Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lichte irirtatie over overdreven bange mensen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Geer
Zeer actief
Contacteer:

Re: lichte irirtatie over overdreven bange mensen.

Ongelezen bericht door Geer »

Dongo schreef:oh zo ken ik er nog een leuke...

een aantal weken geleden liep ik met vanna in een losloopgebied, ik draai de bocht om en zie daar een buitenlandse man(marokkaans waarschijnlijk) met zijn zoontje van een jaar of 4-5...

vanna is in principe niet geinteresseerd in andere mensen, ze gaat alleen altijd even kijken om vervolgens binnen een seconde weer door te lopen...
Sja. Daar gaat het dus mis. Hoe moeten bange mensen nou weten dat jouw hond alleen maar even gaat kijken om dan weer door te lopen? Als ik heel eerlijk ben snap ik de reactie van deze meneer heel goed. Da's pure schrik en hij zal het vast niet zo bedoelen, net zoals je iemand wel verrot kan schelden van schrik als hij plots voor je motorkap opduikt. Dat kindje kan er niets aan doen dat jouw hond even komt kijken, dat kindje kan er ook niets aan doen dat hij wordt nagejaagd als hij gillend gaat rennen. Het is vind ik, hoe je het ook wendt of keert, de verantwoordelijkheid van de hondenbezitter om dit te voorkomen.

Ik heb jarenlang in Amsterdam West gewoond en kwam regelmatig bange mensen tegen. Dan zorgde ik ervoor dat mijn honden daar niet heengingen of dat ik aangelijnd even omliep of bleef staan zodat ze konden passeren. Ik vind angst voor honden ook niet iets dat je mensen kwalijk kunt nemen. Er zijn evenveel mensen die gillend op de bank gaan springen als ze een muis zien die niets doet. Of die spinnen doodslaan, alleen omdat ze er bang voor zijn. Spinnen doen ook niets. Ik vind de angst voor een loslopende hond met een goed gebit dat kan bijten dan veel reeeler.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

met roxy heb ik niet zoveel problemen terwijl dat juist de lawaai schopper is
die begint direct te blaffen..

ik woon in duitsland.. en heb het idee dat dit het land is van de bange mensen
de meesten die ik tegen kom met storm vragen mij angstvallig of het een KampfHund is (vechthond)
ik moet altijd uitleggen dat dat niet zo is.. en dat ie tegen MENSEN juist heel lief is..

en ik kwam een keer een paartje tegen .. waar eigenlijk nooi iemand komt.. met een teefje..
storm heel enthousiast naar dat teefje (hij liep toen toevallig los omdat daar nooit iemand komt)
die vrouw met haar handen zwaaien springen omdat teefje heen.. haal die vecht hond weg
haal die vecht hond weg heel hysterisch.. waardoor dat teefje alleen nogmaar interesanter werd voor storm..
pffffff.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Toch mogen bange mensen ook wel wat meer hun best doen om zich te beheersen en of proberen beter met hun angst om te gaan, of proberen niet meer bang te zijn voor honden.
we leven nu eenmaal in een maatschappij MET honden, maar als het aan die lui lag, zouden honden spoedig niet meer bestaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Geer
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Toch mogen bange mensen ook wel wat meer hun best doen om zich te beheersen en of proberen beter met hun angst om te gaan, of proberen niet meer bang te zijn voor honden.
we leven nu eenmaal in een maatschappij MET honden, maar als het aan die lui lag, zouden honden spoedig niet meer bestaan.
Waarom dan?

