Ik word er helemaal verlegen vanJaap* schreef:Je kunt echt ontzettend beeldend over hem vertellen Els, de liefde druipt bijna van het beeldscherm af![]()
Groetjes Els
Moderator: moderatorteam
billy schreef:Ik train nu best veel met Baco, Ik heb ontdekt dat het trainen met handgebaren heel goed werkt, we doen een aantal basiscommando's en dat gaat goed, alleen het zit voor een zebrapad valt niet mee, want auto's gaan wachten en Baco zwabbert heel langzaam naar beneden tot hij zit en onderwijl gebaar ik naar de auto's rij maar door hoor.![]()
Het commando naast betekent bv niet snuffelen en gewoon doorlopen, volgen zoals een herder dat doet is niet voor Baco weggelegd en dat hoeft ook niet, maar niet trekken aan de riem vind ik wel belangrijk.
Groetjes Els
Nou die instelling heb ik inmiddels ook.. ik zit nog steeds leuk op training en alles wat madam leert en onthoudt ook is mooi meegenomen en verder gaan we voor de pret.Addy schreef:Hoe minder je verwacht, des te weiniger kan het tegenvallenjacq1970 schreef:Met Bowie verwacht ik eigenlijk helemaal niets meer dus alles wat ze wel doet is extra meegnomen![]()
En ik moet zeggen dat als ik rekening hou met haar "dingetjes" dat het eigenlijk een hele makkelijke hond is, beetje druk en ongeleid projectiel maar inmiddels stoor ik me daar niet meer aan... belangrijker vind ik dat ze lief, sociaal en goed van hart is.![]()
Omdat ik eigenlijk weinig verwachtingen heb vallen mijn honden me ook nooit tegen
Ik ben met kom hier heel streng hoor :N:Caro. schreef:billy schreef:Ik train nu best veel met Baco, Ik heb ontdekt dat het trainen met handgebaren heel goed werkt, we doen een aantal basiscommando's en dat gaat goed, alleen het zit voor een zebrapad valt niet mee, want auto's gaan wachten en Baco zwabbert heel langzaam naar beneden tot hij zit en onderwijl gebaar ik naar de auto's rij maar door hoor.![]()
Het commando naast betekent bv niet snuffelen en gewoon doorlopen, volgen zoals een herder dat doet is niet voor Baco weggelegd en dat hoeft ook niet, maar niet trekken aan de riem vind ik wel belangrijk.
Groetjes Els![]()
![]()
![]()
Daarin zou ik ook weleens te veeleisend kunnen zijn, Puch kan ook zo 'tutten' en voordat hij hierkomt gerust nog even snuffelen en op zijn dooie gemakkie een plas doen![]()
Moet ik ook eens wat meer de humor van inzien
Je waardeert ze echt veel meer als je je verwachtingen bijsteltjacq1970 schreef:Nou die instelling heb ik inmiddels ook.. ik zit nog steeds leuk op training en alles wat madam leert en onthoudt ook is mooi meegenomen en verder gaan we voor de pret.Addy schreef:Hoe minder je verwacht, des te weiniger kan het tegenvallenjacq1970 schreef:Met Bowie verwacht ik eigenlijk helemaal niets meer dus alles wat ze wel doet is extra meegnomen![]()
En ik moet zeggen dat als ik rekening hou met haar "dingetjes" dat het eigenlijk een hele makkelijke hond is, beetje druk en ongeleid projectiel maar inmiddels stoor ik me daar niet meer aan... belangrijker vind ik dat ze lief, sociaal en goed van hart is.![]()
Omdat ik eigenlijk weinig verwachtingen heb vallen mijn honden me ook nooit tegen
En soms betrap ik haar erop dat ze inderdaad best redelijk kan luisteren, en das best lachen

degene die dat doet verwacht teveel. dat lijkt me niet meteen een WE dingetjeAddy schreef:Maar schieten we niet tever door in onze opvoeding als we zelfs al verwachten dat pupsels niet reageren op bijv. loopse teefjesMuk schreef:Maar ik kan mij voorstellen dat een politiehond (of een andere werkhond die ook daadwerkelijk voor dat werk gebruikt wordt) wel perfect moet luisteren. En daar is de opvoeding dus wel heel belangrijk, zo niet alles. Maar dat geldt voor een klein deel van alle honden, voor de huis- tuin- en keuken hondenmens is het minder belangrijk denk ik.

shadow geeft dus ook poot op ongewenste momenten(vieze poten enzo)en als ik dan "nee klaar"zeg dan geeft ie de andere poot.misschien dat ik die dan wel wilSannePP schreef:Onze Mats (een herderkruising) had ook een enorme will to please! Die was onuitputtelijk in het aanleren van dingen en genoot daar enorm van.
Ik merk nu al dat Cena ook graag leert. Bijvoorbeeld een poot geven, heeft ze uit zichzelf geleerd en daar hebben we dus maar het commando aan gekoppeld. Nu geeft ze op elk gewenst moment een poot, vooral als ze denkt dat ze daarmee iets kan krijgen.
Ik hou zelf wel erg van baasgerichte honden. Hoewel ik bijvoorbeeld teckels of JR heel grappige beessies vind, zou het me denk ik teveel frustreren als die niet voor me willen werken...

