Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veel honden worden gepakt.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

estelle schreef:
ja maar dan eigenlijk nog.
Ik loop hier ook regelmatig in het grote park van een paar hectares groot. Ik kom daar dan ook regelmatig mensen tegen die ik niet ken maar die toch ook allemaal keurig hun hond bij zich houden.
Ja, maar jij geeft dat ook wel aan natuurlijk; in eerste instantie alleen al doordat je met twee aangelijnde honden loopt :wink:
Die mensen houden, naar ik aanneem, niet bij elke andere hond hun honden bij zich (als die zelf vriendelijk naar vreemde honden zijn)? Omdat je zei dat er ook gewoon gespeeld wordt :wink:

Toevallig een paar weekjes terug dat er een jonge mechel teef op ons af kwam denderen terwijl ik toch duidelijk liet merken geen vriendelijke honden te hebben.
Uiteindelijk riep ze de hond terug toen die op een paar meter afstand van mij stond en Hera even compleet uit haar dak ging.
Vervolgens vraagt dat mens (wijzend naar Kimba) 'misschien moet je die aan de lijn houden als ze zo agressief is'. :denken:
Waarop ik zei dat Kimba niet agressief was maar wel de herder die ik aan de lijn had.
Nou ik kreeg een hele preek dat ik toch nooit mijn 3 honden onder controle kon houden als het mis zou gaan en dat ze het belachelijk vond dat ik daar liep.
Dat ik ondertussen prima mijn honden onder controle had terwijl zij met pijn en moeite die mechel bij zich kreeg 'Kijk koekje! kom eens, kijkkk lekker koekje!!' deed er natuurlijk niet toe.
Ik was best boos want als er 1 zijn verantwoording neemt wbt zijn hond dan ben ik het wel. :wink:
Ja, dat is ook irritant dan natuurlijk! Zeker ook door de opmerkingen van die vrouw.
Dat ze haar hond niet alleen overal op af liet stoomwalsen maar ook nog eens niet goed bij zich kon roepen vergat ze zeker even voor het gemak :19: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

sky schreef:met loslopen heeft ze de keren dat ze een andere hond tegen kwam die dus om een hoek vandaan kwam en de baas nergens te bekenen was, hapte ze ernaar (in de lucht) als deze aan haar snuffelde en liep daarna weer door, ook toen de hond maar bleef opdringen gaat het nooit verder dan happen.

[...]

Is de hond bang dan gaat ze jagen, is de hond speels,druk opdringerig doet ze niets, is de hond dominant zal ze pas wat doen als de andere het uitlokt.
Maar de eerst mituten grijpt ze iedere hond die in haar buurd komt.
Dit gaat toch niet samen? :denken:
Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

waarom niet?

eerst reageerd wel wel agresief en daarna is het goed.
Alleen bij angstige honden dan niet helaas.
Moos
Zeer actief

sky schreef:waarom niet?

met loslopen heeft ze de keren dat ze een andere hond tegen kwam die dus om een hoek vandaan kwam en de baas nergens te bekenen was, hapte ze ernaar (in de lucht) als deze aan haar snuffelde en liep daarna weer door, ook toen de hond maar bleef opdringen gaat het nooit verder dan happen.

Combineert totaal niet met:

Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Moos schreef:
estelle schreef:
ja maar dan eigenlijk nog.
Ik loop hier ook regelmatig in het grote park van een paar hectares groot. Ik kom daar dan ook regelmatig mensen tegen die ik niet ken maar die toch ook allemaal keurig hun hond bij zich houden.
Ja, maar jij geeft dat ook wel aan natuurlijk; in eerste instantie alleen al doordat je met twee aangelijnde honden loopt :wink:
Die mensen houden, naar ik aanneem, niet bij elke andere hond hun honden bij zich (als die zelf vriendelijk naar vreemde honden zijn)? Omdat je zei dat er ook gewoon gespeeld wordt :wink:
estelle schreef: Ik denk dat ik er gewoon heel gevaarlijk uitzie met 2 herders. Dan zijn mensen natuurlijk sneller op hun hoede dan wanneer ik met 2 goldens zou lopen. :mrgreen:

