Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reacties mensen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Mensen laten lullen! Onze kapster is als de dood voor mijn hond (naja grotere ja laten wennen. Ik wist dat er nog wel wat werk in zou gaan zitten. Ik wist dat ze niet met kinderen kon, maar ik wist ook dat ze het wel ooit heeft gekunt. Ondanks mijn eigen schrik dat het niet goed zou kunnen gaan, had ik er toch wel vertrouwen in. Ik heb in het begin de box in de keuken gehad en Ohana er regelmatig voorzichtig aan laten snuffeln en veeeeeeel koekjes gegeven. Vanachter het hekje een koekje in het handje gestopt en zo aan de hond gegeven. Op den duur gewoon heel brutaal met baby in de armen de hond naar binnen gehaald, en wonder boven wonder ging dit perfect, zonder dat ze aandacht gaf! Ikw as zooooo blij! Dat wil je niet weten. En hoe ze ook mopperde of opgefokt werd soms, hoe rustiger en kalmer ik bleef. Ging ik dan naar boven dan kwam alle stress en schrik er wel ff uit :mrgreen: maar het heeft wel gewerkt. Na 8/9 maanden zaten ze samen gezellig op de bank. De kleine met de voetjes over de hond heen.
Afbeelding
Wat een beetje werk en aandacht al niet kan veroorzaken he :mrgreen:

Maar jij hebt staffies, dus dat zal nog al lichelijk goed gaan!
Veel plezier met je zwangerschap (ondanks alle kwaaltijes blijft het heeeerlijk, het gevoel van leven!) En straks heel veel plezier met je kleine en je honden!

Groetjes Marieta
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

toen ik geboren werd had mn moeder een herder en een briard. Toen mn zusje geboren werd was de briard er nog steeds en dit is altijd perfect gegaan. Ben tot op de dag van vandaag heel blij dat ik met honden ben opgegroeid!

Ze zeggen vaak dat je je hond(en) moet laten ruiken (en zelf eten als ze dat willen) aan een volle baby luier... Dit schijnt de acceptatie te verbeteren :19:
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Joy C schreef:Ik mag als alles goed blijft gaan, in juli een kleintje verwachten. :wink:
Gefeliciteerd :D
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

toen ik geboren werd waren er ook 2 honden thuis. Die zijn ook overal bij betrokken. mijn fotoboeken staan ook genoeg foto's van de honden en mij. wop mn geboorte kaartje staan zelfs de honden getekend.
Afbeelding
diamond
Actief

Ongelezen bericht door diamond »

wij hebben een dochtertje van 9 maanden en 1 hond,een duitse herder..nou wisten we niet veel over en van max,ja dat hij zwaar mishandeld is geweest voordat hij bij ons kwam,dus of hij met kinderen ging dat wisten we niet,ik ben bevallen in het ziekenhuis en daar kreeg onze kleine meid gelijk na de bevalling een mutsje op,datzelfde mutsje heeft mijn vriend 's avonds mee naar huis genomen en aan de hond gegeven,hij pakte het voorsichtig met de voortandjes vast en nam het mee naar zijn mat en ging dr met zijn kop op liggen..na 5 dagen mochten we naar huis en mijn vriend hield de maxi cosi laag zodat max er gelijk aan kon snuffelen...hij gaf haar gelijk een lik in het gezicht ,liep al kwispelend naar de woonkamer en sindsdien is hij niet weg te slaan bij haar,hij gaat me naar boven met badderen,omkleden,noem maar op...een heel verhaal,maar wat ik wil zeggen is gewoon lekker de honden erbij betrekken,dan komt het allemaal goed :mrgreen:
Afbeelding
diamond
Actief

Ongelezen bericht door diamond »

oww en dat aan een volle luier laten snuffelen en desnoods kapot laten trekken of opvreten..tsja...velen hebben mij verteld dat het een kwatsj verhaal is..ikzelf zou het ook nooit doen..moet er niet aan denken om alle strond op de grond te hebben liggen :N:
Afbeelding
annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

Renske schreef:Als je een kind hebt en er komt een hond bij, dan doe je toch je kind ook niet weg?
Of maak ik nu een rare vergelijking :denken:.
Das een leuke, die houen we erin..... :smile: :mrgreen:
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door DogDalton »

