en dat daar de salarissen hoger zijn.

Dat blijkt uit een onderzoek van Cendris, onderdeel van TNT Post. Het bedrijf heeft een database met kenmerken van meer dan een miljoen Nederlanders.

Van de kattenbezitters is 34,8 procent hoogopgeleid. Van de hondeneigenaren is dat 26,6 procent. Mensen met een kat wonen vaak op een etage of flat en zijn veelal jonge alleenstaanden, terwijl honden geliefd zijn bij gezinnen. Het bedrijf maakte de gegevens bekend naar aanleiding van dierendag.
Kan ik hieruit concluderen dat mensen met gezinnen lager opgeleid zijn dan mensen zonder gezin?

Van de baasjes van katten is 31,2 procent godsdienstig, van honden 44 procent. Dat hangt volgens de onderzoekers samen met de geografische verdeling van honden over het land.

Ik denk overigens wel dat het gunstiger is om in een minder dichtbevolkt gebied te wonen als je een hond hebt.
Anna* schreef:Ik zie toch wel zeker verschil tussen honden- en kattenmensen. Veel mensen die ik tegenkom en met wie ik omga, zijn typisch kattenmensen. Het zijn vaak heel onafhankelijke denkende mensen, die idolaat zijn van katten door hun eigenzinnigheid.

Ik heb ook geconstateerd dat de meeste mensen óf typisch katten- óf typisch hondenmensen zijn. En dat het dus vaak wel wat over hun karakter zegt.
Eigenschappen van kattenmensen heb je genoemd. MAar wat zijn jouw bevindingen van hondenmensen? Overigens, ik ken veel mensen die ook idolaat zijn van hun honden hoor. Dat idolaat zijn is niet hond of kat afhankelijk.
Ik ken iemand die haar hond heel kort houdt en continu rondbeveelt terwijl ze haar katten verwent. Ze gaat niet zo heel leuk met haar hond om. Met haar katten zoveel te leuker. Maar ze beweert geen onderscheid te maken. Hoe kun je zo iemand classificeren?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

linlin schreef:
yamie schreef:
linlin schreef:even een kleine correctie aangaande de titel van dit topic: hondeneigenaren zijn niet dommer dan kattenbazen, maar hebben, althans zo luidt de conclusie van een onderzoek, een lager opleidingsniveau.

toe, tante nan, vertel eens wat voor lui je zoal ziet bij de russells! :mrgreen:
daar komt nanna niet :wink:
jawel. die loopt daarlangs en aanschouwt dat zo en ziet al vlot wat overeenkomsten. ik zie het voor me, met die oogjes achter dat brilletje en dat breintje dat linkjes legt en opslaat.
nou ik ben benieuwd wat nanna erover kan zeggen, ik vermoed nl dat ze er geen zinnig iets over kan zeggen, puur ook omdat het niet uitgesproken is, het zijn geen hartman setjes golden types, geen trainingspakken aso figuren, er is van alles wat, dus nanna zeg het maar.. welk type zie je bij de russells :mrgreen:
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

iones schreef: Eigenschappen van kattenmensen heb je genoemd. MAar wat zijn jouw bevindingen van hondenmensen? Overigens, ik ken veel mensen die ook idolaat zijn van hun honden hoor. Dat idolaat zijn is niet hond of kat afhankelijk.
Niet alle kattenmensen zijn zo, ik heb het over de mensen die ik ken en heb gekend :wink:
Ik was er op een gegeven moment over gaan denken waarom ik zoveel kattenmensen tegenkom (mensen waar ik 'wat' mee heb) en die uitgesproken niet van honden houden.

Over het algemeen heb ik gewoon meer met kattenmensen (en dan heb ik het over de htk-kat, niet over raskatten). De pure hondenmensen die ik heb gekend vond ik over het algemeen stukken minder interessant en was ik gauw mee uitgepraat. Dat vind ik trouwens best jammer want zelf heb ik dus meer met honden. Gelukkig ken ik ook gecombineerde honden/katten-mensen, die hebben van beide wat.
Ik ken iemand die haar hond heel kort houdt en continu rondbeveelt terwijl ze haar katten verwent. Ze gaat niet zo heel leuk met haar hond om. Met haar katten zoveel te leuker. Maar ze beweert geen onderscheid te maken. Hoe kun je zo iemand classificeren?
Ik denk dat deze persoon eigenlijk meer een kattenmens is, en misschien beter geen hond zou moeten hebben. Mogelijk wil ze een hond om iets anders in zichzelf en haar leven te compenseren (om macht over te kunnen hebben?), terwijl de katten puur een aanvulling zijn en ze daar echt van kan genieten.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wat is het verschil tussen een htk-katteneigenaar en een raskatten eigenaar :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Anna*

chrico schreef:Wat is het verschil tussen een htk-katteneigenaar en een raskatten eigenaar :denken:
Andere persoonlijkheden. Net als er verschil zit tussen liefhebbers van ragdolls en van siamezen. En tussen liefhebbers van malthezers en van mastino's.

