Nanna schreef:Ik heb zelf een hele lieve brave teckelpup geplaatst bij mensen waarvan het jonge zoontje autistisch is.
Het jongetje wilde nooit wat; niet op voetbal, niet op een club, niks.
Nu hij zijn teckeltje heeft is met het hondje gaan trainen op de kynologenclub en hij doet het lang niet slecht! Het hondje is dol op zijn jonge baasje en het zusje van het jongetje is boos dat de hond altijd bij haar broertje zit en wil nu ook een "eigen hond"
Ik vind het gewoon raar om kinderen als honden
baasje te diskwalificeren, puur omdat ze een gedragsstoornis hebben. JUIST deze kinderen kunnen heel veel baat hebben bij een hond(je).
Het is aan de ouders om met verstand en beleid te beslissen óf er wel een hond bij kan en zo ja, welke.
Mijn zoon heeft Asperger, ook een storing in het autistisch spectrum.
Hij kreeg als zes jarige zijn eigen kat, en hij en zijn Thomas zijn vier pootjes op één buik.
Thomas wordt hem vaak als voorbeeld gesteld als hij weer eens een driftaanval heeft: socialer als Thomas komen ze niet.
Naast de kinderen en de tien katten lopen hier ook drie honden.
Honden die hier met probleemgedrag kwamen.
Vooral Collin had een hele lelijke waslijst bij zich toen hij kwam.
Mijn oudste zoon had in het verleden niets met mijn honden, hij liep er met een boogje omheen en negeerde ze.
Tot Collin kwam: binnen een week vond ik mijn zoon naast Collin op de vloer, met zijn hand op Collins rug.
Ik zei: "vind je Collin wel lief?" " Ja" zei hij: "Collin lijkt op mij, hij begrijpt de wereld ook niet helemaal".
Collin bleek doof te zijn.
Inmiddels loopt mijn zoon regelmatig met de honden, al mag hij er maar één tegelijk mee nemen (en alleen als we in het bos zijn, want daar is het makkelijk om anderen te ontlopen).
Ik ben een voorstander van dieren bij kinderen met een verstandelijke en/of gedragsprobleem. Volgens mij brengt een dier het beste in zo'n kind naar boven. Dieren oordelen en veroordelen niet, dieren accepteren een kind met al zijn fouten en eigenaardigheden.