Ik heb hier eens over zitten denken, maar de vacht is natuurlijk iets dat een behoorlijke tijd nodig heeft om te groeien.Shima schreef:Ik heb twee keer een nest bij Shima gehad. Beide keren zag ik aan de vacht na maanden pas dat ze weer in topconditie was. Lichamelijk merkte ik niet zoveel aan haar maar de vacht zegt toch veel over de gezondheid/conditie van een hond? Dus als die vacht maanden nodig heeft geldt dat dan toch voor de algehele conditie?![]()
Dus waar kijk je dan naar? Naar het moment dat die vacht in topconditie is? Of naar het moment dat de vacht weer begint te groeien? Want daartussen zit nogal verschil.
Willemijn is een kale neet momenteel maar ze is wel weer helemaal in conditie, fysiek. Ze loopt alle honden eruit, heeft superveel uithoudingsvermogen en de hormonen zijn tot rust gekomen (dat is als enige meetbaar denk ik overigens).
Moet ik nu zeggen dat ze niet in conditie is omdat er nog geen haar opzit? Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje raar
Een teef wordt kaal door hormonen. Maar dat groeien begint als de boel weer in balans is en omdat alles eraf is duurt dat máánden. Dan is ze toch niet al die tijd in slechte conditie? Het groeit, dan is de conditie al goed volgens mij, anders gebeurde dat niet.