Ik ben bang voor vuurwerk. Als het aan mij ligt zou vuurwerk spoedig niet meer bestaan. Ik ben er namelijk bang voor, ik heb er niets mee en ik kan het missen als kiespijn. Ik durf amper meer normaal over straat vlak voor de jaarwisseling, want ze staan overal waar je ze het minst verwacht. Natuurlijk is het meeste vuurwerk gewoon mooi om naar te kijken en relatief ongevaarlijk, maar ik heb net iets te vaak een misgegooid rotje tussen mijn benen gehad en ik ben net iets te vaak me het rambam geschrokken van een onverwachte knal. Van mij mag vuurwerk worden afgeschaft en de eerste die mij, ook al is het per ongeluk, een rotje tussen de benen gooit kan zijn vet krijgen. Het zal mij een worst wezen dat hele volksstammen het hele jaar uitkijken naar de tijd waarin ze hun hele jaarsalaris in vreugdebrengende knalpijpen kunnen steken.

Precies hetzelfde, toch?

"Mijn hond doet niets, hij gaat alleen even kijken" is in mijn ogen het voorbeeld bij uitstek waarom het voor mensen met hondenangst nogal moeilijk is om daar overheen te komen. We leven in een maatschappij met honden ja. We leven ook in een maatschappij met vuurwerk. En toch verwacht ik op geen enkele wijze hinderlijk geconfronteerd te worden met vuurwerk, dat vuurwerk past zich maar aan aan mij en niet andersom. En zo zou het ook met honden en hun bazen moeten zijn, hoe jammer het ook is. Begrijp me goed, ik ben dol op honden en kan me niets voorstellen van die panische angst en overdreven reacties. Maar ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen zo is als ik en sommige mensen door welke reden (geloof, cultuur, eerdere ervaringen) dan ook wel bang zijn voor honden.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

fleurie schreef:
Frenk schreef:Ik kom ook genoeg allochtonen tegen, wij wonen midden in de stad. Maar ik maak het dus nooit mee. Frenk is klein en pluizig, misschien maakt dat uit? :19:
Dat zal er zeker mee te maken hebben, ik merk duidelijk verschil als ik met mijn herder loop of met mijn jacks. De herder is "eng" ,veel mensen kijken argwanend en lopen met een boog om haar heen, kinderen worden angstvallig weg getrokken, de jacks roepen och en ach reacties op, wat een schattige hondjes, glimlachende mensen, terwijl mijn jacks dus echt niet leuk zijn tegen vreemden, in tegenstelling tot de herder, dat is de goedheid zelve :19:
Volwassenen zijn eigenlijk nooit bang voor mijn honden, maar kinderen dus wel een zeldzame keer, en altijd voor Vera :wink: Denk dat formaat daarin inderdaad zeker meespeelt. Bij zo'n peuter komt ze ook gewoon op ooghoogte langs natuurlijk.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Er wordt ook vaak vergeten dat er veel mensen zijn die wel degelijk een vervelende ervaring met een hond hebben gehad. De angst voor honden is natuurlijk ook weer niet geheel ongegrond. Ik ben als kind een aantal keer in een hoekje gedreven door een hond die altijd zonder baasje rondliep. Niet gebeten, maar ik vond het wel zeer bedreigend.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

basil schreef: Precies. Ik kan dus ook heel boos worden om mensen die willens en wetens hun hond laten komen terwijl ze zien dat ik met een echt doodsbang kind sta. En nee, natuurlijk schop ik die hond niet, ik roep hem niet, roep zelfs niks naar de eigenaren hoewel ik dat graag zou doen. Maar op die manier wordt angst natuurlijk wel groter. Het moet toch geen moeite zijn om je hond even door te laten lopen als je ziet dat iemand echt zo bang is. Dan hoef je je hond daar toch niet per se naar toe te laten lopen :19:
Het aparte is dat hier op het forum zo strikt geschreven wordt over een hond aan de lijn. Dat je loslopende hond daar naartoe laten gaan asociaal is. Maar je hond op iemand af laten gaan die duidelijk erg bang is, is niet asociaal? :denken: En ja, ik weet ook dat het vaak gebeurt, ik zie het vaak genoeg.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