Toevallig een paar weekjes terug dat er een jonge mechel teef op ons af kwam denderen terwijl ik toch duidelijk liet merken geen vriendelijke honden te hebben.
Uiteindelijk riep ze de hond terug toen die op een paar meter afstand van mij stond en Hera even compleet uit haar dak ging.
Vervolgens vraagt dat mens (wijzend naar Kimba) 'misschien moet je die aan de lijn houden als ze zo agressief is'. :denken:
Waarop ik zei dat Kimba niet agressief was maar wel de herder die ik aan de lijn had.
Nou ik kreeg een hele preek dat ik toch nooit mijn 3 honden onder controle kon houden als het mis zou gaan en dat ze het belachelijk vond dat ik daar liep.
Dat ik ondertussen prima mijn honden onder controle had terwijl zij met pijn en moeite die mechel bij zich kreeg 'Kijk koekje! kom eens, kijkkk lekker koekje!!' deed er natuurlijk niet toe.
Ik was best boos want als er 1 zijn verantwoording neemt wbt zijn hond dan ben ik het wel. :wink:
Ja, dat is ook irritant dan natuurlijk! Zeker ook door de opmerkingen van die vrouw.
Dat ze haar hond niet alleen overal op af liet stoomwalsen maar ook nog eens niet goed bij zich kon roepen vergat ze zeker even voor het gemak :19: :mrgreen: :wink:
Nee dat maakte niet uit, ook niet dat mijn agressieve hond toch ook haar beweging wil hebben.
DAarbij is dat park geen losloopgebied, officieel moeten ze aan de lijn.
Maar dat vergeten dat soort lui altijd.
Laatst gewijzigd door estelle op 22 jan 2009 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

estelle schreef:
Nee dat maakte niet uit, ook niet dat mijn agressieve hond toch ook haar beweging wil hebben.
Hhahahaah, ohhh dat ook nog eens! Dat is wel heel erg dan ja!
Afbeelding
estelle

Moos schreef:
estelle schreef:
Hhahahaah, ohhh dat ook nog eens! Dat is wel heel erg dan ja!
Ach ik snap ook best dat het voor iemand moeilijk voor te stellen is dat ik idd 3 honden onder controle kan houden als er toch een hond veels te dichtbij komt.
maar kijk, zij weten niet dat a. Kimba niks doet, ook niet als er gevochten wordt, die staat erbij en kijkt er naar en b. Woopy wel tekeer gaat maar met 1 KLAARR!!! of een ruk aan de lijn ook niks meer doet plus dat hij niet agressief is naar andere honden. Dan heb ik dus 2 handen/armen over om Hera in bedwang te houden. :ok:

Woopy en Kimba fungeren eigenlijk als bliksemafleiders.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vind wel dat het puur aan je hond ligt. Als je wéét dat jij een hond hebt die niet altijd sociaal is lijn hem dan aan als je andere honden tegenkomt of heb hem/haar zo goed onder appel dat ze luistert.
Vind sowiezo dat als je je hond los laat lopen (ook in een losloopgebied) dat je hond onder appel moet staan.
Ik liep altijd met een Jack Russell die losliep bij mij. Ze luisterde goed en ging nooit uit zichzelf op een andere hond af, ze draaide zich netjes om en keek naar mij. Dan lijnde ik haar aan en wachte tot de hond voorbij was en als de andere eigenaar het goed vond, en de honden klikten, mochten ze proberen met elkaar te spelen.
Vind het wel een lastige questie..
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Veel honden worden gepakt.....

Ongelezen bericht door Emma »

ik wil reageren op dit topic maar worstel nogal met de woorden.

de T.S vind het niet handig/normaal wanneer er in een losloopgebied honden naar zijn hond toekomen. en vindt dat dan logisch dat er bijtincidenten zijn.

ik vind het wel leuk als er honden zijn die naar mijn hond komen om eens lekker te spelen. (dus geen grommende/ blaffende honden).
ik zie daar echt het probleem niet van in.

maar als je zelf een niet erg aardige hond hebt tegen andere honden dan vinden zij het vervelend dat een andere hond komt buurten.
ligt dat dan aan de eigenaar van de niet lieve hond of van de hond die komt kennismaken.

want wie staat er nu niet onder appel. de hond die komt kennismaken of de niet aardige hond waarbij een kans is dat die bijt/hapt.
ik denk dat beiden dan niet onder appel staan.
en welke hond is dan het sociaalvaardigst?