Liefhebbers van htk-katten zijn de meest pure kattenliefhebbers. Die zijn gek van het eigene van de kat, de onafhankelijkheid. Hun kat is komen aanlopen (vaak meerdere) of afkomstig uit het asiel. Dat zijn mensen zonder opsmuk, eigengereid en wars van uiterlijk vertoon. Volgen net als katten hun eigen weg.

De liefhebbers van raskatten zoals perzen willen een mooi, lief en rustig huisdier. Het gaat ze niet zozeer om de eigenzinnigheid van de kat als wel om de voordelen van de kat t.o.v. de hond. Ze zijn meer fysiek met de kat bezig, zoals met de vachtverzorging. Heel ander type mens, minder onafhankelijk denker.

Dan heb je nog de typische hondenmensen die dan soms een rustige kat die op een hond lijkt nog wel leuk vinden. En dan heb je nog de typische kattenmensen die een hond die op een kat lijkt nog wel leuk vinden. Vreemd genoeg vinden veel pure kattenmensen de Franse bulldog als uitzondering nog wel leuk (omdat ze weinig op een hond lijken? :denken: )

Dit is gebaseerd op jarenlange eigen ervaring en bestudering van de diverse liefhebbersgroepen :pffff:
chrico
Zeer actief

Het klinkt meer als een vooroordeel ipv een correcte observatie :19:
Je bent kattenliefhebber of je bent het niet. Dat daarna je voorkeur uitgaat naar een bepaald ras vanwege uiterlijk of karakter staat los van het feit dat je een kattenliefhebber bent.

Zo kan ik ook observeren :wink:
Ik vind dat de meeste eigenaren van de EKH geen kattenliefhebbers zijn. Die laten hun kat overal scheiten en zeiken onder het mom van hij heeft de vrijheid nodig en is onafhankelijk. Word mickey platgereden dan is de wereld te klein, de automobilist totaal fout want arme mickey liep daar alleen maar.
Word mickey door hector van 2 straten verderop opgevreten dan moeten al die pokkehonden gemuilkorft worden en word er een rechtzaak aangespannen.
Eigenlijk zijn het gewoon egoisten die EKH eigenaren die het niet waard zijn om zich kattenliefhebber te noemen :pffff:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Anna*

Ja heeee zo kan ik ook wel alles wegredeneren.

Ik heb duidelijk andere mensen voor ogen dan jij, en nee, dan snap ik dat je met mijn observaties niets kunt. Ik ga veel om met kunstenaars en ander excentriek volk en dat zijn nou net toevallig vaak fervente kattenliefhebbers zoals ik ze beschrijf: die zien vooral het onafhankelijke in de kat en waarderen juist dat t.o.v. de hond (die voor hen veel te voorspelbaar en te baasgericht is).

Natuurlijk zijn er nog veeeeel meer soorten kattenliefhebbers en kun je het niet zo zwart-wit zien maar jaaaaa zeg, dat geldt dan net zo goed voor alle observaties van rashondenmensen zoals die recentelijk gedaan zijn.

Dus nee, als je mien-dobbelsteen-de-buurvrouw voor ogen hebt, klopt er niets van mijn persoonlijke observaties. Laat ik die nu net niet kennen. Dus gaan jouw observaties voor mij niet op :pffff:
chrico
Zeer actief

Anna* schreef:Ja heeee zo kan ik ook wel alles wegredeneren.

Ik heb duidelijk andere mensen voor ogen dan jij, en nee, dan snap ik dat je met mijn observaties niets kunt. Ik ga veel om met kunstenaars en ander excentriek volk en dat zijn nou net toevallig vaak fervente kattenliefhebbers zoals ik ze beschrijf: die zien vooral het onafhankelijke in de kat en waarderen juist dat t.o.v. de hond (die voor hen veel te voorspelbaar en te baasgericht is).

