Nanna schreef:Misschien dat mensen met een geweldige opleiding er later ook een geweldige, tijdvretende, baan op na willen houden.
En een tijdvretende baan en een hond accordeert niet. Als je dan tóch een beestje wilt, neem je een kat. Een oosters korthaar, dat spreekt

Het klootjesvolk dat huizen poetst of bloembollen sorteert heeft wellicht meer tijd voor Fido

Ik denk wel dat dit een goede verklaring is.
Bericht:
(Novum) - Kattenbezitters zijn over het algemeen hoger opgeleid dan mensen met een hond.
Ook wonen mensen met een kat veelal in het noorden of westen van Nederland, terwijl hondeneigenaren in het zuiden en oosten bivakkeren.
Kun je hier uit concluderen dat er in het noorden en westen over het algemeen ook hoger opgeleiden wonen? Ik weet wel dat wonen in het westen duurder is en dat daar de salarissen hoger zijn.
Dat blijkt uit een onderzoek van Cendris, onderdeel van TNT Post. Het bedrijf heeft een database met kenmerken van meer dan een miljoen Nederlanders.
Van de kattenbezitters is 34,8 procent hoogopgeleid. Van de hondeneigenaren is dat 26,6 procent. Mensen met een kat wonen vaak op een etage of flat en zijn veelal jonge alleenstaanden, terwijl honden geliefd zijn bij gezinnen. Het bedrijf maakte de gegevens bekend naar aanleiding van dierendag.
Kan ik hieruit concluderen dat mensen met gezinnen lager opgeleid zijn dan mensen zonder gezin?
Van de baasjes van katten is 31,2 procent godsdienstig, van honden 44 procent. Dat hangt volgens de onderzoekers samen met de geografische verdeling van honden over het land.
Ik denk overigens wel dat het gunstiger is om in een minder dichtbevolkt gebied te wonen als je een hond hebt.
Anna* schreef:Ik zie toch wel zeker verschil tussen honden- en kattenmensen. Veel mensen die ik tegenkom en met wie ik omga, zijn typisch kattenmensen. Het zijn vaak heel onafhankelijke denkende mensen, die idolaat zijn van katten door hun eigenzinnigheid.
Ik heb ook geconstateerd dat de meeste mensen óf typisch katten- óf typisch hondenmensen zijn. En dat het dus vaak wel wat over hun karakter zegt.
Eigenschappen van kattenmensen heb je genoemd. MAar wat zijn jouw bevindingen van hondenmensen? Overigens, ik ken veel mensen die ook idolaat zijn van hun honden hoor. Dat idolaat zijn is niet hond of kat afhankelijk.
Ik ken iemand die haar hond heel kort houdt en continu rondbeveelt terwijl ze haar katten verwent. Ze gaat niet zo heel leuk met haar hond om. Met haar katten zoveel te leuker. Maar ze beweert geen onderscheid te maken. Hoe kun je zo iemand classificeren?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen