Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pientje is loops

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Pientje is loops

Ongelezen bericht door smoekie »

Muk schreef:@Hercujess (en andere stamboomfokkers),

Ik zou niet eens proberen in te gaan tegen smoek, want dat heeft weinig zin. Al moet ik zeggen dat ik de hoeveelheid geplande nesten ook vrij veel vind in zo'n korte tijd. Dus ik kan mij dit bezwaar wel voorstellen. Alleen jammer dat Smoek dat gebruikt om direct de hele stamboomfok meteen weer aan te pakken.

Mwoah, ik zou niet weten waarom niet. Ik had zoals gezegd Jessica hier eigenlijk buiten moeten laten, maar me dunkt dat als we het over chiwi hebben zij voor mij maar weer een voorbeeld is hoe het er in de stamboomfokkerij aan toe gaat en dat de kans dat je je een hondje aanschaft met een erfelijke afwijking (zie wat ze zelf al "gefokt" heeft) steeds groter en groter wordt, zeker bij de wat "" populairdere" hondjes. Maar goed, kritische noten zijn dus klaarblijkelijk alleen maar weggelegd voor fokkers die fokken zonder stamboom en of onderzoek. :roll:

Chihuahua schreef:Ja Smoel, in een nest kan er weleens uitval zijn he, deze pups waren ook een stuk kleiner als normaal, dus die hebben gewoon op een minder gunstige plek gezeten, 7 pups voor een Chihuahua is gewoon erg veel.
De rest hadden gewoon allemaal mooie gewichten van rond de 100 gram bij de geboorte, en de 2 overleden pupjes waren maar 60 gram, dus wat wil je, beetje zwak om dat er ook nog even bij te gaan halen, met andere woorden: ''Die zullen ook wel niet ''goed'' zijn geweest''
Je zegt het niet, maar je bedoelt het wel ;-)

En ik heb met heel veel fokkers over deze kwestie gepraat, maar ze vonden allemaal dat ik hem echt nog niet zomaar moest uitsluiten, in combinatie met teefjes uit gezonde lijnen kan hij voor goede nakomelingen zorgen.

Ik heb al zoveel honden voor de fok uitgesloten, je moet eens weten hoeveel dure honden ik voor niks heb weg gegeven, of voor een habbekrats heb herplaatst omdat ze te klein bleven, de fontanel niet goed sloot, of patella luxatie hadden of gewoon geen fijn karakter hadden, of een slecht gebit.

Ik denk dat we allemaal graag leuke mooie gezonde honden willen fokken lijkt mij.
Tuurlijk kan er in een nest wel eens uitval zijn. Dat is bij ons ook wel eens gebeurd. Daar doe je niets aan. Dat is dan helaas pindakaas. Maar jij was toch degene die zo vóór was van openheid van zaken. Nou zo open ben je toch echt niet hoor, dus kom daar alsjeblieft niet mee aan op het moment dat het uitkomt. Want pas op het moment dat je van dees of gene (chica bijv.) e.e.a. naar je voeten geworpen kreeg kwam er wat "openheid".

Je zegt met heel veel fokkers te hebben gepraat over dit nest en dat zij "vonden" dat je hem voor de fok niet moest uitsluiten. Nou sorry hoor. Maar jij weet net zo goed als ik, en dan ben ik geen fokker, houd ik me totaal niet bezig met dingen als erfelijkheid en noem maar op. Dat je niet kunt onderzoeken wie de "fouten" in dit nest heeft voortgebracht. Maar goed, zeer waarschijnlijk omdat het hier een reu uit gigantische kampioenslijnen betreft wordt er toch maar voor gekozen om hier mee door te gaan.

Prima hoor, moet je verder ook allemaal zelf weten, maar tis dan ook ook niet vreemd dat het hele ras vernaggeld wordt op deze manier. Kijk naar je eigen reactie. Je geeft hier zelf aan dat ik zo ongeveer "niet" wil weten hoeveel hondje je voor niks hebt weggegeven omdat ze te klein waren, de fontanel niet goed sloot, pl hadden (huh, daar werd toch op getest) een slecht gebit hadden (is meestal toch ook erfelijk) dus ja. Kijk bijv. naar het laatste nest van je. Teef die je daarvan van plan was te houden heb je toch ook omgeruild met een andere teef omdat ze een over/onderbeet had? En nu kan ik me vergissen hoor, maarre was dat bij die teef uit dat 1e nest ook niet in het begin het geval (onderbeet) en later bleek dat ze niet "alleen maar" een over/onderbeet had maar óók nog eens een waterhoofd???? Waarvan jezelf hier eerder al aangaf dat dat vaak met elkaar in verband staat. :schrik:

Maar goed, aangezien een waterhoofdje wat jou betreft bij een ras als de chi niet eens erfelijk hoeft te zijn verwacht ik zeker niet dat je hier vraagtekens bij zet.

Denk dat ik persoonlijk toch mijn fokbeleid gisteren al onder de loep had gegooid als me dit al "zo vaak" gebeurd was. :ok:

Dus ja, als ik zoveel pups weg zou moeten schijten omdat het "ongeschikt" is zou ik mezelf op een gegeven moment wel 3x achter de oren krabben of ik het wel zo goed doe als ik denk te doen. Nou denk dat we het daar wel over eens zijn dat doe jij naar mijn idee dus niet. En die reu die je door laat fokken is daar het mooiste en recenste voorbeeld van. :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Chihuahua schreef: Ik heb al zoveel honden voor de fok uitgesloten, je moet eens weten hoeveel dure honden ik voor niks heb weg gegeven, of voor een habbekrats heb herplaatst omdat ze te klein bleven, de fontanel niet goed sloot, of patella luxatie hadden of gewoon geen fijn karakter hadden, of een slecht gebit.

.
Ik weet niet hoeveel nestjes je gefokt hebt en hoelang je al fokt, maar ik had de honden en lijnen waar ik mee werk allang onder de loep genomen als ik steeds (dure ) honden moet wegdoen omdat er weer èèn een gebrek heeft. :wink:

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
smoekie
Zeer actief

MonaToetje schreef:
Chihuahua schreef: Ik heb al zoveel honden voor de fok uitgesloten, je moet eens weten hoeveel dure honden ik voor niks heb weg gegeven, of voor een habbekrats heb herplaatst omdat ze te klein bleven, de fontanel niet goed sloot, of patella luxatie hadden of gewoon geen fijn karakter hadden, of een slecht gebit.

.
Ik weet niet hoeveel nestjes je gefokt hebt en hoelang je al fokt, maar ik had de honden en lijnen waar ik mee werk allang onder de loep genomen als ik steeds (dure ) honden moet wegdoen omdat er weer èèn een gebrek heeft. :wink:

Linda
Aangezien ik mijn mening over jouw fokbeleid ook meer dan eens heb geuit :wink: gebied de waarheid me hier wel te zeggen dat ik je van een hoop kritiek heb voorzien, maar nooit zover dat ik "kritiek" kon hebben over de "producten" die daar uit voort zijn gekomen :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Chihuahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 8

Ongelezen bericht door Chihuahua »

MonaToetje schreef:

.

Linda
Nee, dat waren allemaal pups die ik hier in NL had aangekocht, en die waren niet echt schrikbarend duur hoor, gewoon de standaard prijs wel, ik heb toen 2 zussen gekocht bij een onbekende fokster tegenover al die bekende, en die zijn het allermooiste uitgegroeid, en die heb ik nog steeds.
Daarna ben ik begonnen met honden uit het buitenland kopen, en dan ook maar meteen wat oudere honden ;-)
Op mijn site staan maar 2 nesten, en dat zijn ook meteen alle nesten.
Chihuahua
Zeer actief

God Smoek.

Patella Luxatie word zeker getest, maar uit 2 vrije honden kunnen gemakkelijk honden met PL worden geboren, dus wat voor punt wil je hiermee maken???

En ten 2e, een onderbeet of een overbeet is heel wat anders, waarom lees je niet gewoon? Pup uit dat eerste nest had een overbeet wat veelal in verband staat met een waterhoofd.
Een onderbeetje heeft totaal niks met waterhoofd te maken, dat wil jij nu snel even zo erbij zetten om mijn honden nog verder af te kraken, zegt meer over jou, dan over mij.
Daarbij zal haar gebit hoogstwaarschijnlijk wel goed komen, alleen ben ik niet zo van de tanggebitten ;-)

En hoe kom je aan al die info? Ik vind het knap aangezien dat nergens openbaar staat, alleen op mijn forum, geeft wel aan hoe ziekelijk je bent om daar een account te registreren om na te lezen wat daar allemaal is gezegd :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Chihuahua schreef:God Smoek.