basil schreef:
Precies. Ik kan dus ook heel boos worden om mensen die willens en wetens hun hond laten komen terwijl ze zien dat ik met een echt doodsbang kind sta. En nee, natuurlijk schop ik die hond niet, ik roep hem niet, roep zelfs niks naar de eigenaren hoewel ik dat graag zou doen. Maar op die manier wordt angst natuurlijk wel groter. Het moet toch geen moeite zijn om je hond even door te laten lopen als je ziet dat iemand echt zo bang is. Dan hoef je je hond daar toch niet per se naar toe te laten lopen :19:
Ik snap dat ook niet hoor. Ik snap sowieso niet waarom je je hond maar op een vreemd klein kind af laat lopen. Hoogstens op een ontzettend druk hondenstrand waar ook kinderen rondhangen, kan ik het me voorstellen. Maar verder? Lekker bij je houden die hond, tenzij er heel duidelijk contact gezocht wordt bijvoorbeeld en jij en je hond dat ook zien zitten :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

basil schreef: Het moet toch geen moeite zijn om je hond even door te laten lopen als je ziet dat iemand echt zo bang is. Dan hoef je je hond daar toch niet per se naar toe te laten lopen :19:

Is het ook niet,en daarom hou ik mijn honden gewoon kort als ik zie dat iemand echt heel bang is.Bang is bang,maar soms heb ik het idee dat die angst waar het kinderen betreft wel erg gecultiveerd cq in stand gehouden wordt door ouders.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik snap best dat mensen (kinderen, volwassenen) bang zijn voor honden. Ik laat mijn honden sowieso niet op vreemde mensen afstappen, dus 'bangerikken' hebben voor ons niets te vrezen. :wink:
Wat ik wel een heel klein beetje raar vind (en ik heb het al een paar keer meegemaakt) is dat sommige mensen toch een enooooorme omweg nemen, terwijl ik mijn honden kort bij me heb. Gaan ze bijvoorbeeld (met gevaar voor eigen leven :N: ) op de weg lopen i.p.v. op het wandelpad. En ik neem echt niet het hele wandelpad in beslag of zo en volgens mij zien we er ook niet al te afschrikwekkend uit. :19:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

nou in mijn situatie kwam ik de bocht om en stond die man met het kind er en vanna liep een meter of 15 voor me en zag hun eerder dan mij, maar bleef op mij wachten...op het moment dat ik ze zag, zag ik niks angstig aan het kind(ging ik ook niet vanuit als iemand met zijn kind in een losloopgebied gaat lopen), maar in een flits, net voordat ik vanna naast me wilde roepen, begint dat kind opeens te krijsen en te rennen, tja vanna getriggerd en begint naar dat kind te rennen...spijt me zeer, maar het blijft een hond met een bepaald instinct...

zij zoeken het risico zelf op door daar te gaan wandelen, waar je dus juist honden los kan verwachten...dat zegt meer over de verantwoordelijkheid van de vader van het kind, dan over mijn verantwoordelijkheid die ik wel neem door direct actie te ondernemen op het moment dat vanna getriggerd wordt...daarnaast ga ik dus extra naar een losloopgebied, zodat ik mijn honden los kan laten lopen...ik ben dus ook echt niet van plan om in de toekomst voor elke bange wandelaar mijn honden te moeten gaan vasthouden in zo'n gebied, kan ik net zo goed in de wijk gaan wandelen...gaan ze maar lekker ergens anders wandelen, daar zijn meer gebieden voor dan dat er losloopgebieden voor de hond zijn :pffff:
Cantus
Zeer actief

nee, maar het gaat om het principe...honden hebben net zoveel recht op deze aardbol te lopen als wij, ik pas me al aan door me netjes aan de regeltjes te houden en naar een losloopgebied te gaan...vervolgens moet ik me daar weer aanpassen aan mensen die het niet zint, op welke manier dan ook(angst, kind bij zich, witte broek aan enz.), dat er een hond rondloopt...hondloze en bange mensen mogen zich ook wel eens aanpassen aan de hondenbezitter, daar zijn meer mogelijkheden voor dan andersom...maargoed om onnodig problemen te voorkomen zal ik heus mijn hond even terug roepen, maar als het dus mislukt door een situatie zoals eerder beschreven, dan spijt het me zeer, maar hebben ze gewoon PECH!...