Hier ook een kind met een Duitse Dog,gaat allemaal hardstikke goed.
Toen ze werd geboren ook geen hoop heisa van gemaakt,gewoon gedaan wat ik anders ook deed en al+s Dalton wild ekijken of snuffelen mocht dat gewoon.
Ik stond en sta er alleen voor dus mij dochter gaat al vanaf dat ze een week oud is 3 keer per dag mee door weer en wind.Nu goed aangekleed met een paraplu naar buiten en toen ze nog klein was in de kinderwagen.Het laatste rondje voor ik naar bed ga is of in de tuin of heel even voor buiten aan de uitlaatstrook en dan ligt ze ook gewoon te slapen..
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ben opgegroeid met een Engelse Bull. Ik kon daar mooi plaats voor maken hoor als hij moe was, op de heenweg zat ik in de kinderwagen en hij op de terugweg :mrgreen:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Gewoon lekker laten kletsen die mensen. Asl je wat kleinere hondjes had gehad had er niemand iets van gezegd hoor maar omdart het staffies zijn denken mensen ineens dat ze wel weg zullen gaan. Ik heb ook twweee kids gehad terwijl er honden in huis rond liepen hoor en nooit een probleem gehad ! Ik heb er nooit iets aparts aan gedaan, niet naar de honden en niet naar de baby's toe. Die waren er gewoon ineens en die hoorden erbij. Klaar. Geen hond die er mee zat, ze hebben het meteen geaccepteerd. Ook het feit dat ik in het begin iets minder lang met ze gewandeld heb, was geen enkel probleem. Je moet toch je ritme weer opnieuw vinden als re een kleine geboren is, dat is gewoon zo. En idd, ik liep ook wel eens buiten terwijl de kleine in bed of in de box lag te slapen hoor ! Je kunt moeilijk de baby syeeds wakker maken als de honden uitmoeten, dat schiet niet op. En dan ging ik idd geen uur lopen maar was het een wat korter rondje om het lange rondje te lopen als manlief thuis was of met baby in de kinderwagen. Dus geniet straks lekker van je kleine EN je honden. Enne....staffies zijn super met kids !!
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik wensde dat ik opgegroeid was met honden. Doe nu opleiding dierverzorging en wil zeker de hondenkant in, maar helaas voor mijn gevoel mis ik zoveel.
Ik vind wel dat je zowel de hond als het kind (!) regels moet opleggen zodat ze beide weten waar ze aan toe zijn. En een beetje vertrouwen in je hond is ook niet zo erg..
ayla

Ongelezen bericht door ayla »

Ik heb ondanks 5 kinderen altijd 2 honden 3 katten gehad en nog nooit een probleem gehad en het het wijst zich zelf in de praktijk hoe en wat
iedereen weet dat je kinderen groot of klein niet met honden alleen moet laten
Dus laat mensen maar vragen en opmerkingen maken, het zou van de zotte dat honden het veld moeten ruimen omdat er een baby komt.

groetjes Yvonne :ok:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Nanna schreef:Toen ik drachtig was stond ik bij onze huisarts onder contrôle
Hoeze hondenmens :mrgreen: :wink:
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Re: reacties mensen

Ongelezen bericht door Ennath »

Budkes schreef:
Hanneke2 schreef:
thalina schreef:
hoe ga je dat dan met uitlaten doen..
ben ik alleen zie ik het wel... slaapt het kind kan ik gewoon normaal de honden uitlaten...
Je laat een baby niet alleen thuis. Nou ja, sommige mensen doen dat wel, maar ik vind het zwaar onverantwoordelijk.

Verder denk ik dat - als je het goed aanpakt en je echt allebei gek bent van de honden - het nog wel te doen is, maar je ziet wel legio situaties waarbij de hond(en) fors moeten inleveren als er een baby komt. Ik ben zelf ook eigenlijk heel blij dat er hier pas honden kwamen toen de kinders 10 en 12 waren.
Ik wel hoor, toen die van mij nog baby's waren én als ze lagen te slapen liet ik rustig de honden uit. Geen 1.5 uur nee, maar rustig een rondje van 20 minuten. Wat ik wel altijd deed was een briefje in mijn zak met
daarop geschreven dat er een baby in huis sliep, met adres etc. Voor het geval ik bewusteloos ter aarde zou storten of zoiets... :wink:
Yup, en met een baby kan dat ook makkelijk.
Die klimt niet zijn bedje uit en speelt niet met lucifers
Maarre .... een peuter of kleuter is weer een stuk lastiger.
Vooral peuters, zo klein dat je ze niet alleen kan laten en nog niet groot genoeg voor de speelzaal.
Dat levert dan wel een tijdje georganiseer op. :mrgreen: :wink:
Mirabella
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mirabella »

pfff, waar mensen zich allemaal druk om kunnen maken en denken ook meteen alles te kunnen weten. zou niet weten waarom je honden weg zou moeten doen, omdat je een kindje krijgt. vaak zijn dit soort opmerkingen ook van mensen die zelf geen honden hebben (of hebben gehad) en zien het als vieze beesten:S

toen ik werd geboren hadden me ouders ook DH's. mijn moeder was thuis bevallen, en vlak na mijn geboorte werd de hond erbij gehaald en het was allemaal goed. Toen mijn broertje werd geboren in het ziekenhuis, nam mijn vader die eerste dagen luiers mee zodat de honden wisten dat er nog een kleintje bij kwam. never nooit geen problemen gehad met de honden...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”