Patella Luxatie word zeker getest, maar uit 2 vrije honden kunnen gemakkelijk honden met PL worden geboren, dus wat voor punt wil je hiermee maken???

En ten 2e, een onderbeet of een overbeet is heel wat anders, waarom lees je niet gewoon? Pup uit dat eerste nest had een overbeet wat veelal in verband staat met een waterhoofd.
Een onderbeetje heeft totaal niks met waterhoofd te maken, dat wil jij nu snel even zo erbij zetten om mijn honden nog verder af te kraken, zegt meer over jou, dan over mij.
Daarbij zal haar gebit hoogstwaarschijnlijk wel goed komen, alleen ben ik niet zo van de tanggebitten ;-)

En hoe kom je aan al die info? Ik vind het knap aangezien dat nergens openbaar staat, alleen op mijn forum, geeft wel aan hoe ziekelijk je bent om daar een account te registreren om na te lezen wat daar allemaal is gezegd :ok:
Sorry maar als beginnend fokker met nog maar 2 nesten en een bak ellende wat je schrijft blaas je nogal aardig hoog van de toren dame.
En dan ook nog andere fokkkers naar beneden halen .
Knap hoor . :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief

Chihuahua schreef:God Smoek.

Op jouw forum???? :denken: Welk forum heb jij het in godsnaam over :denken:

Laten we het erop houden dat ik nog wel eens wat "toegeschoven" krijg en aan je reactie te zien is er geen woord van gelogen :LOL:

Wel typisch dat je alleen maar hierover lult en de rest gevoegelijk naast je neer legt. Kijk dát zegt dan weer meer over jou dan over mij :ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

smoekie schreef:Muk, lees jij nu ook nog eens. Volgens mij wals je iets te snel over mijn "lappen" heen. Wat mij gewoon het meeste irriteert en dat had ik dacht ik goed genoeg uitgelegd, maar klaarblijkelijk toch niet zo. Is dat ik er kriegel van wordt hoe stamboomfokkers altijd maar met die stok om zich heen slaan om zichzelf een veer in de reet te kunnen duwen terwijl zij feitelijk (naar mijn idee) niet zo heel erg veel van andere fokkers die zonder stamboom fokken verschillen. Oke ze doen meestal wat onderzoeken. Maar en dat kun je ook niet ontkennen als je dan leest hoeveel van de pups uit onderzochte ouders toch e.e.a. krijgen, kan ik me soms wel voorstellen dat er fokkers zijn die die onderzoeken naast zich neerleggen alszijnde "het maakt toch geen fuk uit".
Die ergernis kan ik mij voorstellen en deel ik ook met je. Alleen heb ik het idee dat je de boel in dit geval teveel over een kam scheert en vind ik niet terecht.
Laatst gewijzigd door Muk op 26 aug 2011 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Chihuahua
Zeer actief

Ik doelde alleen op dat stukje dat mijn teefje een minimale onderbeet heeft momenteel en ik bij een andere fokker een pup had gekocht ;-)
Dat dat even duidelijk is :wink:

Gut, dus je krijgt wat ''toegeschoven''? Je bent wel hard op weg om je dagtaak ervan te maken is het niet? En die mensen die jou het e.e.a toeschuiven zijn net zo zielig :lol1:

En op de rest wat je allemaal schrijft ga ik niet meer reageren, heb ik geen zin in :ok:
smoekie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Sorry maar als beginnend fokker met nog maar 2 nesten en een bak ellende wat je schrijft blaas je nogal aardig hoog van de toren dame.En dan ook nog andere fokkkers naar beneden halen .
Knap hoor . :ok:
Psies. En dat is nu mijn hele punt in deze :ok:

Houd je waffel dicht en zorg eerst maar eens dat jezelf goede pups zonder ellende op de wereld brengt of pups voor een schijntje moet herplaatsten omdat ze te klein blijven, de fontanel niet goed sluit, PL hebben (uit vrije ouders)geen fijn karakter (al lijkt dat me sterk dat je daarom een pup herplaatst) of een slecht gebit (onderbeet/overbeet) :roll:
Muk schreef:
smoekie schreef:Muk, lees jij nu ook nog eens. Volgens mij wals je iets te snel over mijn "lappen" heen. Wat mij gewoon het meeste irriteert en dat had ik dacht ik goed genoeg uitgelegd, maar klaarblijkelijk toch niet zo. Is dat ik er kriegel van wordt hoe stamboomfokkers altijd maar met die stok om zich heen slaan om zichzelf een veer in de reet te kunnen duwen terwijl zij feitelijk (naar mijn idee) niet zo heel erg veel van andere fokkers die zonder stamboom fokken verschillen. Oke ze doen meestal wat onderzoeken. Maar en dat kun je ook niet ontkennen als je dan leest hoeveel van de pups uit onderzochte ouders toch e.e.a. krijgen, kan ik me soms wel voorstellen dat er fokkers zijn die die onderzoeken naast zich neerleggen alszijnde "het maakt toch geen fuk uit".
Die ergernis kan ik mij voorstellen en deel ik ook met je. Alleen heb ik het idee dat je de boel in dit geval teveel over een kam scheert en vind ik niet terecht.
Oh, maar daar heb je ook gelijk in hoor. Maar denk dat je in discussies al dit gauw dingen eruit gooit waardoor je de boel een beetje op 1 hoop gooit. Dat is natuuurlijk ook weer niet de bedoeling maar komt natuurlijk wel al snel zo over.

Chihuahua schreef:Ik doelde alleen op dat stukje dat mijn teefje een minimale onderbeet heeft momenteel en ik bij een andere fokker een pup had gekocht ;-)
Dat dat even duidelijk is :wink:

Gut, dus je krijgt wat ''toegeschoven''? Je bent wel hard op weg om je dagtaak ervan te maken is het niet? En die mensen die jou het e.e.a toeschuiven zijn net zo zielig :lol1:

En op de rest wat je allemaal schrijft ga ik niet meer reageren, heb ik geen zin in :ok:

Nou ja, duidelijk, duidelijk. Duidelijk is dat je het teefje in kwestie graag had willen houden maar vanwege dat "minimale onderbeetje" toch hebt omgeruild voor een ander :ok:

Ach en wie er zielig is of niet maakt toch niet zo heel veel uit. Jij bent toch zo van de openheid zeg jezelf. Dan is het toch helemaal niet zo raar om daar dan gewoon antwoord op te geven. Dus ja, die "openheid" beperkt zich bij jou klaarblijkelijk ok maar tot hetgeen jijzelf kwijt wilt omdat het niet "anders kan" :cool2:

Zijn trouwens wel meer dingen die ik "zielig" vindt.... :hzz:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Chihuahua schreef:
MonaToetje schreef:

.

Linda
Nee, dat waren allemaal pups die ik hier in NL had aangekocht, en die waren niet echt schrikbarend duur hoor, gewoon de standaard prijs wel, ik heb toen 2 zussen gekocht bij een onbekende fokster tegenover al die bekende, en die zijn het allermooiste uitgegroeid, en die heb ik nog steeds.
Daarna ben ik begonnen met honden uit het buitenland kopen, en dan ook maar meteen wat oudere honden ;-)
Op mijn site staan maar 2 nesten, en dat zijn ook meteen alle nesten.
Met welke had je problemen? De honden die je uit het buitenland hebt gehaald of uit Nederland ?WAnt dat is me namelijk niet duidelijk.

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Chihuahua
Zeer actief

Zoals ik al aangaf waren dat pups die ik in NL heb gekocht.
Die zaten ook allemaal rond de 1500 euro, dat is niet schrikbarend duur, maar als je dat zo een keer of 5 treft dan is dat geen leuk grapje meer.

Er staat ook duidelijk dat ik daarna honden uit het buitenland ben gaan halen ;-)
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

@smoekie; ik denk als je weet hoe er de afgelopen jaren in de bm wereld aan toe ging en nu kijkt naar fokkers zoals jessica dan ben ik echt heel erg blij met jessica en haar man.
Ik heb veel geleerd van de manier waarop ze het doen en waar val je nu toch steeds over, over een planning?? weet je wel hoeveel spreekwoordelijk bloed zweet en tranen zij al in de bm hebben zitten.
Ik zou me er eerst wat in verdiepen en niet op basis van een planning op een website er steeds over heen vallen.
Jessica heeft meerdemalen uitgelegd het hoe en waarom en je blijft maar in herhaling vallen.
Ze doen het echt heel erg goed en zijn er echt heel erg mee bezig daar steek ik mijn handen voor in het vuur.