de vergelijking met bange honden gaat niet op, want we zitten in een gebied voor honden...dus vind ik dat meer vanzelfsprekend om daar rekening mee te houden...
Zoek stok!
Zeer actief

Dongo schreef: ik ben dus ook echt niet van plan om in de toekomst voor elke bange wandelaar mijn honden te moeten gaan vasthouden in zo'n gebied, kan ik net zo goed in de wijk gaan wandelen...gaan ze maar lekker ergens anders wandelen, daar zijn meer gebieden voor dan dat er losloopgebieden voor de hond zijn :pffff:
Geldt dit ook voor een aangelijnde hond? Dat die maar ergens anders moet gaan wandelen?

Ik heb overigens de keuze uit heel veel losloopgebieden. Ook gebieden waar mensen recreeren en sporten, denk aan Kasteel Groeneveld of Soesterduinen. Zou erg krom zijn we als hondeneigenaar nergens meer rekening mee houden omdat er er geen bordjes met honden aangelijnd of honden verboden staat. Juist door die asociale gedachte zal Kasteel Groeneveld als losloopgebied verdwijnen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Mijn schoonzus is bang voor het onberekenbare bij de hond... Als ik daar op visite ga, of ze komt bij mij, dan gaan de honden af aan de voet... Daar blijven ze liggen tot we weer weg gaan... Ze belt ook ltijd eerst even dat ze bijna voor de deur staat, dan kunnen wij de honden afleggen... Gaat prima...

Ik wordt zelf ook wel een beetje geirriteerd van die kinderen die gaan "blaffen" naar de hond in een losloopgebied en het dan gek vinden (en angstig gaan doen) als mij honden een kijkje nemen...

De buurkinderen vinden het ook erg leuk de honden uit te dagen als ze in de tuin lopen.... Ik geef dan ook soms het commando luid om ze even schrik aan te jagen... (DeeJay wil dan ook nog wel eens tegen het muurtje aanspringen waar ze opzitten)
Tjah, eigen schuld...
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

als ik bange mensen tegenkom, moet ik me altijd even bedwingen om niet in de Emiel ratelband modus te vliegen en de persoon er even van af helpen, met mijn superlieve knuffelbuster :mrgreen: Tjakkaaa !!!
en laat dat dan de hond zijn waar ze bang voor zijn. Terwijl de JR gewoon er zo schattig uit ziet, maar vreemde mensen echt niet leuk vind. :wink:

ik vind het vooral sneu voor bange mensen omdat ze een hoop missen.

ik hou er rekening mee en houd mijn honden bij me. maar stiekem wil ik iedereen van hun angst af helpen.

ik heb wel al een paar bange ex-ruiters weer aan het paardrijden gekregen. (op toen mijn eigen paard). en ik vind dat altijd erg leuk als ik mensen ervan af kan helpen. ben dan altijd heel rustig en kijk naar de persoon. en ga nooit over hun grenzen heen. soort van clicker-methode bij de mens. maar dan met goede woorden en rust. i.p.v Clicker en koekje :mrgreen:
die mensen durven ook nu nog rustig een paardrij ritje te maken :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Dongo schreef:nee, maar het gaat om het principe...honden hebben net zoveel recht op deze aardbol te lopen als wij, ik pas me al aan door me netjes aan de regeltjes te houden en naar een losloopgebied te gaan...vervolgens moet ik me daar weer aanpassen aan mensen die het niet zint, op welke manier dan ook(angst, kind bij zich, witte broek aan enz.), dat er een hond rondloopt...hondloze en bange mensen mogen zich ook wel eens aanpassen aan de hondenbezitter, daar zijn meer mogelijkheden voor dan andersom...maargoed om onnodig problemen te voorkomen zal ik heus mijn hond even terug roepen, maar als het dus mislukt door een situatie zoals eerder beschreven, dan spijt het me zeer, maar hebben ze gewoon PECH!...