Natuurlijk zijn er nog veeeeel meer soorten kattenliefhebbers en kun je het niet zo zwart-wit zien maar jaaaaa zeg, dat geldt dan net zo goed voor alle observaties van rashondenmensen zoals die recentelijk gedaan zijn.

Dus nee, als je mien-dobbelsteen-de-buurvrouw voor ogen hebt, klopt er niets van mijn persoonlijke observaties. Laat ik die nu net niet kennen. Dus gaan jouw observaties voor mij niet op :pffff:
Dat doe jij toch ook :smile: alles wegredeneren :mrgreen:
Maar over de kunstenaars enz enz dat vind ik echt onzin. waarschijnlijk toevallig dat degene in jouw omgeving net als de halve wereld een EKH heeft of hebben het niet gemaakt en kunnen de kosten van een raskat er niet vanaf :smile:
Het gegil van de buurvrouw uit jouw voorbeeld is waarschijnlijk net zo hard als het gegil van die kunstenaar hoor maar beide zien niet in dat ze hun kat iets minder onafhankelijk kunnen maken door ze binnen te houden :pffff:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Anna*

Ik redeneer het niet weg, ik probeer te vertellen dat ieder z'n eigen waarheid heeft gebaseerd op persoonlijke ervaringen.

Als jij niet openstaat voor de mijne, kun je het inderdaad afdoen als onzin. Maar ook dat kun je dan weer zien als een waarheid op zich. So be it :wink:

Waar het trouwens om ging, is dat ik me afvroeg waarom ik zoveel kattenmensen tegenkom terwijl ik een typisch hondenmens ben. En dat ben gaan analyseren. En verbanden zag. Maar het voert een beetje te ver om dit op een HONDENforum te zetten, dat zie ik nu wel in :)
chrico
Zeer actief

Je heb gelijk dat iedereen zijn ervaring heeft maar dat wil niet zeggen dat het de waarheid is.
Ik vraag me gewoon af hoe gekleurd jouw waarheid is als ik zie hoeveel HTK katten er in de asiels zitten of rondzwerven. Dat zal waarschijnlijk niet komen omdat al die eigenaren pure kattenliefhebbers zijn toch?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Als eigenares van twee eigenzinnige onafhankelijke jachthonden en in het blijde bezit aan een htk- aanloopkat,en het predikaat kunstenaar en einzelgänger, blijk ik dus toch nog ergens in een hokje te passen.Ik wil niet in een hok :blah: :mrgreen:
iones
Zeer actief

chrico schreef:Je heb gelijk dat iedereen zijn ervaring heeft maar dat wil niet zeggen dat het de waarheid is.
Ik vraag me gewoon af hoe gekleurd jouw waarheid is als ik zie hoeveel HTK katten er in de asiels zitten of rondzwerven. Dat zal waarschijnlijk niet komen omdat al die eigenaren pure kattenliefhebbers zijn toch?
Anne heeft wel een beetje gelijk denk ik. Alleen vergeten die kattenliefhebbers in haar omgeving dat er honden zijn die ontzettend eigenzinnig zijn. Zoals Jack russel terriers, afghaanse windhonden, (de meeste windhonden denk ik wel), en zo zijn er wel meer rassen te noemen die het liefst hun eigen weg gaan.

Alleen worden htk katten gehouden door 2 verschillende groepen van mensen:
- de groep die een kat heeft om het ongedierte erbij te houden. Die geven er verder ook helemaal niets om. Als het dier aangereden wordt, nemen ze een ander. Krijgt het dier jonkies, worden ze verdronken of laten ze maar aantobben zonder er verder naar om te kijken. De kat mag geen geld kosten, hij mag alleen maar nuttig zijn. Dus profiteren maar niets er voor over hebben.
- de groep die een kat heeft om dat ze gewoon van katten houdt. Maakt niet uit wat voor ras en wat voor kleur. Zij hebben er wel veel voor over. Alleen wijkt hun idee van dierenliefde wel eens af van andere kattenliefhebbers of van hondenliefhebbers: je hebt er inderdaad een grote groep tussen zitten die hun kat overal laten rondlopen en eigenlijk het risico daarvan niet willen dragen en alles op anderen afschuiven als er iets mee gebeurt. Maar ze zijn niet thuis als iemand komt klagen over hun kat.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Anna*

chrico schreef:Je heb gelijk dat iedereen zijn ervaring heeft maar dat wil niet zeggen dat het de waarheid is.
Nou doe nog één poging, zal het doortrekken naar hondenmensen, is misschien duidelijker :wink:

Er zijn hondenliefhebbers die van hun hond houden.
Er zijn hondenliefhebbers die van hun dier houden zolang het hun uitkomt en ze dan naar het asiel brengen.
Er zijn hondenliefhebbers die alleen maar asieldieren willen omdat ze vinden dat er al genoeg verloren zieltjes zijn.
Er zijn hondenliefhebbers die alleen een rashond willen en daar heel goed voor zorgen.
Er zijn hondenliefhebbers die vinden dat je zelf geen hond zou moeten hebben omdat ze geen dier willen bezitten.

Allemaal waarheden. Stel dat ik nu één type hondenliefhebber daaruit zou pakken en beschrijven omdat ik die in mijn buurt heb, dan is dat EEN waarheid. Niet DE waarheid. Omdat het allemaal WAAR is. Omdat alles WAAR is als JIJ het zo beleeft. Wil niet zeggen dat anderen dan onzin vertellen als ze een andere waarheid verkondigen.

Nou ben weer benieuwd :mrgreen:
chrico
Zeer actief

iones schreef:

- de groep die een kat heeft om dat ze gewoon van katten houdt. Maakt niet uit wat voor ras en wat voor kleur.
Dit is dus wat ik zeg :wink:
Het heeft niets met het type kat te maken als je het heb over pure kattenliefhebber. Of je nou een raskat heb of een HTK kat.
Je bent liefhebber of je bent het niet.

Ik heb oosterse kortharen/siamezen. Een ander zou er helemaal gestoord van worden. Deze katten passen ook niet bij iedereen. Maar ik heb ook een EKH die als kitten letterlijk uit de vuilnisbak geplukt is door een oplettende vuilnisman.
Maakt dat laatste mij dan een pure kattenliefhebber of ben ik gewoon een kattenliefhebber die een hoop kan hebben van een stel lawaaimakende, troepmakende, stelende eigenwijze rotkatten :mrgreen: maar hou mijn katten allemaal gewoon binnen puur omdat het mijn katten zijn en ze geen vrijbrief gekregen hebben om totaal onafhankelijk (klopt ook al niet zo want ik geef ze eten) buurtterroriserende katten te zijn.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Anna* schreef:
Nou doe nog één poging, zal het doortrekken naar hondenmensen, is misschien duidelijker :wink:

Er zijn hondenliefhebbers die van hun hond houden.
Er zijn hondenliefhebbers die van hun dier houden zolang het hun uitkomt en ze dan naar het asiel brengen.
Er zijn hondenliefhebbers die alleen maar asieldieren willen omdat ze vinden dat er al genoeg verloren zieltjes zijn.
Er zijn hondenliefhebbers die alleen een rashond willen en daar heel goed voor zorgen.
Er zijn hondenliefhebbers die vinden dat je zelf geen hond zou moeten hebben omdat ze geen dier willen bezitten.

Allemaal waarheden. Stel dat ik nu één type hondenliefhebber daaruit zou pakken en beschrijven omdat ik die in mijn buurt heb, dan is dat EEN waarheid. Niet DE waarheid. Omdat het allemaal WAAR is. Omdat alles WAAR is als JIJ het zo beleeft. Wil niet zeggen dat anderen dan onzin vertellen als ze een andere waarheid verkondigen.

Nou ben weer benieuwd :mrgreen:
Ik kan me niet voorstellen dat je maar 1 type om je heen heb of je moet in een woongemeenschap wonen die 1 specifiek doel heeft samen en vooral je niet buiten de deur begeven en andere mensen toelaten want daar zitten andere types tussen.

Maar misschien ga ik teveel van mezelf uit en heb ik een ruimere kijk naar mijn omgeving dan jij en heb ook meerdere type mensen om me heen die aan alle types voldoen of het nu hondenmensen zijn of kattenmensen.
Iemand die van honden houd kan ook een rashond bezitten die uit het asiel komt, in de problemen komen na een tijd en kiezen voor het welzijn van de hond en hem herplaatsen (zijn al 4 types die jij beschreven heb en het is uiteindelijk 1 persoon
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Anna*

chrico schreef:
iones schreef:

- de groep die een kat heeft om dat ze gewoon van katten houdt. Maakt niet uit wat voor ras en wat voor kleur.
Dit is dus wat ik zeg :wink:
Het heeft niets met het type kat te maken als je het heb over pure kattenliefhebber. Of je nou een raskat heb of een HTK kat.
Je bent liefhebber of je bent het niet.

