Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lichte irirtatie over overdreven bange mensen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Enya
Zeer actief

Re: lichte irirtatie over overdreven bange mensen.

Ongelezen bericht door Enya »

aboutbudha schreef: mensen met honden net zo.
soms tillen ze kleine hondjes zowat aan hun nekje op om ze maar niet bij die
grote hond in de buurt te laten komen.
of ze lopen met een boog om.
dan vraag ik wel eens, goh is u hond zo aggresief dan antwoorden ze 9van de 10 keer nee maar hij/zij is zo bang.
tsja als je bang bent voor honden maar je neemt er zelf een, dan krijg je waarschijnlijk een bange hond of een hond die geen sociaal leven heeft omdat de baas een angsthaas is.

ik hoor graag jullie ervaringen. :E:
Enya is als pup zijnde meerdere keren door grote, lompe honden onder de voet gelopen. Een paar keer kwamen ze zelfs uit een huis met z'n 3-en op haar afgestormd. Op een gegeven moment ben ik haar inderdaad gaan optillen, want ze werd enorm bang als er weer een hond op haar af kwam. Zelfs nu til ik haar nog op als ik het niet vertrouw. Maar ze is niet bang geworden door het optillen en zelf ben ik ook niet bang (heb een boxer gehad.)
Enya loopt nu wel vanaf een afstandje te blaffen naar andere honden en daar word ik dan weer op aangekeken (die kleine daagt mijn grote uit en als de grote reageert, heeft die het gedaan), terwijl ik het aan die andere bazen en honden te danken heb dat Enya zo reageert. Gelukkig gaat het met oefenen steeds beter.
Laatst gewijzigd door Enya op 02 sep 2009 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Marjoleine schreef:Mensen zijn vaak bang voor RR.
Dat is de goedheid zelve, maar rastypisch als zij is heeft zij wel een grimmige uitdrukking en een wat lompe motoriek (lees: ze loopt dwars door mensen heen).
Met bangige mensen is ze wel voorzichtig maar ook dat valt niet goed.
Ik houd er rekening mee, maar als ik in een losloopgebied ben doe ik dat minder.
Als je bang bent voor honden weet je toch dat je ze daar kunt verwachten, denk ik zo.
Ik had het er met mijn buurvrouw over (bang voor alle honden behalve Jamey :I: ), als je geen hondenliefhebber bent, ben je je helemaal niet zo bewust van losloopgebieden enzo... Als hondeneigenaar weet je erg goed waar de hond los mag meestal, maar als je niet met honden bezig bent is dat gewoon veel minder belangrijk...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Frenk schreef:
Gordonsetter23 schreef:Mij gebeurd het iedere dag wel een aantal keren, zo is er hier een vrouw in de flat zo bang voor honden dat ze werkelijk waar alles bij elkaar gilt als ze een van beide honden ziet.
Ook een aantal bange kinderen, nou moet ik wel zeggen dat ik in een multiculturele omgeving woon dus dat het daar wellicht wel enigzins mee te maak heeft
Ik kom ook genoeg allochtonen tegen, wij wonen midden in de stad. Maar ik maak het dus nooit mee. Frenk is klein en pluizig, misschien maakt dat uit? :19:
Ik weet wel zeker dat het daar wel degelijk mee te maken heeft. Moet je eens kijken hoe ze op mijn herder reageren. Ik houd ze altijd bij me, maar laatst was ik met de honden in de dierentuin in Amersfoort en zelfs daar hebben meerdere kinderen het keihard staan uitkrijsen als ik met mijn honden langsliep :ugh:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Frenk schreef:
Maylala schreef:Dat hoor ik ook altijd inderdaad. :19: Zullen ze Roos ook wel doodeng vinden. :19: :smile:
Roos is niet eng :pffff: Roos is mijn vriendinnetje :love:
Ze stuurt je een stevige natteneuzenknuffel. :lief: En wanneer ze weer aan de knakworst mag. :engel:
Afbeelding
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Moe word ik soms van al die rare snuiters die de bossen hier in Friesland in de zomer onveilig maken.
Bij nacht en ontij rennen ze rond in de idiootste pakjes. Laatst schoot er eentje onhoorbaar uit een zijpad, de honden en ik hadden zowat een hartverzakking van schrik. Gevolg: ze blaffen en ik had geen tijd om aan te lijnen. Hele tirade van die vent gehad :M:
Ook mountainbikers die je achterop komen op smalle paadjes, ook erg leuk voor een rolberoerte. Duik je de bramenstruiken in, honden hysterisch, krijg je nog een grote mond op de koop toe.
Orpa had zowaar een keer een tandje in iemands broekspijp gezet (of raakte z'n broekspijp haar tand?), die vent heeft mij het halve bos door achtervolgd en bedreigingen geuit: hij zou mij wel weten te vinden, aangifte doen bij de politie, de honden zouden in beslag genomen worden en anders kwam hij ze zelf wel afmaken, dat soort ongein. Zo'n gestresste yup uit de Randstad fijn op vakantie :oeps: :piew:
Rinne Roos liep strak naast mijn been, gelukkig dat zij er was, anders weet ik niet wat er gebeurd was, die vent was tot alles in staat. En ik had nog beleefd excuses aangeboden :oohja:

Nee, honden uitlaten in Nederland is niet altijd een onverdeeld genoegen.
Maris88
Actief
Mijn ras(sen): Staffords

Ongelezen bericht door Maris88 »

Hier regelmatig die reacties. Heb er dan ook het ras naar.
Ik vind het vaak wel overdreven, maar kan er niet zo omgeven.
Zorgt dat ik met weinig moeite langs kan lopen.
Ipv dat ik een hond dat gewoon maar vrij rondsnuffelt en waarvan het baasje niet luistert uit de kaken van mijn hond kan vissen.
Afbeelding

Tyson 15-01-2002 † 11-01-2010
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik vind het de laatste tijd wel weer meevallen.. soms zie ik mensen reageren en de honden nauwlettend in de gaten houden.. maar als ze zien dat de honden geen contact maken met ze en met hun eigen ding bezig zijn of als ik een klein fluitje geef en ze beiden direct reageren is het al snel goed. Als ik de hoek omloop en net toevallig komt er een tegenligger.. :engel: dan schrikken heel veel mensen.. maar goed je schrikt allemaal wel als je de hoek omloopt en je verwacht geen tegenligger..
Ik heb een nieuwe overbuurvrouw en die stak over toen ik ze uit ging laten.. in het park denderden de honden over de brug en dezelfde mevrouw stond verstijfd van angst aan het pad aan de overkant.. ik riep de honden terug bij me en ze vertelde later bij mijn huis op veilige afstand dat ze echt heel bang was omdat ze in Joegoslavie waar ze vandaan komt achterna is gezeten door erfhonden en naar haar zeggen veelal honden zoals die van mij..
Vind het fijn dat ze me dat gezegd heeft.. als ik haar nu zie roep ik de honden gewoon even bij me zodat ze voor haar gevoel veiliger passeert..
Kinderen deden in het begin soms wat vervelend panisch.. en ik irriteerde me er dood aan en werd wat boos.. sinds ik die boosheid heb laten varen en wat vriendelijker de kinderen aansprak... "oh vind je ze eng.. ik roep ze wel even bij me hoor.. maar dan moet je zelf wel normaal doorlopen zonder gillen of rennen.. anders denken ze dat je een spelletje wilt doen en gaan ze toch achter je aan... :8): "
Moet zeggen dat ik de meeste kinderen in de buurt sinds ik er anders mee omga een stuk relaxter vind.. en omdat ze met elkaar omgaan hoor je ze zeggen oh die mevrouw en honden kennen we.. die honden zijn lief!
Neemt overigens niet weg dat ik ze ook vorige keer ingezet heb.. toen ze mijn buurman aan het treiteren waren.. gek werd ik ervan.. een paar raddraaiers.. maar de "bekende kinderen" stonden ook bij mijn hek .. toen heb ik wel even commado luid voor het raam gegeven.. en toen de raddraaiertjes nog niet stopten.... :klaar: had ik de voordeur open en maakte ik de honden wat allerter.... :mann: raddraaiertjes schrokken zich rot... dan ben ik wel blij dat ze ook af kunnen schrikken... heel eerlijk gezegd...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ze zijn hier als de dood voor duitse herders, ik heb het meegemaakt dat een hele buggy de lucht inging, terwijl mijn aangelijnde honden niet eens in de richting van die mensen keken, die wilden alleen maar naar het veld ;)
Het leukste tot nu toe was een jongen van een jaar of 16 die -ik moet toegeven dat het op een redelijk smal pad was- onder het prikkeldraad iemands tuin in kroop om mijn wederom aangelijnde honden te ontwijken.
Ik lag werkelijk waar helemaal in een deuk, vooral omdat ook hier weer de honden totaal niet geinteresseerd waren in deze jongeman.

Ik kan er niet mee zitten hoor, lekker veel ruimte krijgen wij zo... :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Ja ik kom het ook regelmatig tegen. Vooral kinderen die gaan gillen. Terwijl Binky er met een boog om heen loopt. Hij komt zelfs niet in de buurt. En inderdaad buitenlanders die als de dood zijn voor honden. Er wonen hier niet veel buitenlanders. Maar de paar die er wonen rennen meteen terug hun huis in als ze mij zien.
Maar goed daar kan ik wel mee leven. Veelal is het hun cultuur waar een hond onrein is. Maar kinderen die bang zijn of er bij weg gehouden worden (van Nederlandse afkomst) vind ik niet goed. Ik vind het juist belangrijk dat ze er mee om leren gaan.
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Ik heb die panische angst ook wel meegemaakt. Liep een aantal jaren geleden met mijn opvangertje (boomertje) op een marktdag. Hij was dat gewend en ineens hoorde ik een gegil, ik schrok ervan! Ik dacht echt dat ergens een monster zou opdoemen. Bleek het gegil om mijn aangelijnde boomertje te gaan. Klein kind en ik zat er met verbazing naar te kijken :19:

Ook heb ik het met mijn huidige hond ervaren. Het ging om een volwassen vrouw indertijd die haar kind naar school had gebracht, ik had Mies aan een kort lijntje die dag in de woonwijk en die vrouw gilde 'hou die hond bij je'. Ik heb nog omgekeken of het niet voor iemand anders bedoeld was, maar dat was niet zo. Ik zei nog, ik heb haar aan een korte lijn, ze kan niet bij je in de buurt komen.

Al is het natuurlijk wel zo dat het de aandacht van een hond trekt. Dat zie ik ook wel bij Mizou. Kinderen die gaan rennen, joelen en vooral bang zijn, dan raakt ze geïnteresseerd. Net als bij volwassenen, Mies heeft overigens niet echt iets met andere mensen die ze niet kent, maar als ze heel raar gaan doen wordt het een ander verhaal.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik heb het ooit 1 keer gehad toen ik nog nin Helmond woonde. Een man met een vlinderhondje liep voor me. Ohana was toen net een jaar en vond alles wat hond was leuk! Ik liep denk ik 5 meter achter die man of zelfs nog verder. En hij draaide elke keer om en snauwde: HOU DIE ROTHOND BIJ JE! Dus ik zei elke keer dat ik gewoon met mn hond daar liep en hij niks deed. Waarop hij weer zei, ja dat kun je wel zeggen, maar ik geloof je niet, oprotten met die hond. Ik ben gewoon rustig blijven lopen. Mijn hond deed niks, zijn hond interesseerde het helemaal al niet en veel andere plek had ik niet om te lopen. Stiekem vond ik het wel komisch dast ie zo panisch was :wink: Maar van de andere kant dacht ik, wat kan een mens zich druk maken om niks :denken:

Uiteindelijk is hij toch maar overgestoken al mopperend en vloekend en tierend dat ik mijn agressieve hond niet aan de kant hield :hmmm: Ik ben hem nooit meer tegen gekomen overigens. Ik denk dat hij niet meer durfde te lopen daar.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Over het algemeen zijn mensen niet zo bang voor Hades gelukkig. Als ik zie dat iemand wel overduidelijk bang is ben ik niet te beroerd om even over te steken. Hades heeft het als jongere pup één keer gepresteerd stiekem in het voorbijgaan de hand te fleppen van een jongen die heel stoer al z'n moed verzamelde om langs ons heen te lopen, de arme knul schoot zo van schrik met een ietwat vrouwelijk gilletje een meter opzij :mrgreen: :roos: . Daarop vergat ik van schrik helemaal om sorry te zeggen, want ik was allang blij dat Hades niet meer aandacht aan hem had besteed (hoezee, een vreemd iemand!). Ik ben verbouwereerd maar doorgelopen.

Ik moet zeggen dat de meeste medelanders (voornamelijk antillianen en moslims) hier in de straat/buurt niet zo bang zijn voor honden, in elk geval niet voor de mijne en dat is toch geen klein hondje. Ze negeren hem/ons vaak gewoon volkomen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

BIj mij in de flat woont iemand met een flinke blonde Bouvier. Maar hij vindt Jamey eng... Sja :piew:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

oh zo ken ik er nog een leuke...

een aantal weken geleden liep ik met vanna in een losloopgebied, ik draai de bocht om en zie daar een buitenlandse man(marokkaans waarschijnlijk) met zijn zoontje van een jaar of 4-5...

vanna is in principe niet geinteresseerd in andere mensen, ze gaat alleen altijd even kijken om vervolgens binnen een seconde weer door te lopen...

maargoed omdat ik dus dat kind zag wilde ik haar terugroepen, maar op dat moment begint dat kind te schreeuwen en te rennen en tja toen was het te laat, vanna getriggerd en begint achter dat kind aan te hollen, die wordt helemaal panisch en pa begint naar vanna te schoppen...ik al lopend naar hun toe aan het roepen dat ze niks doet en dat hij dus niet moet gaan schoppen richting haar, maar toen kreeg ik de wind dus van voren:

mijn kind is bang voor honden, ik moet hem beschermen, je hond moet aan de lijn en anders schop ik hem dood...

ik vanna ondertussen terug kunnen roepen en haar vast gehouden...heb meneer toen maar eens duidelijk gemaakt dat vanna hetzelfde voor mij betekent als zijn kind voor hem en hem dus gevraagd hoe hij het zou vinden als ik naar zijn kind zou schoppen en gezegd dat het toch echt een losloopgebied is en hij dus ergens anders maar moest gaan wandelen met zijn bange zoontje...

toen werd hij rustig en bood zijn excuses aan, maar hij raakte dus in paniek omdat zijn zoontje helemaal bang was...ik heb hem toen rustig uitgelegd dat hij door het schoppen richting vanna juist de angst van zijn zoontje bevestigde...

zoontje is bang > papa schopt naar hond > zoontje denkt, papa schopt naar hondje, dus hondje is inderdaad eng...

toen hij zich daar wel in kon vinden wilde hij zijn zoontje wel laten zien dat vanna toch niet eng was door vanna te aaien...maargoed kindje vond het toch maar niks...

hopelijk reageert pa volgende keer minder panisch...
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Van mij hoeft niemand mij honden leuk te vinden en erna te gaan roepen oid, dan maar liever bang. Als iemand moet passeren leg ik Fenja af of ik lijn haar even aan, al naar gelang de situatie. Ik moet zeggen dat ik hier heel vaak een bedankt voor krijg, terwijl ik wel snap dat niet iedereen een hond in zijn nek wil.

Maar ik ken die mensen wel die als de dood zijn. Ik woon vlak bij een azc. 's morgens lopen kinderen met volwassenen erbij naar school, breed over het pad. Zien ze aan de horizon een hond, dan verschuift de hele formatie in een smalle lange rij en lopen ze door de berm en soms zelf vlak langs de waterkant. Maar ach dat geeft ons lekker veel ruimte denk ik dan maar.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik maak het heel erg weinig mee eigenlijk dat mensen of kinderen echt bang zijn voor mijn honden. Ik heb meer last van die kinderen van een jaar of 10 die terwijl ze langs lopen knetterhard tegen mij en de honden gaan lopen 'blaffen'. Meest bijzondere vind ik altijd dat er 8 van de 10 keer ouders bij lopen die of niks zeggen of gaan lachen om hun schattige kind :roll:

Laatst op het station had ik wel dat een jongetje bang was voor met name Vera denk ik. Dat had ik al gezien, dus ik had Vera nog korter bij me genomen, maar ja, ik moest wel dezelfde trein halen, en dus dezelfde trap op. Jochie rent dus een stuk van mij weg, en de ouders hadden totaaaal niet in de gaten wat er speelde (dan denk ik, als je kleuter een stuk weg gaat rennen op een station hoor je dat als ouder toch meteen in de smiezen te hebbben? Maar goed). Uiteindelijk kwam ik stomtoevallig boven aan de trap toen net datzelfde jochie ook daar stond met zijn familie. Die ziet mij en de honden, en rent zo onverwacht weer weg dat hij bijna op het spoor viel :N: Toen schrok ik me dus rot!
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik heb met mijn vorige Zuidrus eens meegemaakt dat er twee oudere dames midden in het losloopgebied hun kat aan een touwtje aan het uitlaten waren :piew: . Nou was mijn hond een goedzak die absoluut niets deed maar wel een van een kilo of 65. De dames, kat hoog boven hun hoofd getild, gingen er op een drafje van door en dat was natuurlijk wel interessant genoeg om even bij te gaan kijken. Dames gillend op de loop, hond er achteraan en ik maar roepen dat ze moesten blijven staan. Uiteindelijk kwam mijn hond bij me terug. De dames heb ik nooit meer in het losloopgebied gezien met hun kat.
Groetjes, Marjan
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Omdat mijn beste vriendin bang is voor honden (hoe zoek ik het uit :tongue: ) realiseer ik me goed dat niet iedereen honden leuk vindt. Ik hou ze dan altijd ook op plekken waar meerdere mensen zijn een beetje bij me en laat de honden niet zomaar naar iemand toelopen. Ieder zijn ruimte denk ik dan.
Maar waar ik wel een beetje sjaggie van kan worden is als je op plekken bent waar het een losloopgebied is, dat er zo panisch wordt gedaan. Had het afgelopen jaar op een stuk strand in het buitenland waar honden mochten komen en los mochten. Ean lekker in de zee, zit er iets verderop een kindje te spelen in de branding. Ean denkt; leuk en trippelt er naar toe. Niet lomp of zo, gewoon even kijken (anders had ik hem al eerder geroepen natuurlijjk). Hij was nog niet eens bij haar of ze begint te gillen. Kan ik me van een kind nog enigszins voorstellen. Maar die moeder mee gillen en maakte al bijna schoppende bewegingen naar Ean. Was er zelf op tijd bij om hem te roepen en hij kwam braaf.
Maar op zo'n moment.... kon ik die moeder wel :S: Kindje eigenlijk ook wel maar dat is misschien niet helemaal eerlijk :oeps:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

aboutbudha schreef:
Nuyvilaq schreef:Ik heb dat met Kaya (blauwe ogen) heel veel mensen reageren daar echt panisch op :19:
Het is de liefste hond van de wereld :I:
ik hoor idd vaak van mensen met husky's of honden met lichte ogen
dat veel mensen het eng vinden.

