bouvierpoedel schreef:Scooby schreef:LongFields schreef:Nou, je hebt ook zat mensen die honden van een formaat flink groter dan jouw kuttenlikkers nog niet eens zien staan of liggen hoor. De keren dat er iemand tegen mijn honden is aangebotst of op een staart is gaan staan kan ik niet meer tellen op de vingers van 1 hand.
Sommige mensen zijn gewoon lomp en onoplettend, dat heeft niet zo zeer met het formaat hond te maken als wel met de mensen zelf.
Inderdaad. Daarbij zie ik op shows meer kleine hondjes die enorm uitvallen dan grotere honden, eerlijk gezegd...?!
En dat komt dan weer omdat ze altijd gedragen worden en op schoot of in nek mogen hangen.
En zijn de mama's moe dan mag hij in zijn eigen mooie disigner buggy of wandelwagen.
En allamaal hebben ze hun eigen garderobe en hebbedingetjes om een gelukkig hondenkind te zijn.
:N:
Wat een vooroordelen toch weer. Heus niet iedereen gaat zo met zijn/haar Chihuahua om. Maar daarvoor zie je er dan ook te weinig, om een goed oordeel te kunnen vellen

. Als er op een grote hond gestaan wordt, levert dat toch minder schade op dan wanneer er op pak 'em beet 2kg hond gestaan wordt. Dus het optillen op shows kan ik zeer goed begrijpen

. Op shows zie ik de hondjes vrijwel altijd in rennetjes zitten, bij de exposanten. Rennetjes zijn toch niet echt een Chihuahua ding, dat zie ik bij veel meer rassen.