Maar Fairmate, jullie zeggen iets heel erg raars en het klopt ook niet.
Dat is dus niet waar.Fairmate schreef:Het is Piebald en dieren die dit hebben, hebben vaak grote gedeeltes van het lichaam waar geen pigment is.
Piebald gen
is een kleurgen, welke verantwoordelijk is voor het witte haar bij bijvoorbeeld de Bull Terriër en de Dalmatiër, en die doofheid kan veroorzaken; zie cochleaire doofheid.
Piebald ligt op S-locus, waar vier eigenschappen liggen, in volgorde van dominantie zijn dat S=solid, si=Irish spotted, sp=piebald, sw-extreme spotted.
Jij noemt piebald, sp. Dat is bont. Zoals b mijn honden, kijk maar in mijn onderschrift.
Maar volgens mij komt er zowel Iers als bont voor bij de Catahoul (fenotypisch denk ik dat dus) en sw hebben jullie niet. Gewoon niet.
Dat is namelijk een ander gen en het ziet er anders uit.
Ik weet niet waarom jullie denken dat je het gen hebt dat Bullterriers hebben. maar het is niet waar. Als je zo'n gen zou hebben en dan met Merle, kreeg je een spierwitte hond, want die honden hebben namelijk om te beginnen al geen pigment op hun lichaam.
En om dan te zeggen dat doofheid daardoor komt: ja, bij de dalmaat en de bullterrier klopt dat, maar bij de Catahoula komt het gewoon doordat ze dubbel merle zijn en bont erbij. Geen extreem bont dus, maar gewoon bont.