Ja echt heel apart, Shiva vinden ze dan nog wel kunnen die heeft 1 bruin, 1 blauw oog maar Kaya is echt doodeng :19:
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Dat buitenlandse mensen bang zijn van honden geloof ik niet zo, denk dat het eerder als vies wordt gezien, en ze daardoor een afkeer hebben.
Pas nog een jochie in de buurt, kan net lopen en praten maar wist al wel even tegen mij te zeggen hond is vies die moet je slaan.........
Gaan je haren toch van overeind, zo wordt zo'n jochie dus opgevoed :jank:

yvonne
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

MARC_S schreef:Ik ben altijd blij als mensen van mijn honden afblijven. Liever bang dan de ik kan met alle honden blabla types.
Ja juist, die zijn pas irritant. De mevrouw die met alle geweld Escan wilde aaien terwijl Escan moeite deed om de mevrouw te ontwijken. Want hij had:" toch zoooooo'n moooooie blauwe huskyogen". :devil:
Heb niet eens de moeite genomen om te zeggen dat Escan een Saarloos was. heb gewoon gezegt dat ze hem beter niet kon aaien omdat hij beet.

Extreem bange mensen ken ik ook wel overigens. Maar die vinden over het algemeen Mika enger omdat Mika wel enthousiast is. De saartjes ontwijken die mensen gewoon. En als ik zie dat mensen bang zijn dan houdt ik ze aangelijt en zeg ik dat ik wel even omloop. Over het algemeen krijg ik dan fijne reacties en geen hysterisch gedoe.
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

Buitenlandse mensen zijn volgens mij vaak bang voor honden, omdat in hun land de hond vooral voor de bewaking van het erf gebruikt worden en daar ook echt niet lief zijn.

Het gebeurt me dagelijks dat ik mensen tegenkom die bang zijn voor mijn hond. dat verbaast me niet meer.
Als ik mensen passeer, laat ik haar even een stukje naast me volgen. Ze mag van mij ook niet naar mensen toe gaan zomaar.

De buurtkinderen zijn tegenwoordig gek op d'r en vechten bijna met elkaar om wie er nu de bal mag gooien. In het begin waren ze allemaal bang.

Wat me wel verbaast is dat als ik met de hond fiets en ik kom een hardloper of wandelaar tegen, dat ze dan toch links blijven lopen.
Het gebeurde me gisteren dat ik met de hond rechts fietste, ik kom een hardloper tegen, die liep links en tegelijkertijd tegenliggers op de fiets.
Ik heb dan geen ruimte om uit te wijken en de hardloper loopt dan bijna tegen mijn hond aan.
Om dit te voorkomen ben ik even stil gaan staan om te wachten tot er genoeg ruimte was, wordt die hardloper boos. Hij vond dat ik gewoon door moest fietsen en hij redde zich prima...

Is dan weer het omgekeerde van bang of voorzichtig zijn denk ik.
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Ja hier maar al te vaak reacties , hondjes die worden opgetilt/ de straat over steken.
En dan heb ik de ''grote gevaarlijke herder'' aan de lijn , die eens raar kijkt na die hondjes die dan ook vaak door het lint gaan.

Mensen met kinderen reageren heel wisseld op hem, valt met wel op dat als de kids ''bang'' zijn de ouders vaak nog veel angstiger reageren.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Cato schreef:Ja hier maar al te vaak reacties , hondjes die worden opgetilt/ de straat over steken.
En dan heb ik de ''grote gevaarlijke herder'' aan de lijn , die eens raar kijkt na die hondjes die dan ook vaak door het lint gaan.