En nee helaas zijn niet alle fokkers zo en ik snap je frustratie wel maar er zijn ook echt wel fokkers die het wel goed doen.

Edit; sorry ik had een van je laatste reacties niet goed gelezen hierboven.
smoekie
Zeer actief

wilma23 schreef:@smoekie; ik denk als je weet hoe er de afgelopen jaren in de bm wereld aan toe ging en nu kijkt naar fokkers zoals jessica dan ben ik echt heel erg blij met jessica en haar man.
Ik heb veel geleerd van de manier waarop ze het doen en waar val je nu toch steeds over, over een planning?? weet je wel hoeveel spreekwoordelijk bloed zweet en tranen zij al in de bm hebben zitten.
Ik zou me er eerst wat in verdiepen en niet op basis van een planning op een website er steeds over heen vallen.
Jessica heeft meerdemalen uitgelegd het hoe en waarom en je blijft maar in herhaling vallen.
Ze doen het echt heel erg goed en zijn er echt heel erg mee bezig daar steek ik mijn handen voor in het vuur.

En nee helaas zijn niet alle fokkers zo en ik snap je frustratie wel maar er zijn ook echt wel fokkers die het wel goed doen.
ff hoor, want ik het zo het flauwe vermoeden dat je (begrijpelijk met al die lappen tekst) erover heen gelezen hebt, maar als je ff iets terugscrolt, zo ongeveer tot bovenaan de pagina :wink: zie je namelijk ook staan dat ik (zoals ik al eerder hier zei) Jessica hier buiten had moeten laten. Zie je dat ik haar zelfs tot 2x toe een bloemetje heb gegeven omdat de enige reden waarom ik haar hierin betrok die planning op de website was waarvan zijzelf aangaf, dat dat idd wat "ongelukkig" was. Dus ja, ehm als jij mij dan laat zien waar ik in herhaling blijf vallen, dan heel graag :ok:

Enige waarover ik in herhaling viel was dat ik haar er buiten had moeten laten namelijk :cool2:
Chihuahua
Zeer actief

''Houd je waffel dicht en zorg eerst maar eens dat jezelf goede pups zonder ellende op de wereld brengt of pups voor een schijntje moet herplaatsten omdat ze te klein blijven, de fontanel niet goed sluit, PL hebben (uit vrije ouders)geen fijn karakter (al lijkt dat me sterk dat je daarom een pup herplaatst) of een slecht gebit (onderbeet/overbeet)''

Nogmaals SMOELIE, dat waren pups die ik had GEKOCHT. Kun je nou echt niet lezen :oohja:
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

smoekie schreef:
wilma23 schreef:@smoekie; ik denk als je weet hoe er de afgelopen jaren in de bm wereld aan toe ging en nu kijkt naar fokkers zoals jessica dan ben ik echt heel erg blij met jessica en haar man.

ff hoor, want ik het zo het flauwe vermoeden dat je (begrijpelijk met al die lappen tekst) erover heen gelezen hebt, maar als je ff iets terugscrolt, zo ongeveer tot bovenaan de pagina :wink: zie je namelijk ook staan dat ik (zoals ik al eerder hier zei) Jessica hier buiten had moeten laten. Zie je dat ik haar zelfs tot 2x toe een bloemetje heb gegeven omdat de enige reden waarom ik haar hierin betrok die planning op de website was waarvan zijzelf aangaf, dat dat idd wat "ongelukkig" was. Dus ja, ehm als jij mij dan laat zien waar ik in herhaling blijf vallen, dan heel graag :ok:

Enige waarover ik in herhaling viel was dat ik haar er buiten had moeten laten namelijk :cool2:
dat bedoel ik dat ik daarover heen las die met poppetje met bloemetje erbij zin. :wink:
Misschien een overgevoelige reactie omdat ik al meerdere topics had gelezen waar het naar voren kwam en nu hier weer. Nogmaals mijn excuus ik wou laten blijken dat ze echt het beste voorhebben maar ik begrijp je reactie wel ten aanzien van fokkers het is moeilijk om de goeie eruit te pikken en ik krabbel mezelf ook vaak op het hoofd bij dingen.
smoekie
Zeer actief