en dan heb ik het over losloopgebieden.
en verder hoort de eigenaar in de buurt te zijn. zodat je tijdig kunt vragen of de loslopende hond aangelijnd kan worden.

verder vind ik dat veel hondentaal wordt vermenselijkt. en wat mensen niet wenselijk vinden dat hoort niet in de hondentaal. dan heb je opeens een a-sociale hond die zijn eigen taal niet kent.

want als er zoveel honden zijn die naar elkaar toerennen. dan zou dat wellicht toch honds zijn.
wij mensen weten echt niet 100 procent wat en hoe honden denken en ``spreken``.
want mensen noemen sommige gedragingen ambivalent. maar de honden zien over het algemeen heel goed wat die andere hond ``zegt``. ondanks dat zij in onze ogen tegenstrijdige lichaamstaal gebruikt.

en jonge honden luisteren nou eenmaal niet altijd 100 procent in elke situatie. dan kan je wel mopperen dat zo`n hond niet onder appel staat. je kan ook gewoon een beetje rekening met elkaar houden en een beetje tolerant zijn. en als je denkt dat iets niet goed gaat even communiceren met die andere eigenaar. i.p.v te mopperen hoe slecht je hond wel niet luistert.
estelle

Emma schreef:iwant wie staat er nu niet onder appel. de hond die komt kennismaken of de niet aardige hond waarbij een kans is dat die bijt/hapt.

..
Hoezo staat mijn hond niet onder apel dan?
Moos
Zeer actief

estelle schreef:
Emma schreef:iwant wie staat er nu niet onder appel. de hond die komt kennismaken of de niet aardige hond waarbij een kans is dat die bijt/hapt.

..
Ze bedoelt jou niet denk ik Estelle :wink: Ze doelt, naar mijn idee, op de honden die dus wel bijten als een hond te dicht in de buurt komt.
Beetje hetzelfde wat ik eerder ook al zei meen ik, dat als je je hond-agressieve hond niet onder controle hebt je niets te zeuren mag hebben over mensen die hun vriendelijke hond niet terug kunnen roepen.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

estelle schreef:

..
ik reageer niet op jou :wink:
maar op het eerste stuk van T.S.
dus op het topic.

daarin wordt aangegeven naar aanleiding van bijtincidenten dat hij het niet handig vindt dat je je hond in losloopgebied naar een andere hond laat gaan. en dat je hem bij je moet roepen.
Emma
Zeer actief

Moos schreef:
estelle schreef:

..
Ze bedoelt jou niet denk ik Estelle :wink: Ze doelt, naar mijn idee, op de honden die dus wel bijten als een hond te dicht in de buurt komt.
Beetje hetzelfde wat ik eerder ook al zei meen ik, dat als je je hond-agressieve hond niet onder controle hebt je niets te zeuren mag hebben over mensen die hun vriendelijke hond niet terug kunnen roepen.
ja, had nog niet het hele topic gelezen. ik wil ook verder niet oordelen, wil alleen de mensen zich even laten afvragen wie nu niet genoeg onder appel staat.
het is soms makkelijk te oordelen over een ander als je zelf niet met dat probleem te maken hebt.
dan kun je het ook eens uit het oogpunt van de ander bekijken. en dan misschien een beetje meer rekening met elkaar houden i.p.v je eraan te ergeren.
we leven met zijn allen op deze aarde.
Moos
Zeer actief

Emma schreef:
ja, had nog niet het hele topic gelezen. ik wil ook verder niet oordelen, wil alleen de mensen zich even laten afvragen wie nu niet genoeg onder appel staat.
Ja, daar ben ik het mee eens dus :wink: :wink:
Ik vind dat als je je hond er niet van kan beletten een andere hond te grijpen dat je dan dus niks mag klagen over mensen die hun vriendelijke hond niet terug kunnen roepen.
Afbeelding
estelle

Moos schreef:
Emma schreef:
Ja, daar ben ik het mee eens dus :wink: :wink:
Ik vind dat als je je hond er niet van kan beletten een andere hond te grijpen dat je dan dus niks mag klagen over mensen die hun vriendelijke hond niet terug kunnen roepen.
oh maar dat ben ik ook met jullie eens. Verkeerd gelezen van mijn kant.