de vergelijking met bange honden gaat niet op, want we zitten in een gebied voor honden...dus vind ik dat meer vanzelfsprekend om daar rekening mee te houden...
Die honden mogen loslopen zolang ze geen overlast veroorzaken. Ik snap in je eerder genoemde situatie dat het lastig is hoor, als zo'n kindje opeens gaat gillen en rennen. Maar mensen waarbij je vantevoren kan zien dat ze bang zijn, dan vind ik dat je dus gewoon je hond bij je moet houden. Net zoals mensen die op een kleedje zitten te picknicken in losloopgebied. Dan hou je ook je hond bij je.

Het is niet zo dat losloopgebieden speciale gebieden voor honden zijn. Het zijn wandelgebieden waar de hond ook los mag lopen. En als de hondenbezitters dat soort gebieden behandelen als 'speciale hondengebieden' zullen die losloopgebieden er steeds minder en minder zijn. En nog bijna terecht ook...
Afbeelding
manonnetje86
Actief
Mijn ras(sen): Mopshond
petit brabancon
Contacteer:

Ongelezen bericht door manonnetje86 »

Van laatst kwam ik ook zo n vrouw tegen.
Mijn hondje liep los achter mij aan en zij kwam uit een zijstraatje. Luna die liep gewoon met een normaaltje gangetje heen en wou even kijken, maar die vrouw begint te gillen en geeft Luna zo een trap. Nou dat moeten ze mij nou echt niet flikken. Ze heeft het geweten ook. Ik heb haar echt overal voor uitgemaakt. Je bent toch niet bang voor een klein mopshondje :scratch:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Dongo schreef:
Dat zie je verkeerd. Een losloopgebied is geen gebied voor honden. Een losloopgebied is een gebied voor mensen, waar honden onder appel los mogen lopen. Zoals jij het ziet zou het dus inhouden dat het gehele Amsterdamse Bos speciaal is aangelegd voor honden en dat al die bange Amsterdammers maar lekker het rambam moeten krijgen en een andere plek moeten zoeken om te wandelen :denken: Dat is larie. Al verklaart het wel waarom steeds meer losloopgebieden veranderd worden in aanlijngebied.

Samenleven vergt soms een beetje aanpassing...en die aanpassing moet inderdaad van beide kanten komen. Maar als hondenbezitter dien je er gewoon voor te zorgen, losloopgebied of niet, dat jouw hond geen andere mensen opzoekt. Al is het nog zo lief bedoeld. Ik zit in een gebied met paardenpaden ook niet te wachten op een plotse knol die even zijn natte neus in mijn nek dauwt en een vriendelijke snuif doet. Paarden mogen in die gebieden lopen, maar onder het zadel en op de paden. En zo is het ook met honden.
Cantus
Zeer actief

nou goed, ik heb het een beetje verkeerd geformuleerd dan over die losloopgebieden...maar het principe blijft...ik vind dat mijn hond net zoveel recht heeft als een mens op deze aardbol, ik hou al rekening genoeg...ze mogen ook een keer rekening met mij(en de hond) houden...

en als we dan gaan vergelijken...mijn kind kan straks ook een persoon heel erg eng vinden, moet ie dan ook maar aan de overkant wachten totdat ik voorbij ben met mijn kind?