Chihuahua schreef:''Houd je waffel dicht en zorg eerst maar eens dat jezelf goede pups zonder ellende op de wereld brengt of pups voor een schijntje moet herplaatsten omdat ze te klein blijven, de fontanel niet goed sluit, PL hebben (uit vrije ouders)geen fijn karakter (al lijkt dat me sterk dat je daarom een pup herplaatst) of een slecht gebit (onderbeet/overbeet)''

Nogmaals SMOELIE, dat waren pups die ik had GEKOCHT. Kun je nou echt niet lezen :oohja:

Gutteguttegut, is mylady een beetje op de slibmossel getrapt :LOL: Misschien dat je dat met al je "ervaring" nog niet wist hoor, maarre ff ter info doorgaans staat het schrijven in hoofdletters gelijk aan SCHREEUWEN :cool2:
wilma23 schreef:dat bedoel ik dat ik daarover heen las die met poppetje met bloemetje erbij zin. :wink:
Misschien een overgevoelige reactie omdat ik al meerdere topics had gelezen waar het naar voren kwam en nu hier weer. Nogmaals mijn excuus ik wou laten blijken dat ze echt het beste voorhebben maar ik begrijp je reactie wel ten aanzien van fokkers het is moeilijk om de goeie eruit te pikken en ik krabbel mezelf ook vaak op het hoofd bij dingen.

Lees jouw edit nu pas :wink:

Geen excuses hoor, is heel begrijpelijk toch :ok:
Chihuahua
Zeer actief

Nou, ik ben absoluut niet op mijn kut getrapt hoor, alleen een beetje moedeloos dat je aan alles wat ik zeg jou eigen draai geeft.
Als ik wat honden heb herplaatst die niet geschikt bleken wil dat niet meteen zeggen dat ik die zelf gefokt heb, wat jij dus wel probeert te insinueren, waarschijnlijk om dat je dan iets heb om mij nog slechter af te schilderen :roll:

Blijkbaar krijg je dus niet genoeg info door gespeeld :ok:
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ik denk dat het woord planning in deze totaal niet gesnapt wordt ;-)

Ik heb al jaren vanalles in de planning en dan doel ik ook op nesten pups maar sinds ik Grand bassets probeer te fokken komt er van mijn planning niet zo veel meer uit........
Maar stel dat ik die op mijn website had vermeld dan waren daar vast ook mensen over gevallen vrees ik.
Planning was namelijk 2008 2 nestjes en 2 in 2009 en 3 in 2010 en 2 in 2011 en het resultaat van die planning nestjes 2008 niet opgenomen en inmiddels één teef zelfs overleden, in 2009 gewoon niet gelukt, in 2010 1 nest met 1 pup en 1 nest met 2 puppen en nu maar hopen dat van de planning van 2011 nog 1 nestje gaat lukken als de dame eerdaags loops wordt!
Sandra
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nog maar een keer dan.
Vind je niet dat je je wel eens achter je oren mag krabbelen als 1/3 van de nakomelingen een gebrek hebben?
Hoe rijm je dat met een ras verbeteren en goed bezig zijn als je deze zelfde reu blijft gebruiken?
Chihuahua schreef: Voor mij zijn er vooralsnog geen redenen om mijn reu uit de fok te halen.
Van de 6 nakomelingen in totaal zijn er 2 nakomelingen met problemen, problemen die recessief vererven, of in het geval van een waterhoofd niet eens erfelijk hoeven te zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

empyree schreef:Ik denk dat het woord planning in deze totaal niet gesnapt wordt ;-)
Kan best, ik heb het vluchtig gelezen en las dat er in 1 jaar 6 nesten gepland staan. Dat vind ik veel. Zeker als het allemaal lukt. Jouw planning vind ik niks mis mee.
Chihuahua
Zeer actief