Ik lees hierboven ook ergens van iemand waarvan de hond dna weleens met andere honden geconfronteerd wordt bij bochten e.d. Terwijl die hond dus ook niet zo vriendelijk is.
Dat soort dingen snap ik dus totaal niet.
Dan lijn je toch verdorie bij elke bocht, zijweg e.d. je hond ruimschoots van te voren aan? :denken:

Ik loop hier zo'n beetje elke dag op een lang stuk fietspad dat naast het grote park ligt. Ideaal want aan de ene kant van het fietspad een brede sloot en aan de andere kant een dikke brede strook bomen/bosjes.
Ideaal voor Hera, kan ze toch lekker door die berm rennen en doen.
Maar halverwege dat pad zit dus een zijpad om in het park te komen. Er loopt daat werkelijk nooit geen kip, komt nooit iemand uit en toch gaat Hera een paar meter voor dat zijpad aan de lijn want stel je voor dat er toevallig wel net iemand met zijn hond loopt....
Zijn we er voorbij mag ze weer rustig los.

Dus ik snap dat soort dingen echt niet.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Emma schreef: daarin wordt aangegeven naar aanleiding van bijtincidenten dat hij het niet handig vindt dat je je hond in losloopgebied naar een andere hond laat gaan. en dat je hem bij je moet roepen.
Ik snap nog steeds niet wat het verband is tussen de bijtincidenten van de laatste tijd en je hond naar een andere hond laten gaan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Emma schreef: daarin wordt aangegeven naar aanleiding van bijtincidenten dat hij het niet handig vindt dat je je hond in losloopgebied naar een andere hond laat gaan. en dat je hem bij je moet roepen.
Ik snap nog steeds niet wat het verband is tussen de bijtincidenten van de laatste tijd en je hond naar een andere hond laten gaan.
Dat is er niet, gezien de ervaringen van mensen met gegrepen honden hier door de jaren heen. Denk ik dan :mrgreen: :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zoek stok! schreef:
misschien is 1 + 1 = 2 en je hebt er 2 nodig voor een bijtincident :denken: :cheer: Yep raadsel opgelost :idea: :N:
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Zoek stok! schreef:
misschien is 1 + 1 = 2 en je hebt er 2 nodig voor een bijtincident :denken: :cheer: Yep raadsel opgelost :idea: :N:
Als je nou eens even kijkt naar de bijtincidenten afgelopen tijd, en de reacties in dit topic leest :19:
Alle incidenten kwamen door honden die zelf op de gebeten hond afkwamen, vrijwel uit het niets. De aangevallen hond zelf liep dus helemaal niet op die hond af.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ze komen op een bepaald punt toch bij elkaar, dat kan hard lopend of sluipend zijn, en er werd in die opmerking hierboven de quote dus -niet gezegd welke hond naderde, dus vandaar een beetje droge opmerking :roll:
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ze komen op een bepaald punt toch bij elkaar, dat kan hard lopend of sluipend zijn, en er werd in die opmerking niet gezegd welke hond naderde, dus vandaar een beetje droge opmerking :roll:
Ja, de grijphond komt bij de andere hond ja, niet andersom.
Of die andere hond dan los staat te snuffelen, of aangelijnd maakt ook niet eens uit. Grijphond bestormd andere hond die gebeten wordt; vrijwel altijd gaat het zo.
Is er uitgebreid snuffelcontact, en heb je zelf een goed sociale hond, dan is de ervaring van meerdere mensen dus dat het dan zelden tot nooit fout gaat (want als je bijvoorbeeld overdreven patsen aan ziet komen roep je je hond weer mee).
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Moos schreef:
S@ndr@ schreef:ze komen op een bepaald punt toch bij elkaar, dat kan hard lopend of sluipend zijn, en er werd in die opmerking niet gezegd welke hond naderde, dus vandaar een beetje droge opmerking :roll:
Of die andere hond dan los staat te snuffelen, of aangelijnd maakt ook niet eens uit. Grijphond bestormd andere hond die gebeten wordt; vrijwel altijd gaat het zo.
Is er uitgebreid snuffelcontact, en heb je zelf een goed sociale hond, dan is de ervaring van meerdere mensen dus dat het dan zelden tot nooit fout gaat (want als je bijvoorbeeld overdreven patsen aan ziet komen roep je je hond weer mee).
ja maar daar stond toch geen typering bij er staat gewoon hond bij je houden dus ook je grijphond,ik snap het probleem niet zo :19:
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Moos schreef:
ja maar daar stond toch geen typering bij er staat gewoon hond bij je houden dus ook je grijphond,ik snap het probleem niet zo :19:
Nou, volgens mij was de stelling waar dit hele topic mee begon meer dat als je je hondsociale hond laat buurten met andere honden in losloopgebied, je het zelf in de hand werkt dat ze eens gegrepen zullen worden.
Dat is dus niet zo, want de keren dat de honden hier echt gegrepen zijn kwamen ze helemaal niet buurten bij een andere hond, maar kwam de grijphond op hen afgerend. Als ze zelf gaan buurten gaat het (zelden tot) nooit mis.
Afbeelding
sky
Zeer actief

