Sja. Daar gaat het dus mis. Hoe moeten bange mensen nou weten dat jouw hond alleen maar even gaat kijken om dan weer door te lopen? Als ik heel eerlijk ben snap ik de reactie van deze meneer heel goed. Da's pure schrik en hij zal het vast niet zo bedoelen, net zoals je iemand wel verrot kan schelden van schrik als hij plots voor je motorkap opduikt. Dat kindje kan er niets aan doen dat jouw hond even komt kijken, dat kindje kan er ook niets aan doen dat hij wordt nagejaagd als hij gillend gaat rennen. Het is vind ik, hoe je het ook wendt of keert, de verantwoordelijkheid van de hondenbezitter om dit te voorkomen.Dongo schreef:oh zo ken ik er nog een leuke...
een aantal weken geleden liep ik met vanna in een losloopgebied, ik draai de bocht om en zie daar een buitenlandse man(marokkaans waarschijnlijk) met zijn zoontje van een jaar of 4-5...
vanna is in principe niet geinteresseerd in andere mensen, ze gaat alleen altijd even kijken om vervolgens binnen een seconde weer door te lopen...
Ik heb jarenlang in Amsterdam West gewoond en kwam regelmatig bange mensen tegen. Dan zorgde ik ervoor dat mijn honden daar niet heengingen of dat ik aangelijnd even omliep of bleef staan zodat ze konden passeren. Ik vind angst voor honden ook niet iets dat je mensen kwalijk kunt nemen. Er zijn evenveel mensen die gillend op de bank gaan springen als ze een muis zien die niets doet. Of die spinnen doodslaan, alleen omdat ze er bang voor zijn. Spinnen doen ook niets. Ik vind de angst voor een loslopende hond met een goed gebit dat kan bijten dan veel reeeler.