Enya is als pup zijnde meerdere keren door grote, lompe honden onder de voet gelopen. Een paar keer kwamen ze zelfs uit een huis met z'n 3-en op haar afgestormd. Op een gegeven moment ben ik haar inderdaad gaan optillen, want ze werd enorm bang als er weer een hond op haar af kwam. Zelfs nu til ik haar nog op als ik het niet vertrouw. Maar ze is niet bang geworden door het optillen en zelf ben ik ook niet bang (heb een boxer gehad.)aboutbudha schreef: mensen met honden net zo.
soms tillen ze kleine hondjes zowat aan hun nekje op om ze maar niet bij die
grote hond in de buurt te laten komen.
of ze lopen met een boog om.
dan vraag ik wel eens, goh is u hond zo aggresief dan antwoorden ze 9van de 10 keer nee maar hij/zij is zo bang.
tsja als je bang bent voor honden maar je neemt er zelf een, dan krijg je waarschijnlijk een bange hond of een hond die geen sociaal leven heeft omdat de baas een angsthaas is.
ik hoor graag jullie ervaringen.
Enya loopt nu wel vanaf een afstandje te blaffen naar andere honden en daar word ik dan weer op aangekeken (die kleine daagt mijn grote uit en als de grote reageert, heeft die het gedaan), terwijl ik het aan die andere bazen en honden te danken heb dat Enya zo reageert. Gelukkig gaat het met oefenen steeds beter.