Moos schreef:
sky schreef:waarom niet?

met loslopen heeft ze de keren dat ze een andere hond tegen kwam die dus om een hoek vandaan kwam en de baas nergens te bekenen was, hapte ze ernaar (in de lucht) als deze aan haar snuffelde en liep daarna weer door, ook toen de hond maar bleef opdringen gaat het nooit verder dan happen.

Combineert totaal niet met:

Ik zal het anders neerzetten:

Als ze aangelijnd is duurd het een paar min. voordat het goe is en los een paar tellen.
S@ndr@
Zeer actief

ja maar ik had het aleen over die ene quote en daar stond :Q: verder niets over in, ik zal voortaan alle met naam en toenaam benoemen .lijkt me heel handig :wink:

maar het zou inderdaad wel handig zijn als een ieder nu eens verantwoordelijk heid nam over zijn eigen hond, geen honden op anderen af laten dendenren gewoon eerste even overleggen tussen de baasjes van goed plan of niet :19:
sky
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ja maar ik had het aleen over die ene quote en daar stond :Q: verder niets over in, ik zal voortaan alle met naam en toenaam benoemen .lijkt me heel handig :wink:

maar het zou inderdaad wel handig zijn als een ieder nu eens verantwoordelijk heid nam over zijn eigen hond, geen honden op anderen af laten dendenren gewoon eerste even overleggen tussen de baasjes van goed plan of niet :19:

:ok:
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
en toch, en toch.....zuiver vanuit hondtechnisch standpunt vind ik dat niet met elkaar te vergelijken.
in het geval van de hond die niet terug te roepen is als hij op een andere hond toeloopt is er nog geen interactie tussen die twee honden : het appèl gaat dan zuiver over de invloed die het baasje nog kan uitoefenen op zijn hond.
Maar voor sommige honden kan dat hond/hond contact wel een van de belangrijkste dingen in hun leven zijn. Dan denk ik aan een Labje van net een jaar oud, geen andere hond in huis, met op en top het lab-karakter van "andere honden moet ik gewoon heen!". Beetje dezelfde fixatie haast die een Vera bijvoorbeeld heeft op d'r bal. Dan is het wel heel, heel erg lastig als baas om dan dat Labje 100% betrouwbaar terug te kunnen roepen bij andere honden; als ontmoetingen met andere honden ongeveer zijn/haar levensdoel zijn. Volgens die Lab is er dan volgens mij al interactie ook; het idee van "maakt me niet uit wat jij doet, maar ik kom in ieder geval even langs" :mrgreen: :wink:
Of dat goed is is een tweede :mrgreen: , maar dat soort honden heb je er wel tussen zitten, en het zijn ook vaak die enorm hondgerichte retrievers waar over geklaagd wordt :wink:
in het geval van de aangelijnde hond die uitvalt/snauwt/bijt naar de bezoekende hond zijn de honden al met elkaar 'in communicatie' - de één beïnvloedt dus het gedrag van de ander en de baas is dan (terecht) veel minder in beeld vwb. het beïnvloeden van het gedrag van zijn hond, gezien die interactie niks met hem, maar alles met die bezoekende hond te maken heeft.
Dat is waar inderdaad.
Maar ik vraag me af in hoeverre de baas bij zo'n hond echt veel minder in beeld zou zijn dan bij die hond-gefixeerde Lab. Ik heb het dan ook over gewoon vriendelijke honden die komen buurten he? Niet van die enorme patsers die hun gang mogen gaan ofzo. Nu heb ik geen ervaring met een hond-agressieve hond natuurlijk, dus ik weet niet exact waar ik over praat :wink: Maar iemand als Estelle bijvoorbeeld kan ook ervoor zorgen dat haar hond geen gaten maakt, en jij kan ook voorkomen dat Sette andere teven een kopje kleiner maakt toch?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
je noemt nu het heel extreme voorbeeld van zo'n labje en ja, voor zo'n karaktertje is dat heel moeilijk, ik zou het dan ook noch hond noch baas kwalijk nemen als het terugroepen niet lukt.

