Ja, maar jij geeft dat ook wel aan natuurlijk; in eerste instantie alleen al doordat je met twee aangelijnde honden looptestelle schreef:
ja maar dan eigenlijk nog.
Ik loop hier ook regelmatig in het grote park van een paar hectares groot. Ik kom daar dan ook regelmatig mensen tegen die ik niet ken maar die toch ook allemaal keurig hun hond bij zich houden.
Die mensen houden, naar ik aanneem, niet bij elke andere hond hun honden bij zich (als die zelf vriendelijk naar vreemde honden zijn)? Omdat je zei dat er ook gewoon gespeeld wordt
Ja, dat is ook irritant dan natuurlijk! Zeker ook door de opmerkingen van die vrouw.Toevallig een paar weekjes terug dat er een jonge mechel teef op ons af kwam denderen terwijl ik toch duidelijk liet merken geen vriendelijke honden te hebben.
Uiteindelijk riep ze de hond terug toen die op een paar meter afstand van mij stond en Hera even compleet uit haar dak ging.
Vervolgens vraagt dat mens (wijzend naar Kimba) 'misschien moet je die aan de lijn houden als ze zo agressief is'.![]()
Waarop ik zei dat Kimba niet agressief was maar wel de herder die ik aan de lijn had.
Nou ik kreeg een hele preek dat ik toch nooit mijn 3 honden onder controle kon houden als het mis zou gaan en dat ze het belachelijk vond dat ik daar liep.
Dat ik ondertussen prima mijn honden onder controle had terwijl zij met pijn en moeite die mechel bij zich kreeg 'Kijk koekje! kom eens, kijkkk lekker koekje!!' deed er natuurlijk niet toe.
Ik was best boos want als er 1 zijn verantwoording neemt wbt zijn hond dan ben ik het wel.
Dat ze haar hond niet alleen overal op af liet stoomwalsen maar ook nog eens niet goed bij zich kon roepen vergat ze zeker even voor het gemak