en tuurlijk, ik overtrek het nu, want we leven nu eenmaal in een maatschappij met regelgeving waar ik me dus ook aan moet houden...maar ik bedoel maar...wie zijn wij om te bepalen wat een hond(of ander dier) wel of niet mag...het is zeker socialiteit, maar nogmaals, dat moet van twee kanten komen en dat is wat veel hondenloze en bange mensen vergeten...die zien het juist vaak alleen vanuit hun kant...en daar ben ik klaar mee...
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Geer schreef:
Dongo schreef:oh zo ken ik er nog een leuke...

een aantal weken geleden liep ik met vanna in een losloopgebied, ik draai de bocht om en zie daar een buitenlandse man(marokkaans waarschijnlijk) met zijn zoontje van een jaar of 4-5...

vanna is in principe niet geinteresseerd in andere mensen, ze gaat alleen altijd even kijken om vervolgens binnen een seconde weer door te lopen...
Sja. Daar gaat het dus mis. Hoe moeten bange mensen nou weten dat jouw hond alleen maar even gaat kijken om dan weer door te lopen? Als ik heel eerlijk ben snap ik de reactie van deze meneer heel goed. Da's pure schrik en hij zal het vast niet zo bedoelen, net zoals je iemand wel verrot kan schelden van schrik als hij plots voor je motorkap opduikt. Dat kindje kan er niets aan doen dat jouw hond even komt kijken, dat kindje kan er ook niets aan doen dat hij wordt nagejaagd als hij gillend gaat rennen. Het is vind ik, hoe je het ook wendt of keert, de verantwoordelijkheid van de hondenbezitter om dit te voorkomen.

Ik heb jarenlang in Amsterdam West gewoond en kwam regelmatig bange mensen tegen. Dan zorgde ik ervoor dat mijn honden daar niet heengingen of dat ik aangelijnd even omliep of bleef staan zodat ze konden passeren. Ik vind angst voor honden ook niet iets dat je mensen kwalijk kunt nemen. Er zijn evenveel mensen die gillend op de bank gaan springen als ze een muis zien die niets doet. Of die spinnen doodslaan, alleen omdat ze er bang voor zijn. Spinnen doen ook niets. Ik vind de angst voor een loslopende hond met een goed gebit dat kan bijten dan veel reeeler.
wat doet een bang persoon dan in een losloopgebied..??
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Limanade
Zeer actief

hier lopen ook veel kinderen buiten te spelen.. eigenlijk allemaal 'buitenlandertjes'
en die gillen en springen ook alle kanten op als ik aan kom met mijn hondjes..

maar ja, hoe harden hun gillen, hoe leuker mijn honden dat vinden
Afbeelding

Moos
Zeer actief

Anne Panne schreef:
Omdat dat een gewoon openbaar wandelgebied is misschien :19:
Dat zou betekenen dat mensen die bang zijn voor honden de helft van het jaar in het gehele duingebied hier niet meer zouden mogen/kunnen komen, en ook niet op het strand.
Beetje krom lijkt mij.
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

Moos schreef:
Anne Panne schreef:
Dat zou betekenen dat mensen die bang zijn voor honden de helft van het jaar in het gehele duingebied hier niet meer zouden mogen/kunnen komen, en ook niet op het strand.
Beetje krom lijkt mij.
nou.. ik weet dat hier in de buurt de losloopgebieden heel schaars zijn, als je dan toch bang bent voor honden, dan ga je het toch ook niet zelf opzoeken lijkt mij?
Afbeelding

Moos
Zeer actief

Anne Panne schreef:
Moos schreef:
Anne Panne schreef:
Beetje krom lijkt mij.
nou.. ik weet dat hier in de buurt de losloopgebieden heel schaars zijn, als je dan toch bang bent voor honden, dan ga je het toch ook niet zelf opzoeken lijkt mij?
Dat ene losloopveldje voor honden niet nee. Maar nogmaals, hier kan je dan dus de helft van het jaar je niet meer in de duinen en op het strand begeven. Beetje raar.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Anne Panne schreef:
Moos schreef:
Anne Panne schreef:
Beetje krom lijkt mij.
Nee, maar ik denk dat heel veel mensen zonder honden geen idee hebben dat het mooie natuurgebied waar ze willen gaan wandelen ook een officieel losloopgebied is.