Ook mee eens. Mocht je een leergierige hond hebben die van werken houdt, dan moet je er ook zeker wat mee gaan doen. En heb je een hond die niet leergierig is, nauwelijks een will to please heeft en een tikkeltje eigenwijs kan zijn dan moet je daar (vind ik) ook mee trainen. Dat onze hond bijvoorbeeld niet zo geweldig luistert kan, maar ik vind niet dat ik het kan maken om het dan op te geven en te zeggen "ja het ligt aan het ras of een ander excuus." Ook een minder leergierige hond moet bij mij wel iets kunnen (hierkomen is wel fijn bijvoorbeeld) en daar train ik ook zeker op.Carmen schreef:Ff het topic opgezocht en gelezen waar deze vraag vandaan komt en dat gaat me idd veel te ver. Een pup van 6 maand die een loopse teef moet negeren gaat me veel te ver. Maar niet trainen omdat iets in de hond zit vind ik ook jammer.
Ik train me de blubbers met mijn vechthonden om ze redelijk sociaal te laten worden naar andere honden en dit lukt me tot nu toe ook altijd prima en dat vind ik wel heel gemakkelijk. Lukt het me niet prima dan neem ik mijn voorzorgsmaatregels, maar dat het wel lukt verhoogt het wandelgenot aanzienlijk.
ik verwacht niet teveel... ik leer dat mijn jonge honden en ze reageren er niet opmassam schreef:degene die dat doet verwacht teveel. dat lijkt me niet meteen een WE dingetjeAddy schreef:Maar schieten we niet tever door in onze opvoeding als we zelfs al verwachten dat pupsels niet reageren op bijv. loopse teefjesMuk schreef:Maar ik kan mij voorstellen dat een politiehond (of een andere werkhond die ook daadwerkelijk voor dat werk gebruikt wordt) wel perfect moet luisteren. En daar is de opvoeding dus wel heel belangrijk, zo niet alles. Maar dat geldt voor een klein deel van alle honden, voor de huis- tuin- en keuken hondenmens is het minder belangrijk denk ik.

als je dat makkelijk aan kan leren wel wat mij betreft. een pup van 6 maanden wil ik zeker niet drillen. kan ik met afleiding of een rustige nee die hond daar af houden zie ik geen probleem. moet je knalhard gaan trainen ipv opvoeden dan ben je verkeerd bezig vind ik.malinois schreef:ik verwacht niet teveel... ik leer dat mijn jonge honden en ze reageren er niet opmassam schreef:degene die dat doet verwacht teveel. dat lijkt me niet meteen een WE dingetjeAddy schreef:Maar schieten we niet tever door in onze opvoeding als we zelfs al verwachten dat pupsels niet reageren op bijv. loopse teefjesMuk schreef:Maar ik kan mij voorstellen dat een politiehond (of een andere werkhond die ook daadwerkelijk voor dat werk gebruikt wordt) wel perfect moet luisteren. En daar is de opvoeding dus wel heel belangrijk, zo niet alles. Maar dat geldt voor een klein deel van alle honden, voor de huis- tuin- en keuken hondenmens is het minder belangrijk denk ik.dan voldoen ze toch prima aan de verwachting

ah!crutz schreef:denk nog steeds dat ik in die topic verkeerd begrepen ben
vraag op 6 mnd helemaal niets van een pup, dus ook niet dat hij een loopse teef volledig negeert, alleen wel dat hij dan meemaakt dat hij er toch niets mee kan, t negeren komt wel als ze ouder zijn, maar de ervaring leert dat als je ze zo van jongsaf aan er bij weg houdt en niet wegloopt (dus t niet ontwijkt) dat ze er op latere leeftijd ook gewoon normaal over doen...

ik heb zelf een intacte teef in huis, op de club lopen intacte teven dus het is heel makkelijk aan te leren voor mij.massam schreef:als je dat makkelijk aan kan leren wel wat mij betreft. een pup van 6 maanden wil ik zeker niet drillen. kan ik met afleiding of een rustige nee die hond daar af houden zie ik geen probleem. moet je knalhard gaan trainen ipv opvoeden dan ben je verkeerd bezig vind ik.malinois schreef:ik verwacht niet teveel... ik leer dat mijn jonge honden en ze reageren er niet opmassam schreef:degene die dat doet verwacht teveel. dat lijkt me niet meteen een WE dingetjeAddy schreef: Maar schieten we niet tever door in onze opvoeding als we zelfs al verwachten dat pupsels niet reageren op bijv. loopse teefjesdan voldoen ze toch prima aan de verwachting
ik reageer vooral op de rest dat uit addy's vraag spreekt en dat is of WE honden niet overtrainen.
WE doen niks, als je dat wel doet dan wel.

zo bedoel ik het ook denk ikcrutz schreef:denk nog steeds dat ik in die topic verkeerd begrepen ben
vraag op 6 mnd helemaal niets van een pup, dus ook niet dat hij een loopse teef volledig negeert, alleen wel dat hij dan meemaakt dat hij er toch niets mee kan, t negeren komt wel als ze ouder zijn, maar de ervaring leert dat als je ze zo van jongsaf aan er bij weg houdt en niet wegloopt (dus t niet ontwijkt) dat ze er op latere leeftijd ook gewoon normaal over doen...

Dit maakt me toch nieuwschierigmalinois schreef:zo bedoel ik het ook denk ikcrutz schreef:denk nog steeds dat ik in die topic verkeerd begrepen ben