Ik heb oosterse kortharen/siamezen. Een ander zou er helemaal gestoord van worden. Deze katten passen ook niet bij iedereen. Maar ik heb ook een EKH die als kitten letterlijk uit de vuilnisbak geplukt is door een oplettende vuilnisman.
Maakt dat laatste mij dan een pure kattenliefhebber of ben ik gewoon een kattenliefhebber die een hoop kan hebben van een stel lawaaimakende, troepmakende, stelende eigenwijze rotkatten :mrgreen: maar hou mijn katten allemaal gewoon binnen puur omdat het mijn katten zijn en ze geen vrijbrief gekregen hebben om totaal onafhankelijk (klopt ook al niet zo want ik geef ze eten) buurtterroriserende katten te zijn.
Jij betrekt het nu helemaal op jezelf, maar dat wil niet zeggen dat alle kattenliefhebbers zo zijn. Net als hondenliefhebbers voor een ras kiezen dat bij ze past, doen kattenliefhebbers dat ook. En daartussenin heb je ook mensen die van katten in het algemeen houden en geen voorkeur hebben.

Hoe jij het stelt, is het weer erg zwart-wit en zo is het leven natuurlijk nooit. Zoals jij het stelt zou gelden: als je wel van htk-katten houdt maar niets hebt met een vloerkleedjes-pers, dan ben je geen echte kattenliefhebber. Dat is natuurlijk onzin, je bent dat wel, alleen heb je een specifieke voorkeur.
Anna*

chrico schreef:Ik kan me niet voorstellen dat je maar 1 type om je heen heb of je moet in een woongemeenschap wonen die 1 specifiek doel heeft samen en vooral je niet buiten de deur begeven en andere mensen toelaten want daar zitten andere types tussen.

Maar misschien ga ik teveel van mezelf uit en heb ik een ruimere kijk naar mijn omgeving dan jij en heb ook meerdere type mensen om me heen die aan alle types voldoen of het nu hondenmensen zijn of kattenmensen.
Iemand die van honden houd kan ook een rashond bezitten die uit het asiel komt, in de problemen komen na een tijd en kiezen voor het welzijn van de hond en hem herplaatsen (zijn al 4 types die jij beschreven heb en het is uiteindelijk 1 persoon
Natuurlijk betrof het zwart-witvoorbeelden omdat het me anders te veel tijd zou gaan kosten. Maar ik kan geen onwaarheid in jouw berichtje vinden, dus wat mij betreft :ok: :wink:
iones
Zeer actief

Maar toch kan ik me voorstellen dat er kattenliefhebbers zijn die wel van alle katten houden, maar een bepaald ras hebben omdat dit het meeste bij ze past. En dan heb ik het niet helemaal over uiterlijke kenmerken. Rassen hebben ook bepaalde karaktereigenschappen. Ik zelf zou absoluut voor de vriendelijke en zachtmoedige Maincoone gaan. Ik ken er een paar en ik vind ze geweldig en heel sociaal.

Zelf is niet elk hondenras ook geschikt voor mij als persoon. Een mechelaar past gewoon niet bij mij, moet ik heel veel energie in steken. Meer dan mij lief is. Ook hele dominante en drukke honden passen niet bij mij. Maar ik ga weer wel voor een hond met karakter. En dat zie je bij bepaalde rassen weer meer dan bij andere.

Verder zijn er veel mensen die een hond of kat hebben ZONDER van dieren te houden. Mensen die een hond hebben voor status, omdat ze zo stoer zijn, die houden niet van hun hond. En mensen die katten hebben tegen ongedierte, velen van hen zijn ontzettend onverschillig naar de dieren, niet allemaal natuurljik.

Maar het hebben van dieren zegt niets of je een liefhebber bent of niet in ieder geval.
Anna*

iones schreef:Maar toch kan ik me voorstellen dat er kattenliefhebbers zijn die wel van alle katten houden, maar een bepaald ras hebben omdat dit het meeste bij ze past. En dan heb ik het niet helemaal over uiterlijke kenmerken. Rassen hebben ook bepaalde karaktereigenschappen. Ik zelf zou absoluut voor de vriendelijke en zachtmoedige Maincoone gaan. Ik ken er een paar en ik vind ze geweldig en heel sociaal.