Mensen met kinderen reageren heel wisseld op hem, valt met wel op dat als de kids ''bang'' zijn de ouders vaak nog veel angstiger reageren.
Dat had ik juist helemaal niet met m'n witjes...
Als ik met Gina en m'n witte teef liep wilde iedereen dat witje aaien, terwijl Gina juist wel en het witje totaal niet te vertrouwen was met kinderen :?
En met m'n witte reu was het helemaal erg, die leek ook net een ijsbeer en iedereen moest hem ook even aaien. Gelukkig gaf dat nooit problemen en genoot hij van al die aandach.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Mensen in angst doen gekke dingen. Zo sprong ik eergister gillend van de bank omdat er een spin van het plafond voor me op de bank viel. Als er een spinnenforum zou zijn, zouden spinnen vast over mij klagen. En ik ben nog niet eens de ergste in mijn angst :wink:

Ik maak het zelf niet vaak mee. Wel dat mensen hun kind bij zich houden, maar dat vind ik verstandig. Soms iets te spastisch naar mijn mening, maar ach, ieder z'n ding.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik vind mensen die bang zijn voor honden irritant omdat ze de honden de schuld geven van hun angst, terwijl die bij henzelf ligt. De meeste honden zijn lief en bijten niet, maar in hun ogen is elke hond een potentiele bijter en dus schuldig. Daarnaast behandelt de maatschappij honden al als paria's en die mensen maken het nog erger.

Trouwens, voor bange kinderen heb ik een leuk truukje. Als ze hier komen en ze blijken bang voor honden te zijn, dan pak ik mijn jr, Peppie, die zet ik recht op schoot en die laat ik dan een dansje doen. En dan vallen ze allemaal als een blok voor haar! :D
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

iones schreef:Ik vind mensen die bang zijn voor honden irritant omdat ze de honden de schuld geven van hun angst, terwijl die bij henzelf ligt. De meeste honden zijn lief en bijten niet, maar in hun ogen is elke hond een potentiele bijter en dus schuldig..
Ik ben het niet helemaal met je eens...
Mijn eerder genoemde vriendin had nooit iets met honden. Geen uitgesproken liefhebber maar ook niet anti. Tot de dag dat ze op straat liep en er een herder de hoek om kwam vliegen en haar zo greep. Ze had niet eens de tijd om vooraf op de hond te reageren dus echt een gevalletje van dikke vette pech. En tuurlijk weet ze wel dat niet alle honden zo zijn en die van mij zijn dus ook geen probleem meer maar ik kan me wel voorstellen dat je dan dus angst voor honden ontwikkelt. Oh ja; het is haar ook nog een tweede keer overkomen trouwens (maar sluit niet uit dat ze toen wel wat 'raar' gedroeg omdat ze al bang was, hoewel ze zelf zegt van niet) :U:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Angst is ook niet altijd rationeel, het is een heftig iets, dus ik heb wel een heleboel begrip voor mensen die daar last van hebben, maar ik zal ze ook uitleggen dat als ze naar mijn hond gaan schoppen dat het een self-fulfilling prophecy is
en dat ze dan pas echt redenen hebben om bang te worden omdat hij dat niet leuk gaat vinden, en wat de situatie dan nog erger maakt is dat ik me dan ook gruwelijk opwind :engel: :M:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Degene die naar mijn hond schopt, kan sowieso een rotschop van mij verwachten. Dan hebben ze tenminste een echte reden om bang te zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Frenk schreef:Ik kom ook genoeg allochtonen tegen, wij wonen midden in de stad. Maar ik maak het dus nooit mee. Frenk is klein en pluizig, misschien maakt dat uit? :19:
Dat zal er zeker mee te maken hebben, ik merk duidelijk verschil als ik met mijn herder loop of met mijn jacks. De herder is "eng" ,veel mensen kijken argwanend en lopen met een boog om haar heen, kinderen worden angstvallig weg getrokken, de jacks roepen och en ach reacties op, wat een schattige hondjes, glimlachende mensen, terwijl mijn jacks dus echt niet leuk zijn tegen vreemden, in tegenstelling tot de herder, dat is de goedheid zelve :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”