En het is toch een kleine moeite om je honden even bij je te houden als je mensen passeert, als je ziet dat andere mensen daar niet van gediend zijn om welke reden dan ook. :19:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Cantus
Zeer actief

in normale situaties probeer je de hond bij je te houden ja, maar in de situatie zoals ik het beschreef wordt het dus lastiger en dan heeft de bange persoon dus simpel gezegd pech...en ook hier zijn er maar schaarse gebieden, die overigens goed met borden staan aangegeven, ook niet hondenbezitters zien die borden als ze kijken...
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

Dongo schreef:nee, maar het gaat om het principe...honden hebben net zoveel recht op deze aardbol te lopen als wij, ik pas me al aan door me netjes aan de regeltjes te houden en naar een losloopgebied te gaan...vervolgens moet ik me daar weer aanpassen aan mensen die het niet zint, op welke manier dan ook(angst, kind bij zich, witte broek aan enz.), dat er een hond rondloopt...hondloze en bange mensen mogen zich ook wel eens aanpassen aan de hondenbezitter, daar zijn meer mogelijkheden voor dan andersom...maargoed om onnodig problemen te voorkomen zal ik heus mijn hond even terug roepen, maar als het dus mislukt door een situatie zoals eerder beschreven, dan spijt het me zeer, maar hebben ze gewoon PECH!...

helemaal mee eens.
Afbeelding
blijf vragen stellen
Cantus
Zeer actief

aboutbudha schreef:

helemaal mee eens.
gelukkig toch nog iemand :F:
manonnetje86
Actief
Mijn ras(sen): Mopshond
petit brabancon
Contacteer:

Ongelezen bericht door manonnetje86 »

Nanna schreef:
manonnetje86 schreef:Van laatst kwam ik ook zo n vrouw tegen.
Mijn hondje liep los achter mij aan en zij kwam uit een zijstraatje. Luna die liep gewoon met een normaaltje gangetje heen en wou even kijken, maar die vrouw begint te gillen en geeft Luna zo een trap. Nou dat moeten ze mij nou echt niet flikken. Ze heeft het geweten ook. Ik heb haar echt overal voor uitgemaakt. Je bent toch niet bang voor een klein mopshondje :scratch:
Jij maakt niet uit waar mensen bang voor zijn :roll:
De één is als de dood voor wespen of horzels, de volgende voor paarden. En er zijn mensen die doodsbang zijn voor honden, al is het een Chihuahua. En als jouw hond naar iemand toeloopt die in blinde paniek jouw hond een schop geeft dan is het je eigen schuld.
Is het nou zó moeilijk om je ook eens in een ander te verplaatsen en niet alles alleen maar vanuit je eigen referentiekadertje te bekijken?

Inderdaad maak ik niet uit waar een mens bang voor is, maar mijn hondje loopt er in een snuffelende snelheid naar toe. Niet snel dus dan kan ze mij gewoon vragen of ik de hond wil vasthouden en dan hoeft ze de hond niet te gaan schoppen. Niemand zal mijn hond schoppen en dat zou jij net zo min accepteren.
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

Sita schreef:
Nee, maar ik denk dat heel veel mensen zonder honden geen idee hebben dat het mooie natuurgebied waar ze willen gaan wandelen ook een officieel losloopgebied is.

En het is toch een kleine moeite om je honden even bij je te houden als je mensen passeert, als je ziet dat andere mensen daar niet van gediend zijn om welke reden dan ook. :19:
losloopgebieden worden altijd aangegeven met duidelijke borden, net zoals ruiterpaden en fietspaden
als je dat over het hoofd hebt gezien, is dat niet het probleem van de eigenaar van de hond.. dat vind ik de verantwoordelijkheid van diegene die bang is voor honden
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”