Zelf is niet elk hondenras ook geschikt voor mij als persoon. Een mechelaar past gewoon niet bij mij, moet ik heel veel energie in steken. Meer dan mij lief is. Ook hele dominante en drukke honden passen niet bij mij. Maar ik ga weer wel voor een hond met karakter. En dat zie je bij bepaalde rassen weer meer dan bij andere.

Verder zijn er veel mensen die een hond of kat hebben ZONDER van dieren te houden. Mensen die een hond hebben voor status, omdat ze zo stoer zijn, die houden niet van hun hond. En mensen die katten hebben tegen ongedierte, velen van hen zijn ontzettend onverschillig naar de dieren, niet allemaal natuurljik.

Maar het hebben van dieren zegt niets of je een liefhebber bent of niet in ieder geval.
:ok:
Anna*

En er zijn ook hondenliefhebbers die niets van een rashond moeten hebben. Die altijd voor een kruising of toevallige passant zullen kiezen. En dat zegt in mijn beleving ook wat over het karakter van die persoon.
iones
Zeer actief

Anna* schreef:En er zijn ook hondenliefhebbers die niets van een rashond moeten hebben. Die altijd voor een kruising of toevallige passant zullen kiezen. En dat zegt in mijn beleving ook wat over het karakter van die persoon.
Vertel eens! :mrgreen: Want ik ben er zo een. Hoewel ik toch ooit eens een kooikerhondje wil hebben. Niet alleen omdat ik ze ontzettend mooi vind, maar ook omdat dat karakter bij mij past, het is wat ik zoek in een hond. En ze kunnen oud worden.
Anna*

iones schreef:
Anna* schreef:En er zijn ook hondenliefhebbers die niets van een rashond moeten hebben. Die altijd voor een kruising of toevallige passant zullen kiezen. En dat zegt in mijn beleving ook wat over het karakter van die persoon.
Vertel eens! :mrgreen: Want ik ben er zo een. Hoewel ik toch ooit eens een kooikerhondje wil hebben. Niet alleen omdat ik ze ontzettend mooi vind, maar ook omdat dat karakter bij mij past, het is wat ik zoek in een hond. En ze kunnen oud worden.
O jee daar was ik al bang voor :mrgreen:

Nou laat ik dan even de mensen voor me halen die ik heb gekend en die nooit voor een rashond zouden kiezen. Dat waren stuk voor stuk geen hokjesmensen, een beetje vrijbuiters, niet zo netjes in huis, hoe ze eruitzagen kon ze ook niet zoveel schelen. Wars van uiterlijk vertoon. Wel echte hondenliefhebbers trouwens die veel voor hun hond overhadden.*

*Gebaseerd op werkelijke mensen, wat het bestaan van heel andere typen hondenliefhebbers die geen rashond zouden willen niet uitsluit :wink:
iones
Zeer actief

Anna* schreef: O jee daar was ik al bang voor :mrgreen:

Nou laat ik dan even de mensen voor me halen die ik heb gekend en die nooit voor een rashond zouden kiezen. ~
- Dat waren stuk voor stuk geen hokjesmensen, een beetje vrijbuiters,
Ik ben wel een vrijbuiter ja. Heel erg.
- niet zo netjes in huis,
Eh.... ik ben chaotisch. En het kon beter. Maar ik stofzuig wel geregeld (3x per week), doe stof af, het kan echter netter en schoner.
- hoe ze eruitzagen kon ze ook niet zoveel schelen. Wars van uiterlijk vertoon.
Nou, ik ben denk ik toch wel verzorgd te noemen en hoewel ik buitenshuis er netjes uit zie en van mooie kleren hou, maakt het me weer niet zoveel uit hoe ik er thuis bij loop. Maar dat komt omdat ik mooie kleren met de honden en paarden niet goed mooi kan houden.
Wel echte hondenliefhebbers trouwens die veel voor hun hond overhadden.*
Klopt.
Anna*

iones schreef:
Anna* schreef: - hoe ze eruitzagen kon ze ook niet zoveel schelen. Wars van uiterlijk vertoon.
Nou, ik ben denk ik toch wel verzorgd te noemen en hoewel ik buitenshuis er netjes uit zie en van mooie kleren hou, maakt het me weer niet zoveel uit hoe ik er thuis bij loop. Maar dat komt omdat ik mooie kleren met de honden en paarden niet goed mooi kan houden.
Dat komt omdat je toch een oogje hebt op een rashond :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”