renee-uk schreef:Nog maar een keer dan.
Vind je niet dat je je wel eens achter je oren mag krabbelen als 1/3 van de nakomelingen een gebrek hebben?
Hoe rijm je dat met een ras verbeteren en goed bezig zijn als je deze zelfde reu blijft gebruiken?
Chihuahua schreef: Voor mij zijn er vooralsnog geen redenen om mijn reu uit de fok te halen.
Van de 6 nakomelingen in totaal zijn er 2 nakomelingen met problemen, problemen die recessief vererven, of in het geval van een waterhoofd niet eens erfelijk hoeven te zijn.
Ik heb het met diverse fokkers overlegt, en die hebben mij adviezen gegeven.
Aangezien die al tientallen jaren fokken, en niet bepaald zonder succes, volg ik hun adviezen graag op.
Ook hun weten wat voor problemen de lijn van de moederhond met zich meebrengt, en vinden dat je geen conclusies kunt trekken als je je reu kruist met een teef uit zo'n verrotte lijn ;-)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Off topic is geen probleem. kan zelf een leuke draai geven aan een topic. In dit topic gaat het er flink aan toe en dat is ook niet erg want ik zie nog steeds echte discussies lopen.

maar willens en wetens een discussie uit de veteranenhoek oprakelen waarvan je weet dat dit uitmondt in een één-tweetje is niet leuk, niet opbouwend en vooral: tegen de forumregels.

Lieve dames, en jullie weten héél goed wie ik nu aanspreek... laat elkaar met rust. en ik bedoel écht elkaar en niet de een of de ander.

en nu weer hotsjee!
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

:ok:
renee-uk
Zeer actief

Chihuahua schreef:
renee-uk schreef:Nog maar een keer dan.
Ik heb het met diverse fokkers overlegt, en die hebben mij adviezen gegeven.
Aangezien die al tientallen jaren fokken, en niet bepaald zonder succes, volg ik hun adviezen graag op.
Ook hun weten wat voor problemen de lijn van de moederhond met zich meebrengt, en vinden dat je geen conclusies kunt trekken als je je reu kruist met een teef uit zo'n verrotte lijn ;-)
Had je beter voor de dekking advies kunnen vragen aan al die andere fokkers :denken:

Ik heb dit ik al veel vaker gehoord, bij fokkers van allerlei rassen, en ik heb daar grote vraagtekens bij.
Niet onterecht, want vaak bleek dat toch echt de schuld niet op het andere hondje gegooid kon worden, met ongezonde pups als resultaat van die stijfkoppigheid en de tunnelvisie.

Ik weet het niet hoor, maar als ik dit zo lees heb ik echt niet het idee dat hier iemand praat die met recht met modder naar anderen gooit :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Chihuahua
Zeer actief

Het zit allemaal veel gecompliceerder in elkaar dan jij denkt, maar dat zijn geen dingen om hier te bespreken.
Maar eenieder moet daar maar lekker uit concluderen wat zij willen, zolang ik maar weet hoe de dingen in elkaar steken.
renee-uk
Zeer actief

Chihuahua schreef:Het zit allemaal veel gecompliceerder in elkaar dan jij denkt, maar dat zijn geen dingen om hier te bespreken.
Maar eenieder moet daar maar lekker uit concluderen wat zij willen, zolang ik maar weet hoe de dingen in elkaar steken.
dat is prima natuurlijk, zou je alleen willen aanraden met toch een hoeveelheid boter op je hoofd niet zo van leer te trekken tegen anderen.
Afbeelding

smoekie
Zeer actief

renee-uk schreef:
Chihuahua schreef:Het zit allemaal veel gecompliceerder in elkaar dan jij denkt, maar dat zijn geen dingen om hier te bespreken.
dat is prima natuurlijk, zou je alleen willen aanraden met toch een hoeveelheid boter op je hoofd niet zo van leer te trekken tegen anderen.

Dit dus :ok: Zeker niet als je als fokker van een dergelijk ras als de chi ook nog eens van plan bent pups met 10-12 wkn te gaan castreren :piew:
Chihuahua
Zeer actief

Waar heb jij het nou weer over? Ik heb nog geen enkele pup gecastreerd verkocht hoor :scratch:
smoekie
Zeer actief

Chihuahua schreef:Waar heb jij het nou weer over? Ik heb nog geen enkele pup gecastreerd verkocht hoor :scratch:
Dát zeg ik toch ook niet.
Smoekie schreef: Dit dus :ok: Zeker niet als je als fokker van een dergelijk ras als de chi ook nog eens van plan bent pups met 10-12 wkn te gaan castreren :piew:
:lees:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”