maar heel wat tegemoetlopende honden hebben niet dit soort fixatie, ze doen gewoon lekker even wat hun uitkomt en hebben op dat ogenblik lak aan de baas. de baas is dan idd niet in beeld, maar dat komt dan gwoon door een verkeerd ingeplante bananenplantage :mrgreen: , niet omdat ze niet onder een communicatie met hun 'tegenstander' uit kunnen, want op dat ogenblik zitten ze nog ver buiten de 'persoonlijke zone'.
Haha, nee dat is waar :mrgreen: Maar ik redeneerde dat iets teveel vanuit mijn eigen ervaringen dan :wink: ; ik heb namelijk zelden dat iemand anders zijn hond echt niet terug kan roepen, en als dat wel zo is (dat het niet lukt dus :mrgreen: ) gaat het om zo'n doldriest hond-gefixeerd typje vaak (of een reu die elke teef wel een lekker ding vindt).
Ja, of een grijphond dus, maar dat is weer een gevalletje apart...
het verschil met een reeds bestaande hond-hond-interactie is dat wij geen honden zíjn, die honden reageren op elkáár, zekerrrrrr ook de aangelijnde hond want die kan niet eens weg. als wij er niet kunnen voor zorgen dat die andere hond uit zijn persoonlijke zone weggaat dan zal de aangelijnde hond toch echt voor zichzelf moeten communiceren hoor, we hebben toch geen pluche hondjes aan de lijn :wink: ?

en ja, ik kan bij sette in zo'n situatie wel de gaatjes vermijden (gelukkig is ze sowieso niet van de gaatjes), maar niet dat ze uitvalt, dus, even haar eigen mening geeft.
Maar uitvallen vind ik ook niet weer wat anders dan gewoon hoppakee erop en gaten erin bijten :wink:
Uitvallen vind ik ook onder gewoon acceptabel hondse communicatie vallen, :wink: Ik doelde dan meer op de echte hop erop en erover honden die dan ook nog gaten bijten. Als je dat niet kan voorkomen (die gaten dus) dan vind ik dat je niet in losloopgebied moet gaan lopen en dan klagen over mensen die hun honden niet direct terug kunnen roepen.
Iets genuanceerder zo? :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef:
S@ndr@ schreef:
Moos schreef:
Nou, volgens mij was de stelling waar dit hele topic mee begon meer dat als je je hondsociale hond laat buurten met andere honden in losloopgebied, je het zelf in de hand werkt dat ze eens gegrepen zullen worden.
Dat is dus niet zo, want de keren dat de honden hier echt gegrepen zijn kwamen ze helemaal niet buurten bij een andere hond, maar kwam de grijphond op hen afgerend. Als ze zelf gaan buurten gaat het (zelden tot) nooit mis.
Ik hoef mezelf niet eens meer te verduidelijken, exact wat ik bedoelde :mrgreen: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
nee, dan heb je daar niks te zoeken - op voorwaarde dat de tegemoetloper niet een beetje lekker loopt te stoken (want die heb je er natuurlijk ook) :wink: .
Nee, uiteraard :wink: Ik bedoel dan ook niet getreiter onderling wat uitloopt op mot inderdaad, maar echt de gevalletjes "mijn hond accepteert geen 1 hond bij hem/haar in de buurt" en dan er dus meteen hatsjekiedee op duiken en grijpen. En dan maar verwachten en vinden dat iedereen zijn hond terug moet kunnen roepen in losloopgebied omdat jouw hond anders meteen erop klapt met gaten.

ja hoor :cheer: .
Gelukkig :cheer: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”